Skærme
Fijala 3554
Billede fra PC til TV.
Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 17-06-06 17:33

Hejsa.

Jeg har købt mig en ny bærbar, som desværre IKKE har S-Video udgang,
eller hvad det nu nøjagtigt hedder.

Jeg er ellers meget interesseret i at få PC-billedet vist på
TV-skærmen, såsom DVD-film, Sputnik osv.

Kan det overhovedet lade sig gøre uden en decideret udgang?

Jeg har i dag investeret i et kabel, som passer mellem PC'ens stik til
en ekstra skærm og TV'ets scartstik.

Men der kommer intet billede over i TV'et på trods af, at PC'en godt
nok kan se, at der er tilsluttet en ekstra skærm, når jeg går ind i
grafik indstillinger.

Når jeg vælger den ekstra skærm, er der overhovedet intet billede
nogen steder.

Hhmmm....

Fra : "Bjørn E. Thorup"

Dato : 19-06-06 10:18

Kresten Hjelm Pedersen (slet 74H62) skrev:
> Hejsa.
> Når jeg vælger den ekstra skærm, er der overhovedet intet billede
> nogen steder.

Heller ikke på selve den bærbare? (Du kan bare forlænge skrivebordet
således der gerne skulle være billede på begge "skærme"

Og du husker at vælge AV indput eller sådan noget på TV´et?

Tror dog ikke at VGA til Scart nogensinde bliver i særlig god kvali.
Prøv at se om du ikke kan finde et GF til USB eller PCMCIA porten.

Eller måske noget TV-tuner kort eller noget AV udstyr som også kan give
signal ud fra comp. Kender ikke lige pt nogle af delene, men mon ikke de
findes.

--
Bjørn E. Thorup
http://www.thabear.dk

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 20-06-06 08:30

> Tror dog ikke at VGA til Scart nogensinde bliver i særlig god kvali.

Det er faktisk det der kan give den allerbedste kvalitet. Kig evt i gruppen
dk.teknik.htpc. Der er en del som netop vil køre vga->scart pga den gode
kvalitet.

Niels Dybdahl

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 20-06-06 08:29

"Kresten Hjelm Pedersen (slet 74H62)" <khp@74H62post.tele.dk> wrote in
message news:11505622130.794210332493311@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> grafik indstillinger.
>
> Når jeg vælger den ekstra skærm, er der overhovedet intet billede

Det kan godt lade sig gøre. Man skal have et VGA->Scart kabel som du nævner.
De findes i flere versioner. De er simplest til ATI grafikchips, mens der
skal lidt elektronik til nVidia grafikchips, da der mangler et
synkroniseringssignal.
Så skal man sætte sin grafikchip til at generere den korrekte timing
(720x576 pixels og 50 Hz interlaced). Det gøres med programmet PowerStrip.
Jeg har ikke selv prøvet, så søg efter indlæg der handler om det. Kig evt i
gruppen dk.teknik.htpc

Men er du sikker på at du ikke har en TV-Out? Det behøves ikke at være en
S-Video, det kan også være en composite udgang (phonostik: rundt stik med
hul i midten).

Niels Dybdahl