Killer - Adamski eller George Michael
Fra : Holst

Dato : 12-04-06 10:28

Jeg har nu inden for ganske kort tid to gange hørt P3 spille Adamski
udgave af Killer med Seal på vokal. Begge gange har de nævnt, at det er
Adamski og Seal med et cover af George Michaels 'Killer'.

Det mener jeg er forkert. Jeg erindrer i hvert fald, at jeg kendte
ganske udmærket til Adamskis 'Killer' flere år tidligere, end George
Michael brægede den.

Som jeg husker 15 år tilbage, så var det Adamski, som lavede 'Killer',
som nok i 1991 [*] gik til nr. 1, og som havde Seal på vokal. Det var
også netop denne sang, der gjorde Seal kendt og startede hans
solokarriere. Mig bekendt var George Michael ikke inde over den sang
overhovedet på nogen måde endnu. Korrekt?

Det var først nogle år senere, at George Michael indspillede den.

[*] Jeg skriver 1991, idet den "Dr. Adamski's Musical Pharmacy", som jeg
har stående på hylden har et copyright i 1990, og som jeg husker
tilbage, var det først i 1991, at jeg stiftede bekendtskab med Adamski
og købte albummet. Jeg ejer kun et enkelt nyere album med Seal og intet
med George Michael, så jeg kan ikke lige tjekke op på det.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-04-06 11:44

Holst skrev:

>Jeg har nu inden for ganske kort tid to gange hørt P3 spille Adamski
>udgave af Killer med Seal på vokal. Begge gange har de nævnt, at det er
>Adamski og Seal med et cover af George Michaels 'Killer'.

P3 siger det ikke alt

>Det mener jeg er forkert. Jeg erindrer i hvert fald, at jeg kendte ganske
>udmærket til Adamskis 'Killer' flere år tidligere, end George Michael
>brægede den.

Tjae den er udgivet på George Michaels "Five Live" fra 1993 men om den
også er kommet tidligere aner jeg ikke.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Empitris

Dato : 12-04-06 11:49

Du har ret. Nummeret er udgivet i 1990 med Adamski og er skrevet af Adamski
og Seal.

Fra : Jan Holm

Dato : 12-04-06 12:18

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> wrote in message
>jeg kendte ganske udmærket til Adamskis 'Killer' flere år tidligere, end
>George Michael brægede den.

Du har ret

Orignalen - http://www.discogs.com/release/35101
Cover - http://www.discogs.com/release/436790

Mvh
Jan Holm

Fra : Jacob E.

Dato : 12-04-06 15:24

Holst wrote:
> [...]
> udgave af Killer med Seal på vokal. Begge gange har de nævnt, at det
> er Adamski og Seal med et cover af George Michaels 'Killer'.

.... og det har du fuldstændigt ret i. Jeg hørte selv Felix Smith nævne det
idag, og greb mig selv i at tænke: "så er P3's værter sgu' for unge!!"
Pinligt, P3 - STRAM OP!!!

God påske,

Mvh Jacob

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-04-06 16:19

> Det mener jeg er forkert. Jeg erindrer i hvert fald, at jeg kendte ganske
> udmærket til Adamskis 'Killer' flere år tidligere, end George Michael
> brægede den.

Jeg krummer altid tæer, når "de unge" tror originalversionen er en cover.

Mark

Fra : Too Old

Dato : 13-04-06 00:12

"Mark Thomas Gazel" <cafesletmig@kulturhuset.dk> wrote in

> Jeg krummer altid tæer, når "de unge" tror originalversionen er en
> cover.

Jeg må indrømme, at jeg synes, coverversionen er bedre end
originalversionen.

Fra : Just George

Dato : 12-04-06 16:58

Holst had some thoughts and wrote this:

> [...]
> og købte albummet. Jeg ejer kun et enkelt nyere album med Seal og intet
> med George Michael, så jeg kan ikke lige tjekke op på det.

George Michael kom først med sin version (cover) i 1993.
http://www.discogs.com/release/215599
Seal og Adamski's original versioner how ever kom allerede i 1990.
http://www.discogs.com/release/71230
http://www.discogs.com/release/159124

Så her er P3's værter skrup forkert på den i deres udtalelser.
--
If some one asks, i'm:
Just George

Fra : Too Old

Dato : 13-04-06 00:15

Holst <newsmar06@shelter.dk> wrote in news:443cc836$0$38701
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg ejer kun et enkelt nyere album med Seal og intet
> med George Michael, så jeg kan ikke lige tjekke op på det.

Jeg vil mene, at George Michael hører til i enhver cdsamling!
Han har lavet noget fremragende musik i sin karriere.

Fra : Holst

Dato : 13-04-06 08:57

Too Old wrote:

> Jeg vil mene, at George Michael hører til i enhver cdsamling!
> Han har lavet noget fremragende musik i sin karriere.

Det kan vi nu ikke være uenige om. Men tit og ofte er det jo en
prioritering, for der er efter min mening rigtig meget, som hører til i
min cd-samling. Desværre er min cd-samling meget, meget mindre end den
burde være

Et af mine meget store problemer med min cd-samling er, at nok i min
mest købeivrige periode boede på kollegie, og her delte jeg køkken med
en masse mennsker, men meget væsentligt med tre andre fyre med store og
interessante cd-samlinger, og vi lånte jo ivrigt hos hinanden. Problemet
var bare, at da jeg fraflyttede kollegiet, så fraflyttede jeg også 75 %
af "min" cd-samling. George Michael var en af dem, jeg flyttede fra.