| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Forskel på SV1000 og SV1000S Fra : Neser | 
  Dato :  17-06-06 11:25 |  
  |  
 
            Har været ved at kigge lidt på MC og faldt så over SV1000 blandt mange 
 andre.
 Men hvad er forskellen på modellen med og uden S'et?
 Umiddelbart ser det kun ud at det drejer sig om en anden lygte med 1/4-kåbe 
 og en plov.
 Motoren synes at være den samme hvis man kigger på data under 
 www.suzuki-mc.dk .
 Men prisforskellen på 20K fra ny og en pæn forskel i forsikringspriser giver 
 mig anledning til at tro at der er mere til forskel.
 Nogen der kender svaret?
 Mvh. Neser 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Persson (17-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Persson | 
  Dato :  17-06-06 13:26 |  
  |  
 
            "Neser" <Neser@neser.dk> wrote in message 
 news:4afe7$4493d88e$3e3d83dd$9994@news.arrownet.dk...
 > Men hvad er forskellen på modellen med og uden S'et?
 > Umiddelbart ser det kun ud at det drejer sig om en anden lygte med 
 > 1/4-kåbe og en plov.
 > Motoren synes at være den samme hvis man kigger på data under 
 >  www.suzuki-mc.dk .
 De er ens med undtagelse af kåben samt at styret er clip on hvis der er kåbe 
 på, så du får en lidt mere liggende stilling.
 //Kim 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas Løjmann Jørge~ (17-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Løjmann Jørge~ | 
  Dato :  17-06-06 13:43 |  
  |  
 
            Kim Persson wrote:
 > "Neser" <Neser@neser.dk> wrote in message 
 > news:4afe7$4493d88e$3e3d83dd$9994@news.arrownet.dk...
 > 
 >> Men hvad er forskellen på modellen med og uden S'et?
 >> Umiddelbart ser det kun ud at det drejer sig om en anden lygte med 
 >> 1/4-kåbe og en plov.
 >> Motoren synes at være den samme hvis man kigger på data under 
 >>  www.suzuki-mc.dk .
 > 
 > De er ens med undtagelse af kåben samt at styret er clip on hvis der er kåbe 
 > på, så du får en lidt mere liggende stilling.
 Jeg kan forstille mig at det er kåbe-udgaven som er dyr i forsikring i 
 forhold til den anden...
 /Thomas
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (17-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  17-06-06 15:44 |  
  |  
 
            Thomas Løjmann Jørgensen skrev:
 > Kim Persson wrote:
 >> "Neser" <Neser@neser.dk> wrote in message 
 >> news:4afe7$4493d88e$3e3d83dd$9994@news.arrownet.dk...
 >>
 >>> Men hvad er forskellen på modellen med og uden S'et?
 >>> Umiddelbart ser det kun ud at det drejer sig om en anden lygte med 
 >>> 1/4-kåbe og en plov.
 >>> Motoren synes at være den samme hvis man kigger på data under 
 >>>  www.suzuki-mc.dk .
 >>
 >> De er ens med undtagelse af kåben samt at styret er clip on hvis der 
 >> er kåbe på, så du får en lidt mere liggende stilling.
 > 
 > Jeg kan forstille mig at det er kåbe-udgaven som er dyr i forsikring i 
 > forhold til den anden...
 > 
 Jup!
 Kåbe signalerer sportslighed, som koster knaster at forsikre!
 Jeg tror forøvrigt at fodhvilerne også er højere og længere bagud på S'en!
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           "J.C. Kløve" (17-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : "J.C. Kløve" | 
  Dato :  17-06-06 15:12 |  
  |  
 
            Neser skrev:
 > Har været ved at kigge lidt på MC og faldt så over SV1000 blandt mange 
 > andre.
 > 
 > Men hvad er forskellen på modellen med og uden S'et?
 > Umiddelbart ser det kun ud at det drejer sig om en anden lygte med 1/4-kåbe 
 > og en plov.
 > Motoren synes at være den samme hvis man kigger på data under 
 >  www.suzuki-mc.dk .
 > Men prisforskellen på 20K fra ny og en pæn forskel i forsikringspriser giver 
 > mig anledning til at tro at der er mere til forskel.
 > 
 > Nogen der kender svaret?
 > 
 > Mvh. Neser 
 > 
 > 
 Gearing og længden på bagsvingeren er også forskellige på de to modeller 
 (udover kåbe og clpi-on-styr)
 -- 
 Dun@nt
 Kilo SFau _R_ SilverBullet
 http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
 *Growing old is mandatory, growing up is an option*
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Neser (17-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Neser | 
  Dato :  17-06-06 17:37 |  
  |  
 
            >> Har været ved at kigge lidt på MC og faldt så over SV1000 blandt mange 
 >> andre.
 >>
 >> Men hvad er forskellen på modellen med og uden S'et?
 >> Umiddelbart ser det kun ud at det drejer sig om en anden lygte med 
 >> 1/4-kåbe og en plov.
 >> Motoren synes at være den samme hvis man kigger på data under 
 >>  www.suzuki-mc.dk .
 >> Men prisforskellen på 20K fra ny og en pæn forskel i forsikringspriser 
 >> giver mig anledning til at tro at der er mere til forskel.
 >>
 >> Nogen der kender svaret?
 >>
 >> Mvh. Neser
 > Gearing og længden på bagsvingeren er også forskellige på de to modeller 
 > (udover kåbe og clpi-on-styr)
 >
 > -- 
 > Dun@nt
 > Kilo SFau _R_ SilverBullet
 >  http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
 > *Growing old is mandatory, growing up is an option*
 Dvs. for de 20K der er sparet fra SV1000S til SV1000 skifter man nogle 
 småting og man har en S'er der er en del billigere i forsikring? Det man 
 eftermonterer går vel ind under ekstraudstyr som eks. udst. osv.
 - Neser 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            AW på ZRX (17-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : AW på ZRX | 
  Dato :  17-06-06 18:51 |  
  |   
            > Dvs. for de 20K der er sparet fra SV1000S til SV1000 skifter man nogle 
 > småting og man har en S'er der er en del billigere i forsikring? Det man 
 > eftermonterer går vel ind under ekstraudstyr som eks. udst. osv.
 
 Den ide er der andre som har fået. Så finder de ud af hvad en kåbe, nye 
 instrumenter, spejle, lygter, kåbestativ, clip-on styr osv. koster.
 Måske der er huller i øverste gaffelbro til styret - huller som ikke findes 
 på S-modellen
 Så er ideen ikke så fed længere.
 
 Når du så vælter en dag, og taksatoren kommer og ser din cykel, så er der 
 kåbe på som du gerne vil have erstattet. Det bliver de nok ikke glade for. 
 Den højere forsikring på S modeller skyldes ikke så meget sport, som at 
 kåber er dyre at erstatte, og flækker ved det mindste uheld. Derfor er den 
 gennemsnitlige erstatning til kåbecykler højere. Så siger 
 forsikringsselskabet at du har betalt 25% for lidt i præmie, og derfor får 
 du også reduceret erstatningen med 25%.
 
 Så er der skat. Når du ombygger til en anden model, så mister cyklen sin 
 afgiftsmæssige identitet, og du skal betale fuld afgift af cyklen igen (som 
 en S model).
 
 Hvor stor sandsynligheden er for at ovenstående ting sker, må du selv 
 vurdere. Måske opdager skat det ikke, måske opdager taksatoren det ikke - er 
 ligeglad.
 
 Din beslutning.
 
