hjælp til font på hjemmeside.
Fra : Nismo

Dato : 13-06-06 20:20

Hejsa.

Er det muligt på en måde, at lave sådan, at hvis nogen kommer på en
hjemmeside og ikke har den font der er brugt på siden, at den automatisk
bliver inst. på deres PC.

Jeg har været på et par sider, hvor jeg har fået beskeden om, at jeg ikke
har den korrekte font til siden, og om jeg vil overføre denne til min PC,
med svar mulighed Ja / Nej.

Håber der er en / nogen der kan og gider, at hjælpe.

På forhånd tak.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-06 20:26

Nismo skrev:

> Er det muligt på en måde, at lave sådan, at hvis nogen kommer på en
> hjemmeside og ikke har den font der er brugt på siden, at den automatisk
> bliver inst. på deres PC.

Kort svar: nej.

Længere svar: Man kan lave noget det virker i IE såfremt brugeren
ikke har spærret for det.

> Jeg har været på et par sider, hvor jeg har fået beskeden om, at jeg ikke
> har den korrekte font til siden, og om jeg vil overføre denne til min PC,
> med svar mulighed Ja / Nej.

Og hvilken sikkerhed havde du for at det ikke var en virus du
sagde ja til?

--
Bertel

Fra : andy

Dato : 13-06-06 23:10

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> ikke har spærret for det.

> Og hvilken sikkerhed havde du for at det ikke var en virus du

Og da mange af digne bruger måske bruger en anden browser en IE eller
arbejder på et andet os. så kan det slet ikke lade sig gøre. Og med
hensyn til sikkerheden, vil jeg aldrig selv tillade at instalere det på
min pc. Jeg ved ikke om det er en virus m.m.

Men du kan jo skrive teksten som billed men det fylder meget og det gør
siden næsten umuligt at holde opdateret da du skal lave et nyt billed
til bare en lille retelse. men det er en mulighed.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-06-06 22:49

Nismo wrote:
> [...]
> med svar mulighed Ja / Nej.
>
> Håber der er en / nogen der kan og gider, at hjælpe.

Det kunne interessere mig at få et link til en af de
sider, du nævner.

For at svare på dit spørgsmål kan du til IE only
bruge en overførbar skrift (embeddable font). Jeg
forklarer lidt om teknologien på siden
http://www.webdesign101.dk/fonts/skrifter2.php

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Nismo

Dato : 13-06-06 23:49

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sider, du nævner.
>
> For at svare på dit spørgsmål kan du til IE only
> bruge en overførbar skrift (embeddable font). Jeg

Kan desværre ikke lige huske hvilke sider jeg har set det på, da det er
noget tid siden.

Fra : Holst

Dato : 14-06-06 09:18

Nismo wrote:

> Kan desværre ikke lige huske hvilke sider jeg har set det på, da det er
> noget tid siden.

dsb.dk bruger det, mener jeg.

Fra : per christoffersen

Dato : 14-06-06 10:28

"Holst" <newsjun06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> dsb.dk bruger det, mener jeg.

Til meget stor irritation.
Sidst jeg var på deres hjemmeside, spurgte den hvergang jeg loadede en side,
om jeg ville downloade og installere en skrift.
Da de tilsyneladende også bruger en 'mellemside' for at loade den rigtige
side, blev det til to gange spørgsmålet for hver side.
Det er fuldstændig lige meget, om jeg klikker ja eller nej til download, -
spørgsmålet kommer alligevel.
det har formodentlig noget at gøre med sikkerhedsopdateringer til systemet,
men det er sådan set lige meget. Det er en meget kedelig opgave at blive sat
på: hvis du vil bestille en billet, skal du to gange for hver side, svare på
dette spørgsmål...

Jeg har skrevet til dem via deres website, men indtil videre har jeg kun
fået det svar, at de har modtaget mailen.
Deres behandlingstid på en mail er angivet til at være op til 2 uger....

/Per

Fra : Nismo

Dato : 13-06-06 23:53

> [...]
> sider, du nævner.
>
> For at svare på dit spørgsmål kan du til IE only
> bruge en overførbar skrift (embeddable font). Jeg

Der kommer faktisk sådan et spørgsmål når jeg følger dit link.
http://www.webdesign101.dk/fonts/skrifter2.php

Nismo

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-06-06 09:34

Nismo wrote:

> Der kommer faktisk sådan et spørgsmål når jeg følger dit link.
> http://www.webdesign101.dk/fonts/skrifter2.php
>
> Nismo

Alright. Så må det være en sikkerhedsindstilling i IE,
der fremkalder forespørgslen.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : vangobbel

Dato : 13-06-06 23:13

Nismo wrote:
> [...]
> med svar mulighed Ja / Nej.
>
> Håber der er en / nogen der kan og gider, at hjælpe.

Lav siden i flash der kan du benytte lige den font du ønsker.

Med Venlig Hilsen
vanGoBBel

Fra : Nismo

Dato : 13-06-06 23:51

"vangobbel" <vangobbel@gmail.com> skrev i en meddelelse
Nismo wrote:
> [...]
>
> På forhånd tak.

Lav siden i flash der kan du benytte lige den font du ønsker.

Jeg har også tænkt på at lave noget i flash, men jeg har aldrig prøvet, at
arbejde med flash før, så hvilke program er det jeg skal bruge til det ???

Nismo

Fra : Dan Storm

Dato : 14-06-06 08:23

Nismo skrev:
> Hejsa.
>
> Er det muligt på en måde, at lave sådan, at hvis nogen kommer på en
> hjemmeside og ikke har den font der er brugt på siden, at den automatisk
> bliver inst. på deres PC.
Ja, men kun i IE.

> Jeg har været på et par sider, hvor jeg har fået beskeden om, at jeg ikke
> har den korrekte font til siden, og om jeg vil overføre denne til min PC,
> med svar mulighed Ja / Nej.
Det kunne være virusinficeret. Det er dårlig stil at bede folk om at
installere noget fra en hjemeside.

> Håber der er en / nogen der kan og gider, at hjælpe.
Ved hjælp af lidt CSS og et downloadlink til fonten, giver du brugeren
mere kontrol over de muligheder du giver dem.

Eksempel:
body {
font-family: JD-Font, Verdana, Times New Roman, Sans-Serif;
}

Der har du priorteringsrækkefølgen af de fonte som du kunne bruge, hvis
din ikke-standard font nu hed JD-Font.

Så kan du fortælle dine brugere at hvis de vil have det optimale ud af
dit website, har de muligheden for at downloade siden font på et angivet
link.

Personligt ville jeg bruge mere tid på siden, hvis det var sådan jeg
blev præsenteret for mine muligheder istedet for diverse popups og
ActiveX elementer. Så føler jeg mig ikke så 'truet', hvis du forstår.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Nismo

Dato : 14-06-06 23:51

"Dan Storm" <shadyz@_REMOVETHIS_err0r.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dan Storm - storm at err0r dot dk / http://err0r.dk
>
> Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter

Jeg har også bare lavet en ekstra side der hedder "om siden" og har der
forklaret der, hvilken skrifttype der skal bruges for at se siden optimalt.

Nismo