Kortsymboler
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-06-06 11:59

Hej alle

Jeg har lige lavet en side med kortdsymbolerne som de ser ud i
forskellige skrifttyper.

http://bertel.lundhansen.dk/bridge/cardsymbols.php

Men jeg ved ikke hvilke skrifttyper der er specielle for Windows.
Er der nogen med ikke-windows-systemer der vil tjekke siden og
evt. sende mig et skærmbillede?

Hvis der er andre skrifttyper som bør være repræsenteret, må I
gerne sige til, men jeg har valgt dem fra mit eget system (med
kun standardskrifttyper) som ikke lød for specielle (og så tog
jeg lige Comic Sans med)

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-06-06 12:41

Bertel Lund Hansen skrev:

> Men jeg ved ikke hvilke skrifttyper der er specielle for Windows.
> Er der nogen med ikke-windows-systemer der vil tjekke siden og
> evt. sende mig et skærmbillede?

De ser rigtige ud allesammen på nær diamanten/firkanten. Den fejler i
Comic Sans, Palatino Linotype (er en spiral!), Courier, Georgia, Tahoma
og Verdana.

System: WinXp.

Fra : Holst

Dato : 14-06-06 12:48

Henrik Stidsen wrote:

> De ser rigtige ud allesammen på nær diamanten/firkanten. Den fejler i
> Comic Sans, Palatino Linotype (er en spiral!), Courier, Georgia, Tahoma
> og Verdana.
>
> System: WinXp.

På min Windows XP Home SP2 ser alt helt korrekt ud. Også Comic Sans,
Palatino Linotype, Courier, Georgia, Tahoma og Verdana. Tror nærmere, at
der er en fejl i dine skrifttyper.

Fra : Dennis Munding

Dato : 14-06-06 12:53

Hej Holst!
"Holst" <newsjun06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
> På min Windows XP Home SP2 ser alt helt korrekt ud. Også Comic Sans,
> Palatino Linotype, Courier, Georgia, Tahoma og Verdana. Tror nærmere, at
> der er en fejl i dine skrifttyper.

Jeg har også WinXp Home SP2, men jeg må desværre give Henrik ret - ruder
fejler i Comic Sans MS - der er det en alm. firkant!

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.pe-vagtservice.dk/,
http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Holst

Dato : 14-06-06 13:02

Dennis Munding wrote:

> Jeg har også WinXp Home SP2, men jeg må desværre give Henrik ret - ruder
> fejler i Comic Sans MS - der er det en alm. firkant!

Underligt. Så er det måske min Firefox, der gør det godt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-06-06 13:10

Holst skrev:

> Underligt. Så er det måske min Firefox, der gør det godt

Ja. Opera fejler helt ved flere skrifttyper, IE fejler ved ruder
i visse skrifttyper, og Firefox viser alle symbolerne rigtigt.

Men det var primært *ikke*-windows-systemer jeg var spændt på.

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 14-06-06 13:28

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja. Opera fejler helt ved flere skrifttyper, IE fejler ved ruder
> i visse skrifttyper, og Firefox viser alle symbolerne rigtigt.

Ja, det lader vi så tale for sig selv.

> Men det var primært *ikke*-windows-systemer jeg var spændt på.

Ja, jeg kan vel starte min Amiga og se, hvad der sker

En bemærkning: Verdana og Tahoma er da mig bekendt MS-fonte specielt
lavet til webbrug.

Fra : per christoffersen

Dato : 14-06-06 14:12

> En bemærkning: Verdana og Tahoma er da mig bekendt MS-fonte specielt lavet
> til webbrug.

De er så vidt jeg ved også standard på Mac (sammen med Arial).
Men de er udviklet for Microsoft specielt til skærmbrug.

/Per

Fra : Frank Olieu

Dato : 14-06-06 13:37

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in news:448ffc8f$0
$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Men det var primært *ikke*-windows-systemer jeg var spændt på.

Linux (Debian/Ubuntu "Dapper"):
Konqueror, Opera 9, Firefox 1.5, Epiphany, Dillo, Lynx
100% OK.
OBS: MS fonte er installeret på systemet.

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 14-06-06 13:43

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> posting:

Virker ok på OM http://cbh.softwolves.dk/temp/mobilopera.png

--
What is life, except excuse for death,

Husk-viking: http://my.opera.com/community/customize/widgets/info/?id=4232

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 14-06-06 14:13

Christian Bohr-Halling <nospam@cbh.softwolves.dk> posting:

>Virker ok på OM http://cbh.softwolves.dk/temp/mobilopera.png

Ved nærmere eftertanke virker det sandsynligvis ikke på en *telefon*
med OM (og så kan man lære aldrig at simulere, men gøre det
rigtigt).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-06-06 14:38

Christian Bohr-Halling skrev:

> Ved nærmere eftertanke virker det sandsynligvis ikke på en *telefon*
> med OM (og så kan man lære aldrig at simulere, men gøre det
> rigtigt).

