Billy Preston er død.
Fra : Martin Christiansen

Dato : 07-06-06 06:31

Æret være hans minde.

Se også http://www.billypreston.net/

--Martin

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-06-06 19:56

"Martin Christiansen" <marcFJERNhr@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:448664ca$0$11696$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Æret være hans minde.
_____

Selvfølgelig.

Men hvem er manden???

Hilsen Åge

Fra : Ole Andersen

Dato : 07-06-06 19:54

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote in message

> "Martin Christiansen" <marcFJERNhr@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> meddelelse
> news:448664ca$0$11696$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Æret være hans minde.
> _____
>
> Selvfølgelig.
>
> Men hvem er manden???

og hvem er du?

Ps. Hvis du er i tvivl om noget, er internettet opfundet. Vi er ikke ansat
til at forklare dig alt, hvad du ikke ved (læs: det er meget).
Pps. Prøv at skrive Billy Preston på google.com og klik søg.
Pps. Hvis du ikke var så dum, havde du læst den fine nekrolog på
billypreston.net (første hit på google) og ikke spurgt her

Fra : Max

Dato : 07-06-06 20:18

Hej Åge

> Men hvem er manden???

Det er en virkelig smagløs måde at prøve at gøre
sig selv interessant på, så dum er du ikke, det
må være noget du spiller.

Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-06-06 20:30

> Det er en virkelig smagløs måde at prøve at gøre
> sig selv interessant på, så dum er du ikke, det
> må være noget du spiller.
>
> Mvh Max
____

Jeg har altså aldrig hørt navnet før nu???????

Fra : Max

Dato : 07-06-06 20:31

Hej Åge

> Jeg har altså aldrig hørt navnet før nu???????

Hvis man aldrig har hørt navnet på den femte Beatle,
så må selv du kunne forstå at man har et problem.
Jeg gider ikke tysk slagermusik, men jeg kender
da udmærket Heino, Freddy Heimwee og alle de
andre på markedet, så måske du skulle begynde
og sætte dig lidt ind i stoffet, selv om du bliver
nødt til at beskæftige dig med områder af populær
musikken du ikke personlig bryder dig om.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 08-06-06 14:56

Max wrote:

> [...]
> og sætte dig lidt ind i stoffet, selv om du bliver
> nødt til at beskæftige dig med områder af populær
> musikken du ikke personlig bryder dig om.

Nu er det vel egentlig også det, Åge forsøger at gøre. Nemlig at tilegne
sig noget viden om andre musikere og musikarter.

At der så ikke er nogen, der gider svare ham på, hvem Billy Preston er,
viser måske i bund og grund mere om de andre end om Åge. Hvis folk ikke
gider fortælle Åge, hvem Billy Preston er, hvorfor holder de så ikke
deres kæft.

Men nej, det gør de ikke. Det er sjovere at sparke til Åge og fortælle
verden, at Åge er en nar og deres musiksmag er bedre end Åges.

Fra : Ole Andersen

Dato : 08-06-06 14:58

"Holst" <newsjun06@shelter.dk> wrote in message

> Nu er det vel egentlig også det, Åge forsøger at gøre. Nemlig at tilegne
> sig noget viden om andre musikere og musikarter.

Så skulle han måske ændre attitude.

Fra : Hauge

Dato : 08-06-06 15:10

Ole Andersen wrote:
> Så skulle han måske ændre attitude.

Det er nu ikke kun Åges attitude der fejler noget, mange andres her i
gruppen er en del værre.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060608141025@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Holst

Dato : 08-06-06 15:41

Ole Andersen wrote:

> Så skulle han måske ændre attitude.

En del kunne trænge til at ændre attitude.

Fra : Jacob E.

Dato : 08-06-06 15:29

Holst wrote:

> Nu er det vel egentlig også det, Åge forsøger at gøre. Nemlig at
> tilegne sig noget viden om andre musikere og musikarter.

YEAH RIGHT!!! *LOL*

/Jacob E

Fra : Max

Dato : 08-06-06 15:42

Hej Holst

> Men nej, det gør de ikke. Det er sjovere at sparke til Åge og fortælle
> verden, at Åge er en nar og deres musiksmag er bedre end Åges.

Og hvad er det lige du laver, der er sgu ikke megen information
i de indlæg du skriver, så det vil også kælde dig at holde kæft,

Mvh Max

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-06-06 16:43

Holst wrote:

> Nu er det vel egentlig også det, Åge forsøger at gøre. Nemlig at
> tilegne sig noget viden om andre musikere og musikarter.

Ja, okay. Sådan kan man jo selvfølgelig også tolke det. Andre vil måske
mene, at Åge er en smule fastlåst i sit billede om, at hele verden drejer
omkring schlager-musikken.

> [...]
> er, viser måske i bund og grund mere om de andre end om Åge. Hvis
> folk ikke gider fortælle Åge, hvem Billy Preston er, hvorfor holder

Og hvorfor holder Åge ikke bare sin kæft, når han ikke kan andet en komme
med en provokerende og nedladende kommentar?! For det er jo bestemt ikke
første gang denne ordlyd har lydt, når en musiker er afdød. Er det virkelig
for meget forlangt, at vedkommende skal klikke på linket, som oven i købet
var med i det første indlæg? Det må du jo så mene.
Fair nok at Åge kun interesserer sig for schalager-musik, det rager mig
langsomt. Men jeg bliver provokeret og stødt hver gang Åge stiller sig op på
den her måde. Kig selv tilbage i gruppen, hvis du vil finde de andre
eksempler.

> Men nej, det gør de ikke. Det er sjovere at sparke til Åge og fortælle
> verden, at Åge er en nar og deres musiksmag er bedre end Åges.

Du får det til at lyde som noget negativt.

Søren

Fra : Holst

Dato : 08-06-06 18:39

Søren Nielsen wrote:

> Ja, okay. Sådan kan man jo selvfølgelig også tolke det. Andre vil måske
> mene, at Åge er en smule fastlåst i sit billede om, at hele verden drejer
> omkring schlager-musikken.

Det er han bestemt også. Men det er der på den anden side også mange
andre i denne gruppe, der er, nemlig fastlåst omkring en enkelt genre.

> Du får det til at lyde som noget negativt.

Tjah, hvis du ikke synes, det er det, så ...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 19:57

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:44884567$0$38663$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ja, okay. Sådan kan man jo selvfølgelig også tolke det. Andre vil måske
> mene, at Åge er en smule fastlåst i sit billede om, at hele verden drejer
> omkring schlager-musikken.

> Søren
____

Du er da et sørens vrøvlehovede. Jeg synes at massevis af Beatles musik var
udmærket, både det hårde og det blide. Det var nemlig en gruppe som var svær
at sætte i bås. Mange af deres sange er klart at betegne som slagermusik,
f.eks. "Obladi oblada" som Bjørn Tidmand oversatte til "En ubåd der er gul"
og blev et kanon-dansktophit.

Og forøvrigt er min musiksmag meget varieret. Jeg kan lide alt fra dansktop,
til slager, til dansebandsmusik, til rock`nRoll, til tradionel country, til
spillemandsmusik til tysk slager og jeg ved snart ikke hvad. Pop og rock er
det eneste som ikke interesserer mig.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 20:11

On Thu, 8 Jun 2006 20:57:29 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>f.eks. "Obladi oblada" som Bjørn Tidmand oversatte til "En ubåd der er gul"

Uhadadada Åge, kender du ikke dine schlagere?

Obladi oblada, blev oversat til......... "Obladi oblada", og blev
sunget af Peter Belli.

En ubåd der er gul, var en ubehjælpsomt dårlig dansk oversættelse af
"Yellow submarine".

Vrøvlehoved

/Alex

Fra : Ole Andersen

Dato : 08-06-06 21:23

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message

> [...]
> sunget af Peter Belli.
>
> En ubåd der er gul, var en ubehjælpsomt dårlig dansk oversættelse af

I øvrigt begge to sange, hvor Ringe Star synger, hvis jeg husker ret. Han
var som bekendt til det lidt mere "folkelige".

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-06-06 21:45

"Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

> I øvrigt begge to sange, hvor Ringe Star synger, hvis jeg husker ret. Han
> var som bekendt til det lidt mere "folkelige".

Nope...det er Paul McCartney der synger Obladi Oblada

Fra : Ole Andersen

Dato : 09-06-06 16:26

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> wrote in message

> "Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

> Nope...det er Paul McCartney der synger Obladi Oblada

Ja, jeg beklager. Jeg tænkte på den forfærdelige "Don't pass me by".

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 22:16

"Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

SV: Shittt! - Nej, der må jeg godt nok sige at den svipsede lidt. Godt der
er andre slager-experter på banen.
Yellow submarine: En ubåd der er gul (Bjørn Tidmand) ---- Obladi: Obladi
(Peter Belli) - 2 gedigne plader fra Beatles slager-beholdning.

> I øvrigt begge to sange, hvor Ringe Star synger, hvis jeg husker ret. Han
> var som bekendt til det lidt mere "folkelige".

SV: Han var om nogen til den velklædte slager, ingen tvivl om det. Det tror
jeg ikke mange her vil benægte. Han sørgede for at gå solo nogle gange med
rigtigt folkelige hits. Nu husker jeg ikke lige den han han kylede på banen
i 1970, men da fik jeg dævleme godt nok øjnene op for hans talent.
Synge-med-musik til den store guldmedalje. Helt tæppebanke-fri musik. Det
var guffenuf og honning for trommehinderne.
Den der kanon-slager fra 1970, hva fan var det nu den hed. Han sang om en
pige på en bestemt alder. Århhhh. hwa var´t den hed? - kan nogen huske den?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-06-06 22:23

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4488926d$0$74159

> [...]
en
> pige på en bestemt alder. Århhhh. hwa var´t den hed? - kan nogen huske

Tænker du på It don't come easy fra 1971 eller Back off Boogaloo fra 1972?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 22:42

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Tænker du på It don't come easy fra 1971 eller Back off Boogaloo fra 1972?

____

Overhovedet nej.

"You`re sixteen". Der var tittlen. Lyt her:
http://www.geocities.com/bjaes.geo/lyrics/youre16.htm

En af jordklodens bedste plader gennem alle tidsaldre.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-06-06 22:43

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44889866$0$74157$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.geocities.com/bjaes.geo/lyrics/youre16.htm
>
> En af jordklodens bedste plader gennem alle tidsaldre.

Ja ja kender den da godt...men den er altså senere end 1970, som du skrev.
Da du roste Ringo så meget, regnede jeg blot med at det var et
originalnummer (som han jo har lavet mange af) og ikke et cover-nummer.
Men okay Ringo's version er da meget sød...selvom jeg nu synes Johnny
Burnettes version fra 1961 svinger langt bedre.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-06 15:04

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja ja kender den da godt...men den er altså senere end 1970, som du skrev.

SV: Hmm.... 1973, der var det rigtige årstal.
Den 26. januar 1974 havde den nået 1. pladsen på den amerikanske
plade-salgsliste, men i England og Australien nåede den aldrig 1. pladsen.

> Men okay Ringo's version er da meget sød...

SV: Helt fænomenal vil jeg nærmest sige.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-06 15:17

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 19:49

> [...]

> og sætte dig lidt ind i stoffet, selv om du bliver
> nødt til at beskæftige dig med områder af populær
> musikken du ikke personlig bryder dig om.

-___________

Hallo hallo unge mand. Jeg kender udmærket Beatles m. George Herryson, Ringo
Star, Poul mc.Cartney og John Lennon, så kom ikke her do.
Men den mand tror jeg ikke der er mange der aner en hylende fis om hvem
er. Ikke engang dem som kender Beatles.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 08-06-06 19:52

Hej Åge

> Hallo hallo unge mand. Jeg kender udmærket Beatles m. George

Du må gerne afholde dig fra at kalde mig "unge mand".

>Men den mand tror jeg ikke der er mange der aner en hylende

Det er muligt, men så skal man heller ikke føre sig frem som
om man ved noget om musik.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 20:14

On Thu, 8 Jun 2006 20:49:20 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

>Hallo hallo unge mand. Jeg kender udmærket Beatles m. George Herryson, Ringo
>Star, Poul mc.Cartney og John Lennon, så kom ikke her do.

Har hørt: Ja, kender: Nej!

> Men den mand tror jeg ikke der er mange der aner en hylende fis om hvem
>er. Ikke engang dem som kender Beatles.

Du kan ikke læse indholdsfortegnelsen i stort set enhver bog om
Beatles, uden at støde på Billy Preston.

Fra : Hauge

Dato : 08-06-06 20:57

Alex Linaa wrote:
> Du kan ikke læse indholdsfortegnelsen i stort set enhver bog om
> Beatles, uden at støde på Billy Preston.

Du har selvfølgelig tænkt på, at vi er mange der _hører_ musik, men på
trods af det læser vi ikke bøger om det..

Jeg er personligt stor fan af Jean Michel Jarre og Kraftwerk, men det
gør altså ikke at jeg gider læse bøger om dem, det er livet nu engang
for kort til. De laver noget suverent musik, men at eet eller andet
fjols skriver en eller flere bøger om dem, ændrer ikke ved det
syns/lytte-punkt.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060608195739@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Holst

Dato : 08-06-06 21:07

Alex Linaa wrote:

> Du kan ikke læse indholdsfortegnelsen i stort set enhver bog om
> Beatles, uden at støde på Billy Preston.

Det har du givetvis ret i, men hvor mange i denne gruppe tror du lige
har læst en bog om Beatles?

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 21:16

On Thu, 08 Jun 2006 22:06:33 +0200, Holst <newsjun06@shelter.dk>
wrote:

>Det har du givetvis ret i, men hvor mange i denne gruppe tror du lige
>har læst en bog om Beatles?

Alle dem der siger at de kender Beatles må man formode.
Resten kander bare noget af deres musik.

Fra : Holst

Dato : 08-06-06 21:26

Alex Linaa wrote:

> Alle dem der siger at de kender Beatles må man formode.
> Resten kander bare noget af deres musik.

