menuer m.m. hopper rundt på CSS hjemmeside
Fra : Nikolaj Hygebjerg

Dato : 15-06-06 14:16

Jeg har opbygget en html side med CSS styring af elementerne,
hvilket jeg ikke har prøvet før, så jeg er newbie. (jeg har fulgt
tutorialen på html.dk og synes bestemt at have gjort som der
står, men det virker ikke godt nok)

den hedder www.lkhojskole.dk/nyside

Men jeg må gøre noget galt, for selv om tingene står fint på side
1 efter meget bøvl, hopper de rundt på side to, hvis jeg ændrer i
teksterne eller fjerner elementer.. (der er kun en side mere, som
hedder SKOLEN under HØJSKOLEN)

Er det ikke netop meningen med CSS at tingene skal blive hvor man
sætter css scriptet til?

Hvad er det jeg gør galt i dette dokument?

Jeg vil med andre ord gerne have at elementer (dropdownmenu,
venstrestillet menu og main indholdsframe)står fast det samme
sted på alle sider, uanset hvad jeg laver om på af indhold osv
(og i alle browsere)

Håber en kan hjælpe mig!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dino

Dato : 15-06-06 16:03

Den 15-6 2006 skrev Nikolaj Hygebjerg i dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> hvilket jeg ikke har prøvet før, så jeg er newbie. (jeg har fulgt
> tutorialen på html.dk og synes bestemt at have gjort som der

Der er mange fejl i både html og css. Prøv at rette dem først.

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.lkhojskole.dk%2Fnyside%2F
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.lkhojskole.dk%2Fnyside%2Fside2.htm
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.lkhojskole.dk%2Fnyside%2Fstyle.css

--