Jeg har lige tjekket med sidste version af OM. Ved lille skrift
virker ingen af symbolerne (de ville også blive ret små). Ved de
andre størrelser virker de alle sammen.

--
Bertel

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-06-06 13:05

Holst ramte sit keyboard den 14-06-2006 14:01 og fik dette ud af det:

> Underligt. Så er det måske min Firefox, der gør det godt

Netop. Igen viser Firefox sin styrke. Alle symboler er korrekte i
Firefox, men alle de tidligere nævnte fejler i IE.

Testet på WinXP sp2

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Denn!s H

Dato : 14-06-06 14:52

> [...]
>
>De ser rigtige ud allesammen på nær diamanten/firkanten. Den fejler i
>Comic Sans, Palatino Linotype (er en spiral!), Courier, Georgia, Tahoma

Samme "fejl" her i IE6

NS 8.1 og FF 1.5 er alt perfekt.
OP 8.54 alle fire symboler forkert i Palatino Linotype, Courier, Georgia,
Tahoma, Verdana, sans-serif, monospace, Comic Sans MS.

Denn!s H

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-06-06 14:59

Denn!s H skrev:

> NS 8.1 og FF 1.5 er alt perfekt.
> OP 8.54 alle fire symboler forkert i Palatino Linotype, Courier, Georgia,
> Tahoma, Verdana, sans-serif, monospace, Comic Sans MS.

Det lader foreløbig til at det er mere browserspecifikt end
systemspecifikt.

--
Bertel

Fra : Dennis Munding

Dato : 14-06-06 15:22

Hej Bertel!

> Det lader foreløbig til at det er mere browserspecifikt end
> systemspecifikt.

Det bliver sjovere:

Med mit system (WinXP Home SP2),virker alle korrekt i FF1.5.0.4 og
Opera8.54!?

Fra : Denn!s H

Dato : 14-06-06 15:32

"Dennis Munding" <mail@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Det bliver sjovere:
>
> Med mit system (WinXP Home SP2),virker alle korrekt i FF1.5.0.4 og
> Opera8.54!?

Ok.
Måske det kunne afhænge af Windows CDR versionen.
Min installations CD er en af de første OEM versioner der kom, som så er
tilføjet 150MB opdateringer :)
Kunne det tænkes at font-filerne bliver opdateret med årene.
Eller at "font delen" af de forskellige WinXP versioner ikke her helt
identiske.

Denn!s H

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-06-06 16:24

Den 14-06-06 15.58 skrev Bertel Lund Hansen følgende:

> Det lader foreløbig til at det er mere browserspecifikt end
> systemspecifikt.

Jep, alt perfekt i Firefox 1.5 i OS/2 - jeg har installeret MS-fonte.
Intet virker i Netscape 4.04 (men det er vel ikke så overraskende).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan bruger og skræddersyr du proceslinjen. Få for eksempel et praktisk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-06-06 22:46

Bertel Lund Hansen wrote:
> Hej alle
>
> Jeg har lige lavet en side med kortdsymbolerne som de ser ud i
> forskellige skrifttyper.
>
> http://bertel.lundhansen.dk/bridge/cardsymbols.php

W2K her:

I FF 1.5.0.5 og Opera 8.5 er alt OK
I IE fejler ruder-tegnet i "Comic Sans MS", Courier, Georgia, Tahoma og
Verdana. Alle øvrige fonte OK

Du mangler Impact, Haettenschweiler, Helvetica og "Times New Roman", hvis du
skal være dækkende for De såkaldte standardwebfonte.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-06-06 00:32

Erik Ginnerskov skrev:

> Du mangler Impact, Haettenschweiler, Helvetica og "Times New
> Roman", hvis du skal være dækkende for De såkaldte
> standardwebfonte.

De er nu med (Helvetica var der i forvejen).

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-06-06 00:16

Bertel Lund Hansen wrote:

> De er nu med

OK, jeg ser nu fejl i IE på rudertegnet i følgende fonte:

"Comic Sans MS"
Courier
Georgia
Tahoma
Verdana.

I FF og Op er der ingen problemer.

Hvad sker der mon, hvis du udskifter &diams; med &#9830; ?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Dino

Dato : 16-06-06 01:43

Den 16-6 2006 skrev Erik Ginnerskov i dk.edb.internet.webdesign.html:

> OK, jeg ser nu fejl i IE på rudertegnet i følgende fonte:

> [...]

Og i Palatino Linotype (WinXP m/IE6)

--
Dino

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-06-06 21:47

Dino wrote:

> Og i Palatino Linotype (WinXP m/IE6)

Underligt nok, så virker det fint i min IE6 på W2K.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/