Gregorian - Deep Purple
Fra : Michael Lund

Dato : 05-04-06 09:51

Jeg har hørt at der på den nye Gregorian - Masters of Chant, Chapter V. er
et Deep Purple nummer, men er der nogle der ved hvilket.

Ved godt at der på Chapter II er "Child in time".

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 21:10

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at der på den nye Gregorian - Masters of Chant, Chapter V. er
> et Deep Purple nummer, men er der nogle der ved hvilket.
>
> Ved godt at der på Chapter II er "Child in time".
>
> Michael

Hej Michael

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig,men inde på TDC kan du høre et brudstykke
af samtlige numre fra, den nye Gregorian-Masters of Chant

Venlig hilsen
Anne

Fra : Michael Lund

Dato : 05-04-06 22:53

"AM" <an.msnabelapc.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Michael
>
> Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig,men inde på TDC kan du høre et
> brudstykke af samtlige numre fra, den nye Gregorian-Masters of Chant

Hej Anne

Tak for din idé - det vil jeg prøve.

Mvh.
Michael

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-04-06 22:19

Michael Lund skrev:

> Jeg har hørt at der på den nye Gregorian - Masters of Chant,
> Chapter V. er et Deep Purple nummer, men er der nogle der
> ved hvilket.

Deep Purple er ikke med blandt de 13. tracks, der er listet
på forskellige sites. Men det nævnes på fx amazon.de at
der er to bonus tracks (... noch 2 Weitere bisher noch
nicht bekanntgegebene Bonus Tracks ...).

Skal vi vædde at det er en kort version af "Smoke on
the water"?
--
'rluf

Fra : Michael Lund

Dato : 05-04-06 22:57

> [...]
> nicht bekanntgegebene Bonus Tracks ...).
>
> Skal vi vædde at det er en kort version af "Smoke on

Ja, det skulle da ikke undre

Mvh.
Michael

Fra : Ove Thomsen

Dato : 06-04-06 07:25

> Ja, det skulle da ikke undre
>
> Mvh.
> Michael

Nej heldigvis ikke (det er galt nok med Sussi og Leo). Så vidt jeg kan se
er det det gamle Yardbirds nummer "Still i'm sad" de tænker på som Richie
Blackmore indspillede med Rainbow. Det nummer ER nu også lidt bedre egnet
til korsang ;)

Fra : Michael Lund

Dato : 06-04-06 15:44

"Ove Thomsen" <Ovemunk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Blackmore indspillede med Rainbow. Det nummer ER nu også lidt bedre egnet

Ja, det er et rigtig fedt nummer med Rainbow og det lyder også rigtig godt
(hvis man er til dét) med gregoriansk sang. Det nummer er dog på deres
første Chapter 1, så det er ikke det de hentyder til på
http://www.gregorian.de/en_start.html . Jeg er tilbøjelig til at tro at det
er en misforståelse, Deep Purple bliver heller ikke nævnt på den tyske
version af samme side http://www.gregorian.de/de_start.html.

Mvh.
Michael

Fra : Ove Thomsen

Dato : 07-04-06 06:36

> [...]
> http://www.gregorian.de/en_start.html . Jeg er tilbøjelig til at tro
> at det er en misforståelse, Deep Purple bliver heller ikke nævnt på

Ups, kikkede på den forkerte CD :). Men jeg tror jeg har forklaringen. På
vol 5 er "Lady in Black" så der er garanteret en der har byttet rundt på
Uriah Heep og Deep Purple........