Sisters of Mercy
Fra : Donna

Dato : 20-04-06 21:51

Hej. Nogen der var til Sisters koncert i Vega i går? Var der
selv....og....ja........mmh......... Spillede kun 1½ time, og så var der
ikke engang bare 1 nummer fra First and Last and Always.......hvordan fa'en
bærer de sig ad med det?? Eller man skulle måske spørge HVORFOR?? Hvis jeg
ikke kendte (og elskede dem) i forvejen, og kom og så dem til koncert til
første gang, ville jeg ikke tænke "kanon og anderledes musik!" Ingen dyster
kriblen ned af rygsøjlen hér............måske skulle man "bury them deep"??
:) Næ, man må vist bare forlade sig på hvad der kommer fra dem på
højttalerne herhjemme....
Donna.

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 22:20

Donna wrote:
> [...]
> rygsøjlen hér............måske skulle man "bury them deep"?? :) Næ,
> man må vist bare forlade sig på hvad der kommer fra dem på

Hmm lyder da lidt trist. Hvad spillede de og hvor mange musikere var de?

Fra : Anders

Dato : 20-04-06 23:16

> Hmm lyder da lidt trist. Hvad spillede de og hvor mange musikere var de?

Sådan ca. : (vilkårlig rækkefølge)

5 - 6 ukendte "nye" numre (hvoraf mindst 3 lød rigtig lovende)

We´re the same, Suzanne (ikke udgivet, men "kendt" og virkelig god)
this corrosion
Colours (én af de rigtig gode)
Dominion/mother Russia
Flood part 1
Ribbons (én af de rigtig gode)
Alice (én af de rigtig gode)
Vision thing
Anaconda
Something fast (én af de rigtig gode)
Doctor jeep
Lucretia, my reflection

Extra numer :

Temple of love (som om man ikke har hørt den nok)

-Anders

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 09:24

Anders wrote:
> [...]
> Lucretia, my reflection
>
> Extra numer :
>
> Temple of love (som om man ikke har hørt den nok)

Det lyder sgu da fedt! Jeg hoppede på S.O.M.-vognen i midt-firserne med
Floodland, så jeg var nok blevet rigeligt underholdt kan jeg se...

Fra : Anders

Dato : 21-04-06 19:37

> Det lyder sgu da fedt! Jeg hoppede på S.O.M.-vognen i midt-firserne med
> Floodland, så jeg var nok blevet rigeligt underholdt kan jeg se...

Ja, det er nok rigtigt...jeg er mere til tiden før.
Det nye materiale lyder ret lovende...men det har jo også være 15 år
undervejs...

-Anders

Fra : Anders

Dato : 20-04-06 22:16

Enig!

Men forvent ikke den store kommentar-strøm herindefra! Her hersker ikke
smuk dyster stemning, men mere Roling-Stones-Madonna masse-hysteri.
IKKE fordi at denne tråd nu endnu engang skal handle om den talentløse
masse-industri.

Nej det var sgu ikke pænt af søstrene at udelade samtlige numre fra "First
and last and always". Dette albumer jo trods alt deres mesterværk!
De fedeste sange var nærmest dem man ikke kendte i forvejen...tyder på at de
snart kommer med et full-length album når der var så meget nyt materiale.

Der var 3 hovedpunkter der gjorde at koncerten gik lidt i vasken efter min
mening (måske med mindre man var meget stiv) :

1)
Slet ikke nok gamle klassikere - det skreg nærmest til himlen!
2)
Ikke ét eneste ord til publikum! - det giver altid lidt ekstra nærvær og
stemning hvis musikkerne rent faktisk siger ét eller andet...ikke
meget...bare lidt!
3)
Alt alt for kort spilletid. Knap 1½ time inklusive ÉT sølle ekstra nummer.
Det er fandme for kort tid!

Ja, ja...bedre held næste gang.

-Anders

Men forvent ikke

Fra : Max

Dato : 20-04-06 22:31

Hej Anders

> Ja, ja...bedre held næste gang.

