tilbage / retur ??
Fra : Hyrland

Dato : 18-06-01 16:57

Hej.

Jeg har brug for en måde at gå en side tilbage på. Det svare til den måde
man kommer tilbage, hvis man trykker tilbage i Browseren.

Når folk har glemt at udfylde et felt i en formula, kommer de til en
fejlmeddelse, som naturligvis fortælle dem hvad de har glemt.
Under denne fejlmeddelse, vil jeg gerne have et tilbage link. Da folk så
undgår at skulle udfylde alle felter på ny.
Hvis jeg laver et alm. link, vil siden blive genindlæst, og de skal så
starte forfra. Hvilket er en dårlig service.

Kender I en god metode ??
Mail gerne direkte.

--
Med ærbødigst hilsen.
Og et håb om, at du/I får en dejlig dag.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-06-01 17:21

Hyrland wrote:

> Hej.
>
> Jeg har brug for en måde at gå en side tilbage på. Det svare til den måde
> man kommer tilbage, hvis man trykker tilbage i Browseren.

<A HREF="javascript:history.go(-1)">Tilbage</A>

Med venlig hilsen
Lars

Fra : Morten

Dato : 19-06-01 18:03

"Hyrland" skrev:
> Jeg har brug for en måde at gå en side tilbage på. Det svare til den
måde
> man kommer tilbage, hvis man trykker tilbage i Browseren.

<A href="javascript:history.back();">Tilbage</A>
- giver det samme resultat som -
<A href="javascript:history.go(-1);">Tilbage</A>

Det er op til dig

mvh
morten

Fra : Ninzen

Dato : 19-06-01 18:12

"Morten" <deep@undercover.now> skrev

> <A href="javascript:history.back();">Tilbage</A>
> - giver det samme resultat som -
> <A href="javascript:history.go(-1);">Tilbage</A>
>
> Det er op til dig

Det har jeg nu netop læst at det ikke er.
history.back(-1) genindlæser siden
history.go(-1) henter den fra cachen, og har her bevaret
det brugeren har skrevet ind, men skal have rettet i.
--

Venlig hilsen Ninzen

Fra : Morten

Dato : 19-06-01 18:39

"Ninzen" skrev:
[klip]
> [...]
> history.go(-1) henter den fra cachen, og har her bevaret
> det brugeren har skrevet ind, men skal have rettet i.

Hvis du har yderligere dokumentation for det du skriver vil jeg da meget
gerne se det.

På efterfølgende URL (hos MS) står der nemlig om de to aktuelle metoder af
history-objektet:
<quote>
The back method works the same as history.go(-1).
</quote>

http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/methods/back.asp

mvh
Morten

Fra : Ninzen

Dato : 19-06-01 20:04

"Morten" <deep@undercover.now> skrev

> Hvis du har yderligere dokumentation for det du skriver vil jeg da meget
> gerne se det.

Ja og det gjorde der sørme også her:

http://www.devguru.com/Technologies/ecmascript/quickref/history.html

Jeg sad og rodede med problemet i går og troede og jeg
havde fundet ud af at sammenhængen var som jeg påstod.
Jeg skulle selvfølgelig have fundet henvisningen før jeg svarede.
Men jeg må godt nok have været meget fokuseret på mit eget
problem, og troet, at det jeg læste om var det samme.
Nu kan jeg ikke finde det.
Så er der virkelig ingen forskel på de to uanset om man bruger
frames eller ej og uanset om man bruger Netscape eller Explorer??
--

Venlig hilsen Ninzen