Akkorder til "Storkespringvandet" ?
Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-04-06 14:02

Er der nogen som har akkorderne til sangen om storkespringvandet?
Ali bali, ali bali bi
luk nu dine øjne i.
Vi går aldrig mere forbi
det store stygge Storkespringvand.
Resten af teksten her: http://www.sfballerup.dk/storke.htm

Jeg har en mistanke om at akkorderne og "syntaksen" er snuppet fra en
engelsk sang der lyder noget i stil med
" ali bali ali bali bee, sittin on yer daddy's knee waiting for a wee bobby
to buy me some sugar candy"

Google er dog ikke just min ven i dag, så hvis der er nogen her som ved mere
eller har akkorderne, vil jeg være meget taknemmelig!

På forhånd tak.

Fra : Empitris

Dato : 12-04-06 14:23

http://www.avz.dk/fileadmin/tabs/Danske/Caesar_-_Storkespringvandet.crd

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-04-06 16:36
Fra : Esben I.

Dato : 16-04-06 23:02

Sune Storgaard wrote:

> Jeg har en mistanke om at akkorderne og "syntaksen" er snuppet fra en
> engelsk

Skotsk

sang der lyder noget i stil med
> " ali bali ali bali bee, sittin on yer daddy's knee waiting for a wee bobby
> to buy me some sugar candy"

Næsten:
"Ally, bally, ally bally bee,
Sittin' on yer mammy's knee
Greetin' for anither bawbee,
Tae buy mair Coulter's candy."

min ven: http://ingeb.org/songs/allyball.html

så hvis der er nogen her som ved mere
> eller har akkorderne, vil jeg være meget taknemmelig!

Kan du 3 akkorder ? så er det dem

> På forhånd tak.
sågerne

Mvh