h3 og br
Fra : Thomas Kaarup

Dato : 15-06-06 00:57

hvordan får jeg teksten op under overskriften som hvis jeg bruger <br> men
nedeste teskt skal stadig være alm <p>

thomas

www.thomaskaarup.com/strand

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-06-06 10:11

Thomas Kaarup wrote:
> hvordan får jeg teksten op under overskriften som hvis jeg bruger <br> men
> nedeste teskt skal stadig være alm <p>
>
> thomas
>
> www.thomaskaarup.com/strand

Sæt marginer og padding på dine html-markører:

1. Nulstil alle overskrifter:

h1,h2,h3,h4,h5,h6 {
margin:0;
padding:0;
line-height:100%;
}
Giv så dine konkrete overskrifter de egenskaber,
du ønsker de skal have:
h1.top {
margin:0.25em auto;
line-height:100%;
}
2. Sæt passende marginer på p-markøren:
p {
margin:0 auto 0.5em auto;
padding:0;
line-height:125%;}

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : David Trasbo

Dato : 15-06-06 11:17

Thomas Kaarup skrev:

> hvordan får jeg teksten op under overskriften som hvis jeg bruger <br> men
> nedeste teskt skal stadig være alm <p>

Prøv at kigge på din side i størrelsen 800x600. Du får lige et screenshot:
http://upitfree.com/v2/show.php/1362_strand.png.html

--
David Trasbo.
Læs om Usenet: http://usenet.dk

Fra : Thomas Kaarup

Dato : 15-06-06 13:40

"David Trasbo" <datra@mail.dk> wrote in message

> Prøv at kigge på din side i størrelsen 800x600. Du får lige et screenshot:
> http://upitfree.com/v2/show.php/1362_strand.png.html

den gør det også i FF.... hvad kan det være

Fra : David Trasbo

Dato : 15-06-06 17:28

Thomas Kaarup skrev:

> den gør det også i FF.... hvad kan det være

Elementerne er for brede, så indholdet hopper ned.

--
David Trasbo.
Læs om Usenet: http://usenet.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-06-06 22:38

Thomas Kaarup skrev:

> den gør det også i FF.... hvad kan det være

Prøv at sætte padding:0; på #nav ul{ - det giver dig et
fingerpej hvad der er galt.

Som Jørgen foreslog med overskrifter, så prøv at tage
flere elementer med på listen, så er det nemmere
bagefter at definere præcis det der skal gælde for de
enkelte:

h1,h2,h3,h4,h5,h6,ol,ul,p,a,div { /* og så videre */
margin:0;
padding:0;
}

De enkelte browsere har ikke samme standardmargen,
og på den måde har du større chance for at få det vist
ensartet. Der skal ikke mange pixels til at skævvride det
hele, kan du se, og slet ikke når du har defineret en fast
bredde på det hele.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk