|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Thunderbird: mappe-rækkefølge Fra : Adam Sjøgren
 | 
 Dato :  12-06-06 22:55
 | 
 |  | Hej!
 
 
 Jeg har søgt både på mozilla.org og mozillazine.org uden at finde
 svaret på dette dumme spørgsmål:
 
 Hvordan ændrer jeg på rækkefølgen af email-mapper i Thunderbird
 (inden for samme konto)?
 
 Hvis jeg prøver at trække dem, virker det som om jeg kun kan lægge dem
 ind under hinanden - jeg kan ikke flytte en mappe op før en tidligere
 mappe...
 
 
 
 Mvh.
 
 Adam
 
 --
 "Vad gör dom på dagis i Övik?"                               Adam Sjøgren
 asjo@koldfront.dk
 
 
 |  |  | 
  Tomas Pedersen (13-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tomas Pedersen
 | 
 Dato :  13-06-06 15:54
 | 
 |  | On Mon, 12 Jun 2006 23:54:51 +0200, Adam Sjøgren wrote:
 
 > Hvis jeg prøver at trække dem, virker det som om jeg kun kan lægge dem
 > ind under hinanden - jeg kan ikke flytte en mappe op før en tidligere
 > mappe...
 >
 Kan du ikke flytte den ene mappe op, så flyt den anden ned, sådan har jeg
 af og til gjort med bogmærker i firefox.
 
 
 Tomas
 
 
 |  |  | 
  Adam Sjøgren (15-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Adam Sjøgren
 | 
 Dato :  15-06-06 17:02
 | 
 |  | On Tue, 13 Jun 2006 16:53:43 +0200, Tomas wrote:
 
 > On Mon, 12 Jun 2006 23:54:51 +0200, Adam Sjøgren wrote:
 >> Hvis jeg prøver at trække dem, virker det som om jeg kun kan lægge dem
 >> ind under hinanden - jeg kan ikke flytte en mappe op før en tidligere
 >> mappe...
 
 > Kan du ikke flytte den ene mappe op, så flyt den anden ned, sådan har jeg
 > af og til gjort med bogmærker i firefox.
 
 Jeg kan ikke flytte mapperne andre steder end ind i hinanden,
 overhovedet. Punktum.
 
 
 Mvh.
 
 --
 "Vad gör dom på dagis i Övik?"                               Adam Sjøgren
 asjo@koldfront.dk
 
 
 |  |  | 
  Christian E. Lysel (15-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian E. Lysel
 | 
 Dato :  15-06-06 18:11
 | 
 |  | On Thu, 2006-06-15 at 18:01 +0200, Adam Sjøgren wrote:
 > Jeg kan ikke flytte mapperne andre steder end ind i hinanden,
 > overhovedet. Punktum.
 
 Hvad sker der hvis du på filsystemmet flytter den du vil have nedest
 over i /tmp og tilbage igen?
 
 
 
 |  |  | 
  Adam Sjøgren (15-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Adam Sjøgren
 | 
 Dato :  15-06-06 18:38
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 15 Jun 2006 19:10:53 +0200, Christian wrote:
 > On Thu, 2006-06-15 at 18:01 +0200, Adam Sjøgren wrote:
 >> Jeg kan ikke flytte mapperne andre steder end ind i hinanden,
 >> overhovedet. Punktum.
 > Hvad sker der hvis du på filsystemmet flytter den du vil have nedest
 > over i /tmp og tilbage igen?
 Det véd jeg ikke, tror du imapd'en præsenterer mapperne i en anden
 rækkefølge for Thunderbird hvis jeg gør det?
 (Egentlig gik mit spørgsmål mere på om det er korrekt sluttet at man
 ikke selv kan vælge rækkefølge i Thunderbird   )
   Mvh.
    Adam
 -- 
  "Lad bare kulturministeren kalde H. C. Andersen et            Adam Sjøgren
   'fantastisk brand' - det siger alt om niveauet i dansk  asjo@koldfront.dk
   kulturpolitik."
            
             |  |  | 
  Tomas Pedersen (15-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tomas Pedersen
 | 
 Dato :  15-06-06 20:18
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 15 Jun 2006 19:38:10 +0200, Adam Sjøgren wrote:
 > Det véd jeg ikke, tror du imapd'en præsenterer mapperne i en anden
 > rækkefølge for Thunderbird hvis jeg gør det?
 Jeg synes ikke det fremgår af dit oprindelige indlæg at du bruger IMAP.
 
