SE K750i - har i haft problemer med joysti~
Fra : Ukendt

Dato : 17-06-06 19:25

Hej dk.teknik.telefoni.mobil,

Jeg er meget interesseret i at høre hvor mange af jer i gruppen der har
haft problemer med joysticket i en SE K750i telefon eller en lignende
SE telefon med joystick ?

I så fald har i haft lignende problemer med at få den repareret hos
jeres forhandlere? Jeg er ved at klage til Forbrugerstyrelsen over en
forhandler så det kunne være rigtigt nyttigt at få nogle
tilbagemeldinger på dette.

Lidt baggrundshistorie:
Jeg købte for en del månederne siden en Sony Ericsson K750i fra
Telekæden. Efter få måneder begyndte joysticket at blive reagere
dårligere og dårligere sådan at det til sidst var ubrugeligt. Det
reagerede slet ikke.

Telefonen er inden for garantien men værkstedet vil ikke reparere den
fordi de påstår at jeg har foretaget uautoriserede indgreb hvilket jeg
ikke har, derfor skal jeg betale de 4300 kr. som en reparation ifg. dem
koster. Så vidt jeg har læst mig frem til på diverse fra skyldes
joystick problemet at der kommer støj ned i joysticket, så det kan ikke
være så dyrt at reparere.

Jeg håber at høre fra en masse af jer
--
God sommer!

Anders Baden Nielsen
// typofonic.com

Fra : Jesper

Dato : 17-06-06 19:35

Anders Baden Nielsen den 17-06-2006 20:25:
> Hej dk.teknik.telefoni.mobil,
>
> Jeg er meget interesseret i at høre hvor mange af jer i gruppen der har
> haft problemer med joysticket i en SE K750i telefon eller en lignende SE
> telefon med joystick ?

Jeg har en SE K700i på nu 1,5 år
De sidste 0,5 år er joystikket begyndt at drille - især 'nedad'
funktionen. Jeg bruger nok ikke min telefon så meget som gennemsnittet
og derfor kunne der gå 1 år før problemet opstod hos mig.

Ligesom dig, har jeg hørt om teorien mht. støv og skidt i joystikket.
Ser man på min model er det heller ikke usansynligt at det kan være
årsagen. Meget irriterende konstruktionsfejl hvis dette er grunden.

Forresten havde jeg en SE T610 før og den begyndte også på det pjat men
jeg nåede ikke at blive irriteret over det da jeg skiftede udbyder og
tlf i samme periode.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-06-06 19:53

Jesper skrev:

> Jeg har en SE K700i på nu 1,5 år

Jeg tror at min er ca. lige så gammel. Jeg har ingen problemet
med joysticket, og jeg bruger den heller ikke meget. Den er
støvet inde under glasset.

> Forresten havde jeg en SE T610 før og den begyndte

Hæ, det havde jeg også, og på den blev joysticket *meget* hurtigt
træls. Det var derfor jeg skiftede. jeg har den i øvrigt stadig
som reserve.

--
Bertel

Fra : Jesper

Dato : 17-06-06 20:05

Bertel Lund Hansen den 17-06-2006 20:52:

Men ellers er jeg meget tilfreds med SE

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-06-06 22:09

Jesper skrev:

> Men ellers er jeg meget tilfreds med SE

Ditto.

--
Bertel

Fra : Hjorth

Dato : 17-06-06 20:01

Jeg havde samme problem med min SE 700i. Ved
indsendelse til reparation under garantiperioden fik jeg
oplyst at telefonen var fugtskadet. Jeg havde godt nok haft
den i en skjortelomme på en cykeltur på 5 km. hvor jeg
svedte, da temperaturen var små 30 grader. Jeg kunne ikke
forstå den var fugtskadet, men fik tilsendt digitalfoto af
'skaden', der var en lille plet på printpladen. Det var ikke det
værste!. Det værste var,at det ville de ikke reparere, hvis
der nu viste sig en fejl senere!!

Jeg havde et godt forsikringsselskab, der dækkede købet
af en ny telefon.

Jeg har godt nok igen købt en SE - denne gang en 750i, som
jeg har været godt tilfreds med.
Hvis jeg igen bliver udsat for en 'fugtskade', er det slut med
en SE, som ellers fungerer fint i dagligdagen.

Jørgen

Fra : Nicolai

Dato : 17-06-06 20:23

"Hjorth" <j.hjorth@stofanet.dk> wrote in message

> Jeg har godt nok igen købt en SE - denne gang en 750i, som
> jeg har været godt tilfreds med.
> Hvis jeg igen bliver udsat for en 'fugtskade', er det slut med
> en SE, som ellers fungerer fint i dagligdagen.

Mht Nokia, så er det nøjagtig det samme angående fugtskade og ophør af
garanti, så det hjælper ikke noget at skifte mærke.

> Jørgen

Nicolai

Fra : Hjorth

Dato : 17-06-06 20:02

Hov, jeg skylder lige at sige, at det gik ud over
joysticket, der ikke ville fungere 'nedad'!

Fra : Max

Dato : 17-06-06 19:47

Hej Anders

> Jeg er meget interesseret i at høre hvor mange af jer i gruppen der
> har haft problemer med joysticket i en SE K750i telefon eller en
> lignende SE telefon med joystick ?

Min søn fik en K700I den 29-8-2005, og han har igår sagt at han
gerne vil have en ny telefon da joystikket ikke fungere mere.

Det er ikke endnu søgt indleveret for reparation i henhold til
reklamations retten, så jeg ved ikke hvorledes leverandøren
reagere.

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 17-06-06 20:00

Hej Anders

> fordi de påstår at jeg har foretaget uautoriserede indgreb hvilket jeg
> ikke har, derfor skal jeg betale de 4300 kr. som en reparation ifg.
> dem koster. Så vidt jeg har læst mig frem til på diverse fra skyldes

Det beløb er vel ikke korrekt ? er der kommet en nul med for meget ?

Mvh Max

Fra : A - 6400

Dato : 17-06-06 20:15

Hvis du skal give 4300,- for at få din mobil rep., så vil jeg overveje at
købe en ny....

Tror du ikke der er kommet et 0 for meget på ?

Det med joysticket er et generelt problem på SE mobiler....
Kender flere der har samme problem, med joysticket der ikke rigtigt virker.
Men på den anden side, er det ikke en særlig stor udgift for et nyt.
Mener jeg har joysticket i løsvægt til omkr, de 30,- og det tager max 40
min., at skilde den ad og samle den igen (har selv gjort det).

Problemet stammer helt tilbage til T68(i)eren.

/A

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-06 11:24

On 2006-06-17 21:14:35 +0200, "A - 6400"
<2662070m001xxxxFJERNESxxx@stofanet.dk> said:

> Hvis du skal give 4300,- for at få din mobil rep., så vil jeg overveje
> at købe en ny....
>
> Tror du ikke der er kommet et 0 for meget på ?

Jeg fik oplyst den i telefonen så jeg tvivler på det er en fejl. Men
køber naturligvis en ny.

> [...]
> Mener jeg har joysticket i løsvægt til omkr, de 30,- og det tager max
> 40 min., at skilde den ad og samle den igen (har selv gjort det).

Det kune være jeg mod en mindre betalling kunne overtale dig til at
udskifte det så?

> Problemet stammer helt tilbage til T68(i)eren.

Det anede mig.

--
Mange venlige hilsner

Anders Baden Nielsen
// typofonic.com

Fra : Sønderbronx 6400\)

Dato : 18-06-06 13:55

Hvis du har garanti på mobilen, så kan Telecare også hjælpe dig, for jeg
ikke ret meget tid lige i øjeblikket.

Alt. du laver det selv.

/A

Fra : tom jensen

Dato : 18-06-06 17:45

"Sønderbronx 6400)" <ingenpost@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du har garanti på mobilen, så kan Telecare også hjælpe dig, for jeg
> ikke ret meget tid lige i øjeblikket.
>
> Alt. du laver det selv.
>
> /A

hej
undskyld anders , men du kan da ikke skifte et joystick på en k750i .
det har du ikke udstyret til så hvorfor begynde at lade som om ?

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Peter

Dato : 18-06-06 19:09

Hej.

> undskyld anders , men du kan da ikke skifte et joystick på en k750i .
> det har du ikke udstyret til så hvorfor begynde at lade som om ?

Næææ....
Men det er måske god følelse han får af at lade som om....

men til i andre, prøv at kike her:
http://www.cellshop.dk/sonyericsson/k750caseSwap.htm
Selv om du piller alle løs-dele ud af din telefon K750i, så er joysticket
noget af det eneste der sidder tilbage og er loddet fast på printet.....
- så det er ikke "bare lige"

Måske kunne http://www.chronograph.dk/ hjælpe Anders B. Nielsen (og andre),
de skriver nemlig at de kan reperere fugtskadet telefoner....
- og det lyder ikke engang så dyrt syntes jeg....

