En liste over kendte fejl i Netscape 4.x?
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-06-01 11:33

Jeg sidder med et layoutproblem (en td med align="right") hvor ting
ryger ud over højre kant af tabellen. Er fint i IE, men ikke i 4.x.

For at få en ide om hvordan og hvorledes det kan fikses, ville jeg
egetnligt gerne have en oversigt over HTML-fejl i Netscape, men det er
ikke nemt at finde de rigtige ord til Google.

Er der nogen der har et link de vil dele?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-06-01 11:59

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> [...]
> egetnligt gerne have en oversigt over HTML-fejl i Netscape, men det er
> ikke nemt at finde de rigtige ord til Google.

Det har nu vist sig at det blev trigget af CSS, så det er som sådan ikke
en HTML-fejl.

Jeg vil dog gerne stadig have en samlet oversigt

Fra : Mickey

Dato : 18-06-01 18:27

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev:

> [...]
> egetnligt gerne have en oversigt over HTML-fejl i Netscape, men det er
> ikke nemt at finde de rigtige ord til Google.

he he - har du tid til at læse 1000+ sider ? ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-06-01 10:47

Mickey wrote:

> he he - har du tid til at læse 1000+ sider ? ;)

Ja, hvis man kan finde rundt i dem.

Jeg ved godt der er mange fejl - det er jeg ikke i tvivl om. Hvad jeg
er interesseret i, er en liste så jeg kan finde det problem jeg måtte
sidde i, og få en vurdering af hvad man skal gøre ved det for at
Netscape er tilfreds.

Fra : Preben Nielsen

Dato : 18-06-01 20:28

ThorbjørnRavn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg sidder med et layoutproblem (en td med align="right") hvor ting
> ryger ud over højre kant af tabellen. Er fint i IE, men ikke i 4.x.

Glem Netscape 4!
Jeg har selv siddet med svare problemer, fordi Netscape 4 ikke kan
håndtere CSS, jeg har brugt alt for meget tid på det, og har nu opgivet.
Jeg har downloadet Netscape 6.1, og her går det straks meget bedre. Ikke
godt nok, men siderne kan dog læses og bruges acceptabelt. Vi skal efter
min mening ikke lave webdesign til stenalderprogrammer!

Preben

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Mickey

Dato : 18-06-01 21:11

"Preben Nielsen" <visto@get2net.dk> skrev:

> godt nok, men siderne kan dog læses og bruges acceptabelt. Vi skal efter
> min mening ikke lave webdesign til stenalderprogrammer!

det har du ret i - men jeg vil skyde på at en prof ville miste sit job hvis
han arbejdede efter den holdning...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-06-01 22:49

On Mon, 18 Jun 2001 22:10:32 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>det har du ret i - men jeg vil skyde på at en prof ville miste sit job hvis
>han arbejdede efter den holdning...

Med fare for at skyde med spredehagl: For mange webdesignere kan ikke
helt bestemme sig for om hvorvidt, de er kunstnere eller regulært
professionelle. I mange situataioner kan man selvfølgelig godt være
begge dele; i andre situationer (fx en del debatter) ville det klæde
folk at have tænkt over dette.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Mickey

Dato : 18-06-01 23:03

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev:

> [...]
> professionelle. I mange situataioner kan man selvfølgelig godt være
> begge dele; i andre situationer (fx en del debatter) ville det klæde

det kommer vel an på hvem der er aftager - jeg vil de mene, at til deres
personlige side er det iorden at være kunstner, til deres "de mig, hyr mig"
side er det nok smart at det virker ligesom det er smart når man afleverer
til en kunde!

Fra : Peter Kjær Monsson

Dato : 19-06-01 07:59

Mickey <news002@susie.dk> skrev:

> det har du ret i - men jeg vil skyde på at en prof ville miste sit job
hvis
> han arbejdede efter den holdning...

Med mindre han arbejder for det offentlige eller han koder efter WAI
standarden.
Man kan altid give Netscape 4.x brugere den uformaterede tekst samt en lille
opfordring om at opgradere.

Hilsen Peter