ieee 1394
Fra : Jimmy

Dato : 18-06-01 14:27

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad denne standard står
for?

Det ser ud som om at det har noget med noget USB noget at gøre?

Kan jeg bruge kortet i et alm. Ethernetværk hvor hele nettet kører med
ganske alm. RJ-45 stik?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

--

MVH Jimmy

Fra : Alex Holst

Dato : 18-06-01 14:39

Jimmy <replyingroup@nielsen.mail.dk> wrote:
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad denne standard står
> for?

Kender du Google?

http://www.google.com/search?q=ieee+1394

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-06-01 15:00

On Mon, 18 Jun 2001 15:26:41 +0200, "Jimmy"

Hjælp til selvhjælp: http://www.whatis.com/

> Det ser ud som om at det har noget med noget USB noget at gøre?

Nej. Firewire er noget helt andet, men det man bruger det til,
kan minde om steder, hvor man ellers ville bruge USB. Firewire er
bare meget, meget hurtigere, og derfor fx. mere velegnet til ting
som harddiske, digitale videokameraer og andet, der kræver stor
båndbredde.

> Kan jeg bruge kortet i et alm. Ethernetværk hvor hele nettet kører med
> ganske alm. RJ-45 stik?

Nej.

-A

Fra : Thwiz

Dato : 18-06-01 15:48

Hej Jimmy,
du kan finde teknisk information on IEEE1394 ogsa kaldet Firewire paa

http://www.1394ta.org

Standarden er opfundet af Apple. Den benyttes f.eks. til videoredigering
samt
eksterne enheder som harddiske og CD-RW der kraever stor hastighed

&thomas

http://www.kandu.dk/