Pro@ccess og DNS server.
Fra : Bok

Dato : 18-06-01 12:56

Hej NG

Når man har Pro@ccess ADSL og et domæne som står aktivt hos TDC og man skal
havde sin Mail/web server til at virke på den IP adresse man har fået
tildelt af TDC. Skal (er det nødvendigt) man så selv havde den sekundær DNS
server kørende og TDC skal køre den primær DNS eller kan bare nøjes med den
primær DNS som er inkluderet (mener jeg) i abonnementet ?

Mvh
BoK

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 18-06-01 13:40

"Bok" <bok@addnet.dk> wrote in message
> [...]
> havde sin Mail/web server til at virke på den IP adresse man har fået
> tildelt af TDC. Skal (er det nødvendigt) man så selv havde den sekundær

Nej. Jeg mener bestemt, at når TDC er primær, sørger de også for sekundær.

/Kim

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 18-06-01 20:48

> Nej. Jeg mener bestemt, at når TDC er primær, sørger de også for sekundær.

Og det er den sekundære, der er med i prisen. Hvis man vil have TDC til at
køre den primære, skal man betale ekstra - 100,-/kvartal

Rasmus

Fra : Bok

Dato : 18-06-01 21:24

> Og det er den sekundære, der er med i prisen. Hvis man vil have TDC til at
> køre den primære, skal man betale ekstra - 100,-/kvartal

Citat fra folderen for " Abonnentsvilkår for Pro@ccess" :

"Pro@ccess ADSL inkluderer dog kun én fast IP-adresse, ikke
domæneregistrering og ikke sekudær DNS."

Derfor regner jeg med at de køre Primær DNS.

Bok

Fra : Jens

Dato : 18-06-01 22:37

"Bok" <bok@addnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> primær DNS som er inkluderet (mener jeg) i abonnementet ?

Så skal man bede TDC om at "pege" www.domæne.dk og mail.domæne.dk på ens
offentlige IP-adresse. MX recorden (for mail) skal de så sætte til
mail.domæne.dk

Jens

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-06-01 22:55

Ja, hvis du køber DNS service, som ikke er inkluderet i pro@ccess ADSL.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bok

Dato : 18-06-01 23:19

DNS

> Ja, hvis du køber DNS service, som ikke er inkluderet i pro@ccess ADSL.

Så er jeg spændt på om jeg kommer til at betale noget. Jeg havde et domain
sammen med min Pro@ccess ISDN, så fik jeg ADSL og bad om at domænet skulle
forblive aktivt. Og efter en mail til hostmaster hos TDC om at ændre
Recorden til den nye IP adresse, ser det ud til virke.

Men jeg vil da stadig mene, at da TDC kun nævner noget om, at sekundær DNS
ikke er inklusiv, så skulle man da tro at den Primær DNS inkluderet. Og det
bliver den vel også nød til at være for at holde eksisterende domæne aktivt.

Bok