Så er der vist næppe særlig mange i denne gruppe, der kender Beatles.

Fra : Hauge

Dato : 08-06-06 21:21

Holst wrote:
> Det har du givetvis ret i, men hvor mange i denne gruppe tror du lige
> har læst en bog om Beatles?

Kan det være en hørebog?

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060608202130@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 21:34

"Holst" <newsjun06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Det har du givetvis ret i, men hvor mange i denne gruppe tror du lige
> har læst en bog om Beatles?
____

Alle dem som kender den den der mand som hedder Billy Preston. Vi andre
kender bare deres musik og de 4 medlemmer i gruppen.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-06-06 21:48

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44888870$0$74185$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
>
> Alle dem som kender den den der mand som hedder Billy Preston. Vi andre
> kender bare deres musik og de 4 medlemmer i gruppen.

Ja ja den er god...men det forandrer nu ikke, at der på Get Back singlen
står "The Beatles with Billy Preston"

Fra : Holst

Dato : 08-06-06 21:49

Åge Halldorsson wrote:

> Alle dem som kender den den der mand som hedder Billy Preston. Vi andre
> kender bare deres musik og de 4 medlemmer i gruppen.

Ja, og jeg har endog ofte problemer med én af de fire medlemmer. Nu
nævnte du ham vist i et andet indlæg, så nu kan jeg huske ham, men
normalt kan jeg sjældent hus, at en af dem hedder George Harrison.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 22:18

> [...]

> nævnte du ham vist i et andet indlæg, så nu kan jeg huske ham, men
> normalt kan jeg sjældent hus, at en af dem hedder George Harrison.

George Herrison - Poul McCartney - John Lennon - Ringo Star

Hilsen Åge (En almindelig Beatles-fan)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-06 05:22

> [...]
>
> Alle dem som kender den den der mand som hedder Billy Preston. Vi andre
> kender bare deres musik og de 4 medlemmer i gruppen.

Ikke helt rigtigt Åge... Jeg kendte da Billy Preston, men jeg må da ærligt
indrømme, de eneste bøger jeg har læst lidt i om Beatles, er deres
pladecovers

M.V.H.....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-06-06 21:10

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44872814$0$74079$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Jeg har altså aldrig hørt navnet før nu???????

Sikkert ikke...han har jo ikke optrådt på diverse heste- og kræmmermarkeder
i Nord-Vestjylland

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-06 22:55

On Wed, 7 Jun 2006 22:09:32 +0200, "Allan Krautwald"
<krautwald@yahoo.dk> wrote:

>Sikkert ikke...han har jo ikke optrådt på diverse heste- og kræmmermarkeder
>i Nord-Vestjylland

Nix, og det har den lange række af navne han har spillet med heller
ikke, så her er flere du ikke kender Åge:

Beatles
Ray Charles
Rolling Stones
Eric Clapton
Neil Diamond
Red Hot Chili Peppers
(der er sikkert mange flere)

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 07-06-06 23:19

> Nix, og det har den lange række af navne han har spillet med heller
> ikke, så her er flere du ikke kender Åge:
>
> Beatles
> Ray Charles
> Rolling Stones
> Eric Clapton
> Neil Diamond
> Red Hot Chili Peppers
> (der er sikkert mange flere)
>
> /Alex

Ork ja...så vidt jeg husker mødte the Beatles ham første gang i Hamburg,
hvor han optrådte sammen med Little Richard...hvis min hukommelse ellers er
hvad den burde.
Under alle omstændigheder kendte de ham og det var George Harrison, der
inviterede Billy med i studioet i januar 1969, hvor the Beatles var kørt
fast i deres Let it Be projekt og nærmest ikke kunne være i stue sammen. Det
lettede gevaldigt på stemningen, at der kom en ny mand med i studioet...og
han leverede noget meget fint spil på bl.a. Get Back.
For første og eneste gang er en anden musiker krediteret på en
Beatles-plade...selv ikke Eric Clapton blev krediteret da han spillede med
på While my guitar gently weeps fra Det Hvide Album.
Billy fik iøvrigt kort efter udgivet et album i eget navn på Apple "That's
the way God planned it" og titelnummeret blev et mindre hit.

Allan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 20:00

> Sikkert ikke...han har jo ikke optrådt på diverse heste- og
kræmmermarkeder
> i Nord-Vestjylland
_____

ALLAN for pokker - Gå nu ind og tilrettelæg et af dine utallige
slagermusik-programmer til P4-tema hverdage kl. 21.03-22.00.

Hilsen Åge

Fra : Søren Dahl

Dato : 09-06-06 22:43

Ja! Nød du ikke den med Rolling Stones?

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 07-06-06 23:06

On Wed, 7 Jun 2006 20:56:02 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

> [...]
Hold nu op Åge.

Hver gang en person som du ikke kender kommer stort set det samme
spørgsmål, "Hvem er han".

Det er ikke sjovt mere, og kender du ikke personen, kan du jo bare
enten være lige glad eller undlade at udstille din uvidenhed.
Alternativt kan du jo søge oplysninger om personen andet sted.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Holst

Dato : 08-06-06 14:59

Poul Erik Lindaa wrote:

> Alternativt kan du jo søge oplysninger om personen andet sted.

Hvad er der i vejen med at søge oplysninger om musikere i dette forum?
Mig bekendt er det det, denne gruppe er til.

Fra : Hauge

Dato : 08-06-06 15:16

Holst wrote:
> Hvad er der i vejen med at søge oplysninger om musikere i dette forum?
> Mig bekendt er det det, denne gruppe er til.

Som du selv skriver, så er det _kun_ fordi det er Åge.
Jeg har da også hørt en del Beatles, men jeg har ved gud aldrig hørt det
navn før, der er omtalt i subject. Er det så mig der er komplet idiot,
eller har jeg bare et naturligt forhold til at det er musikken jeg
hører, istedet for at spilde mit liv på ligegyldige navne?

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060608141624@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Ole Andersen

Dato : 08-06-06 15:24

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message

> Som du selv skriver, så er det _kun_ fordi det er Åge.

Nej, det er _kun_ fordi, sådan gør Åge HVER gang.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-06-06 15:35

> Nej, det er _kun_ fordi, sådan gør Åge HVER gang.

Hæ hæ...ja og vi er mange, der er hoppet på hans provokationer gennem
tiderne. Er ret sikker på Åge hygger sig gevaldigt over det, når det igen
lykkes ham at sætte lus i skindpelsen i denne og andre grupper.
Tag det dog ikke så højtideligt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 20:09

> [...]

> Hæ hæ...ja og vi er mange, der er hoppet på hans provokationer gennem
> tiderne. Er ret sikker på Åge hygger sig gevaldigt over det,

jeg vil nærmest kalde det "undrer sig gevaldigt over det".

Fra : Hauge

Dato : 08-06-06 15:36

Ole Andersen wrote:
> Nej, det er _kun_ fordi, sådan gør Åge HVER gang.

Og I er så dumme, at I, uanset hvad han skriver, svarer ham. På trods af
at i _hver_ gang bliver enige om, at han er latterlig og ikke aner en
skid om musik.
Har i tænkt på at Åge måske i virkligheden er den klogeste, for han får
en extrem opmærksomhed og bringer så manges pis i kog, at han med ret
stor garanti, sidder og storgriner af jer.. Det ville jeg personligt
selv gøre, hvis det var mig der fik så stor opmærksomhed..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060608143548@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Holst

Dato : 08-06-06 15:42

Ole Andersen wrote:

> Nej, det er _kun_ fordi, sådan gør Åge HVER gang.

Hvad er der så i vejen med HVER gang at give Åge et ordentligt svar -
eller bare ignorere hans indlæg, hvis man ikke har noget fornuftigt at sige?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 20:07

> [...]
> eller har jeg bare et naturligt forhold til at det er musikken jeg
> hører, istedet for at spilde mit liv på ligegyldige navne?

_____

Du har jo nok et naturligt forhold til musik. Jeg aner f.eks. ikke en dyt om
hvem den 5. Kandis er. ham der producerer deres musik og jeg er da også
fløjtende ligeglad. Musik skal man lytte til og ikke vide alt om hver der er
producent og hver der styrer teknikken og sætter lyset og henter hot dogs
nede på grillen. Det er jo ligeghyldigt i forhold til at lytte til musikken.

Og der er ikke noget mærkeligt i at du ikke kender ham der Billy Preston.
han er komplet ukendt også bladt Beatles-fans. De aner ikke hvem han er. De
interesserede sig for musikken, ligesom jeg selv gør. Jeg ønsker sommetider
Beatles-sange i den lokale radio. Jeg har ønsket "Back to USSR" og mange
andre. Når jeg nu kan lide Beatles musik og du også kan og ingen af os aner
hvem den omtalte mand er, så så er det helt naturligt. Kun meget inkarnerede
teknisk interesserede folk ved noget om producenter og sån. Det interesserer
ikke almindelige musik-lyttere.

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 08-06-06 21:00

Hej Åge
Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> nede på grillen. Det er jo ligeghyldigt i forhold til at lytte til musikken.

Uha hvor har du ret..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060608195950@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-06 05:43

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4488743b$0$74178$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
inkarnerede
> teknisk interesserede folk ved noget om producenter og sån. Det

Men du ved godt, at det 5 medlem af The Defenders hedder Erik Beck, ikke
sandt ??

M.V.H....Benny..

Fra : Ole Andersen

Dato : 09-06-06 09:16

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in message

> Men du ved godt, at det 5 medlem af The Defenders hedder Erik Beck, ikke
> sandt ??

Den ærede chauffør?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-06 15:14

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Men du ved godt, at det 5 medlem af The Defenders hedder Erik Beck, ikke
> sandt ??
>
> M.V.H....Benny..
____

Hehe. Er der forresten nogen som ved at det 5., 6., 7. og 8. medlem i BJØRN
OG OKAY hedder Caroline Hansen, Cecilie Hansen, Mathilde Hansen og Emil
Hansen.

.......... og det 9., 10., 11., 12. og 13. medlem i BJØRN OG OKAY hedder
Signe Juul Jensen, Gitte Jensen, Line Nyvang Warming, Christine Øberg og
Marie Nyborg Jørgensen

Fra : Ole Andersen

Dato : 09-06-06 16:29

> [...]
>
> ......... og det 9., 10., 11., 12. og 13. medlem i BJØRN OG OKAY hedder
> Signe Juul Jensen, Gitte Jensen, Line Nyvang Warming, Christine Øberg og

Du er ikke sjov.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-06-06 06:45

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44898192$0$27599$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> ......... og det 9., 10., 11., 12. og 13. medlem i BJØRN OG OKAY hedder
> Signe Juul Jensen, Gitte Jensen, Line Nyvang Warming, Christine Øberg og

Altså Åge... Der er ingen grund til at være fjollet.
Visse personer betyder en masse for en gruppe.
Gruppens opgave er at spille og evt skrive musik.
Sommetider, skriver de noget musik, som de som gruppe, ikke har
instrumenteringen til at fremføre,

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-06-06 06:53

> [...]
>
> ......... og det 9., 10., 11., 12. og 13. medlem i BJØRN OG OKAY hedder
> Signe Juul Jensen, Gitte Jensen, Line Nyvang Warming, Christine Øberg og

Nå Åge, det var vist en af dine fingre der kom med der, eller også var min
den ene, lidt for lang, for den løb hjemmefra i utide ... Men som sagt,
hvis man mangler nogen instrumentering, så må man jo tage gæsteartister med.
Da det jo så skete jævnt ofte, at det var Billy Preston, ja så blev han
kaldt, den femte Beatle. Mig bekendt, var Brian Epstein aldrig med Beatles
på scenen, men mon ikke de fleste, vil være enig med mig i, at han var
mindst lige så vigtig for Beatles, som var han et medlem af gruppen. De
fleste ville vel godt kunne tilgive, hvis man stavede hans navn lidt
forkert, og kom til at skrive Brain Epstein.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-06 16:41

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> Da det jo så skete jævnt ofte, at det var Billy Preston, ja så blev han
> kaldt, den femte Beatle.

> M.V.H....Benny..
______

Godaw Benny

Men det ændrer altså ikke meget ved, at sån mere almindelig musikvidende
folk, ikke aner enhøstblomst om den mand. Selv ikke dem som er til popRock.
Dem jeg har talt med siger alle at der var 4 mand i Beatles, og at de heller
aldrig nogensidende i livet har hørt noget menneske, på hele jordkloden,
tale om nogen som folk skulle have benævnt som "den 5. beatle".
Det er og bliver altså ikke noget som eksisterer i den almindelige
musikinteresseredes videns-base. Måske hos nogen enkelte, men så skal man
altså også være extremt indforstående.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-06-06 14:27

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:448d89e5$0$74100$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> Det er og bliver altså ikke noget som eksisterer i den almindelige
> musikinteresseredes videns-base. Måske hos nogen enkelte, men så skal man

Hej Åge

Jeg skrev ikke, at han var den 5'te Beatle, men at han blev kaldt, den 5'te
Beatle. Der er en pokker til forskel.

Uh, jeg tror jeg kunne fortælle videre i meget lang tid, og kun med ting om
Beatles, som du sikkert ikke aner en hylende fis om, og det endda uden, at
jeg nogensinde har haft nogen speciel interesse i The Beatles.
Til gengæld, kunne du måske så fortælle mig, en hel masse om Kandis, som jeg
ikke kender til. Stadig med samme fortegn, jeg har heller ikke, nogen
speciel interesse i Kandis. Nogen kunne måske finde på at udnævne Heidi
Hauge til at være det femte medlem af Kandis, eller hvem ved, Lis
Mitchell... Og for en tid, var det vel næsten også rigtigt.

Hvad der er i folks viden, afhænger af deres interesser. Eller hvor god man
er til at huske. For langt det meste, har ved lejligheder, været nævnt i
F.eks radioen. Eller i de udsendelser på TV, der har handlet om F.eks
Beatles.
Samtidigt, har man jo idag internet, hvor man hurtigt kan få suppleret sin
viden, hvis den er mangelfuld, eller der lige er en kunstner man ønsker lidt
mere viden om, enten af interesse, eller til omgående brug.

