Ombytte defekt simkort (Orange)
Fra : Bobby

Dato : 18-06-01 17:12

Hejsa

Har nogen her erfaring med hensyn til at få et nyt simkort hos Orange (Før
Mobilix), hvis det gamle er gået i udu? Og i fald, koster det noget?

Jeg har nu haft abonnement hos dem i snart fire år, og mit simkort er så...
Ja fire år gammelt, hvilket vil sige oldnordisk i dette tilfælde. Bl.a. kan
jeg ikke benytte mig af alacarte, fordi kortet er for gammelt.

Jeg har henvendt mig både telefonisk, og også i en af deres butikker, men de
vil bonne mig for kr. 250.- i fald jeg vil ha´et nyt kort som dur til denne
tjeneste !

Det synes jeg sgu ikke er rimeligt, og da slet ikke når jeg af og til ligger
med en telefonregning på noget der ligner kr. 2500.- om måneden ! Det er da
ringe service?

Og så var det jeg tænkte på om ikke man mon lige kunne sætte sig lidt på
kortet, sådan at det ligesom holdt op med at virke (Men det kender jeg
selvfølgelig ikke noget til, når jeg henvender mig i butiken ?

Mvh. Bobby

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 18-06-01 18:03

Bobby <graack2@yahoo.dk> skrev i en news:9gl9a4$2f0c$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
>
> Har nogen her erfaring med hensyn til at få et nyt simkort hos Orange (Før
> Mobilix), hvis det gamle er gået i udu? Og i fald, koster det noget?

Hvis du nu tilmelder dig orangebetaling, så modtager du et nyt simkort -
dette er nødvendigt, da orangebet. kræver et 32k simkort. Det er helt
gratis, så det ku jo være en muilghed? Du kan jo bare lade være med at
benytte dig af servicen.... Ring til kundeservicen, så modtager du blanketer
til indmeldelse

Mvh

Peter

--
Hvad synes du om din mobiltelefon? Giv din mening til kende om den på
www.eaid.dk/epinion - det hjælper andre, der skal ud og købe mobil!

Fra : Mich@el H.

Dato : 18-06-01 18:07

Bortkommer eller beskadiges sim-kortet, kan nyt erhverves mod betaling af
250kr. sådan er det, desværre, lige meget om din regning er på 30, eller
2500kr. om månede.

--

Med Venlig Hilsen

Michael Haahr

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 19-06-01 22:47

Hej...

"Mich@el H." <michael-h@email.dk> wrote:

>Bortkommer eller beskadiges sim-kortet, kan nyt erhverves mod betaling af
>250kr. sådan er det, desværre, lige meget om din regning er på 30, eller
>2500kr...

Ja, og ikke blot hos MobiRange, men hos alle selskaber. Man kan så som
kunde undre sig over denne besynderlige forretningsmedtode, som jo
afholder selskaberne fra en yderligere indtægt. Vi ved at selskaberne
betaler kr. 8,- til 15,- for et SIM kort, men alligevel vil man ha' op
til kr. 350,-

Selskaberne burde da være interesseret i at deres kunder altid havde de
nyeste og mest moderne SIM kort, således at man kan benytte alle de nye
muligheder der ligger i dem, og dermed benytte netter endnu mere = flere
penge i kassen. Faktisk ville det nok være en god forretnig for dem at
tilbyde kunderne et nyt kort gratis hver gang der kommer nye kort med
mere hukommelse og diverse andre muligheder.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 18-06-01 20:36

"Bobby" skrev i en meddelelse

> Har nogen her erfaring med hensyn til at få et nyt simkort hos Orange (Før
> Mobilix), hvis det gamle er gået i udu? Og i fald, koster det noget?

Jeg gav ikke en klink da jeg i sin tid i Mobilix butikken i Århus fik mit
SIM-kort ?SWAPPET?

/bm

Fra : Mich@el H.

Dato : 18-06-01 21:29

> Jeg gav ikke en klink da jeg i sin tid i Mobilix butikken i Århus fik mit
> SIM-kort ?SWAPPET?

Jeg har da heller ikke givet noget for mit sim-kort da jeg fik det... men
hvis jeg vil have det ombytte med et nyt skal jeg

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-06-01 21:33

Mich@el H. skrev:

>Jeg har da heller ikke givet noget for mit sim-kort da jeg fik det... men
>hvis jeg vil have det ombytte med et nyt skal jeg

Det er meget almindeligt. Teleselskaberne vil jo gerne have dig ind i
folden. Af samme grund er det mere reglen end undtagelsen at der er
100% rabat på oprettelsen - som de fleste selskaber faktisk har, der
er bare næsten aldrig nogle der betaler den.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Bobby

Dato : 18-06-01 23:04

Hej igen

Ok, tak for svar.

Det jeg mener er bare at jeg ikke synes det er rimeligt at skulle betale for
at få ombyttet simkortet, når jeg trods alt har haft det i fire år.
Kortet som sådan fejler ikke noget (endnu), men der er trods alt sket en
udvikling, også inden for simkort, i den periode. Bl.a. bruger de mindre
strøm, og så er der jo lige det med nogle services, som ikke er muligt at
benytte med et gammelt kort.

Men ok, hvis de ikke er interesseret i at tjene penge på min evt. brug af
disse services (Alacarte), tjaeh...

Jeg nægter ihvertfald at betale 250 kroner for et nyt kort !

Mvh. Bobby

Fra : Jan Jensen

Dato : 19-06-01 06:30

"Bobby" <graack2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> strøm, og så er der jo lige det med nogle services, som ikke er muligt at

Jeg fik engang et nyt kort hos Sonofon, fordi det gamle var "for gammelt".
Det betød at telefonen (N3210) brugte ekstra meget strøm og det skulle ikke
gå ud over mig....
derfor byttede de det gratis.
Kunne man forestille sig at noget ligende kunne påstås i dit tilfælde ?

--
Mvh.
Jan Jensen