Mvh.
Peter

Mvh.
Peter

Fra : Sønderbronx 6400\)

Dato : 18-06-06 19:35

Hvordan får du lige den ide, at jeg har udstyret, det kunne jo være jeg har
bekendt der lever af dette, som har udstyret ......

Så slap lige af med dine udtalelser !

/S

Fra : tom jensen

Dato : 18-06-06 21:09

> Hvordan får du lige den ide, at jeg har udstyret, det kunne jo være jeg
har
> bekendt der lever af dette, som har udstyret ......

tvivler jeg på , men hvorfor så ikke give manden hans tlf nummer . for vis
han lever af det så må han jo gerne ville lave den .

> Så slap lige af med dine udtalelser !
>
> /S

jeg er helt rolig ,men er træt er folk som feks har skiftet et display på en
tlf og så mener at de er udlært til at kunne lave alle slags rep på mobiltlf
( også rep som de ikke ved hvor svært det er ,hvis man ikke har det rigtige
udstyr).
eller har låst 1 tlf op med koder fra nettet og så er de pludselig den store
mobiloplåser

mvh tom

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Nicolai

Dato : 19-06-06 11:34

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> wrote in message

> tvivler jeg på , men hvorfor så ikke give manden hans tlf nummer . for vis
> han lever af det så må han jo gerne ville lave den .

Sønderbronx aka Sredna aka Anders aka A-6400 er ikke den klogeste person på
usenet. Det bedste er at ignorere ham. Bare se hans indlæg her, hvor han
først sagde at han ikke selv havde tid til at gøre det for han havde travlt,
nu er det pludselig en ven der lever af det og pudsigt nok (som du nævner),
hvordan kan man leve af det hvis man afviser kunder?

> mvh tom

Nicolai

Fra : Peter

Dato : 18-06-06 21:16

Hej.

Jeg vil lige informere i andre her i NG´en om at Anders/A-6400/Sønderbronx
6400, kommer med en masse udtalelser som intet hold har i virkeligheden.....

Det er jo også kun en dreng, der i bund og grund ikke aner hvad han taler
om....
- det beviser han gang på gang.....

Mvh.
Peter

Fra : Sønderbronx 6400\)

Dato : 19-06-06 09:30

Og hvad ved du så lige om det ?

/S

Fra : Nicolai

Dato : 19-06-06 11:31

"Sønderbronx 6400)" <ingenpost@tak.dk> wrote in message

> Og hvad ved du så lige om det ?

At dømme efter mange af dine hovedløse indlæg, så må han da have ret. Jeg er
i hvert fald enig. Når en person spørger om hjælp til at få sms til at virke
til udlandet, og du foreslår at han bruger Messenger/Skype, så har man ikke
mange brikker.

> /S

Nicolai

Fra : Peter

Dato : 20-06-06 13:13

> Og hvad ved du så lige om det ?

Dine indlæg i denne NG taler for sig selv....

--
Peter

Fra : Nicolai

Dato : 17-06-06 20:21

<Anders Baden Nielsen> wrote in message

> [...]
> koster. Så vidt jeg har læst mig frem til på diverse fra skyldes joystick
> problemet at der kommer støj ned i joysticket, så det kan ikke være så

Inden for garantien gik jeg bare ned til Telecare med telefonen, fremviste
kvittering (ikke købt hos dem) og de skiftede joysticket uden problemer og
uden beregning.

Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-06 11:25

On 2006-06-17 21:21:25 +0200, "Nicolai" <news2004@mailme.dk> said:

> <Anders Baden Nielsen> wrote in message

> Inden for garantien gik jeg bare ned til Telecare med telefonen,
> fremviste kvittering (ikke købt hos dem) og de skiftede joysticket uden
> problemer og uden beregning.

Jeg vælger Telecare i stedet for Telekæden næste gang så.
--
Mange venlige hilsner

Anders Baden Nielsen
// typofonic.com

Fra : John

Dato : 17-06-06 22:51

Anders Baden Nielsen skrev:
> [...]
> jeres forhandlere? Jeg er ved at klage til Forbrugerstyrelsen over en
> forhandler så det kunne være rigtigt nyttigt at få nogle

Det er et velkendt problem hos S/E - netop derfor har de ændret
konstruktionen på fx W810i.

Jeg har dog aldrig selv oplevet problemet på hverken T610 og K700 som
jeg har haft tidligere.

Mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 20:03

Hej Gruppe,

Tusind tak for alle svarene. Jeg håber de kan hjælpe Forbrugerstyrelsen
med min sag.
--
Mange venlige hilsner

Anders Baden Nielsen