gd_lib
Fra : Martin

Dato : 18-06-01 12:08

Nu har jeg gennemrodet php.net og zend.com, men jeg kan ikke finde en
tutorial til hvordan man installerer gd_lib...

Nogen der har et godt link?

PS. har php4.0.5 *troede gd_lib* var installeret fra starten men nopes
det er det jo ikke

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 18-06-01 12:18

http://www.boutell.com/gd/ ?

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Martin

Dato : 18-06-01 15:35

On Mon, 18 Jun 2001 13:18:14 +0200, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:

>http://www.boutell.com/gd/ ?

Øhm.. nu har jeg rodet den side igennem... kan sq ik lige finde et
sted man kan downloade eller hvor det bliver beskrevet hvordan man får
apache til at virke *hmm*

Denne kode vil jeg gerne have til at virke !

<?
$im = ImageCreateFromJpeg("images/knap.jpg");
$sort = ImageColorAllocate($im,0,0,0);
ImageTTFText ($im,10,0,5,15,$sort,"images/knap.ttf","Menupunkt");
header("Content-type: image/jpeg");
ImageJPEG($im);
ImageDestroy($im);
?>

Ved ikke lige hvilket "produkt" jeg skal have fat i!

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 18-06-01 16:13

"Martin" <martini@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Øhm.. nu har jeg rodet den side igennem... kan sq ik lige finde et
> sted man kan downloade eller hvor det bliver beskrevet hvordan man får
> apache til at virke *hmm*

her er ca. en opskrift:

wget http://freshmeat.net/redir/gd/3111/url_tgz/gd-1.8.4.tar.gz
tar zxf gd-1.8.4.tar.gz
cd gd-1.8.4
make all
cd ..
wget
http://www.php.net/do_download.php?download_file=php-4.0.5.tar.gz&source_sit
e=dk.php.net
tar zxf php-4.0.5.tar.gz
cd php-4.0.5
../configure --with-gd=../gd-1.8.4
make
/bin/su
make install
apachectl graceful

Fra : Martin

Dato : 18-06-01 18:32

>her er ca. en opskrift:

> [...]

He... tror lige jeg kan bruge den første url til nout
resten kan jeg ik rigtig bruge til nout da jeg ikke kører linux

Fra : Christian Joergensen

Dato : 18-06-01 19:07

> He... tror lige jeg kan bruge den første url til nout
> resten kan jeg ik rigtig bruge til nout da jeg ikke kører linux

Så kan du heller ikke bruge den til noget.

Se her:
<http://www.boutell.com/gd/#getgd>
<http://www.boutell.com/gd/#buildgd>

--
Christian Jørgensen | "Ford, you're turning into a penguin"
http://www.razor.dk | "Stop it"

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 18-06-01 19:07

"Martin" <martini@mailme.dk> wrote in message
> He... tror lige jeg kan bruge den første url til nout
> resten kan jeg ik rigtig bruge til nout da jeg ikke kører linux

Ak din stakkel, jamen den version af php du kan hente fra dk.php.net, der er
alle (gængse) ekstra libs med, du skal bare fjerne kommentar-tegnet på
linien med "; Extension php_gd.dll" (eller hvad der nu står, jeg piller ikke
så meget med ting på windoze mere) i din php.ini

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Martin

Dato : 18-06-01 22:44

On Mon, 18 Jun 2001 20:07:10 +0200, "Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk>
wrote:

> [...]
>linien med "; Extension php_gd.dll" (eller hvad der nu står, jeg piller ikke
>så meget med ting på windoze mere) i din php.ini

Det har jeg skam også prøvet... men kan bare ik få det til at virke !

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-01 22:59

On Mon, 18 Jun 2001 23:44:28 +0200, Martin <martini@mailme.dk> wrote:

>Det har jeg skam også prøvet... men kan bare ik få det til at virke !

HAR du en php_gd.dll?

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Rolf Amfelt

Dato : 18-06-01 23:07

På min Win98 php installation virker det fint, men jeg flytter de moduels
jeg skal bruge ind i php diret (mappen) en adne mulighed er at ligge dll
filerne i windows mappen !

mvh Rolf

Fra : Martin

Dato : 18-06-01 23:17

On Mon, 18 Jun 2001 23:58:36 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>HAR du en php_gd.dll?

Jæps... det HAR jeg... faktisk i hele 5 biblioteker
c:\
c:\windows\
c:\windows\system
c:\windows\system32
og i php biblioteket

Fra : Jonas Delfs

Dato : 18-06-01 23:27

> Jæps... det HAR jeg... faktisk i hele 5 biblioteker
> c:\
> c:\windows\
> c:\windows\system
> c:\windows\system32
> og i php biblioteket

Prøv lige at lægge dem i mappen "/extensions/" i php-mappen... :)
Det er vist default..

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

"Rigtige mænd scorer på ICQ" -Christian Jørgensen

Fra : Martin

Dato : 18-06-01 23:27

Der ligger også en

Fra : Martin

Dato : 19-06-01 00:23

Har fået det til at virke.. ved at kigge i posten længere nede