 Allan 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Neser (18-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Neser | 
  Dato :  18-06-06 09:32 |  
  |   
            >> Dvs. for de 20K der er sparet fra SV1000S til SV1000 skifter man nogle 
 >> småting og man har en S'er der er en del billigere i forsikring? Det man 
 >> eftermonterer går vel ind under ekstraudstyr som eks. udst. osv.
 >
 > Den ide er der andre som har fået. Så finder de ud af hvad en kåbe, nye 
 > instrumenter, spejle, lygter, kåbestativ, clip-on styr osv. koster.
 > Måske der er huller i øverste gaffelbro til styret - huller som ikke 
 > findes på S-modellen
 > Så er ideen ikke så fed længere.
 >
 > Når du så vælter en dag, og taksatoren kommer og ser din cykel, så er der 
 > kåbe på som du gerne vil have erstattet. Det bliver de nok ikke glade for. 
 > Den højere forsikring på S modeller skyldes ikke så meget sport, som at 
 > kåber er dyre at erstatte, og flækker ved det mindste uheld. Derfor er den 
 > gennemsnitlige erstatning til kåbecykler højere. Så siger 
 > forsikringsselskabet at du har betalt 25% for lidt i præmie, og derfor får 
 > du også reduceret erstatningen med 25%.
 >
 > Så er der skat. Når du ombygger til en anden model, så mister cyklen sin 
 > afgiftsmæssige identitet, og du skal betale fuld afgift af cyklen igen 
 > (som en S model).
 >
 > Hvor stor sandsynligheden er for at ovenstående ting sker, må du selv 
 > vurdere. Måske opdager skat det ikke, måske opdager taksatoren det ikke - 
 > er ligeglad.
 >
 > Din beslutning.
 >
 > Allan
 Ja, ved godt det ikke er billigt, og derfor bliver det ikke til noget fra 
 min side, men det var mere som et tænkt eksempel. Hvis jeg endelig skulle 
 smide noget kåbeværk på, skal det ikke være af org. afstamning, men mere 
 over i noget streetfighter-stil, netop for at undgå et identitetsskifte 
 ifbm. Skat.
 
 Men da vi begynder at snakke styr, fodvilere osv., istedet, for bare lidt 
 plastic, så er der en del mere end jeg har lyst til at begynde at skifte ud.
 
 Men det er bare lige så snart det hedder en S-model med dertilhørende højere 
 forsikring er der mange andre maskiner der måske er mere spændende at køre 
 på til samme forsikringspris.
 
 Men takker for svarene, nu er jeg da kommet et skridt videre i min søgen 
 efter en ny maskine.
 
 - Neser 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (18-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  18-06-06 11:13 |  
  |  
 
            Neser skrev:
 >>>       
 > Dvs. for de 20K der er sparet fra SV1000S til SV1000 skifter man nogle 
 > småting og man har en S'er der er en del billigere i forsikring? Det man 
 > eftermonterer går vel ind under ekstraudstyr som eks. udst. osv.
 Samme iderighed gjorde sig gældende for 650'erens prisspænd mellem "N" 
 og S; men man kommer hurtigt til at bruge for mere end forskellen i 
 løsdele, og bl.a. indstøbningen på kronrøret til montering af kåben 
 mangler på den nøgne model   
-- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Neser (18-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Neser | 
  Dato :  18-06-06 20:45 |  
  |  
 
            >> Dvs. for de 20K der er sparet fra SV1000S til SV1000 skifter man nogle 
 >> småting og man har en S'er der er en del billigere i forsikring? Det man 
 >> eftermonterer går vel ind under ekstraudstyr som eks. udst. osv.
 >
 > Samme iderighed gjorde sig gældende for 650'erens prisspænd mellem "N" og 
 > S; men man kommer hurtigt til at bruge for mere end forskellen i løsdele, 
 > og bl.a. indstøbningen på kronrøret til montering af kåben mangler på den 
 > nøgne model   
>
 > -- 
 > Armand.
 Ja, så skal det fuskes, og det er helt udelukket IMO!!
 Kan godt se at hvis man vælger den "billige" løsning, ender det op i at 
 blive noget værre noget.
 - Neser 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |