Fede-live plader
Fra : Malene Hald

Dato : 16-04-06 17:20

Kan nogen anbefale cd'er med live-optagelser? Jeg ejer et par live-cd'er og
de emmer bare tit af noget helt andet end en studieplade, så hvis nogen har
en yndlings-live-cd de gerne vil dele, hører jeg meget gerne bud. Jeg har en
ganske bred smag, så bare hit me (synes også tit jeg lærer nye kunstnere at
kende gennem live-cd'er)

Malene

Fra : Max

Dato : 16-04-06 17:51

Hej Malene

> Kan nogen anbefale cd'er med live-optagelser? Jeg ejer et par

Eric Clapton's Just One Night og Bob Dylan's Live At The
Budocan er rigtig gode, mange af numrene overstiger i
kvalitet langt studieudgaverne.

Mvh Max

Fra : Søren

Dato : 16-04-06 18:06

"Malene Hald" <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har en yndlings-live-cd de gerne vil dele, hører jeg meget gerne bud. Jeg
> har en ganske bred smag, så bare hit me (synes også tit jeg lærer nye

C.V. Jørgensen "Så live som muligt"
Fed dobbelt cd.

Johnny Madsen "The Blues"
Også fed.

Ottmar Liebert + Luna Negra "Viva!"
Uimodståelig nuevo flamenco.

Søren

Fra : Bruno

Dato : 16-04-06 19:17

Malene Hald wrote:
> [...]
> ganske bred smag, så bare hit me (synes også tit jeg lærer nye kunstnere at

Tori Amos - The original bootleg (6* x 2 CD'er!)
Supertramp - Paris
Dire Straits - Alchemy
Jean-Jacques Goldman - En public
Gianna Nannini - GIANNISSIMA

Lige nu er det mest Tori Amos jeg hører. Den box er simpelthen svær at
komme væk fra

Mvh

Bruno

*Man kan købe de seks koncerter enkeltvis.

Fra : Davidsen

Dato : 16-04-06 20:46

> [...]
> har en yndlings-live-cd de gerne vil dele, hører jeg meget gerne bud. Jeg
> har en ganske bred smag, så bare hit me (synes også tit jeg lærer nye

Sting - Bring On The Night
Allan Olsen - Rygter fra randområderne
Bruce Springsteen - Live In New York City
Gasolin' - Live Sådan
Johnny Cash - At San Quentin
Leonard Cohen - Field Commander Cohen- Tour of 1979 & Live Songs
Nirvana - Unplugged In New York
Simon & Garfunkel - The Concert In Central Park
U2 - Under A Blood Red Sky & Rattle and Hum

Mvh
Davidsen

Fra : Lars Rindsig

Dato : 16-04-06 22:19

Davidsen skrev:

> Johnny Cash - At San Quentin
> Leonard Cohen - Field Commander Cohen- Tour of 1979 & Live Songs

Enig. Man er næsten nødt til at nævne Grateful Dead i denne forbindesle.
Prøv fx optagelserne fra Filmore fra februar/marts 69, der lige er
kommet som bokssæt (jeg tror bare det hedder Filmore 1969 eller noget
lignedne). Der kom også for et par år siden et sæt med optagelser fra en
tysk koncert fra Europa-tourneen i 72 (jeg kan ikke huske datoen). Her
er der igen tale om et bokssæt, men så får man også HELE koncerten, og
eftersom det er Grateful Dead, er de dels en del længere end de fleste,
og så er det en opleelse hver gang.

Lars

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 16-04-06 21:06

On Sun, 16 Apr 2006 18:19:44 +0200, Malene Hald wrote:

> Kan nogen anbefale cd'er med live-optagelser? Jeg ejer et par live-cd'er og

Dead Can Dance - "Toward the Within"

Fra : Esben

Dato : 19-04-06 21:20

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

> Dead Can Dance - "Toward the Within"

Ja, det holder - hvis du er ny med DCD - så prøv at starte med
"Sanvean".

"Piece For Solo Flute" og "Song Of The Sibyl" er også nice!

vh esben

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 20-04-06 00:35

On Wed, 19 Apr 2006 22:20:09 +0200, Esben wrote:

> Ja, det holder - hvis du er ny med DCD - så prøv at starte med
> "Sanvean".

Eller "The wind that shakes the barley" eller "Cantara" eller...

køb, køb!

Kan prøve-høres her:
http://tinyurl.com/kzot7

--
np: Front Line Assembly - Circuitry (Predator Mix)
http://www.last.fm/user/front243/

Fra : Esben

Dato : 20-04-06 07:12

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

> Eller "The wind that shakes the barley" eller "Cantara" eller...

De er vel strengt taget også et af de få bands der har udgivet mere live
end i studiet, når man påtænker deres "American Tour" og "European Tour"
samlinger (ca 15 CD'er til sammen? - kan ikke helt huske antallet...)

Lærte i øvrigt lige af last.fm at stilarten kunne betegnes "ethereal" -
aldrig hørt betegnelsen før... Men "gothic" dækker i hvert fald ikke
rigtigt - "gothic world music" måske?

vh esben

Fra : Jake

Dato : 16-04-06 21:15

Stan Getz - Café Montmartre
Ben Folds - Ben Folds Live
Sting - Bring on the Night (som tidligere nævnt)

mvh Jake

Fra : Anders

Dato : 16-04-06 21:54

> Kan nogen anbefale cd'er med live-optagelser?

Accept : "Stayin´ alive"

Diary of Dreams : "Alive"

Judas Priest : "Unleashed in the east"

Magnum : "The Spirit"

Roger Waters : "In the flesh"

Fra : Too Old

Dato : 16-04-06 23:05

"Malene Hald" <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> wrote in

> Kan nogen anbefale cd'er med live-optagelser?

The Corrs - Unplugged
The Corrs - Live in Dublin
Gary Moore - Blues Alive

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 16-04-06 23:13

Malene Hald skrev i meddelelsen <44426e69$0$11673$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
>ganske bred smag, så bare hit me (synes også tit jeg lærer nye kunstnere at

Muddy Waters: Muddy "Mississippi" Waters Live
Joni Mitchell: Shadows And Light
Roy Harper: Flashes From The Archives Of Oblivion
Love: The Forever Changes Concert

hvm
--
"All will be reveeeeeeeeeeeeeeeeeeeealed."
--- Led Zeppelin, 'Kashmir'

Fra : Christina Estrup

Dato : 16-04-06 23:50

Malene Hald wrote:
> Kan nogen anbefale cd'er med live-optagelser?

Neil Finn & Friends - 7 Worlds Collide

mvh
Christina

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 17-04-06 00:16

> [...]

>ganske bred smag, så bare hit me (synes også tit jeg lærer nye kunstnere at

Der er kommet mange god forslag, men synes der mangler
The Eagles - Hell Freezes Over

Det skal være CD versionen - DVD versionen er ødelagt i mixningen.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-04-06 04:32

Malene Hald wrote:
> [...]
> hører jeg meget gerne bud. Jeg har en ganske bred smag, så bare hit
> me (synes også tit jeg lærer nye kunstnere at kende gennem live-cd'er)

Et par stykker jeg vil anbefale:

Black Sabbath - Live At Bodokan
Dio - Inferno Last In Live
Dire Straits - Alchemy
Eagles - Hell Freezes Over
Iron Maiden - stort set alt live, men vil lige fremhæve Live At Doningston
og Rock In Rio
Malurt - Live Længe Leve
Robbie Williams - Live Summer 2003
Thin Lizzy - Live And Dangerous

Søren

Fra : Jake

Dato : 17-04-06 19:15

> Black Sabbath - Live At Bodokan

Vi mangler lige en sidste fra Bodokan... nemlig:

YNGWIE MALMSTEEN - LIVE AT BODOKAN!

:D

mvh Jake

Fra : J. Eriksen

Dato : 17-04-06 08:48

> [...]
> har en yndlings-live-cd de gerne vil dele, hører jeg meget gerne bud. Jeg
> har en ganske bred smag, så bare hit me (synes også tit jeg lærer nye

Hm. Jeg troede faktisk jeg havde flere gode liveplader, men det kunne kun
blive til:

Depeche Mode - 101
The Cure - Entreat (som er den bedste når det kommer til lyd. Hvis det
gælder repertoiret, vil jeg anpefale Show og Paris)
Cranes - Live in Italy
Apoptygma Berzerk - APBL98

Fra : Max

Dato : 17-04-06 09:10

Hej Malene

Det slog mig lige at der mangler Niel Young, Jeg kender
ikke titlen på det livealbum jeg har musik fra, men numret
Like a Huricane vare omkring et kvarter og er fænemonalt.

Mvh Max

Fra : Bjørn

Dato : 19-04-06 15:24

WELD

Fra : Max

Dato : 19-04-06 21:47

Hej Bjørn

> WELD

Tak.

Mvh Max

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-04-06 10:16

Dire Straits "Alchemy"..........men det er jeg vist ikke ene om at mene!

Fra : Mandrup

Dato : 17-04-06 11:03

Der mangler jo klart den fedest - nogensinde...
Stevie Wonder - Natural Wonder!
Den plade er simpelthen så fed at min højttalere begynder at danse når de
spiller den!

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 12:42

.. Jeg har en
> ganske bred smag, så bare hit me

Iron Maiden - Rock in Rio
Rod Stewart - Absolutely live
Depeche mode - 101
Malurt - Live længe leve
Gnags - Live vol. 1 og 2

Mvh
Jan Rysz

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-04-06 13:23

Malene Hald skrev:

> Kan nogen anbefale cd'er med live-optagelser?