 > (Egentlig gik mit spørgsmål mere på om det er korrekt sluttet at man
 > ikke selv kan vælge rækkefølge i Thunderbird   )
 > 
 Jeg kender ikke thunderbird, men jeg ved at evolution på dovecot
 IMAP-server er lidt begrænset med flytning af mapper, så jeg gætter på det
 er kombinationen der er problemet.
 Tomas
            
             |  |  | 
  Christian E. Lysel (15-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian E. Lysel
 | 
 Dato :  15-06-06 18:52
 | 
 |  | On Thu, 2006-06-15 at 19:38 +0200, Adam Sjøgren wrote:
 > On Thu, 15 Jun 2006 19:10:53 +0200, Christian wrote:
 >
 > > On Thu, 2006-06-15 at 18:01 +0200, Adam Sjøgren wrote:
 > >> Jeg kan ikke flytte mapperne andre steder end ind i hinanden,
 > >> overhovedet. Punktum.
 >
 > > Hvad sker der hvis du på filsystemmet flytter den du vil have nedest
 > > over i /tmp og tilbage igen?
 >
 > Det véd jeg ikke, tror du imapd'en præsenterer mapperne i en anden
 > rækkefølge for Thunderbird hvis jeg gør det?
 
 Er den ikke præsenteret på dit lokale filsystem.
 
 
 
 |  |  | 
  Magnus Pedersen (15-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Magnus Pedersen
 | 
 Dato :  15-06-06 20:28
 | 
 |  | Adam Sjøgren wrote:
 >   Hej!
 >
 >
 > Jeg har søgt både på mozilla.org og mozillazine.org uden at finde
 > svaret på dette dumme spørgsmål:
 >
 > Hvordan ændrer jeg på rækkefølgen af email-mapper i Thunderbird
 > (inden for samme konto)?
 >
 > Hvis jeg prøver at trække dem, virker det som om jeg kun kan lægge dem
 > ind under hinanden - jeg kan ikke flytte en mappe op før en tidligere
 > mappe...
 >
 >
 >
 >   Mvh.
 >
 >    Adam
 >
 Så vidt jeg husker kan man ikke selv bestemme rækkefølgen, men jeg
 synes jeg kan huske jeg fandt en extension der gjorde man kunne
 rykke rundt på dem.
 Jeg kan ikke huse hvad den hed, men god jagt.
 
 /Magnus
 
 --
 The flaw in your argument is that you think you're right.
 
 
 |  |  | 
  Adam Sjøgren (15-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Adam Sjøgren
 | 
 Dato :  15-06-06 21:15
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 15 Jun 2006 19:52:14 +0200, Christian wrote:
 > On Thu, 2006-06-15 at 19:38 +0200, Adam Sjøgren wrote:
 >> On Thu, 15 Jun 2006 19:10:53 +0200, Christian wrote:
 >> Det véd jeg ikke, tror du imapd'en præsenterer mapperne i en anden
 >> rækkefølge for Thunderbird hvis jeg gør det?
 > Er den ikke præsenteret på dit lokale filsystem.
 Jo, det er den - pointen er dog stadig at afgøre om en almindelig
 bruger i Thunderbird kan ændre på rækkefølgen.
 Men tak for forslaget!
    ,
 -- 
  "This is practice of my English composition. No              Adam Sjøgren
   matter what mistake may be there, the responsibility   asjo@koldfront.dk
   is in me."
            
             |  |  | 
  Adam Sjøgren (15-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Adam Sjøgren
 | 
 Dato :  15-06-06 21:18
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 15 Jun 2006 21:17:59 +0200, Tomas wrote:
 > On Thu, 15 Jun 2006 19:38:10 +0200, Adam Sjøgren wrote:
 >> Det véd jeg ikke, tror du imapd'en præsenterer mapperne i en anden
 >> rækkefølge for Thunderbird hvis jeg gør det?
 > Jeg synes ikke det fremgår af dit oprindelige indlæg at du bruger IMAP.
 Det gør det heller ikke - jeg antog, måske forhastet, at Thunderbirds
 evne, eller manglende samme, til at vise mapperne i en af brugeren
 valgt rækkefølge ville være implementeret så den er uafhængig af om
 emailen er lagret på en imapd eller lokalt.
 
