Radiohead - de 6 nye ( KB-Hallen optagelse~
Fra : Peter Heide

Dato : 11-05-06 00:24

Bangers N Mash
Open Pick
15 Step
4 Minute Warning
House of Cards
Spooks

Der er ihverttilfælde ikke nogen klare hits blandt de nye numre.
Ingen Karma Police ell. Pyramid Songs mm blandt ovenstående.
Nogen af dem lyder underligt halvfærdig. Hvilket jo ikke er så mystisk
Een af dem går de nærmest i stå i starten af sangen eller spiller lettere
falsk i en anden.

Mine favorit må helt klart være 15 Step. En skide god sang.
Absolut no. 1 en typisk Radiohead sang , som kunne lyde
som et af de bedre fra den seneste. 4 Minute Warning, en rigtig
"let me see your engangs-lighter" sang. En rigtig kedelig omgang
Som sikkert bliver pisse populær. Spooks må simpelthen være
joke, lyder som Link Wray på meget dårlig syre. Er heldigvis
færdig iløbet af et minut. Publikum er ret desorienteret .
House of Cards og Open Pick er sgu også okay. Den første
Bangers mangler melodi og efterlader mig kold i røven.

Bryder mig ikke meget om det tidlige med Radiohead men de sidste
3 fra Kid A og frem er fandme fin musik.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 11-05-06 09:18

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> House of Cards og Open Pick er sgu også okay. Den første
> Bangers mangler melodi og efterlader mig kold i røven.

Nu har jeg kun hørt dem én gang (lørdag aften), men Bangers 'n Mash husker
jeg som ret god.

I øvrigt dejligt at høre dem spille Big Ideas (Don't get any) - dog med nyt
navn (Nude)

> Bryder mig ikke meget om det tidlige med Radiohead men de sidste
> 3 fra Kid A og frem er fandme fin musik.

Og sådan er folk tit delte. Jeg kan ikke vælge. Finder begge perioder helt
fantastiske.

Generelt synes jeg faktisk de nye var ok, også selvom det var tydeligt, at
de ikke var færdigt polerede. Hvem ved - det kan være helt andre versioner
der kommer på pladen (eller andre sange!). Der var tydeligvis noget mere
"rock" end de seneste par album - Det er da fint at de forstår at variere
sig!

Mvh.
Lars