Drop down menu med pil og scrollbar?
Fra : Martin Ploug

Dato : 17-06-06 22:00

Hej

Er der nogen her der ved, hvordan man laver
en drop down menu med både pilen, der får
menuen til at rulle ned og en scrollbar inden
i selve menuen - altså der, hvor options er listet?

Jeg har selve drop down menuen med <select>
og <option>, jeg kunne bare godt tænke mig at
få en scrollbar på inden i selve menue.

Jeg har set det kan lade sig gøre.

Jeg har prøve med size="2" i <select>, men det
er ikke det jeg er ude efter.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-06-06 22:15

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen her der ved, hvordan man laver
> en drop down menu med både pilen, der får
> menuen til at rulle ned og en scrollbar inden
> i selve menuen - altså der, hvor options er listet?

Nå ok, det kommer automatisk på, når der er flere
end 11 options. Så det er ikke noget man selv styrer?

Hilsen Martin

Fra : Christoffer

Dato : 17-06-06 22:33

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i selve menuen - altså der, hvor options er listet?
> Jeg har selve drop down menuen med <select>
> og <option>, jeg kunne bare godt tænke mig at

Hvor har du set det henne?

> Jeg har prøve med size="2" i <select>, men det
> er ikke det jeg er ude efter.
http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#edef-SELECT
Den siger så vidt jeg har forstået at det kan man ikke.. Hvis du kommer med
et link til siden du har set kan vi jo altid finde ud af hvordan det er
lavet =)

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-06-06 23:00

> [...]
med
> et link til siden du har set kan vi jo altid finde ud af hvordan det er

Se nedenstående kode. Hvis du fjerne et punkt,
forsvinder scrollbaren.

<select name="landsdel" style="width:165px">
<option >Bornholm</option>
<option>Fyn</option>
<option>København og omegn</option>
<option>Midtjylland</option>
<option>Nordjylland</option>
<option>Nordsjælland</option>
<option>Sydsjælland</option>
<option>Sønderjylland</option>
<option>Vestjylland</option>
<option>Vestsjælland</option>
<option>Østjylland</option>
<option>Østjylland</option>

</select>

Hilsen Martin

Fra : Christoffer

Dato : 17-06-06 23:35

> med
> >

> Se nedenstående kode. Hvis du fjerne et punkt,
> forsvinder scrollbaren.
>
> <select name="landsdel" style="width:165px">
> [...]
Jeg ser ingen scrollbar i hverken IE eller FF, med windows xp ...

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-06-06 00:10

> Jeg ser ingen scrollbar i hverken IE eller FF, med windows xp ...

Jeg har set drop down menuen her (under Landsdel):
http://www.hotpeople.dk/profile/create_profile.asp

Jeg har heller ingen scrollbar i Firefox, men i IE 6 er den der.
Jeg bruger Windows 2000.

Jeg ved ikke, om man så kan konkludere følgende to ting:

1) Man har ikke selv mulighed for at vise scrollbar vha. kode.

2) Scrollbaren vises kun ældre versioner af IE og Windows.

Hilsen Martin

Fra : Christoffer

Dato : 18-06-06 00:32

> [...]
>
> 1) Man har ikke selv mulighed for at vise scrollbar vha. kode.
>
> 2) Scrollbaren vises kun ældre versioner af IE og Windows.
Nope, jeg kan se scrollbaren i på hotpeople med firefox, men ikke med IE..
..Det her virker lidt underligt!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-06-06 00:04

Martin Ploug wrote:

> med

> Se nedenstående kode. Hvis du fjerne et punkt,
> forsvinder scrollbaren.

<select name="landsdel" size="4" style="width:165px">

Så vidt jeg ved bestemmer size hvor
mange options. der vises.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-06-06 02:07

Martin Ploug skrev:

> Er der nogen her der ved hvordan ...

Et link til hvad du allerede har prøvet, ville hjælpe på
forståelsen af hvad du vil opnå, så kan vi se hvorfor
det ikke fungerer.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-06-06 10:17

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> Et link til hvad du allerede har prøvet, ville hjælpe på
> forståelsen af hvad du vil opnå, så kan vi se hvorfor
> [...]

Hej Allan

Jeg vil opnå drop down menu som her under landsdel:
http://www.hotpeople.dk/profile/create_profile.asp

- altså en drop down menu med pilen ude til højre,
som får menuen til at falde ned og en scrollbar
inde i selve menuen.

Jeg har nedenstående kode, og jeg troede så, at
scrollbaren automatisk kom frem, hvis der var flere
end 11 options.

Men det afhænger så åbenbart af hvilken browser man
bruger, hvilken version browser og hvilken version
Windows man bruger.

Så visningen af scrollbaren kan ikke styres vha.
kode, det er vel en helt automatisk funktion, der
er indbygget i menuen?

Hilsen Martin