Mobil telefon i USA
Fra : SrS

Dato : 12-06-06 08:22

Hej

Hele familien skal til USA i sommerferien,
1 voksen med Duet mobil
1 voksen med TDC Mobil
2 børn med Tellmore

Kan man ringe på disse abn. i USA, eller kan man istedet købe nogle
korttidsabn. derover? Det vil jo værte rart, at vi kan få mobilkontalt til
hinanden, hvis noget skulle ske i det store land

SrS

Fra : Leif Neland

Dato : 12-06-06 08:57

SrS wrote:
> [...]
> korttidsabn. derover? Det vil jo værte rart, at vi kan få
> mobilkontalt til hinanden, hvis noget skulle ske i det store land

Det kommer også an på hvilke telefoner det er, om de bruger frekvenser, der
bruges overthere.

Men ellers lyder det som en god ide at bruge amerikanske pre-paid cards
(taletidskort)

For at få fat i en familyplan, med billige/gratis kald mobilerne imellem, er
nok ikke let for turister.

Leif

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 12-06-06 20:05

"SrS" <SrS@fjernes_os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> korttidsabn. derover? Det vil jo værte rart, at vi kan få mobilkontalt til
> hinanden, hvis noget skulle ske i det store land

Alle 3 abonnementer burde vel kunne roame i USA. Ellers check med TDC. I
skal dog som minimum have tri-band telefoner der kan operere på 1900 MHz
frekvensen.

Men man skal ikke ringe ret meget med et dansk abb. i USA før end det
begynder at blive rigtigt dyrt.... det koster fra 7 kr./minut og op at ringe
til et lokalt nummer i USA og fra 10 kr. og opefter at ringe til et dansk
nummer. Husk at man også betaler for at modtage opkald.

Et lokalt taletidskort kan være en løsning, alt afhængig af hvor længe I
skal være derovre. På denne side kan du se mulighederne for at købe et GSM
taletidsabb. derovre http://www.prepaidgsm.net/en/usa.html
Generelt er GSM ikke så veludbygget derovre som her i Europa, men vi har jo
heller ikke andet (stort set), hvorimod de har flere forskellige typer af
netværk derovre. Der findes både analoge (!) netværk, TDMA som er ved at
blive faset ud sammen med de analoge, CDMA, iDen og så altså GSM netværk.

Bare mine 2 cents,
Ole.

Fra : Format C:

Dato : 16-06-06 12:18

Du skal vælge Cingular "Pay as you go." Rejser en del i staterne og har
prøvet stort set
alle opreatørerne og må sige at Cingular virker bedst. Det Activation Fee
der står beskrevet i
linket har jeg aldrig hørt om. Alle opreatører jeg har haft er gratis i
oprettelse og har taletidskort
fra 15 $ og op. Opkald til Europa er pænt billige taget i betragtning hvad
man betaler i Europa.
Som skrevet før er det alfa-omega at telefonerne har tri-band.

God rejse!

Format C: