mozart lignende musik ?
Fra : Ole Madsen

Dato : 12-06-06 19:08

jeg leder efter en komponist fra det 18 år hundrede som kopierede
Mozarts stil, kan nogen af jer sige mig hans navn?

Ole

Fra : Poul

Dato : 13-06-06 08:02

"Ole Madsen" <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote in message
> jeg leder efter en komponist fra det 18 år hundrede som kopierede Mozarts
> stil, kan nogen af jer sige mig hans navn?

Nu er jeg absolut ikke Mozart-ekspert, men var der ikke noget om, at Mozart
og Salieri var musikalske rivaler (Salieri var vist ret misundelig på
mozarts evner). Se evt. her: http://en.wikipedia.org/wiki/Antonio_Salieri

mvh Poul

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 13-06-06 23:27

On Tue, 13 Jun 2006 09:02:05 +0200, "Poul" <falsk@adresse.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu er jeg absolut ikke Mozart-ekspert, men var der ikke noget om, at Mozart
>og Salieri var musikalske rivaler (Salieri var vist ret misundelig på

Til gengæld lavede Salieri musik uden for mange noder i.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-06-06 07:50

Poul skrev:

> Nu er jeg absolut ikke Mozart-ekspert, men var der ikke noget
> om, at Mozart og Salieri var musikalske rivaler (Salieri var vist
> ret misundelig på mozarts evner). Se evt. her:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Antonio_Salieri

Mon ikke der er *mange*, udover den misundelige Salieri, som
har ladet sig inspirere af musikgeniet Mozart i samtiden?

Jeg ved ikke hvem der tænkes på. Måske er der flere i gruppen
dk.musik.klassisk der kan svare.

Men der findes en tysk-svensk komponist, som har fået tilnavnet
"den svenske Mozart": Joseph Martin Kraus, (1756-1792):
Link:
<
http://sv.wikipedia.org/wiki/Joseph_Martin_Kraus

--