Ja, det kunne nu lyde som om de godt kunne lære et
eller andet af de gamle pensionister son Stones :)

Mvh Max

Fra : Anders

Dato : 20-04-06 23:17

> Ja, det kunne nu lyde som om de godt kunne lære et
> eller andet af de gamle pensionister son Stones :)
>
> Mvh Max

Dooohhhh....

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-04-06 15:13

Anders wrote:

> [...]
> snart kommer med et full-length album når der var så meget nyt materiale.

Det tvivler jeg meget på nogensinde kommer...

Jeg tror ikke Eldrich er særlig populær hos pladeselskabet, så vidt jeg
ved sendte han optagelser kaldet Screw Shareholder value ind i 1996
eller 1997 men de blev skrottet af pladeselskabet, og siden har man
intet hørt fra dem, ud over de numre der bliver spillet live...
Indrømmet var det også meget obskurt og syret, det der er på Screw
Shareholder Value...

Jeg tror personligt jeg har en af de største bootlegs samlinger med
Sisters i Danmark (hvis ikke den største) og jeg kan da i hvert fald
finde 10-15 numre som ikke har været udgivet andet end live, flere af
dem dog covers... Men de har været spillet i mange år, også før de holdt
op med at udgive plader, så jeg tvivler på det er materiale til et nyt
album!

Nåh, nu hvor jeg forsøger at komme mig over chokket med at have misset
et af mine favoritbands, kan jeg glæde andre i tråden med at der også er
andet end Rolling-stones og Madonna fans i gruppen her....

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Anders

Dato : 24-04-06 16:33

> Det tvivler jeg meget på nogensinde kommer...

Du har da sikkert ret. Jeg har også rigtig mange botlegs med både "deres
egne" og "cover numre" der aldriger officielt udgivet, men jeg synes bare at
der var en del numrejeg ALDRIG havde hørt før denne koncert? - Heller ikke
på bootlegs
- Og de lød rigtig gode...måske var det bare nogle nye "covers" hvor jeg
ikke kender originalen...I´ll never know...

> [...]
> fra dem, ud over de numre der bliver spillet live...
> Indrømmet var det også meget obskurt og syret, det der er på Screw

Ja, var det ikke noget værre elektronisk lir?
- Jeg har også "Screw Shareholder value" som bootleg et ellerandetsted...og
det er sgu ikke værd at høre på....

> [...]
> covers... Men de har været spillet i mange år, også før de holdt op med at
> udgive plader, så jeg tvivler på det er materiale til et nyt album!

"The most bootleged band in theworld"
- Lad os da håbe...de kan da begynde at udgive EP´er eller maxier igen...det
ville være stort!

> Nåh, nu hvor jeg forsøger at komme mig over chokket med at have misset et
> af mine favoritbands, kan jeg glæde andre i tråden med at der også er
> andet end Rolling-stones og Madonna fans i gruppen her....

Det var da herligt (altså ikke at du missede dem, men at du er sisters fan

-Anders

Fra : Pipeline

Dato : 21-04-06 01:08

http://gaffa.dk/anmeldelser/view.php/mreview_id=31323

Fra : Anders

Dato : 21-04-06 01:18

Tak Pipeline....

Det var faktisk en ganske god og realistisk anmeldelse...for mig var
højdepunkterne dog helt klart de "nye" og ukendte numre...

Var ikke klar over at det åbenbart skyldes rettighedsproblemer at de ikke
spillede noget fra FALAA...?...kan det virkelig være rigtigt at dét er
årsagen?

Judas Priest spiller da masser af sange fra "Sad wings of destiny" selvom
der også er en masse rettighdsbøvl dér....

-Anders

Anmeldelsen for dem der ikke gider at klikke på linket :

Helt oppe ved scenekanten stod de mest dedikerede goth-typer, i alt hvad
der nu defineres som dekadent nok til at være rigtig goth - derfra fadede
tøj- og sminkenuancerne så ellers fra kulsort til sort og gråt, jo længere
ind på gulvet man kom. Sideløbende med at stilen ændrede sig, blev der også
mere og mere plads, for selvom The Sisters of Mercy nærmest har kultstatus i
visse kredse og ikke har spillet i Danmark siden Roskilde Festivalen 1998,
så kunne de ikke fylde Store Vega denne onsdag aften.

Men bevares, selvom om sidste billet ikke blev solgt, så
var der da stadig mange mennesker til stede, og set-uppet for aftenen var
aldeles på plads; et oplagt og sooper cool band (ja sådan må det staves, for
de var mere end almindeligt cool), med Andrew Eldritch i front, Chris
Catalyst, med hanekam og spejlsolbriller, på guitar på den ene side af
scenen, Ben Christo, også på guitar, på den anden og den legendariske
trommemaskine Doktor Avalance i baggrunden, gjorde deres for at det skulle
blive en performance, der kunne leve op til storhedstiden i 1980'erne.

En heftig version af "Crash & Burn", indledt af Avalance,
skød koncerten i gang. Andrew Eldritch, iført en sort Sankt Pauli-T-shirt og
spejlbriller, dukkede op af røgmasserne som The Intellectual Love-God og
greb mikrofonen - og allerede her kom der en flig i set-uppet; Eldritch'
vokal var meget lav.

Der blev spillet mange sange fra "Vision Thing" fra 1990,
som i manges ører er det nye, og ikke mange fra "Floodland" og slet ingen
fra debutalbummet "First and Last and Always", på grund af en uenighed med
et gammelt pladeselskab om rettigheder og brudte løfter. Men nok om det, for
det var ikke så meget udvalget af sange, der var problemet, det var lyden.
Vokalen blev ved med at være forstyrrende lav.

Om røgmaskinemanden mente at kunne kompensere for dette
ved aldrig at slippe kontakten, ved jeg ikke, men, udover at det til tider
gav nogle utroligt flotte scenebilleder, der underbyggede det cool image, så
forsvandt bandet til andre tider helt i røgen. Jeg er ikke sart, men der var
så meget røg, at når man stod i baren, i lokalet ved siden af, så var det
svært at se, hvem man købte øl af.

Bandets fremtoning kan der ikke pilles ved, og
højdepunkter var der - når det hele fungerede, så fungerede det absolut
godt. "Dominion" og "This Corrosion" var i mine øjne aftenens peaks;
rockmusik, lys og attitude gik op i en højere enhed. "Temple of Love", det
sidste ekstranummer, nåede også op i topkategorien, men som helhed blev
koncerten aldrig så intens en oplevelse, som jeg havde forventet (av! den
sidste linje gjorde ondt at skrive!).

Af Peter Grønlund

begin 666 spacer.gif
K1TE&.#EA`@`"`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````"``(```("A%$`.P``
`
end

Fra : Jacob Dinesen

Dato : 23-04-06 11:43

>"Donna" <miriamdfr@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Lidt billeder derfra hvis nogen er til den slags ;)

http://jacobdinesen.net/galleri/Sisters%20of%20Mercy,%20Vega,%202006/index.html
--
Jacob Dinesen
http://foto.jacobdinesen.net/

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 21:28

Jacob Dinesen wrote:
> Lidt billeder derfra hvis nogen er til den slags ;)
> http://jacobdinesen.net/galleri/Sisters%20of%20Mercy,%20Vega,%202006/index.html

Er Andrew Eldritch blevet skaldet??

Fra : Anders

Dato : 23-04-06 23:07

> Er Andrew Eldritch blevet skaldet??

Nej, han er bare konverteret fra Gotiker til Skinhead

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-04-06 15:03

FUUUUUUUCK!!!

pis pis pis

Hvordan er det gået mit hoved forbi at de kom til DK?

Jeg har drømt om at se dem live de sidste 5 år!!!

--
MVH: Esben von Buchwald (som går ud og hænger sig selv nu...)
http://www.sbn.as

Fra : Anders

Dato : 24-04-06 16:35

> pis pis pis
>
> Hvordan er det gået mit hoved forbi at de kom til DK?
>
> Jeg har drømt om at se dem live de sidste 5 år!!!

Ja, det er sgu da surt!

Jeg skrev faktisk et "reklame indslag" for koncerten hér i gruppen for over
en måned siden...og der har været nogle få plakater i byen...hist og her...

Men du er altså ikke gået glip af århundredes Gotiske koncert oplevelse. Det
var en solid omgang rock (med røg) intet mere...

-Anders