Hvad skete med den passende musikvideo?
Fra : Ukendt

Dato : 04-06-06 00:48

Her for et par dage siden hoerte jeg Henrik Milling paa P3 snakke bejegstret om video til Tom Pettys Into The Great Wide Open, og om hvor genialt det var at videon slavisk fulgte teksten.

Og saa kom jeg til at taenke p† at der da vist nok var en gang hvor det var helt naturligt at videoen fulgte sangen.
Hvad gik galt?

F.eks. RHCPs video til Dani California. Videon i sig selv er fed nok, hmen hvorfor har den intet med sangen at g›re?
Og lige saa med 99% af alle andre musikvideor.

Det sgu da nedtur!

Fra : Just George

Dato : 04-06-06 10:52

had these thoughts

> [...]
>
> F.eks. RHCPs video til Dani California. Videon i sig selv er fed nok,
> hmen hvorfor har den intet med sangen at gøre? Og lige saa med 99% af

Det der skete var at de begyndte at hyre meget dårlige instruktører
til at lave videoerne og at produktionen af dem skulle overståes
i en fart, det gør at en video ikke længere laves med omtanke for
hvad nummeret egentlig handler om.
Så derfor får man så den audio/visionelle oplevelse at musik og handling
i videoen ikke har en disse med hendanden at gøre.
Træls, men det er åbenbart den slags dårligt producerede musikvideoer
at de unge vil have idag.
Jeg gidder eks. ikke at se på de musikkanaler idag, jeg vil hellere
tænde for radioen og høre numrene der.
--
Just George.

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 06-06-06 10:42

Prøv at lave en video til de tekster de såkaldte "megastjerner"
skriver:

BLACK EYED PEAS LYRICS

"Don't Phunk With My Heart"

No, no, no, no, don’t phunk with my heart
(Yeah)
No, no, no, no, don’t phunk with my heart

I wonder if I take you home
Would you still be in love, baby (in love, baby)
I wonder if I take you home
Would you still be in love, baby (in love, baby)

Girl, you know you got me, got me
With your pistol shot me, shot me
And I'm here helplessly
In love and nothing can stop me
You can't stop me cause once I start it
Can't return me cause once you bought it
I'm coming baby, don’t got it (don’t make me wait)
So let’s be about it

No, no, no, no, don’t phunk with my heart

Baby, have some trustin', trustin'
When I come in lustin', lustin'
Cause I bring you that comfort
I ain’t only here cause I want ya body
I want your mind too
Interestin’s what I find you
And I'm interested in the long haul
Come on girl (yee-haw)

(come on)

I wonder if I take you home
Would you still be in love, baby (in love, baby)
I wonder if I take you home
Would you still be in love, baby (in love, baby)

No, no, no, no, don’t phunk with my heart

Girl, you had me, once you kissed me
My love for you is not iffy
I always want you with me
I'll play Bobby and you’ll play Whitney
If you smoke, I'll smoke too
That’s how much I'm in love with you
Crazy is what crazy do
Crazy in love, I'm a crazy fool

No, no, no, no, don’t phunk with my heart

Why are you so insecure
When you got passion and love her
You always claimin’ I'm a cheater
Think I'd up and go leave ya
For another señorita
You forgot that I need ya
You must’ve caught amnesia
That’s why you don’t believe

(uh, yeah, check it out)

Don’t you worry ‘bout a thing, baby
Cause you know you got me by a string, baby
Don’t you worry ‘bout a thing, baby
Cause you know you got me by a string, baby

Baby girl, you make me feel
You know you make me feel so real
I love you more than sex appeal
(Cause you’re)
That-tha, that tha, that-tha, that girl [5x]

[overlapping]
No, no, no, no, don’t phunk with my heart [2x]
That-tha, that tha, that-tha, that girl [2x]

I wonder if I take you home
Would you still be in love, baby (in love, baby) [4x]

Fra : Peter Juhl

Dato : 06-06-06 16:25

Torben wrote:

> [...]
>
> Og saa kom jeg til at taenke p? at der da vist nok var en gang hvor
> det var helt naturligt at videoen fulgte sangen.

Der var også engang hvor Tommy Sebach stod i en skov og dansede rundt
til "Apache" sammen med nogle ret "hvide indianere" og solidt placeret
mellem to legetøjs-indianertelte. Eller mente du dengang man brugte
det meste af video-budgettet til at sende kunstneren til en eksotisk
lokation for at lade dem synge deres sange på en solrig strand?

> Hvad gik galt?

Det blev afløst af en større bredde - der findes idag geniale video'er
lige som der findes idiotiske billesider til, i forvejen, hjælpeløs
musik.

Det er fedt at se en fantstisk billedside til god musik, jeg har ikke
det store behov for at se den overordnede sammenhæng, men har det fint
med at skabe mine egne billeder når jeg hører musikken og jeg har det
lige så fint med at se andres fortolkninger af det de hører.

Prøv evt. at checke Chris Cunningham's ting ud:
http://www.director-file.com/cunningham/promo.html

> F.eks. RHCPs video til Dani California. Videon i sig selv er fed nok,
> hmen hvorfor har den intet med sangen at gøre? Og lige saa med 99% af
> alle andre musikvideor.

Fortæl mig hvorfor der absolut skal være en direkte sammenhæng mellem
det der synges og det der vises på skærmen - er det video'er for mentale
dværge du efterlyser?

> Det sgu da nedtur!

Ja, når det ikke fungerer - ellers er det fantastisk...