Hvilken sang - og hvor får jeg fat i ???
Fra : AW på ZRX

Dato : 06-04-06 10:27

Hejsa

Jeg hørte engang en "blød" rap sang i radioen.
Teksten handlede om hvor godt ungdommen har det i dag.
Det var noget med "at dengang faldt vi over ludobrikkerne når vi skulle hen
og skifte kanal på fjernsynet" osv. i den dur.

Nogen bud på titel og kunstner?

Så kunne jeg forfærdelig godt tænke mig af få fingre i "Vi har langt igen"
med Birgit Lystager - helst den originale der blev banlyst i DR (bare som
..mp3).
Nogen der ved hvor dette nummer kan købes som download, eller om det kan
købes på CD.

Hygge
Allan

(Jeg er ny i gruppe, så undskyld hvis det er trivielle spørgsmål, har prøvet
Google-groups uden resultat)

Fra : Christian Muus

Dato : 06-04-06 15:55

"AW på ZRX" <allan@malwisFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det var noget med "at dengang faldt vi over ludobrikkerne når vi skulle
> hen og skifte kanal på fjernsynet" osv. i den dur.

Kunne det være den med Alex: "Tag mig tilbage" eller noget i den stil

Fra : AW på ZRX

Dato : 06-04-06 18:46

> Kunne det være den med Alex: "Tag mig tilbage" eller noget i den stil

Har lige lyttet til starten på tdcmusik. Nej det er ikke den. Den jeg søger
handler om at vi ikke havde mobiltelefoner, ingen fjernbetjening, ingen
computerspil osv. Ikke om hvordan det var federe at gå i byen.

Ellers tak for forslaget

Allan

Fra : Keld Hansen

Dato : 09-04-06 00:32

"AW på ZRX" <allan@malwisFJERN.dk> wrote in

> [...]
> Det var noget med "at dengang faldt vi over ludobrikkerne når vi
> skulle hen og skifte kanal på fjernsynet" osv. i den dur.

Det Neodepressionistiske Danseorkester : Sikke da noget være noget ??

Den findes formentlig på :
http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=album&albumid=638328

Fra : AW på ZRX

Dato : 09-04-06 11:17

> Det Neodepressionistiske Danseorkester : Sikke da noget være noget ??

Godt bud der'. Lyttede lige til starten på TDCMusik. Lyder ikke helt som den
jeg har i hovedet, men så er det jo over et år siden jeg hørte den, så måske
er det den alligevel. Jeg må ned i TP og lytte til den hele.

> Den findes formentlig på :
> http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=album&albumid=638328

Det gør den nemlig! Tak for det. (...selv om jeg føler det lidt åndsvagt at
skulle købe et boxset med 6 CD'er for at få en enkelt sang...)

Tak for hjælpen.

Allan