| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Q:prøveplader-tyskland Fra : lasse | 
  Dato :  16-06-06 12:14 |  
  |   
            hej alle
 er der nogen som ved eller har prøvet om man evt kan købe en mc i tyskland 
 og så sætte dansk prøveplade på til at køre hjem på      er det lovligt 
 eller hvordan gør man evt det???????
 
 på forhånd tak 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           MKS -  74 (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS -  74 | 
  Dato :  16-06-06 12:23 |  
  |  
 
            On Fri, 16 Jun 2006 13:13:43 +0200, "lasse" <plkke2004@yahoo.dk>
 wrote:
 >hej alle
 >er der nogen som ved eller har prøvet om man evt kan købe en mc i tyskland 
 >og så sætte dansk prøveplade på til at køre hjem på      er det lovligt 
 >eller hvordan gør man evt det???????
 Det er ikke lovligt, i D. skal der benyttes tysk prøveskilt og i DK
 dansk prøveskilt. Valgmulighederne er at købe en tysk ind.reg. MC (med
 tysk plade) og så køre til D-DK-grænsen på den, fra grænsen og hjem
 skal der benyttes et dansk prøveskilt. I DK kan man herefter afmelde
 cyklen i D. på motorkontoret. Alternativt kan man købe en tysk afmeldt
 MC og transportere den hjem på trailer, i kassevogn eller lign.
 Endelig er der også muligheden med tysk prøveskilt og do dansk fra
 grænsen, men det er logistisk besværligt og relativt dyrt.
 -- 
 -Michael
 Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
 http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-06-06 12:21 |  
  |   
            
 "lasse" <plkke2004@yahoo.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4492925d$0$27618$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > hej alle
 > er der nogen som ved eller har prøvet om man evt kan købe en mc i tyskland 
 > og så sætte dansk prøveplade på til at køre hjem på      er det lovligt 
 > eller hvordan gør man evt det???????
 
 Hejsa,
 
 Du lejer en midlertidig prøveplade i tyskland, som du må køre med dernede. 
 Ham du køber cyklen af vil formodentlig vide hvor man lejer den. Når du så 
 når Padborg på den tyske plade, så går du ind til grænsepolitiet og køber et 
 "klistermærke" der udgør det for den danske prøveplade. (de har døgnåbent i 
 Padborg Grænsepoliti).
 
 Vh. Per 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-06-06 12:53 |  
  |  
 
            > hej alle
 > er der nogen som ved eller har prøvet om man evt kan købe en mc i tyskland 
 > og så sætte dansk prøveplade på til at køre hjem på
 Ja det kan du godt gøre, men hvis de satans Polizei holder lige ved grænsen 
 i en anonym bmw, på en kold aften, så koster det 500Euro i bøde..   
Mvh
 Morten 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           MKS -  74 (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS -  74 | 
  Dato :  16-06-06 13:11 |  
  |  
 
            On Fri, 16 Jun 2006 13:52:49 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
 wrote:
 >Ja det kan du godt gøre, men hvis de satans Polizei holder lige ved grænsen 
 >i en anonym bmw, på en kold aften, så koster det 500Euro i bøde..   
Så kan man næsten ligeså godt sætte en tilfældig DK-plade på og køre
 hjem    (hvilket nogle gør og det er _rigtig_ usmart). Man _kan_
 naturligvis gøre meget, men bør nok overveje de mulige konsekvenser af
 de handlinger man måtte foretage, en bøde er en relativ lille ting i
 sammenligning med de potentielle forsikringskomplikationer en sådan
 handling evt. ville kunne udløse.
 -- 
 -Michael
 Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
 http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-06-06 13:14 |  
  |  
 
            > Så kan man næsten ligeså godt sætte en tilfældig DK-plade på og køre
 > hjem   
Ja det virker noget bedre, der suser strømerbilerne bare forbi en, både .de 
 og .dk, men skal man være på den sikre side, skal det være plader fra samme 
 model, ikke så snedigt at strømerne slår ens plader op, og der står golf i 
 systemet, og man er på vej hjem i sin nye bimmer cabriolet..
 Mvh
 Morten 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             MKS -  74 (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS -  74 | 
  Dato :  16-06-06 13:19 |  
  |  
 
            On Fri, 16 Jun 2006 14:14:22 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
 wrote:
 >Ja det virker noget bedre, der suser strømerbilerne bare forbi en, både .de 
 >og .dk, men skal man være på den sikre side, skal det være plader fra samme 
 >model, ikke så snedigt at strømerne slår ens plader op, og der står golf i 
 >systemet, og man er på vej hjem i sin nye bimmer cabriolet..
 Nej - men nu er man nok heller ikke blandt de skarpeste knive i
 skuffen, hvis man overhovedet overvejer den slags tåbeligheder vel
 Morten   .
 -- 
 -Michael
 Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
 http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-06-06 13:24 |  
  |  
 
            >>Ja det virker noget bedre, der suser strømerbilerne bare forbi en, både 
 >>.de
 >>og .dk, men skal man være på den sikre side, skal det være plader fra 
 >>samme
 >>model, ikke så snedigt at strømerne slår ens plader op, og der står golf i
 >>systemet, og man er på vej hjem i sin nye bimmer cabriolet..
 >
 > Nej - men nu er man nok heller ikke blandt de skarpeste knive i
 > skuffen, hvis man overhovedet overvejer den slags tåbeligheder vel
 > Morten   .
 hmm tjjaaa tjoo det er man vel ikke, men der er nemt og billigt hvis det 
 går.. og succes raten er forbløffende god   
Der er jo så meget man ikke må.. Det er jo på et eller andet plan jo ikke 
 værre end hvis man lige lufter kværnen igennem på en tom landevej med 
 150kmt... her betaler man bare ikke med penge hvis det går galt, det kan 
 være en lidt dyrere "bøde" man kan komme ud for..
 Mvh
 Morten 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               MKS -  74 (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS -  74 | 
  Dato :  16-06-06 13:37 |  
  |  
 
            On Fri, 16 Jun 2006 14:23:57 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
 wrote:
 >hmm tjjaaa tjoo det er man vel ikke
 Godt så!   .
 >, men der er nemt og billigt hvis det 
 >går.. og succes raten er forbløffende god   
Men den ene gang det går galt og man smadrer lille Louise, så er man
 fucked - rigtig megafucked for life...
 >Der er jo så meget man ikke må.. Det er jo på et eller andet plan jo ikke 
 >værre end hvis man lige lufter kværnen igennem på en tom landevej med 
 >150kmt... her betaler man bare ikke med penge hvis det går galt, det kan 
 >være en lidt dyrere "bøde" man kan komme ud for..
 Det synes jeg nu nok, der er i det mindste en forsikring der dækker de
 skader man måtte forvolde.
 En ting er hvad du evt. selv måtte gøre, men at poste den slags i
 offentligt forum som "indirekte" vejledning/opfordring vidner IMHO om
 en relativ lille situationsfornemmelse - Ommer ....
 -- 
 -Michael
 Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
 http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Ukendt (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-06-06 13:48 |  
  |  
 
            >>hmm tjjaaa tjoo det er man vel ikke
 >
 > Godt så!   .
  
>>, men der er nemt og billigt hvis det
 >>går.. og succes raten er forbløffende god   
>
 > Men den ene gang det går galt og man smadrer lille Louise, så er man
 > fucked - rigtig megafucked for life...
 Jeps, det er self en overvejelse man skal gøre sig.. for prisen kan blive 
 ubehagelig høj..
 >>Der er jo så meget man ikke må.. Det er jo på et eller andet plan jo ikke
 >>værre end hvis man lige lufter kværnen igennem på en tom landevej med
 >>150kmt... her betaler man bare ikke med penge hvis det går galt, det kan
 >>være en lidt dyrere "bøde" man kan komme ud for..
 >
 > Det synes jeg nu nok, der er i det mindste en forsikring der dækker de
 > skader man måtte forvolde.
 Ikke hvis du bøder med dit liv :o/
 > En ting er hvad du evt. selv måtte gøre, men at poste den slags i
 > offentligt forum som "indirekte" vejledning/opfordring vidner IMHO om
 > en relativ lille situationsfornemmelse - Ommer ....
 Jeg opfordre íkke til en disse, jeg sagde at det kostede 500euro i bøde i 
 ..de, det var dig der bragte ideer på banen:
 "Så kan man næsten ligeså godt sætte en tilfældig DK-plade på og køre
 hjem    "
 Og så er vi ude i den med "hvordan man kortslutter en mc for at starte den" 
 diskutionen.. mon ikke folk selv tænker tanken.. jeg informerede jo modsat 
 om at det altså koster 500euro i bøde i .de, at gøre det herhjemme koster 
 afgiften på bilen i bøde ? at man skal betale afgiften...
 Mvh
 Morten 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Ukendt (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-06-06 13:49 |  
  |  
 
            > Jeg opfordre íkke til en disse, jeg sagde at det kostede 500euro i bøde i 
 > .de, det var dig der bragte ideer på banen:
 >
 > "Så kan man næsten ligeså godt sætte en tilfældig DK-plade på og køre
 > hjem    "
 Så er det dog bedre med en dansk prøveplade, den er jo gyldig fra grænsen af 
  
Mvh
 Morten 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 MKS -  74 (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS -  74 | 
  Dato :  16-06-06 14:02 |  
  |  
 
            On Fri, 16 Jun 2006 14:47:41 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
 wrote:
 >Jeg opfordre íkke til en disse, jeg sagde at det kostede 500euro i bøde i 
 >.de, det var dig der bragte ideer på banen:
 Det "indirekte" ligger i at du kun omtaler en bøde, men undlader at
 gøre opmærksom på at det kun er ubetydelig del af den samlede risiko.
 Ved uheld risikerer man dels økonomisk og følelsesmæssig ruin, men
 også at man måske ikke engang kan kompensere en modpart økonomisk
 fordi der ingen forsikring er og man selv ingen midler har.
 >"Så kan man næsten ligeså godt sætte en tilfældig DK-plade på og køre
 >hjem    "
 Ironi over din tilsyneladende fokusering på omkostninger vs risiko for
 at blive opdaget....Men ok, vel ikke så mærkeligt at du ikke fangede
 den   .
 -- 
 -Michael
 Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
 http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Torben Scheel (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Scheel | 
  Dato :  16-06-06 13:22 |  
  |   
            Juel wrote:
 > Ja det virker noget bedre, der suser strømerbilerne bare forbi en, både .de 
 > og .dk, men skal man være på den sikre side, skal det være plader fra samme 
 > model, ikke så snedigt at strømerne slår ens plader op, og der står golf i 
 > systemet, og man er på vej hjem i sin nye bimmer cabriolet..
 > 
 Det er bedøvende ubetydeligt i forhold til konsekvenserne hvis du er 
 involveret i et uheld.
 
 -- 
 vh
 Torben - der ikke kører med lys på cyklen for at undgå bøder, men for at 
 overleve.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-06-06 13:31 |  
  |   
            > Det er bedøvende ubetydeligt i forhold til konsekvenserne hvis du er 
 > involveret i et uheld.
 
 Ja 100% true, vi er ikke et sekundt uenige....
 
 Mvh
 Morten 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             solvang (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : solvang | 
  Dato :  16-06-06 15:08 |  
  |   
            
"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4492a09e$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Så kan man næsten ligeså godt sætte en tilfældig DK-plade på og køre
 >> hjem   
>
 Det skal man ikke opfordre til, - det er pisse ulovligt.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-06-06 18:22 |  
  |   
            Jeg forstår ikke problematikken??
 
 Læs mit indslag øverst i tråden... Det er såre simpelt, rimeligt billigt og
 helt lovligt!!
 For at friske op: Tysk prøveklister i Tyskland, Dansk prøveklister i 
 Danmark..
 
