DIV og FORM
Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 18-06-06 20:48

Må man ikke lægge en form ind i en div?

Jeg får 3 fejl i validering, som er helt umulige at komme af med.

<
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.skolekammeraten.dk%2Fjubelfest.php >

Hvad er der galt?
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk

Fra : Leonard

Dato : 18-06-06 21:00

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> wrote:

>Må man ikke lægge en form ind i en div?
>
>Jeg får 3 fejl i validering, som er helt umulige at komme af med.

Umiddelbart vil jeg tro at du har flere <div> end du har </div> indeni

Må jeg anbefale at strukturere din kode:

<form>
</form>

en god editor gør det næsten for dig, og det gør det meget nemmere at
overskue om alt er afsluttet som det skal være.

Og så ser det ud som om du bruger <div> hvor du faktisk burde bruge

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Frank Olieu

Dato : 18-06-06 21:50

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> wrote in

> Må man ikke lægge en form ind i en div?

Jo da, og omvendt. Men form har også en "naturlig" container som hedder
"fieldset" og er ret praktisk.

> Jeg får 3 fejl i validering, som er helt umulige at komme af med.
> Hvad er der galt?

Jeg tror at du har en </div> for meget på linie 321:

Din kode er en være rodebutik så der er muligvis flere fejl.
Det burde ikke være nødvendig at bruge så mange div'er og klasser!
Som Leonard skriver, prøv at strukturere den med indrykning og du vil selv
kunne finde denne slags fejl.

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank