Hvordan gør jeg det forbi?
Fra : WebNerd

Dato : 18-06-01 10:28

Hej gruppe !!

Jeg håber ikke at mit spørgsmål er OT.

Hvordan fortæller jeg min kæreste at hun ikke er den rette for mig? Jeg
synes hun er meget sød osv., men jeg kan bare mærke på mig selv at det
aldrig bliver os - uanset hvor meget hun ønsker det og uanset hvor meget jeg
prøver. Det tager mange af mine kræfter og jeg føler at hun slider mig op og
at jeg ikke kan give hende det hun har behov for.

Mvh. Den fortvivlede

Fra : John Sahl

Dato : 18-06-01 11:10

"WebNerd" <WebNerd@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> at jeg ikke kan give hende det hun har behov for.

Der er kun en måde og det er den hårde måde. Vær ærlig overfor hende, men
forsøg dog at lade være med at udslette hende totalt *S*

Ærlighed varer længst.. Jeg HAR lært det. På den hårde måde

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Henning

Dato : 18-06-01 14:03

"WebNerd" <WebNerd@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe !!

Hej

> Jeg håber ikke at mit spørgsmål er OT.

Det er det ikke

> [...]
og
> at jeg ikke kan give hende det hun har behov for.

Der findes kun een metode, det er at sige det til
hende, så blidt og skånsomt som muligt, så hun
kan bevare så meget af sin selvtillid og selvværd
som muligt.

Fortæl at du synes hun er en sød og dejlig pige,
men at du ikke kan elske hende på den måde
at du kan fortsætte et parforhold og bygge en
fremtid sammen med hende, hvor meget du
ellers holder af hende, som menneske, så
er dine følelser blevet "kammerat-lige" og
det er ikke noget hun er skyld i, det er noget
i dig selv, at du et stykke tid, har prøvet på
at gen finde de følelser for hende, som der
skal til for at du kan fortsætte et parforhold,
men dine følelser kun rækker til at i kan være
venner eller kammerater.

Men du skal jo finde helt dine egne ord,
men melde 200% klart ud, at du ikke kan
fortsætte et parforhold, og hele tiden påtage
dig og dine følelser for hende, som årsag,
hun må ikke få anledning til at tro/håbe, at
hvis hun gør det eller det, ændre det og det,
så vil du fortsætte.

MVH
Henning

Ps. Fald heller ikke for fristelsen hvis
hun bruger sit "stærkeste våben" GRÅD

Fra : WebNerd

Dato : 18-06-01 18:45

Tak for svarene !!

Fra : Andreas træholt

Dato : 18-06-01 20:01

> Hej gruppe !!
>
> Jeg håber ikke at mit spørgsmål er OT.

Aldrig! Det er ALTID relevant at høre andre fortælle om deres erfaringer
vedr. et eller andet emne!

> [...]
og
> at jeg ikke kan give hende det hun har behov for.

Jeg synes du skal sætte dig stille ned, vlære dig selvm, tude med hende hvis
du har lyst til det, men vær stærk - det er bedst for jer begge i enden. Men
lad være med at være et dumt svin, fortæl det åp en pæn måde. Hun vil
sikekrt græde, hvilket jo er naturligt, når man får revet tæppet væk under
sine fødder. Et godt råd, lad være med lige at bolle farvel! Det gør det
hele meget sværere!
En sætning som "vi bliver nødt til at tale om OS, min gnist for dig,
kærlighedsmæssigt, er der bare ikke! Jeg vil, af respekt for dig, ikke holde
dig for nar, så jeg bliver nødt til at stoppe vores forhld" eller noget i
den dur! den er lidt standard, og måske lidt søgt, men den får budskabet
frem, og frem for alt - du destruere hende ikke totalt! Måske kan du
ligefrem undgå hun sviner dig til overfor veninder osv, som det jo tit sker
når forhold stopper..desværre!

Håber du kunne bruge mit syn på sagen til noget!

Held og lykke fremover

Knus Andreas

Fra : Chokmah

Dato : 21-06-01 03:40

"WebNerd" <WebNerd@get2net.dk> wrote in message
> Hej gruppe !!
>
> Jeg håber ikke at mit spørgsmål er OT.

nahh det kan jeg nu ikke se ?

> [...]
og
> at jeg ikke kan give hende det hun har behov for

Puhh ja den må være grim - jeg har nu ikke prøvet det siden 1989 - borste
far situationer hvor det er gåed i sig selv.

men det jeg gjorde der for 11-12 år siden var at jeg skrev som det var - men
at jeg dog ikke forlod hende - ville stå til disposision ind til hun fandt
en anden - at forholdet stadigt eksisterede - men jeg ikke længer følte at
jeg var i stand til at gi forholdet det som det fortjente / eller som jeg
mente hun lagde i det - som en naturlig følge af en meget go tid - som jeg
satte meget pris på .... men jeg ville sætte pris på om hun , evt kiggede
sig om efter noget andet - det tog hun sgu meget pænt fan hun var vandmand
med asc i stenbukken - så jeg var nok den der havde det ringst med det = asc
i løve.
men man skal fanme tænke sig om inden man starter sådan noget op - for den
fortræd som du / man forvolder et andet menneske giver en skade for retsen
af livet skader som man også kan lære af , men det er et helved som alle er
bedst tjent foruden.
MvH
Bo

Fra : Sott

Dato : 21-06-01 21:26

Hej WebNerd :0)

> [...]
og
> at jeg ikke kan give hende det hun har behov for.

Jeg synes faktisk, at du selv får det frem meget smukt og ligefremt her -
med netop disse ord.

Hun er ikke den rette for dig.
Hun er sød, men du kan mærke det i dig selv.
Det tager dine kræfter, og får dig til at føle dig slidt op.
Du har erkendt, at du ikke kan give hende det hun har behov for.

Jeg synes, at du har indkredset det så flot - det virker på mig, meget
gennemtænkt og dybtfølt og ærligt og reelt. Hverken bittert eller hadsk
eller andet.

Så jeg synes, at du skal bruge præcis dine egne ord *SS*

Tusinde hilsner
Søs