 Vh. Per
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               MKS -  74 (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS -  74 | 
  Dato :  16-06-06 18:37 |  
  |  
 
            On Fri, 16 Jun 2006 19:21:36 +0200, "Per"
 <perpunktumladingsnabelaemail.dk> wrote:
 >Jeg forstår ikke problematikken??
 >
 >Læs mit indslag øverst i tråden... Det er såre simpelt, rimeligt billigt og
 >helt lovligt!!
 >For at friske op: Tysk prøveklister i Tyskland, Dansk prøveklister i 
 >Danmark..
 Problematikken er at et tysk prøveskilt ikke er specielt billigt og ej
 heller særlig simpelt for en dansker, derfor vil nogle forsøge at
 spare den udgift/det besvær ved "alternative" metoder. Tysk prøveskilt
 findes i lidt forskellige udgaver, men de er alle noget dyrere end et
 tilsvarende dansk, idet man skal købe såvel tilladelsen, selve
 prøveskiltet og endelig også en forsikring, hvilket gør det både
 relativt besværligt og også "dyrt" i forhold til et dansk prøveskilt
 hvor det er en 3i1 løsning man får for de 100/dg et løst DK-prøveskilt
 koster.
 -- 
 -Michael
 Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
 http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Ukendt (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-06-06 18:58 |  
  |   
            
"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:mcq5929l2h90f678ch1e4dmki9tgk4cp5c@4ax.com...
 > On Fri, 16 Jun 2006 19:21:36 +0200, "Per"
 > <perpunktumladingsnabelaemail.dk> wrote:
 >
 >>Jeg forstår ikke problematikken??
 >>
 >>Læs mit indslag øverst i tråden... Det er såre simpelt, rimeligt billigt 
 >>og
 >>helt lovligt!!
 >>For at friske op: Tysk prøveklister i Tyskland, Dansk prøveklister i
 >>Danmark..
 >
 > Problematikken er at et tysk prøveskilt ikke er specielt billigt og ej
 > heller særlig simpelt for en dansker, derfor vil nogle forsøge at
 > spare den udgift/det besvær ved "alternative" metoder. Tysk prøveskilt
 > findes i lidt forskellige udgaver, men de er alle noget dyrere end et
 > tilsvarende dansk, idet man skal købe såvel tilladelsen, selve
 > prøveskiltet og endelig også en forsikring, hvilket gør det både
 > relativt besværligt og også "dyrt" i forhold til et dansk prøveskilt
 > hvor det er en 3i1 løsning man får for de 100/dg et løst DK-prøveskilt
 > koster.
 Ok!
 Så er jeg fejloplyst hvad angår prisen i Tyskland... Har fået opgivet 50 
 Euro for tilladelse inkl. forsikring, men det er nok forkert så?
 Tja... Så er en trailer vel en alternativ "kedelig" løsning?   
Vh. Per 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 MKS -  74 (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS -  74 | 
  Dato :  16-06-06 19:22 |  
  |  
 
            On Fri, 16 Jun 2006 19:58:22 +0200, "Per"
 <perpunktumladingsnabelaemail.dk> wrote:
 >Så er jeg fejloplyst hvad angår prisen i Tyskland... Har fået opgivet 50 
 >Euro for tilladelse inkl. forsikring, men det er nok forkert så?
 Det plejer at være noget i stil med 80-120 Euro for en komplet
 tilladelse-plade-forsikrings-løsning, afhængig af hvilken en man
 vælger (som sagt er der flere forskellige), 50 Euro er det mig bekendt
 ikke muligt at gøre det for, den samlede pris alene for prøveskilte
 ligger derfor på 700-1000 kr og dertil kommer transport derned og
 brændstof hjem, hvilket for mange gør den løsning urentabel og for
 besværlig.
 >Tja... Så er en trailer vel en alternativ "kedelig" løsning?   
Bestemt (så kan man f.eks også handle i grænsebutikkerne), eller hvis
 man ikke behøver se cyklen før køb at få en tysk transportør til at
 smide den af ved grænsen. Hvilken løsning der er bedst afhænger af den
 specifikke situation man står i.
 -- 
 -Michael
 Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
 http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Ukendt (16-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-06-06 19:26 |  
  |   
            
"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:50t5921h5d1e67lgn6osggdhrbstk0vm6g@4ax.com...
 > On Fri, 16 Jun 2006 19:58:22 +0200, "Per"
 > <perpunktumladingsnabelaemail.dk> wrote:
 >
 >>Så er jeg fejloplyst hvad angår prisen i Tyskland... Har fået opgivet 50
 >>Euro for tilladelse inkl. forsikring, men det er nok forkert så?
 >
 > Det plejer at være noget i stil med 80-120 Euro for en komplet
 > tilladelse-plade-forsikrings-løsning, afhængig af hvilken en man
 > vælger (som sagt er der flere forskellige), 50 Euro er det mig bekendt
 > ikke muligt at gøre det for, den samlede pris alene for prøveskilte
 > ligger derfor på 700-1000 kr og dertil kommer transport derned og
 > brændstof hjem, hvilket for mange gør den løsning urentabel og for
 > besværlig.
 >
 >>Tja... Så er en trailer vel en alternativ "kedelig" løsning?   
>
 > Bestemt (så kan man f.eks også handle i grænsebutikkerne), eller hvis
 > man ikke behøver se cyklen før køb at få en tysk transportør til at
 > smide den af ved grænsen. Hvilken løsning der er bedst afhænger af den
 > specifikke situation man står i.
 Det er afgjort for mange penge...!
 Man handler temmelig meget hos Pøt   for de penge   
Vh. Per 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kong (20-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kong | 
  Dato :  20-06-06 00:12 |  
  |   
            Er der nogen der kan bekræfte at Padborg Grænsepoliti har
 døgnåbent? Har kigget lidt i flere tråde og fundet modsættende
 påstande.
 
 Ligger "butikken" lige ved grænsen?
 
 Palle
 Per wrote:
 
 > Du lejer en midlertidig prøveplade i tyskland, som du må køre med dernede.
 > Ham du køber cyklen af vil formodentlig vide hvor man lejer den. Når du så
 > når Padborg på den tyske plade, så går du ind til grænsepolitiet og køber et
 > "klistermærke" der udgør det for den danske prøveplade. (de har døgnåbent i
 > Padborg Grænsepoliti).
 > 
 > Vh. Per
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kong (20-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kong | 
  Dato :  20-06-06 00:14 |  
  |   
            Doh, fandt det endelig på politets hjemmeside! Men er det nemt at
 finde?
 
 Grænsepolitiafdelingen
 Toldbodvej 8
 6330 Padborg
 Tlf.  7367 1448
 Fax 7367 1440
 E-mail: gpa@politi.dk
 
 ÅBNINGSTIDER:
 
 Prøveplader: udstedes hele døgnet. Henvendelse herom på tlf.
 73671448 eller email: gpa@politi.dk
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           MKS -  74 (20-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : MKS -  74 | 
  Dato :  20-06-06 00:39 |  
  |  
 
            On 19 Jun 2006 16:14:17 -0700, "Kong" <kongerslev@gmail.com> wrote:
 >Doh, fandt det endelig på politets hjemmeside! Men er det nemt at
 >finde?
 For mig er det   . Nej altså det ligger lige før den dansk-tyske
 grænse (ca. 2-3 km fra grænsen), tager du motorvejen er det afkørsel
 76 mod Padborg og derefter ca.5-600m nede af vejen (Toldbodvej).
 -- 
 -Michael
 Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
 http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (21-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  21-06-06 15:27 |  
  |  
 
