Fejl på Pink Floyds Dark Side Of The Moon?
Fra : Thomas

Dato : 19-06-06 18:08

Hejsa

Jeg har lige lånt en kammerats 'DSOTM' CD, og jeg ville lige lægge den på
min MP3 afspiller, så jeg kan lære den lidt at kende, inden Roskilde...
Men det er som om der er fejl på CD'en.

Inde i Coveret er der skrevet 10 sangtitler. Men der er kun 9 tracks på
CD'en.
På coveret er sang nr. 6 Money - Men på CD'en er det nr. 5.

Og ved nogen af de sidste numre på CD'en, er det som om CD sporene skifter
inde midt i sangene...

Er det meningen denne CD skal være sådan??

Mvh. Thomas

Fra : Max

Dato : 19-06-06 18:17

Hej Thomas

> Er det meningen denne CD skal være sådan??

På min er der 12 numre.

01 - Speak To Me
02 - Breathe
03 - On The Run
04 - Time
05 - Breathe (Reprise)
06 - Home, Home Again
07 - The Great Gig In The Sky
08 - Money
09 - Us And Them
10 - Any Colour You Like
11 - Brain Damage
12 - Eclipse

Mvh Max

Fra : bonfils

Dato : 20-06-06 07:24

On 19 jun 2006, someone impersonating "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid>
came to dk.kultur.musik and said:

> Hej Thomas

> På min er der 12 numre.

<snip>

> 05 - Breathe (Reprise)
> 06 - Home, Home Again

Hvad?
Jeg har altid troet, at Breathe (Reprise) var det nummer, der startede med
linien "Home, home again". Men hvis det er to adskilte numre, hvad dælen er
Breathe (Reprise) så?
Hm. Jeg tror lige, jeg skal kigge lidt på min cd-version...

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-06-06 18:50

Thomas skrev:

> Inde i Coveret er der skrevet 10 sangtitler. Men der er kun 9
> tracks på CD'en.

På min cd, som er baseret på 1973-optagelserne, er der
kun 9 numre. Total spilletid 42:57. På coveret er det
første nr. delt op i to: (a) Speak to me, (b) Breathe in the air.
Samlet varighed af første nr.: 3:57.

> På coveret er sang nr. 6 Money - Men på CD'en er det nr. 5.
> Og ved nogen af de sidste numre på CD'en, er det som om CD
> sporene skifter inde midt i sangene...

Det er helt normalt at der er glidende overgange på disse
PF-numre.

> Er det meningen denne CD skal være sådan??

Jeg vil nødigt have den til at være anderledes.

--
Herluf :·)

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-06-06 01:26

Det er nok en af de plader i verden som er udkommet i flest genoptryk og
udgaver, som fx. remastered CD , DTS, SACD, quadrofoni, gold edition,
collectors edition osv. osv.

Udgaven jeg ligger inde med er en alm. CD med denne tracklisting:
http://www.freedb.org/freedb_search_fmt.php?cat=blues&id=700a0f09
(gætter på det er sådan din ser ud)?

Hvorfor de har valgt at lave forskel på den trykte liste og CDens
indhold er mig dog en gåde...

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as