Det skal heller ikke ændre på din opfattelse af The Beatles, eller for den
sags skyld, af Billy Preston.
Du spurgte, og du fik et svar. Hvad du vil bruge det til, er helt op til
dig. Jeg mener ikke, jeg er ekstrem på nogle områder, derfor er det ikke
sikkert, alle er enige med mig om det.

Du har nok hørt om historien fra Fjerritslev. Der boede Kristian... Men det
gad folk ikke kalde ham. Nu var han jo en lille tæt mand, så han blev kaldt
" Kræn nier ve a jord " Det følte han var så diskriminerende, at han slæbte
dem i retten, for at få det stoppet, og det lykkedes, han fik sin dom, og
han fik et navn..... Men blev det bedre ??? Det må du så selv afgøre, for
fremover hed han " Kræn longt fraa aa himmel "

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-06-06 17:07

> Nogen kunne måske finde på at udnævne Heidi
> Hauge til at være det femte medlem af Kandis,
____

Dana Vinner må være det 6. medlem. Men det vil blive afsløret i Vildsund i
uge 30, tirsdag, onsdag og torsdag kl. 18-24 i teltet på Bakken

Alt imens Kim og Halløjsada hygger sig i det andet telt ved broen, på samme
tidspunkt. Spændende at se hvor mange de er?. - Sidste år var de fem.

Hilsen Åge

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-06-06 16:43

Holst wrote:

> Hvad er der i vejen med at søge oplysninger om musikere i dette forum?
> Mig bekendt er det det, denne gruppe er til.

Hvad er der i vejen med at klikke på det link, der kom med i det allerførste
indlæg? *Hvis* Åge har en reel interesse i, at vide hvem manden er/var, så
kunne han måske også finde ud af at det....

Søren

Fra : Holst

Dato : 08-06-06 18:40

Søren Nielsen wrote:

> Hvad er der i vejen med at klikke på det link, der kom med i det allerførste
> indlæg? *Hvis* Åge har en reel interesse i, at vide hvem manden er/var, så
> kunne han måske også finde ud af at det....

Der er ikke noget i vejen for at klikke på det link. Men hvad er der i
vejen med at skrive et musikrelateret spørgsmål?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-06-06 10:17

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44872012$0$74149$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "Martin Christiansen" <marcFJERNhr@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]
Manden som spillede keyboards på nogle af The Beatles albums.

The White Album
Abbey Road
Let it be

Derfor kalder man ham, den femte Beatle.

Samt som Alex skriver, spillet sammen med mange andre. Til listen kan så
tilføjes Sly & The family stone, men dem kender du jo nok heller ikke.

Skrevet en del ganske gode melodier og sange, nogle til ham selv, men nok
flest til andre.

De seneste år, gået lidt i glemmebogen, og de sidste 2 år, nærmest boet på
et hospital, og været i coma, siden 21 november sidste år. Jeg er ikke helt
klar over, om det var en fejlmedicinering, der sendte ham i coma, det var så
småt ved at lysne, men så svigtede nyrerne.

Alt i alt, musikalsk set, en rigtigt gedigen håndværker.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-06-06 14:11

> Manden som spillede keyboards på nogle af The Beatles albums.
>
> The White Album
> Abbey Road
> Let it be
>
> Derfor kalder man ham, den femte Beatle.

Det er så ikke helt korrekt...han spillede påfølgende numre:
I've got a feeling (Let it be)
Don't let me down (Let it be)
Get Back (Let it be)
Dig it (Let it be)
Let it be (Let it be)
The One after 909 (Let it be)

I want you (She's so heavy) (Abbey Road)
Something (Abbey Road)

Der er ingen optegnelser over, at han skulle have medvirket på Det Hvide
Album.
Så samarbejdet mellem Beatles og Billy strakte sig on and off over perioden
januar til maj 1969.

Men bortset fra det en gedigen musikalsk håndværker, som du skriver...og det
er jo ikke just de mindste navne i rock-branchen, han har spillet sammen med

Fra : Holst

Dato : 08-06-06 15:00

Benny Mortensen wrote:

> Alt i alt, musikalsk set, en rigtigt gedigen håndværker.

Jeg vil gerne sige tak til Benny for et godt svar fint inden for
gruppens område. Det er rart, at én person er i stand til at give et
ordentligt svar og ikke synker ned til sølle Åge-bashing.

Tak, Benny. Gruppen kunne bruge flere som dig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 20:19

> [...]

> Abbey Road
> Let it be
>
> Derfor kalder man ham, den femte Beatle.

Hmmmm..... nå. Det er altså underligt at man aldrig har hørt om manden.
Benævnelsen "den 5. Beatles" har jeg altså heller aldrig hørt før nu. Er det
ikke en lidt selvopfundet tittel man har opfundet her i gruppen?.

og den såkaldt 5. Beatles har vel aldrig værert med på turneer og stået på
scenen. jeg har godt nok aldrig hørt om at de skulle have stået 5 mand på
scenen, men kun 4. Er det ikke korrekt?

Han må vel være at betragte som en mand man har haft med til at spille
instrumenter på gruppens plader, på samme måde som når Richard Ragnvald og
utallige andre solister udsender en cd. Ingen aner (og jeg gør slæt ikke)
hvem som spiller til hans sang. Og hvem spiller til et af mine store idoler,
nemligVan Morrisons fantastiske sang. Jeg aner det ikke. Og helt ærligt,
hvad skulle jeg også bruge oplysnignerne til? - Det er jo nemt for nogle
bare at slynge noget ud hvis en af hans studiemusikere pludselig dør og man
så skriver. Den 7. Van Morrison er død.

eller.......... hvad? -

Er den såkaldt 5. Beatles kendt fra Scenen?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 20:26

On Thu, 8 Jun 2006 21:19:18 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>Benævnelsen "den 5. Beatles" har jeg altså heller aldrig hørt før nu. Er det
>ikke en lidt selvopfundet tittel man har opfundet her i gruppen?.

Ok, så skød du dig selv i foden og afslørede at du kun skriver i
gruppen for at provokere.
Slå da for pokker op i Google inden du udstiller din himmelråbende
dumhed:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22the+fifth+beatle%22+preston&meta=
297.000 hits på "the fifth beatle" + "preston"

> [...]
>bare at slynge noget ud hvis en af hans studiemusikere pludselig dør og man

I guder, du interesserer dig ikke for musik, ved intet om musik, og
har intet håb om at komme til det. Så hold dig dog væk, i stedet for
alle de fordummende hypoteser der ikke lader små grønne mænd noget
tilbage

Fra : Martin Christiansen

Dato : 08-06-06 21:02

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44887705$0$74118$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Er den såkaldt 5. Beatles kendt fra Scenen?
>
> Hilsen Åge

Hej, Åge (og alle I andre). Det var da pokkers! I starten troede jeg også,
at du provokerede, og jeg synes ærligt talt som så mange andre, at du godt
kunne have besværet din pegefinger med at klikke på mit link i mit
oprindelige indlæg, *før* du så intelligent spurgte: "Men hvem er manden?"
Sig mig, hvorfor tror du egentlig at jeg lagde det link ved?

