firefor css
Fra : Malene Hald

Dato : 13-06-06 07:56

er der nogen der kan hjælpe mig med at se hvad der er galt med mit
stylesheet? det funker fint i internet explorer, men selvfølgelig ikke i
firefox.

www.malenehald.dk

www.malenehald.dk/styles/style.css

På forhånd tak....

Malene

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-06-06 10:48

Malene Hald skrev:

> er der nogen der kan hjælpe mig med at se hvad der er galt med
> mit stylesheet? det funker fint i internet explorer, men
> selvfølgelig ikke i firefox.

Det funker heller ikke i Opera.

Du skal have clear: left; lagt ind på din #menu-text.

Derudover bør du rette et par småfejl i html- og css-koden, samt
huske at definere baggrundsfarven på siden (siden ser "sjov" ud når
man har en anden baggrundsfarve end hvid).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Malene Hald

Dato : 13-06-06 11:53

> [...]
> huske at definere baggrundsfarven på siden (siden ser "sjov" ud når
> man har en anden baggrundsfarve end hvid).

Tak for hjælpen!

Så har jeg rette følgende fejl, som Bertel også gør mig opmærksom på:

Warning Line 39 column 172: cannot generate system identifier for
general entity "nc".
....counter.nope.dk/counter.php?id=18513&nc=0&ver=2B"></a>

Du skal kode & som &amp; i adresserne.

Angående CSS:
Errors
URI : http://www.malenehald.dk/styles/style.css
Line: 76 Context : ul
Property margi-left doesn't exist : 20px

Jeg har defineret baggrundsfarven som hvid, og har legt clear: left ind. Det
klarede jo problemet i FF og Opera - hvad er det præcis at "clear" gør,
siden det passer nu?

Er forresten godt klar over (nogen ender sikkert med at kommentere
det....:)), at koden til popup vinduerne er noget hø, men når man gør det på
den "rigtige" måde kommer der en hvid margen rundt om billederne, som jeg
ikke synes er så køn.

Malene

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-06-06 10:51

Malene Hald skrev:

> er der nogen der kan hjælpe mig med at se hvad der er galt med mit
> stylesheet? det funker fint i internet explorer, men selvfølgelig ikke i
> firefox.

Jegved ikke hvad problemet er, men prøv at rette fejlene.

Angående din HTML:

Fra : Jacob Ask

Dato : 13-06-06 12:01

Malene Hald wrote:

> [...]
> klarede jo problemet i FF og Opera - hvad er det præcis at "clear" gør,

Lidt groft sagt, sørger clear:left for at der ikke er noget på ventre
side af det der bliver cleared. Dvs, det flyttes ned under hvad der nu
engang er på venstre side af objektet.

mvh
Jacob Ask