 >> (Egentlig gik mit spørgsmål mere på om det er korrekt sluttet at man
 >> ikke selv kan vælge rækkefølge i Thunderbird   )
 > Jeg kender ikke thunderbird, men jeg ved at evolution på dovecot
 > IMAP-server er lidt begrænset med flytning af mapper, så jeg gætter på det
 > er kombinationen der er problemet.
 Tak for dit gæt.
   Mvh.
 -- 
  "This reporter was clearly from the "stenography"             Adam Sjøgren
   school of reporting. Math is hard, let's go shopping."  asjo@koldfront.dk
            
             |  |  | 
  Christian E. Lysel (15-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian E. Lysel
 | 
 Dato :  15-06-06 21:28
 | 
 |  | On Thu, 2006-06-15 at 22:14 +0200, Adam Sjøgren wrote:
 > Jo, det er den - pointen er dog stadig at afgøre om en almindelig
 > bruger i Thunderbird kan ændre på rækkefølgen.
 
 Er du en almindelig bruger? :)
 
 
 
 |  |  | 
  Adam Sjøgren (15-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Adam Sjøgren
 | 
 Dato :  15-06-06 21:29
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 15 Jun 2006 21:27:40 +0200, Magnus wrote:
 > Så vidt jeg husker kan man ikke selv bestemme rækkefølgen, men jeg
 > synes jeg kan huske jeg fandt en extension der gjorde man kunne rykke
 > rundt på dem.
 > Jeg kan ikke huse hvad den hed, men god jagt.
 Tak for datapunktet.
 Jeg tror jeg vil prøve at finde den relevante bug i bugzilla og stemme
 på den. Jeg kan ikke være den eneste der ønsker mine
 Thunderbird-brugende venner muligheden for selv at vælge rækkefølge    Her er de:
  <https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=318467>  <https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=193314>   Mvh.
 -- 
  "Emacs is like a laser guided missile. It only has to        Adam Sjøgren
   be slight mis-configured to ruin your whole day."      asjo@koldfront.dk
            
             |  |  | 
  Adam Sjøgren (15-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Adam Sjøgren
 | 
 Dato :  15-06-06 21:47
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 15 Jun 2006 22:28:02 +0200, Christian wrote:
 > On Thu, 2006-06-15 at 22:14 +0200, Adam Sjøgren wrote:
 >> Jo, det er den - pointen er dog stadig at afgøre om en almindelig
 >> bruger i Thunderbird kan ændre på rækkefølgen.
 > Er du en almindelig bruger? :)
 Det kan man diskutere. Jeg kunne aldrig finde på at bruge Thunderbird
 selv, men jeg kender nogen der gør, som jeg gerne vil hjælpe.
 Så jeg opfordrer alle til at stemme på buggen i bugzilla!
    ,
 -- 
  "Until you stalk and overrun,                                Adam Sjøgren
   You can't devour anyone."                              asjo@koldfront.dk
            
             |  |  | 
  Leif Neland (16-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leif Neland
 | 
 Dato :  16-06-06 08:52
 | 
 |  | Adam Sjøgren wrote:
 >   Hej!
 >
 >
 > Jeg har søgt både på mozilla.org og mozillazine.org uden at finde
 > svaret på dette dumme spørgsmål:
 >
 > Hvordan ændrer jeg på rækkefølgen af email-mapper i Thunderbird
 > (inden for samme konto)?
 >
 > Hvis jeg prøver at trække dem, virker det som om jeg kun kan lægge dem
 > ind under hinanden - jeg kan ikke flytte en mappe op før en tidligere
 > mappe...
 >
 
 Ligger de ikke bare alfabetisk?
 
 Det er da også det mest logiske...
 
 Leif
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Adam Sjøgren (16-06-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Adam Sjøgren
 | 
 Dato :  16-06-06 16:46
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 16 Jun 2006 09:52:17 +0200, Leif wrote:
 > Ligger de ikke bare alfabetisk?
 Jo.
 > Det er da også det mest logiske...
 Det synes jeg ikke.
 F.eks. kunne det være rart at have mapper man typisk læser først og
 mapper man ikke gør samlet sidst ("Drafts", "Trash", "Sent", "Spam").
 Sådan er vi heldigvis så forskellige      Mvh.
 -- 
  "Just the words?" What a terrible to thing to say            Adam Sjøgren
   about writing!                                         asjo@koldfront.dk
            
             |  |  | 
 |  |