Hvad skal man egentligt købe?
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-06-06 01:49

Jeg er godt og grundigt træt af min Nokia 5140. Den kan det hele! Ringe til
folk og sende SMS'er helt uden hjælp fra mig, bare den blir lagt i en
bukselomme.
Jeg er træt af, at den slukker baggrundsbelysningen meget hurtigt, og
efterlader skærmen så mørk, at man ikke kan se, hvad der står på displayet.
Jeg er træt af de for små og for bløde taster
Til gengæld holder den strøm længe og Nokias menusystem er jo let at finde
rundt i.

Men når man nu gerne vil ha en ny mobiltelefon og har flg krav til den, hvad
er så at foretrække?

Det skal være en klaptelefon eller en anden slags med skjult tastatur.
Knapperne må gerne være af fornuftig størrelse.
Displayet må gerne kunne tydes, selvom baggrundslyset er slukket.
Menuerne må gerne være logiske og nemme at finde rundt.
Det behøver ikke være en Nokia, bare den er nem at betjene.
Lang batterilevetid kan jeg godt lide.

Jeg kan ikke være mere ligeglad med kamera, mp3 og radio. Er det der, er det
fint. Er det der ikke, er det lige meget.
Derimod er jeg interesseret i hurtig opkobling til nettet med min bærbare,
eller så hurtig som lade sig gørligt til små penge.

Er en G3 mobil svaret?

Den må selvfølgelig gerne kunne erhverves billigt

på forhånd tak.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Lyrik

Dato : 16-06-06 09:54

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller så hurtig som lade sig gørligt til små penge.
>
> Er en G3 mobil svaret?
>
> Den må selvfølgelig gerne kunne erhverves billigt

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hej Nifinger!

Jeg vil gerne anbefale dig en 3G telefon Nokia 6280. Det er godt nok en
slidertelefon, men trækker du sliden ud og ind kan du trykke "lås". Denne
lås kan ved et hurtigt tryk låse op igen.
Den kan også autolåse hvis det er ønskeligt. Kort sagt. Den laver ikke noget
slemt nede i lommen.
Tastaturet er stort flot og lysende og gemt indeni telefonen.
Den slukker hurtigt for skærm, men den kan læses 100% i direkte sollys da
skærmen er reflekterende. Det vil sige du kan sidde i solen og læse
Ekstrabladet på den uden at tænde for skærmen. 3,2" skærm 320x240 pixels.

Alt det du ikke gider på en almindelig mobil, vil du svælge i med denne 3
mobil.
Surfe på internettet, se nyheder i aviserne online. Se film, fotografere i
1600 x 1200. Tage endeløse videoer i 640x480.
Alle funktioner i den er pragtfulde, mindre kan ikke gøre det.
Den synkroniserer automatisk med pc, således at din telefonliste bliver
opdateret og du ikke mister data. Telefonlisten kan have mange data om hver
enkelt emne.

Du kan sms-se og du kan mms-se altså sende et postkort fra ferien til en
anden mobil. Du kan bruge Google på den. Og du kan slå op i edbpriser.dk når
du står foran en fotoforretning og spekulerer på om den fotoprinter i
vinduet nu er billig, eller om den er billigere på nettet. Det ser du mens
du står foran butikken!
Forskellen på den og en almindelig mobil er at du har en ca. 350 megabit ned
og 125 op forbindelse i lommen hele tiden.
I 85% af landet kan du videotelefonere gratis med andre 3-mobiler. Køb den
og ring til mig på 31180002, så kan vi se hinanden.))

Den bruger mini-sdkort og der medfølger et 64 megabyte. Jeg har 1 gigabyte i
min. Og jeg bruger det! Lige nu har jeg Matrix 3 Revolutions-dvd-en liggende
på den. I to versioner!

E-mail er et kapitel for sig man får en 3.mail adresse, men du kan e-maile
fra Hotmail og Yahoo også.
Og jeg har lige sat min normale e-mail lyrikatheaven.dk ind på den.
Den henter headerne ind og jeg kan vælge meddelelserne imellem alt
spam-met.

Jeg er lige begyndt at bruge mp3-afspilleren på den. Den er en sand "IPOD" i
lommen.

3 er flinke og ringer til mig og giver mig økonomiske råd. "Du har ikke
brugt hele dit månedsforbrug, vil du ikke have en pakke for de sidste
penge?" Mig:"Nej i skal da også tjene lidt på den!")-så glad er jeg for
den.***** til 3.
Almindelig mobilpris 59 øre/min. 99 øre for de første 3 minutter.

Billig er den og det vægter du nok. Hen i en 3 butik eller over nettet og
hent den til 199,-kroner.

Skynd dig mens lager haves!
Husk at installere Opera mini på den. Så surfer du nettet billigt som en
fisk i vandet. Der er en indbygget browser også. Den er også fin, men lidt
forlovet med 3's portal. Den kan streame videoer fra nyhederne på TV.

Hilsen
Jens

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 16-06-06 10:40

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fisk i vandet. Der er en indbygget browser også. Den er også fin, men lidt
> forlovet med 3's portal. Den kan streame videoer fra nyhederne på TV.

Tak for forslaget Jens!

En slider-telefon skal sikkert udmærket bruges.
Men 3's 3G-netværk, findes det ikke kun i de større danske byer?

Jeg bor midt på Djursland, og vil nok ikke ha glæde af 3's eget netværk.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Claus Albæk

Dato : 16-06-06 10:42

Frodo Nifinger wrote:

> [...]
> Men 3's 3G-netværk, findes det ikke kun i de større danske byer?
>
> Jeg bor midt på Djursland, og vil nok ikke ha glæde af 3's eget netværk.

3's net roamer fint... så det er ikke ngoet problem overhovedet.

Fra : Lyrik

Dato : 16-06-06 11:11

> [...]
> Men 3's 3G-netværk, findes det ikke kun i de større danske byer?
>
> Jeg bor midt på Djursland, og vil nok ikke ha glæde af 3's eget netværk.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Dækningen er som enhver anden telefon. men det du tænker på er
bredbåndsnettet, 3's eget højhastighedsnet.
Størst hastighed kræver videosamtale, mens internet kan klares bare der er
en skygge af 3's net på stedet.
Djursland har højhastighed flere steder. Se kortet her:
http://www.3.dk/templates/Sporg3_03.aspx?id=3815

Jeg har lige været på langeland i et remote område. jeg kunne tage internet,
men ikke videosamtale, dertil var hastigheden for tynd.
Selvfølgelig kan du ringe med de tre andre net den også har.

Hilsen
Jens