Gi' mig (oldschool) Hip-Hop!
Fra : sbj@pc.dk

Dato : 27-03-06 15:39

Godt gammel og slidt, er jeg først for blevet glad for dansksproget
hæbob!
Hustlerne, Humleridderne, Rockers By Choice, Anden og Østkyst Hustlers
(Hustlerne er en duo - og Ø.H. er en trio, er det korrekt?). Disse
navne leverer ofte glade tekster der kan få mig til at trække på
smilebåndet, og er meget fra for de værste klichéer, som hæpåp og
rap normalt er så befængt med. Nævnte bands er vel nærmest
oldschool, hvorimod fænomener som Malk de Kojn og fx Niarn ikke siger
mig nogetsomhelst.

Hvad skete der egentligt med disse gode gamle bands?

Okay Hustlerne eksisterer vist officielt endnu, men udover en single
til deres opsamling for flere år siden, sker der ikke rigtigt noget
på pladefronten.

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 27-03-06 22:56

sbj@pc.dk wrote:

Skam dig ! Du glemte jo MC Einar

Fra : Bare min mening

Dato : 27-03-06 17:20

Som har været på bistand efter han er stoppet..Ja.

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 17:24

"Bare min mening" <Get@blowjob.now> skrev i en meddelelse
> Som har været på bistand efter han er stoppet..Ja.

Og stadig er go for en gæsterap i forskellige sammenhæng

Esben

Fra : Ellegaard Skytte

Dato : 27-03-06 18:35

"Esben" <essus(a)stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Bare min mening" <Get@blowjob.now> skrev i en meddelelse
>>

> Og stadig er go for en gæsterap i forskellige sammenhæng
>
> Esben

Jeg så da en plakat med MC and the Einars (Eller noget lignende) her for
ikke så længe siden... I Odense

Mvh Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-03-06 18:40

> Som har været på bistand efter han er stoppet..Ja.

så fik vi den vedkommende detalje på plads

sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 19:17

Bare min mening wrote:
> Som har været på bistand efter han er stoppet..Ja.

Hvilken betydning har det? Det gør ham da kun mere troværdig

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 28-03-06 10:21

Bare min mening wrote:
> Som har været på bistand efter han er stoppet..Ja.

jeg er på bistandshjælp og jeg går over for rødt
jeg har været psykopat lige siden jeg blev født

Fra : Bruno

Dato : 27-03-06 17:09

sbj@pc.dk wrote:
> [...]
> mig nogetsomhelst.
>
> Hvad skete der egentligt med disse gode gamle bands?

Rockers har lige holdt officiel farvel koncert og Humleridderne har da
vistnok udgivet noget for ikke så mange år siden, men ellers har jeg
svært ved og komme i tanke om noget positivt på den positive hip hop front.

Mvh

Bruno

Fra : JimR

Dato : 27-03-06 19:26

Mjoohh, du kunne prøve at lytte til "Voksen!" - jeg fik i hvert fald at vide
at 'det lød s'gu lissom MC Einar' da jeg var inde og blive interviewet i
lokalradio'en ;-D

http://jimradmer.mymusic.dk/diskografi/sang.asp?id=61643

JimR

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 28-03-06 21:13

> [...]

>Okay Hustlerne eksisterer vist officielt endnu, men udover en single
>til deres opsamling for flere år siden, sker der ikke rigtigt noget

Hvis du kun gider de "gamle" oldschool, så synes jeg du misser meget godt
dansk hiphop, for der er meget godt derude nu.

FOr det første så tror jeg måske Per V vil falde i din smag, han er
fantastisk dygtig, også live....

Har du hørt meget med Malk De Kojn??? for de undgår da ihvertfald også de
værste klicheer, om man kan li deres stil er så en anden sag, men den er
ihvertfald deres egen, og personlig synes jeg den er fantastisk...

Hvis du ikke gider gangster rappen, så er der jo også det nyeste fra Rent
Mel og Hvid Sjokolade (deres sidste tre albums er gode)...

Jokerens nyeste er også ok, han vinder især på indhold....

Så synes jeg faktisk også Mc Clemens nyeste album er godt, men bestemt ikke
et positivt album, så hvis du kun vil høre det "glade" rap, så skal du nok
holde dig væk...Ved godt albummet er blevet kritiseret meget, og det er
rigtig at der er 2-3 numre albummet som virkelig er dårlige, men så synes
jeg faktisk at resten er af meget høj kvalitet....

LOC er stadig en fantastisk rapper, men hans univers er trættende, så håber
han kommer med et fjerde album, hvor han prøver at løsrive sig fra
klicheerne, og skaber en ny stil, hvor indholdet af teksterne er lidt mere
varieret end vi tidligere har set det fra den kant....

Et album som jeg synes er meget overset er Orgi-E og Troo.LS album, det er
virkelig godt, og de har udvidet deres tekstunivers noget siden sidste album
med Suspekt...

Mvh. Brian

Fra : sbj@pc.dk

Dato : 01-04-06 18:35

Tak for det fyldestgørende svar, Brian (desværre er det svært at
svare korrekt mht. citering når man "kun" bruger Googlegroups som
nyhedslæser)!

Jeg kender godt Per Vers, og han er okay...nummeret Black Power rykker
godt, og når man lige finder ud af, at det er kaffe han synger om, så
er det jo ret morsomt.

Malk De Kojn er lige lovligt avancerede for mig, men de skal da have et
klap på skulderen, for at være banebrydende, og fri for klicheer.

Den seneste med Clemens er heller ikke lige mig, hans forrige passer
mig lidt bedre.

Derudover ligger Hustlerne, Humleridderne, Kongehuset, Alias, Jokeren,
Jyder Mæ Attityder, LOC, Rockers By Choice, MC Einar, Mod Alle Oddz,
Trools, Tjes Boogie, Ufo Yepha, Rent Mel, Den Gale Pose, Hvid Sjokolade
og hygger sig med L:Ron:Harald - altså musik med hverdagstekster uden
for mange håndtegn, ludere, ho's og andre klicheer.