Caribisk / steel drum
Fra : Koeffe

Dato : 25-04-06 22:00

Jeg skal til Caribien her om en måned, og skal så bruge
noget musik som jeg kan have i ørene mens jeg ligger på
stevnen af en sejlbåd i Caribien og nyder livet.

Jeg forestiller mig noget olietønde (steel drum) musik af en
art. Det er nemlig for mig inbegrebet af Caribien. Jeg
spillede engang et computerspil der hed "Monkey Island". Der
mener jeg at der var masser af musik i den genre jeg
forestiller mig.

Kan I hjælpe med nogle forslag?

Og det må gerne være noget forholdsvis tilgængelig musik, så
det også er til at skaffe.

--
Koeffe

Fra : Lars Holst

Dato : 25-04-06 22:47

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> said in news:444e8db6$0
$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> [...]
> forestiller mig.
>
> Kan I hjælpe med nogle forslag?
>
> Og det må gerne være noget forholdsvis tilgængelig musik, så

Hvor i Caribien skal du sejle?
Det afhænger meget af området hvilken musik der passer til.

Men Calypso går man nu ikke helt galt af.
Lord Melody, Mighty Sparrow, Lord Shorty, Harry Belafonte, Frankie
Anderson.....men også The Original Danish Polcalypso Orchestra er cool og
stemningsskabende. De er mest relateret til Vi. Isl.

Hvis det er Trinidad du sejler på er karnevalsmusik mere berettiget.

Er det Cuba så lyt til Buena Vista Social Club eller noget moderne Son.

Er det Venezuela så prøv f.eks. med Reynaldo Armas.

Venlig hilsen

--
Lars Holst

Fra : Koeffe

Dato : 29-04-06 17:32

> [...]
moderne Son.

| Er det Venezuela så prøv f.eks. med Reynaldo Armas.

Tak for input'ene. Det er bare ikke helt det jeg leder
efter. Det der kommer tættest på er Danish Pocalypso
Orcestra. Men dine forslag mangler altså olie tønderne :)

Jeg tror faktisk selv jeg har fundet noget jeg kan bruge. Et
dansk band der hedder 'Caribbean Steelband'.
(http://www.orkesterbooking.dk/CaribbeanSteelband.html)
Der er et medley af deres musik på
http://www.lykkemusic.dk/filer/Caribbean_Steelband_medley_128.wma
Men jeg tror ikke de har udgivet nogen CD'ere. Ærgeligt nok.
Det er vist bare et live orkester.

På CDon.com fandt jeg dog noget tilsvarende - en CD der
hedder Caribbean Steelband
(http://www.cdon.com/product.phtml?prod=204221), ligesom det
danske band. Desværre lyder den CD lidt for midi-agtig synes
jeg. Men er der nogen der kender til noget lignende?

Håber nogen kan hjælpe.

--
Koeffe

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 25-04-06 23:01

On Tue, 25 Apr 2006 22:59:39 +0200, Koeffe wrote:

> Kan I hjælpe med nogle forslag?

Du skal da høre noget reggae :)

Bob Marley og den slags, jeg er ikke så meget inde i genren.

Der er noget at gå i krig med:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_reggae_musicians

PS: Jeg ved godt det ikke helt besvarede dit spgm. mht. olietønder, men
jeg synes reggae må høre til sådan en ferie. (dit heldige *!#¤)

--
Now Playing:
Snog - Corporate Slave

Fra : Koeffe

Dato : 26-04-06 06:45

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:pan.2006.04.25.22.01.08.952136@gmail.com...

| Du skal da høre noget reggae :)
|
| Bob Marley og den slags, jeg er ikke så meget inde i
genren.

Jeg hører i forvejen rigtig meget reggae, så det har jeg
helt styr på hvad musik jeg skal have med af det :)

--
Koeffe

Fra : Manior

Dato : 26-04-06 20:01

Jeg har havnet en gang på Isla Margarita.
Tro mig, merengue er lige med Caribien

Hilsen

Manior