Der er brug for 2 typer MGP'ere
Fra : Just George

Dato : 25-05-06 13:31

Som det ser ud nu vil den gamle type MGP snart dø, dem på +40
vinker snart farvel til det og gidder ikke at lukke kassen
op for det længere pga. den downhill tur den er drejet ind på
for deres vedkommende og de unge overtager det nu med de
stilarter de lytter til.
Der er ganske enkelt brug for en MGP-2 for at rede den gamle.

MGP-1 er den som der altid har været, den tager sig af pop, rock
og ballader som der hidtil har kendetegnet MGP.

MGP-2 tager sig så af den musik som de unge lytter til, hvor
så girl/boy groups, hardrock, rap, techno osv. kan konkurere imod
hendanden.
--
Just George.

Fra : Hauge

Dato : 25-05-06 14:45

Hej
Just George wrote:
> MGP-2 tager sig så af den musik som de unge lytter til, hvor
> så girl/boy groups, hardrock, rap, techno osv. kan konkurere imod
> hendanden.

Findes det ikke i forvejen, bare under navnet MTV og lign. awards?

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060525134511@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Sv-E

Dato : 25-05-06 16:29

Just George wrote:
> [...]
> MGP-2 tager sig så af den musik som de unge lytter til, hvor
> så girl/boy groups, hardrock, rap, techno osv. kan konkurere imod

Hvad er det nu lige der forhindre +40 folket i at lytte til hardrock ?

Uanset genren er det jo den gode melodi som skal bære et stykke musik.
Gode melodier har da altid været en mangelvare mht. MGP, og det har jo
altid været et at de få melodiøse numre som har vundet, sådan var det jo
også i år.

/Sv-e

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-06 18:03

"Just George" <thereisnone@tadress.com> skrev i en meddelelse

> Der er ganske enkelt brug for en MGP-2 for at rede den gamle.

> Just George.
_____

Men det har vi jo haft i de sidste 21 år. Der er to MGP`er

NR 1 er: European song contest (Da: Den Europæiske sang konkurrence)

NR. 2 er: GrandPrix der Volksmusik (Da: Den folkelige musiks Grand prix)

Der er bare lige det ved sagen at der kun er 4 lande med i MGP nr. 2. Det er
Tyskland, Østrig, Svejts og Italien. Det er vel bare at de forskellige
tv-stationer forsøger om det er muligt at komme med i dette Grand prix.
Grandprix`et blev oprettet i 1986, da det så småt begyndte at gå galt med
det gamle Grand prix.
Jeg ser dette sidstnævnte GrandPrix hvert år. De sange som er i dette
GrandPrix kan direkte sammenlignes med den slags musik der var i det
førstnævnte grandprix. Det er akkurat samme slags musik. Grupper i stil med
BuzFiz, Milk and Honney, Nicole, Sandra Kim.
Sidste års nr. 2 i det tyske grand prix blev en sang som direkte er
sammenlignelig med "Ein bishen frieden" m. nicole. Den hed "Schenk me dock
ein bichen zeit" og blev sunget af Jannika.

Prøv at se med i aften hvor den tuske MGP-finale finder sted. Det er
storslået og med den gammelkendte MGP-stemning. Det er faktisk
videreførelsen af det gamle MGP. Det som du efterlyser.

ZDF Torsdag 25. maj kl. 20.15: http://www.gpvolksmusik.at/deutschland.htm

Vil du have en 3. MGP ?

Hilsen Åge

Fra : Holst

Dato : 25-05-06 18:49

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
> Tyskland, Østrig, Svejts og Italien. Det er vel bare at de forskellige
> tv-stationer forsøger om det er muligt at komme med i dette Grand prix.