Hvis du havde klikket på det ville du have fundet, at det besvarer ALT, som
du siden har spurgt om og underet dig over.

Nå, men nu, hvor jeg efterhånden er overbevist om, at du *ikke* provokerede
(så må forklaringen jo bare være, at du "ikke tænker ret godt" (pæn
formulering - ikke?)), så kan jeg til dit 'kendt fra Scenen?'-spørgsmål
oplyse dig om, at Billy Preston var særdeles scenevant - bl.a. spillede han
gudsbenådet keyboards i Eric Claptons band, som han (EC) turnerede med i
2001. Der blev udgivet en koncert-DVD fra denne turné ("Eric Clapton - Live
On Tour 2001" - optaget i LA og Tokyo), hvor Billy Preston indtager en
*meget* fremtrædende plads.

--Martin.

Hvem skal i øvrigt til EC-koncert i Sønderborg/Augustenborg i Juli? Jeg
skal!

--Martin.

Fra : Hauge

Dato : 08-06-06 21:20

Martin Christiansen wrote:
> ...og jeg synes ærligt talt som så mange andre, at du godt
> kunne have besværet din pegefinger med at klikke på mit link i mit
> oprindelige indlæg, *før* du så intelligent spurgte: "Men hvem er manden?"

Det kunne jo også være fordi folk ikke bare sådan lige trykker på hvad
som helst, der er skrevet i et indlæg, uden lige en kort forklaring om
hvad det omhandler.

Man kunne jo, selvom det åbenbart er hulens svært, have skrevet
"Billy... den 5. mand i Beatles... Se her for mere info"..

> Sig mig, hvorfor tror du egentlig at jeg lagde det link ved?

Fordi du ikke kunne finde ud af selv at skrive noget?

> Hvis du havde klikket på det ville du have fundet, at det besvarer ALT, som
> du siden har spurgt om og underet dig over.

Tjaeh, med så mange underlige hjemmesider der bliver kastet op i
grupperne nu om dage, afholder jeg mig også fra at trykke på dem, hvis
der ikke er en bare simpel forklaring om hvad det er.

> (så må forklaringen jo bare være, at du "ikke tænker ret godt" (pæn
> formulering - ikke?)),

Er ret overbevist om at det er et udbredt fænomen her i gruppen! (Pæn
formulering - ikke?)

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060608202010@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 21:51

> Er ret overbevist om at det er et udbredt fænomen her i gruppen! (Pæn
> formulering - ikke?)

____

Hvornår blev jeg dog smittet og af hvem . Nå, det kan jo være næsten
hvem-som-helst, hehe,

Realistisk formulering, ikke?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 21:49

> Nå, men nu, hvor jeg efterhånden er overbevist om, at du *ikke*
provokerede
> (så må forklaringen jo bare være, at du "ikke tænker ret godt"

SV: Der har du misforstået noget

(pæn formulering - ikke?)),

SV: Njahhhh, ikke i de pænere kredse.

> [...]
Live
> On Tour 2001" - optaget i LA og Tokyo), hvor Billy Preston indtager en

SV: Jo men det er jo også helt fint. Nu kender jeg ikke Erik Claptons musik
og det er da også wældigt at ham der Billy har spillet der. Det vil jeg da
godt tro, når du skriver det. Så er han jo også kendt fra det orkester. har
spillet på scenen og alt det der og folk har klappet af ham og fået
autograf. Der er han jo nok kendt.

Men altså. det var jo Beatles hele snakken startede om. Og der er manden jo
komplet ukendt. Havde nogen skrevet den 4. Eric Clapton eller sån nóget
havde jeg ikke gidet reagere for det ville være mig komplet og inderligt
ligegyldigt med den mand. Men når nogen skriver den 5. beatles og enhver kan
se at det er noget vrøvl, så er det da klart at man reagerer. Der var 4
medlemmer i Beatles og der spillede 4 mand på scenen og det er så det.
Hvem ved, det kan da godt være der har spillet endnu flere med på deres
plader. Så skal vi til at snakke om den 7. og 13. og 117. Beatles. Det
holder jo ikke. Massevis af solister og for den sags skyld grupper har mange
flere til at spille på deres plader. Folk vi ikke aner hvem er. Mange
grupper kan måske ikke engang selv huske når der er gået 2 år. det var måske
nogle musikere pladeselskabet stillede til rådighed.
Fortæl mig li´ge hvem der spiller til Richard Ragnvalds sang. Det er der
for syv søren da ikke en levende sjæl der aner en hylende fis om. Og hvis en
af dem dør, skulle man så begynde at skrive om at ham den fantastisk dygtige
steelguitar-spiller på Richard ragnvalds cd-er er død. En overskrift kunne
derfor lyde: "Den 2. Ragnvald er død"
Er det svært at se at sån noget ikke holder en meter?
Billy Preston er en mand som er totalt ukendt blandt den almindelige
Beatles-fan..

Hilsen Åge

Fra : Martin Christiansen

Dato : 09-06-06 15:57

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44888bf3$0$74084$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Men altså. det var jo Beatles hele snakken startede om.

Nej, det var det altså ikke!!!

Hele snakken startede med, at du - på trods af tilstedeværelsen af et link,
som kunne have fortalt dig det hele - skrev "Men hvem er manden???"

Og SÅ rullede lavinen...

-Martin

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-06 16:44

> Nej, det var det altså ikke!!!
______

SV: Det var i hvert fald heller ikke Richard Ragnvald, så meget ved jeg da.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-06 05:34

> [...]
som
> du siden har spurgt om og underet dig over.

Du glemte bare, at det meste engelsk, for Åge er meget lig det, som står på
de store sten i Jelling.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-06 05:32

> [...]
> så skriver. Den 7. Van Morrison er død.
>
> eller.......... hvad? -
>
> Er den såkaldt 5. Beatles kendt fra Scenen?

Tja, nu er det jo blevet pokkers moderne, at der skal rippes op i alt
muligt, når en gammel kunstner dør..... Okay 59 år, var jo godt nok lidt
tidligt, men alligevel...

Om du kan bruge det til noget... Næh.... Men du spurgte hvem det var, og det
svarede jeg dig på. Det var så, sådan ca det.

I øvrigt, til dem som måske er uenig i, om oplysningerne er korrekte, så
stammer de herfra http://www.billypreston.net Så hvis jeg har sagt noget
vrøvl, så er det fordi jeg har modtaget noget vrøvl, eller oversat forkert.
Så hvis jeg har spoleret nogens nattesøvn over det..... Så glæder det mig
dybt, for hvorfor pokker skal i sove, når jeg er vågen

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Holst

Dato : 10-06-06 11:14

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> said in

> [...]
> Morrison er død.
>
> eller.......... hvad? -
>
> Er den såkaldt 5. Beatles kendt fra Scenen?

Han spillede faktisk med da Beatles spillede deres berømte live udgave af
"Let It Be" på taget af Apple bygningen i London.
Han medvirkede også i filmen "Let It Be"
Man kan vist også skimte ham på billedet her fra "tagkoncerten":
http://www.beatles.com/hub/article.php?page=letItBe&menuItem=the%20films

Så han har spillet "Live" med The Beatles.

--
Lars Holst

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-06-06 22:16

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Så han har spillet "Live" med The Beatles.

God pointe Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-06 14:29

On 10 Jun 2006 10:14:27 GMT, Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> [...]
>http://www.beatles.com/hub/article.php?page=letItBe&menuItem=the%20films
>
>Så han har spillet "Live" med The Beatles.

Nu er det jo ikke fordi Beatles spillede ret mange koncerter de sidste
år, ja faktisk spillede de ikke for et betalende publikum efter august
1966 i San Francisco.
Så at bruge "scenen" som målesnor for hvem der er "kendt" er helt hen
i skoven når det angår The Beatles.

/Alex

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-06-06 17:22

Martin Christiansen skrev:

[om Billy Preston]

> Æret være hans minde.

Ja.
Det var vist Billy Preston som spillede en helt fantastisk
keyboardsolo i filmen "the Concert for Bangladesh" (1971).

Et sted læste jeg at han også skulle have spillet sammen med
Miles Davis. Jeg kan ikke finde ham på personnel-listen på
mine cd'er, men der er et nummer på "Get up with it" som
*hedder* "Billy Preston".

Fra : Jan O

Dato : 08-06-06 18:12

> [...]
> Det var vist Billy Preston som spillede en helt fantastisk
> keyboardsolo i filmen "the Concert for Bangladesh" (1971).

Lige præcis http://www.concertforbangladesh.com/theartists.html

han var og så med til minde koncerten for Georgs Herrison

http://www.concertforgeorge.com/

jeg mener samarbejdet fortsatte med Beatles/medlemmer til hans død

jan o

Fra : Martin Christiansen

Dato : 08-06-06 21:37

Der er da ved at blive en lang tråd - den længste i denne NG?

Fra : Holst

Dato : 08-06-06 21:48

Martin Christiansen wrote:

> Der er da ved at blive en lang tråd - den længste i denne NG?

Åge-bashing giver som regel nogle lange tråde. Det er åbenbart sjovere
end at diskutere musik.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-06-06 21:50

> Der er da ved at blive en lang tråd - den længste i denne NG?

Narh ikke helt...det går helt galt når de diskuterer muslimer

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 22:25

> Narh ikke helt...det går helt galt når de diskuterer muslimer

_____

Arhh, men hvis man kunn tællen en vis Vadmand med een gang, så er det nu
meget korte tråde. Måske nogle af de korteste i hele internettets historie.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-06-06 21:55

Martin Christiansen skrev:

>Der er da ved at blive en lang tråd - den længste i denne NG?

indenfor det sidste år var en tilsvarende tråd meget længere*, men med
lidt "go' vilje" fra gruppens brugere kan denne da helt sikkert overgå den
i løbet af et uges tid

*
http://groups.google.dk/group/dk.kultur.musik/browse_thread/thread/0832952696f07321/80aca4981f1e4fa8?hl=da#80aca4981f1e4fa8
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 08-06-06 21:53

Åge Halldorsson wrote:

> Men når nogen skriver den 5. beatles og enhver kan
> se at det er noget vrøvl,

Nej. Iøvrigt er også produceren George Martin ofte blevet betegnet som
den 5. Beatle.

> Billy Preston er en mand som er totalt ukendt blandt den almindelige
> Beatles-fan..

Næh.

Carl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 22:23

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> Nej. Iøvrigt er også produceren George Martin ofte blevet betegnet som
> den 5. Beatle.

____

Øhhhhh.... George Martin????

Nu tror jeg, jeg går i seng, undskyld og godnat

Spændende at se hvor mange der er med i Beatles i morgen. Måske er det et
helt fodboldhold.

Og Richard Ragnvald er blevet et 7-mands-orkester.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-06-06 22:26

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:448893ec$0$74166$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> ____
>
> Øhhhhh.... George Martin????

Har du virkelig aldrig hørt om George Martin!!!!

Fra : Holst

Dato : 08-06-06 22:38

Allan Krautwald wrote:

> Har du virkelig aldrig hørt om George Martin!!!!

Jeg må indrømme, at selvom jeg selv mener, at jeg har et godt bredt
kendskab til musik, så sagde navnet George Martin mig heller ikke særlig
meget. Billy Preston derimod kendte jeg helt bestemt af navn, selvom jeg
nu ikke lige kunne kæde ham sammen med The Beatles. Men George Martin,
ja, ham har jeg vist heller aldrig hørt om. Men jeg kan da på
allmusic.com se, at han vist en en mand med et interessant bagkatalog.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-06 22:46

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Har du virkelig aldrig hørt om George Martin!!!!

____

Om lidt skriger jeg

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-06-06 22:44

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44889956$0$74181$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Om lidt skriger jeg
>
> Hilsen Åge

Svar hellere på mit spørgsmål

Fra : Søren Dahl

Dato : 09-06-06 22:48

I guder! Ved du ikke hvem George Martin er?

Nu har du ellers været så omklammerende angående Allan's temaprogrammer.
Har du ikke hørt dem alle? Han lavede ellers en om George Martin.

Fra : Hauge

Dato : 08-06-06 22:44

Allan Krautwald wrote:
> Har du virkelig aldrig hørt om George Martin!!!!

Er det ikke ham der er manden/faderen i tegnefilmen "Spaced Out" på
Cartoon Network?

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060608214348@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Thomas S

Dato : 08-06-06 23:01

Carl Drud wrote:

> Nej. Iøvrigt er også produceren George Martin ofte blevet betegnet som
> den 5. Beatle.

Pete Best kan man da også ofte se omtalt som den 5. beatle, se fx:
http://www.google.dk/search?q=%22fifth+beatle%22+%22pete+best%22

Han var det vel sådan set også efter alle tænkelige kriterier i
60-62.

Så nu har vi tre femtemænd. Hvis vi finder en fjerdemand kan de
spille whist sammen.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-06-06 23:09

"Thomas S" <staermose@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Sådan set var han kun 5. mand indtil Stuart Sutcliffe trådte ud i 1961...men
han kan måske også kvalificere sig som 5. mand
Brian Epstein er vel også et bud

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-06 15:24

> [...]

1961...men
> han kan måske også kvalificere sig som 5. mand

Ja, så fik vi vist anskuliggjort at alt det der med 5. mand og hvad ved jeg,
er noget pjattesnak.

Hilsen Åge

PS: Er der forresten en 5. Abba. Tommy B. Tretov måske ?
Og hvad med ham der kørte Defenders bil. den 5. Defenders.
Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 09-06-06 15:33

Åge Halldorsson wrote:

> PS: Er der forresten en 5. Abba. Tommy B. Tretov måske ?

Den femte ABBA har vist altid været Stig "Stikkan" Anderson.

Der er vist flere bøger om ABBA, der indeholder fem biografier: Agnetha,
Frida, Björn, Benny og så også Stikkan.

Michael B. Tretow (ikke Tommy) anses vist for mange som den sjette ABBA,
men der er vist ingen tvivl om, at den femte er Stikkan.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-06-06 15:35

"Holst" <newsjun06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Michael B. Tretow (ikke Tommy) anses vist for mange som den sjette ABBA,
> men der er vist ingen tvivl om, at den femte er Stikkan.

Ja og så var der også den 6. Rolling Stone...Ian Stewart

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-06 15:57

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og så var der også den 6. Rolling Stone...Ian Stewart
_____

Ja og så var der den anden Hilda. Vedkommende hed Kjeld.

Hilsen Åge

Fra : Ole Andersen

Dato : 09-06-06 16:30

> _____
>

> Ja og så var der den anden Hilda. Vedkommende hed Kjeld.

Du er ikke sjov, Åge.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-06 16:03

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og så var der også den 6. Rolling Stone...Ian Stewart

___

og så var der lige den der DING DONG med Michael B. Tretov, som jeg talte
om. Den hedder "Nina Pretty Ballerina" i engelsk udgave. På svesk handler
den om en pladevender som får et lytterønske på en plade som vedkommende
ikke kan huske hvad hedder. Men den går sådan:
"ding dong sjubi dubi ding dom gamma gamma dam dubi duhh damdam. jeg tror
bestemt det var det de sang- ta nu lie at hjææælp mig - ta nu lie og
hjæææælp mig - dubi dubi dubi duhhhhh - Det er tre uger siden jeg har hørt
melodien men den kører rundt i hovedet på mig - kære pladevender ta nu lie
at hjælp mig - ta nu lie at hjælp mig lidt på vej - dubi dubi dubi
duhhhhhh --- o.s.v...
Sjov tekst - rigtig svensk slager-rytmer

Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 09-06-06 16:05

Åge Halldorsson wrote:

> og så var der lige den der DING DONG med Michael B. Tretov, som jeg talte
> om. Den hedder "Nina Pretty Ballerina" i engelsk udgave.

"Nina, Pretty Ballerina" er nu med ABBA og går helt tilbage til deres
første "Ring Ring" album.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-06 15:56

"Holst" <newsjun06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Michael B. Tretow (ikke Tommy) anses vist for mange som den sjette ABBA,
> men der er vist ingen tvivl om, at den femte er Stikkan.

____
Men selv om jeg kan lide megen af ABBAs musik ved jeg da udmærket at ikke
mange kender Michal B Tretow, bare fordi jeg gør. Der gælder også Stickan
Andersson. Bare fordi een selv kender disse navne skal man ikke nødvendigvis
tro at alle andre gør.

De kendte ABBA-folk er:
Benny Andersson
Bjørn Ulvaus
Agnetha Feltskog
Anni Frid Lyngstadt

og ikke nogen som helst andre. Det er de eneste som er kendt fra scenen.

Den der "Ding dong" med Michael B. Tretow var dævleme god. den blev fluks
oversat til dansk og fløj direkte ind på Dansktoppen.

Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 09-06-06 15:54

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> Andersson. Bare fordi een selv kender disse navne skal man ikke nødvendigvis

Det er jeg helt enig i. De fleste kan nok end ikke opremse de fire navne
på abba'erne. Det er de færreste, der ved, hvem Stig Anderson og Michael
B. Tretow er i ABBA-sammenhæng, ja, nok en hvilken som helst sammenhæng.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-06-06 15:33

"Åge Halldorsson" <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4489833d$0$27513$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja, så fik vi vist anskuliggjort at alt det der med 5. mand og hvad ved
jeg,
> er noget pjattesnak.

Ja der er jeg undtagelsesvist nødt til at give dig ret. Der var kun
medlemmer af the Beatles i den opstilling, de blev kendt under.
Men hele snakken gik nu også mest på Billy Preston, som man i en ganske
periode kaldte den 5. beatle...fordi han ved sin tilstedeværelse og sit
glimrende spil, var medvirkende årsag til, at the Beatles holdt sammen lidt
længere i forbindelse med de smertefulde Let it Be sessions i januar 1969.
Det førte så igen til, at de strammede alt hvad de kunne stramme og
besluttede at lave en sidste LP af høj kvalitet og det blev netop et af
deres bedste, nemlig Abbey Road udgivet i september 1969.
Hvis du smutter tilbage til starten af denne tråd, vil du se at snakken
igen-igen kørte helt af sporet.

Allan

Fra : Thomas S

Dato : 08-06-06 23:06

Thomas S wrote:

> Så nu har vi tre femtemænd. Hvis vi finder en fjerdemand kan de
> spille whist sammen.

Nåja, der er nok at tage af:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fifth_Beatle

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-06-06 19:44

"Martin Christiansen" skrev i en meddelelse

> Æret være hans minde.

det var godt nok en lang tråd
lidt underligt at det ikke dukkede op at manden
var en dømt børne misbruger !

kilde:
http://www.wqad.com/Global/story.asp?S=3738354&nav=menu132_7_1_4

BILLY PRESTON: LOOKING BACK

UNDATED (AP) _ On this date in 1991, singer and keyboardist Billy Preston
was arrested in Malibu, California, after a 16-year-old boy reported that he
was sexually attacked and shown obscene pictures. Preston was charged with
exhibiting pornography, annoying a child and possessing cocaine. A year
later, he entered no-contest pleas to the cocaine and assault charges. He
was sentenced to nine months at a drug rehabilitation center and three
months of house arrest.

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-06-06 13:18

Max wrote:

> Det er muligt, men så skal man heller ikke føre sig frem som
> om man ved noget om musik.

Ja jangteloven længe leve!

Jeg har heller aldrig hørt om Billy Preston før, så hvorfor ikke
blot svare på Åges oprindelige spørgsmål istedet for at komme med
alle disse latterlige du-ved-ikke-en-skid-om-musik holdninger.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Max

Dato : 12-06-06 13:28

Hej Lars

> Jeg har heller aldrig hørt om Billy Preston før, så hvorfor ikke
> blot svare på Åges oprindelige spørgsmål istedet for at komme med
> alle disse latterlige du-ved-ikke-en-skid-om-musik holdninger.

Det var du længe om at stykke sammen.

Mvh Max

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-06-06 13:35

Max wrote:

> Det var du længe om at stykke sammen.

Og hvad har det med sagen at gøre?

Fra : Max

Dato : 12-06-06 13:37

Hej Lars

> Og hvad har det med sagen at gøre?

At det var bedre at du havde brugt tiden på at finde
noget fornuftigt at fortælle Åge.

Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 12-06-06 13:43

Max wrote:

> At det var bedre at du havde brugt tiden på at finde
> noget fornuftigt at fortælle Åge.

Ja, Lars burde tage ved lære af dine fremragende indlæg i denne tråd.

Fra : Max

Dato : 12-06-06 13:46

Hej Holst

> Ja, Lars burde tage ved lære af dine fremragende indlæg i denne tråd.

Jeg takker for de pæne ord :)

Mvh Max