Prøvevideo til Nokia 6280
Fra : Lyrik

Dato : 12-06-06 17:05

Google er begyndt at modtage gratis videoer uploadet fra forskellige kilder.
Jeg har downloadet en af dem med "Kraftwerk" og konverteret den til
mobiltelefonformat-Nokia 6280.
Den er strammet lidt op på "robotsiden" inden konverteringen.
320x240 AAC lyd i 48000 samplingrate, hvis nogen skulle være nysgerrig. Den
ligger her to timer fra nu:
http://www.luen.dk/robots1.zip

Hilsen
Jens

Fra : Brian Thomsen

Dato : 12-06-06 18:52

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den er strammet lidt op på "robotsiden" inden konverteringen.
> 320x240 AAC lyd i 48000 samplingrate, hvis nogen skulle være nysgerrig.

Hej Jens

Hvilket program bruger du til at konvetere med?

mvh.
Brian Thomsen

Fra : Lyrik

Dato : 12-06-06 20:01

"Brian Thomsen" <b-thomsen@INGENSPAMstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej Jens
>
> Hvilket program bruger du til at konvetere med?
+++++++++++++++++++++++++++
Det er spørgsmål som bliver diskuteret på news:dk.edb.videoredigering

Hilsen
Jens

Fra : Jesper H.

Dato : 13-06-06 18:34

On Mon, 12 Jun 2006 21:00:52 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> Det er spørgsmål som bliver diskuteret på news:dk.edb.videoredigering

Lige når det er ved at blive spændende kommer der altid sådan en
lyseslukker, som ikke gider se bold

Fra : Lyrik

Dato : 13-06-06 19:31

"Jesper H." <svarikke@svarikke.com> skrev i en meddelelse

> Lige når det er ved at blive spændende kommer der altid sådan en
> lyseslukker, som ikke gider se bold
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg ville glæde mig hvis Danmark kommer i front med video på mobil. De
videoer som ligger på nettet til download for money eller smagsprøver gratis
er under al kritik i kvalitet. Man kan lave langt bedre!

Jeg har konverteret DVD-film til brug på mobilen. Når jeg nævner det i
amerikanske grupper er det som at nævne elektricitet overfor en flok
neandertalere. De stopper et øjeblik, har så ikke "hørt" det og fortsætter
med at gnave ben omkring lejrbålet.

Jeg viste DVD i 3's butik. De havde aldrig set det, men var meget
imponerede-og fortsatte med at "gnave ben omkring lejrbålet." Et forsigtigt
spørgsmål kom dog, men da jeg begyndte at svare lukkede han ørene i.

Først og fremmest handler det om d-i-s-p-l-a-y!!
Så stort og så megen opløsning på som muligt! Nokia 6280 er OK. 320X240 i et
2,2" display.
Fremtiden skal byde på 3" display's.IMHO. Men Nokias er godt nok i
'øjeblikket.

Så skal mobilfolket stoppe med at efterspørge små displays med 176X144!!
De skal KRÆVE! store højopløselige display's.
De skal spørge ind til displaystørrelse med samme selvfølgelighed som "om
telefonnumre kan lagres på simkortet"(who cares?)
Grunden til at jeg ikke bare slynger et programnavn ud, er at man skal sætte
sig ind i 3GP og 3GPP filmformater samt AAC lyd, for at kunne justere lyd og
filmbitrate.

Brian -fornemmede jeg, ville have en knap han kunne trykke på og så var der
en film til hans mobil. Med en omskrivning fra Matrix: "There is no spoon",
kan jeg sige:"There is no button!"

Jeg har tænkt på at lave en hjemmeside om det, for der er flere ting at tage
i betragtning.
Bare sådan en ting som at mobilen opgiver lyden efter 1 times film må der
tages højde for ved fremstilling af DVD-film.

Kunne jeg jage hele mobiltelefongruppen ind i videoredigering, så kunne vi
lave et seminar der.

Rettighedshaveristerne har designet et billigmandsformat til alle de usle
telefoner med de usle displays.
Det er AMR lyd med en samplingsfrekvens på maximalt 8000 kilobits. Det er en
filmstørrelse på 176X144.
Det er så sølle, så sølle som det kan være. Men "neanderthalerne"
efterspørger ikke god videokvalitet, men sms-tastatur-lille bitte størrelse
og organizer. Hvordan de kan få øje på det på de lusede skærme kunne jeg
godt spørge mig selv om.

Jeg kan heller ikke få oplysninger på nettet over hvilke videoformater som
de forskellige telefoner understøtter. Det er en dyb hemmelighed.- Hvis
nogen har et link der kan opklare det kommer vi et skridt videre.
Jeg har rent faktisk lavet en Pink-Floyd the Wall til en Sony 5XXi
walkmantelefon i 176x144 med 8000 AMR-lyd. Det var småt, men det var vildt
og stod højt på "respektlisten"

Så du kan se. Det skal debatteres i videoredigeringsgruppen. Man kunne måske
lave en prøvesamling af filmformater som folk kunne prøve på deres telefoner
og så finde frem til hvad de kunne klare at afspille?

Som appitizer kunne jeg sige at enhver film kan smides ned på en telefon.
Bare man ved hvad den kan klare.

Og man kan tage klip fra sine yndlingsfilm og lægge stjerneklippene ned på
mobilen og nyde dem igen og igen.-Med biograflyd i øreknapperne.

Hilsen
Jens

Fra : neseho@163.com

Dato : 14-06-06 14:52