Men der er jo nok blevet vurderet, at det ikke er tilstrækkeligt
interessant til at kunne tiltrække tilstrækkeligt med seere. Var det
det, så havde vi nok haft det på dansk tv med dansk deltagelse for
længe, længe siden.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 17:13

On Thu, 25 May 2006 19:49:24 +0200, Holst <newsmar06@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>interessant til at kunne tiltrække tilstrækkeligt med seere. Var det
>det, så havde vi nok haft det på dansk tv med dansk deltagelse for

Sådan er det ikke i Åges verden. Den verden har masser af
konspirationsteorier, men ret få fakta.
Så det er selvfølgelig death-metal-juntaen der har forhindret
danskerne i at høre folkemusikgrandprix i masser af år, og der har
slet intet at gøre med at der intet er der tyder på, at Danskerne
faktisk gider høre det gylle.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 13:20

> [...]
>
> MGP-2 tager sig så af den musik som de unge lytter til, hvor
> så girl/boy groups, hardrock, rap, techno osv. kan konkurere imod

Man kunne også tage at lukke MPG-butikken, det ville jeg synes ville være en
mægtig god ide (i hvert fald hvad angår dansk deltagelse). Jeg har aldrig
forstået hvad det smagsdommeri ud i popmusik skulle gøre godt for ligesom
jeg heller ikke kan se hvordan man kan gøre musiksmag til en konkurrence.
Jeg har aldrig set melodigrandprix men hørt om hvordan det fungerer. Det
irriterer mig at mine licenspenge bliver brugt til sådan noget i stedet for
en masse andet, vi kunne få mange musikprogrammer for de tonsvis af penge
der bliver losset i det l*rt.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-05-06 18:54

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

for
> en masse andet, vi kunne få mange musikprogrammer for de tonsvis af penge

______

SV: Tjahhh...... Det er egentlig rigtigt. Når jeg ser de enorme musikshow på
tysk tv har det intet med konkurrence at gøre. Det er bare slager efter
slager og en masse publikummer som klapper. Så enkelt kan det være. Der er
hverken noget med at stemme på telefon, internet, sms - eller en
panel-gruppe som skal give karakter. Ejheller er det ukendte personer som
stiller sig op på en scene og synger til et dommerpanel, som skal bestemme
om de skal gå videre til jeg ved ikke hvad og hvad ved jeg.
Det eneste betydningsfulde musikshow som har med konkurrence at gøre er
selvfølgelig "Den tyske hitparade", den 1. fredag i hver måned på MDR TV.
Her spilles 8 slagere og herefter åbnes for afstemning i 10 minutter,
hvorefter vinderen kåres og spiller deres sang igen.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 22:02

On Mon, 29 May 2006 19:54:08 +0200, "Åge Halldorsson"
<aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

> [...]
>slager og en masse publikummer som klapper. Så enkelt kan det være. Der er
>hverken noget med at stemme på telefon, internet, sms

Siger du efter at have spammet 2 nyhedsgrupper med læssevis af
lovprisninger af MGP der Volksmusik.
Nu ryger du i mit killfilter en periode Åge, du er slet og ret for
meget støj og intet indhold.

Have a good life
/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-06 17:17

> On Mon, 29 May 2006 19:54:08 +0200, "Åge Halldorsson"
> <aa.hfjern@detsomstårherpost.tele.dk> wrote:

> Siger du efter at have spammet 2 nyhedsgrupper med læssevis af
> lovprisninger af MGP der Volksmusik.
________

Ja, de har lige MGP DER VOLKSMUSIK og forøvrigt også ACHIMS HITPARADE, altså
et grand prix og en hitliste.

Alle de øvrige slagermusikshow-serier, som tælles i hunredevis pr. år, har
intet med konkurrence-værk at gøre.

Lad mig nævne en brøkdel af af serierne:

Musikantenstadl - Feste der volksmusik - Weis blau klingt am schønsten -
Musikantenscheune - Musikantenschenke - Frølisher altag - Følisher
feireabend - Frølisher weinberg - Hessen singt und klingt -
Musikantendampfer - Strasse der lieder - Zauberhæfte heimat - Kein schøner
land - Immer wieder soontag - Melodie der berge - Herchlishe gryse - Andys
borgshow -

og jeg kunne blive ved og ved og ved, men øhhh jeg kan jo ikke blive ved.
Show som intet har med konkurrence at gøre.

Hilsen Åge

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-05-06 23:40

Åge Halldorsson wrote:

> Alle de øvrige slagermusikshow-serier, som tælles i hunredevis pr.
> år, har intet med konkurrence-værk at gøre.

Og ej heller har noget at gøre med musik.

Søren