Soundtracket fra Woodstock-filmen (1969) er også
en rimelig hørværdig dobbelt-cd.

--
Herluf

Fra : bonfils

Dato : 17-04-06 15:11

> [...]

>ganske bred smag, så bare hit me (synes også tit jeg lærer nye kunstnere at

Deep Purple: Made in Japan
(Sjovt at der ikke er nogen, der har nævnt den endnu?)

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 17-04-06 17:03

Deep Purple - Made In Japan
Bob Dylan - Before the flood og The 30th anniversary concert celebration
Peter Frampton - Comes Alive
Jimi Hendrix - Live at Woodstock
Led Zeppelin - The song remains the same
Little Feat - Waiting for Columbus
Lynyrd Skynyrd - One more (for) from the road
Bob Marley & The Wailers - Babylon by bus
Pink Floyd - Delicate sound of thunder
Pink Floyd - Is there any body out there? - The wall live 1980-81
Rolling Stones - Get yer ya-ya's out!
Runrig - Day of days
Rush - Rush in Rio
Bruce Springsteen - Live / 1975 - 1985
Stevie Ray Vaughan And Double Trouble - Live alive
Whitesnake - Live... in the heart of the city
The Who - Live At The Royal Albert Hall
Neil Young - Live Rust og Weld

Hilsen Jan "Post"

Fra : Malene Hald

Dato : 17-04-06 23:50

> [...]
> har en yndlings-live-cd de gerne vil dele, hører jeg meget gerne bud. Jeg
> har en ganske bred smag, så bare hit me (synes også tit jeg lærer nye

Fantastisk!

Tak for de mange gode forslag!

Malene

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-04-06 00:53

"Malene Hald" <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> skrev:

> Kan nogen anbefale cd'er med live-optagelser?

Min yndlingsplade:

J. Geils Band: Full House

Fra : Eliasen

Dato : 18-04-06 01:24

"Malene Hald" <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> hører jeg meget gerne bud. Jeg har en ganske bred smag, så bare hit me
> (synes også tit jeg lærer nye kunstnere at kende gennem live-cd'er)

Diana Krall - Live In Paris

Nok den stærkeste live jazz-skive jeg har på hylden.

--
Eliasen

Fra : Lars Holst

Dato : 18-04-06 09:37

"Malene Hald" <malenehaldREMOVE@stofanet.dk> said in

> [...]
> hører jeg meget gerne bud. Jeg har en ganske bred smag, så bare hit me
> (synes også tit jeg lærer nye kunstnere at kende gennem live-cd'er)

Der er jo mange hundrede jeg ville foreslå.
Men jeg vil nævne ganske få ad gangen.

Béla Fleck & The Flecktones: Live at the Quick

Allison Kraus & Union Station: Live

Rolling Stones: Love You Live

Louis Armstrong: At Lucerna Hall, Prague 1965 (året er ikke helt sikkert)

David Byrne: Between The Teeth

En Liveoptagelse med NHØP og Sonny Rollins hvor bl.a. St. Thomas er på.
Kender desværre ikke titlen.

Buena Vista Social Club..........filmen......godt nok ikke CD men DVD.

Monty Alexander Trio med Barbara Hendrix live at Montreaux

Det var bare nogle få............

--
Lars Holst

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-04-06 00:51

Malene Hald wrote:
> [...]
> ganske bred smag, så bare hit me (synes også tit jeg lærer nye kunstnere at

Jeg har live materiale med stort set alle de bands jeg hører, men her er
nogle af de udgivelser der virkelig sparker r*v:

Kraftwerk: Minimum Maximum
Metallica: Live Shit Binge & Purge
Nirvana: Unplugged in New York
Red Warszawa: Live aus Kieser Bierwuest halle
Queen: Live Wembley '86 (DVD)
Pink Floyd / Roger waters: Alt der har med The Wall at gøre
Deine Lakaien: Acoustic / Dark Star Live / Live in Concert

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : Esben

Dato : 19-04-06 21:20

> [...]

> ganske bred smag, så bare hit me (synes også tit jeg lærer nye kunstnere at

Carlos Santana & Buddy Miles! Live!

Den skive har de kvaliteter du efterlyser!

Peter Gabriel - Secret World Live - se den helst på DVD!

vh esben

Fra : Broegger

Dato : 25-04-06 12:03

> [...]

> hører jeg meget gerne bud. Jeg har en ganske bred smag, så bare hit me
> (synes også tit jeg lærer nye kunstnere at kende gennem live-cd'er)

Jeg kan anbefale dig Runrigs Once in a lifetime.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk