trommer på nettet
Fra : Lampen

Dato : 02-05-06 10:22

Hej, er der nogen der ved hvor man kan købe trommeudstyr billigt på
nettet ? Gerne fra udlandet. Det virker som om en butik som f.eks.
slagtøj centret er meget pebret med priserne.

Fra : Lampen

Dato : 02-05-06 14:35

Lampen wrote:
> Hej, er der nogen der ved hvor man kan købe trommeudstyr billigt på
> nettet ? Gerne fra udlandet. Det virker som om en butik som f.eks.
> slagtøj centret er meget pebret med priserne.

Hvad koster det at få sendt fra usa ?

Fra : Claus Smith

Dato : 02-05-06 16:03
Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 07:20

"Claus Smith" <claus@claussmith.NOSPANcom> wrote in message

> www.danguitar.dk

Jeg tror lige man skal have i baghovedet hvorfor det forekommer billigt.
De har ikke ét eneste instrument af anerkendt mærke på den side, ingen
Fender, ingen Pearl, Tama, Paistie, Zildian eller Ludwig..... Så kan man jo
nemt holde priserne nedde, men lur mig om man ikke får præcis hvad man
betaler for?

/Alex

Fra : Drummer34

Dato : 03-05-06 07:22

Lampen <nospam@spam.dk> wrote in news:445724aa$0$15782$14726298
@news.sunsite.dk:

> Hej, er der nogen der ved hvor man kan købe trommeudstyr billigt på
> nettet ? Gerne fra udlandet. Det virker som om en butik som f.eks.
> slagtøj centret er meget pebret med priserne.

Jeg skal nok lade være med at kaste vrag på kopimærkerne som danguitar
sælger MEN du skal lige være klar over hvad det er du køber. Jeg har selv
købt en Stratocaster kopi til 600kr (incl forstærker) og den er da brugbar
til at lege med ude i værkstedet men så er det også sagt.

Mht. trommer (jeg er trommeslager) så er deres sæt nok udemærkede hvis det
er noget børnene skal have og lege med eller til at begynde på men det er
ikke noget jeg ville tage ud og spille med. Du vil opdage at "isenkrammet"
dvs. stativer,beslag o.lign. simpelthen er for svagt til at blive pakket
ned og stillet op igen og igen.

Derudover skriver du at de er for dyre i slagtøjscentret og det synes jeg
faktisk ikke. Jeg købte mit nye Sonor sæt for 1½ år siden og der så jeg på
priserne rundt omkring. Slagtøjscentret var absolut i den billige ende. Jeg
fortalte så min lokale handler hvad jeg havde set og han gav mig et lige så
godt tilbud men det er en hel anden historie.

Men selvfølgelig hvis du kalder 4-5000 kroner for et trommesæt "pebret" så
synes jeg da du skal købe et kopisæt til det halve, så skal du bare være
helt klar over hvad det er du får.

Men i øvrigt hvorfor ikke købe brugt? Den blå avis er fuld af tilbud om
brugt kvalitetsudstyr.

Fra : Lampen

Dato : 03-05-06 11:24

Drummer34 wrote:
> [...]
> helt klar over hvad det er du får.
>
> Men i øvrigt hvorfor ikke købe brugt? Den blå avis er fuld af tilbud om

Jeg har faktisk tænkt på at købe nogle ting brugt, f.eks. stativer, tror
det er en god ide. Jeg har et trommesæt i forvejen, men mangler nogle
ektstra ting.

Men bare for at illustrere hvad jeg mener med at slagtøj centret er
dyrt, så fandt jeg 2 pedaler på nettet:

Taget fra samash.com:

   Product Description        Qty.        (DKK)     *
   Longboards A Single Pedal
      2       1,297.90

Edit Item(s)

   Shipping Information

Ship To
Denmark
Edit

Shipping method available for the item(s) on left
   Standard
(10-14 business days for shipping)
   Order Subtotal          (DKK) 2,595.79     *
      US Shipping & Handling             0.00
      International Shipping & Handling             470.86
      Customs, Duties, Taxes, and Insurance             762.49
   Order Total             (DKK) 3,829.15     *
   * Local currency for comparison purposes only.
You will be billed in US Dollars. (USD 649.03)

Sådan en pedal fandt jeg også på slagtøj centret's side:

http://shop.slagtojctr.dk/product.asp?product=2439&sub=5&page=1

Pris: DKK 2.895,00 dvs. 2 for 5790,-

Dvs. 1.960,85 kr i forskel, og det er enda sendt hele vejen fra usa !!

Og hvis man bare ser på prisen og ser bort fra transport udgifter

1pedal:

Slagtøjcentret:   2895,-
samash:      1297,90

Det er over en fordobling af prisen.

Men selvfølgelig, jeg kan godt forstå hvis folk vil være tvivlsomme om
at få sendt trommeudstyr så langt væk fra, og det er jo også det
argument, at man kan prutte med prisen i slagtøjcentret, problemet er
bare at jeg er vildt dårlig til sådan noget ;)

Fra : Drummer34

Dato : 04-05-06 09:44

> Dvs. 1.960,85 kr i forskel, og det er enda sendt hele vejen fra usa !!
>
> Og hvis man bare ser på prisen og ser bort fra transport udgifter

> [...]

Så skal du jo bare lige være klar over at når du køber fra USA som er et
ikke EU land så kommer du til at betale importafgift til vores allesammens
skattefar så hvis du endelig vil handle i udlandet så gør det i England,
jeg har købt bøger længe over nettet fra Amazon men efter den første gang
fandt jeg ud af at det er RET meget smartere at bruge Amazon.UK fordi du
undgår importtold.

Altså sagt på en anden måde: du kan godt risikere at skattefar sætter sig
på det meste af den fine gevinst du har regnet ud der det står der bare
ikke noget om nogen steder det finder du først ud af når pakken ankommer.

Det er jeg sk* også men nød lærer .....