Torn ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 21-05-06 15:41

Natalie Imbruglia's store hit torn skulle ifølge nettet oprindeligt være en
sang skrevet af medlemmerne fra Ednaswap som også selv har udgivet den
først.

Men der står alle steder at den er udgivet i 1995, hvorefter Trine Rein
lavede den i en ny version i 1997, og Natalie Imbruglia coverede Trine
Rein's version i 1998.

MEN

Ifølge Lis Sørensen's egen hjemmeside lavede hun den danske version Brændt i
1993 ??
Hvordan hænger det sammen

Michael

Fra : Holst

Dato : 21-05-06 15:57

EnjoyNews wrote:

> Ifølge Lis Sørensen's egen hjemmeside lavede hun den danske version Brændt i
> 1993 ??
> Hvordan hænger det sammen

Ja, det er sgu et godt spørgsmål. Ifølge:

<http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&searchlink=EDNASWAP&sql=11:by2m961odepf~T1>

blev Ednaswap først dannet i 1993.

Fra : EnjoyNews

Dato : 21-05-06 16:24

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

Brændt i

> Ja, det er sgu et godt spørgsmål. Ifølge:

> [...]

Nemlig ja, der står at de blev dannet i 1993 og lavede deres første plade i
1995.
Er der nogle der kan af eller bekræfte at Lis Sørensen's version er fra 1993
?

Fra : Holst

Dato : 21-05-06 16:37

EnjoyNews wrote:

> [...]
> 1995.
> Er der nogle der kan af eller bekræfte at Lis Sørensen's version er fra 1993

Ifølge hendes egen hjemmeside er 'Brændt' på 'Under stjernerne et sted'
fra 1993:

http://lissorensen.dk/forside/tekster/understjernerneetsted1993/

og dette årstal for albummet bekræftes af:

http://gaffa.dk/pedia/index.php/Lis_S%C3%B8rensen

og det bekræftes også her:

http://da.wikipedia.org/wiki/Lis_S%C3%B8rensen

Der må vist nogle Lis Sørensen-fanatikere til for at kunne uddybe det.

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-05-06 19:15

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> MEN
>
> Ifølge Lis Sørensen's egen hjemmeside lavede hun den danske version Brændt

Der er en forklaring her: http://www.songfacts.com/detail.php?id=5404

- Martin

Fra : EnjoyNews

Dato : 22-05-06 19:31

"Martin Petersen" <usenet@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

Brændt

> Der er en forklaring her: http://www.songfacts.com/detail.php?id=5404
>
> - Martin

Det er godt nok underligt...
Så har Lis Sørensen hørt sangen inden den er udgivet, og det er så hende der
udgav den først ?

Det havde jeg lige godt ikke troet..

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-05-06 18:50

> Det er godt nok underligt...
> Så har Lis Sørensen hørt sangen inden den er udgivet, og det er så
> hende der udgav den først ?
>
> Det havde jeg lige godt ikke troet..

Sangskriverne har vel prøvet at sælge sangen i Danmark og Norge i håb om at
få lidt håndøre.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : EnjoyNews

Dato : 23-05-06 22:05

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse

> Sangskriverne har vel prøvet at sælge sangen i Danmark og Norge i håb om
at
> få lidt håndøre.

Det er måske også lidt mystisk for et Los Angeles band

Fra : Holst

Dato : 22-05-06 20:19

Martin Petersen wrote:

> Der er en forklaring her: http://www.songfacts.com/detail.php?id=5404

Nu ikke megen forklaring. Mere blot en samling af datoer.

Det store spørgsmål er så nu, hvordan er Lis Sørensen egentlig i 1993
kommet i nærheden af en sang skrevet af et eller andet obskurt, nydannet
band fra Los Angeles, som end ikke selv indspillede sangen førend to år
senere ...?

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 24-05-06 07:57

Lige gyldig hvad har nummeret fostret den eneste gang mime i verden,
der er værd at se

http://www.break.com/index/torn.html