            MKS - 74 skrev:
 > On 19 Jun 2006 16:14:17 -0700, "Kong" <kongerslev@gmail.com> wrote:
 > 
 >> Doh, fandt det endelig på politets hjemmeside! Men er det nemt at
 >> finde?
 > 
 > For mig er det   . Nej altså det ligger lige før den dansk-tyske
 > grænse (ca. 2-3 km fra grænsen), tager du motorvejen er det afkørsel
 > 76 mod Padborg og derefter ca.5-600m nede af vejen (Toldbodvej).
 > 
 Nu vil man vel komme den anden vej når man har det behov :-/
 Men det er tydeligt skiltet og det er IKKE Padborg-sheriffens residens 
 man skal stile imod, men derimod grænsepolitiet!
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Dr. Enduro (21-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Dr. Enduro | 
  Dato :  21-06-06 20:39 |  
  |   
            Kong skrev:
 > Doh, fandt det endelig på politets hjemmeside! Men er det nemt at
 > finde?
 > 
 > Grænsepolitiafdelingen
 > Toldbodvej 8
 > 6330 Padborg
 > Tlf.  7367 1448
 > Fax 7367 1440
 > E-mail: gpa@politi.dk
 > 
 > ÅBNINGSTIDER:
 > 
 > Prøveplader: udstedes hele døgnet. Henvendelse herom på tlf.
 > 73671448 eller email: gpa@politi.dk
 > 
 
   Har lige været dernede i dag (med en GSX 750, som jeg hentede i 
 Hamborg). Havde kigget på kraks.dk, så jeg vidste hvor Toldbodvej lå, 
 men jeg havde lidt svært ved at finde selve politiet, da det er et stort 
 område, hvor der også ligger dansk og tysk told osv. Jeg spurgte bare 
 inde i den danske told, de viste vej. Hvis jeg havde kørt lidt længere, 
 havde der også stået et skilt (Grænsepolitiet).
 
 Det der klistermærke røg forøvrigt af efter højst 20 km (hvor jeg 
 tjekkede efter), men da jeg ringede op og klagede min nød, sagde han, at 
 jeg bare skulle køre videre til Odense, så skulle jeg bare henvise til 
 dem, hvis jeg blev stoppet. Fornemt, og det var da også lidt sjovt at 
 køre tværs gennem Danmark med en afmeldt, udenlandsk motorcykel uden 
 plader på...
 
 MC'en havde forresten været indregistreret i Tyskland, men de klarer 
 afmeldingen for en. Tak til alle dem i gruppen, der har beskrevet 
 proceduren med Padborg Grænsepoliti så godt, det var et godt insidertip!
 
 -- 
 
   Hilsen Jan
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Torben Scheel (22-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Scheel | 
  Dato :  22-06-06 06:40 |  
  |  
 
            Dr. Enduro wrote:
 > Det der klistermærke røg forøvrigt af efter højst 20 km (hvor jeg 
 > tjekkede efter), men da jeg ringede op og klagede min nød, sagde han, at 
 > jeg bare skulle køre videre til Odense, så skulle jeg bare henvise til 
 > dem, hvis jeg blev stoppet. Fornemt, og det var da også lidt sjovt at 
 > køre tværs gennem Danmark med en afmeldt, udenlandsk motorcykel uden 
 > plader på...
 > 
 Hæ - da jeg sidste efterår hentede madkassen i Frankfurt havde sælger 
 sørget for prøveplader - og sat den i det karosserikit der holdt de 
 oprindelige plader. Ved grænseshoppen opdagede jeg at den bagerste var 
 væk, og ved grænsen stod der en betjent og kedede sig. Heldigvis havde 
 jeg danske klisterplader klar..
 Da jeg i foråret så skulle til syn, faldt klisterpladerne også af efter 
 en god prøvetur i regn. Synshallen kunne nu godt lide mine 
 hjemmeprintede..   
-- 
 vh
 Torben
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kong (20-06-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kong | 
  Dato :  20-06-06 18:34 |  
  |  
 
            Fantastisk, takker.
 Palle
 MKS - 74 skrev:
 > For mig er det   . Nej altså det ligger lige før den dansk-tyske
 > grænse (ca. 2-3 km fra grænsen), tager du motorvejen er det afkørsel
 > 76 mod Padborg og derefter ca.5-600m nede af vejen (Toldbodvej).
 >
 > --
 > -Michael
 > Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
 >  http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |