noget a la cradle of filth
Fra : dsfdf

Dato : 24-03-06 21:55

så kan heavy nørderne godt vågne op..
hvad kan i anbefale af grupper der minder meget om cof? Her tænker jeg på
vocal,"stemning", tempo osv..
Har hørt rigtig rigtig meget cof, men er sgu aldrig kommet videre
(heldigvis) hvad siger i ?
mvh søren

Fra : Jackie

Dato : 24-03-06 22:47

"dsfdf" <dsfds@sdafdsaf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vocal,"stemning", tempo osv..
> Har hørt rigtig rigtig meget cof, men er sgu aldrig kommet videre

Hvis du ikke kender danske Illnath, så er det vist på tide, når du kan lide
CoF.
Både deres første EP "Angelic Voices Calling" og deres første Studioalbum
"Cast into Fields of Evil Pleasure" er suverænt melodisk Black metal ala CoF
(Bare bedre end CoF efter min mening).
Se evt. selv mere på www.illnath.dk

Desuden har jeg af andre hørt, at Compos Mentis også skulle minde lidt om
CoF...

Håber det hjælper dig videre...

Hygge
Jackie

Fra : Jackie

Dato : 24-03-06 23:04

"Jackie" <jackieloa2FJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Se evt. selv mere på www.illnath.dk
>
> Desuden har jeg af andre hørt, at Compos Mentis også skulle minde lidt om

Glemte i farten bandet Tvangeste (www.tvangeste.com), som har lavet albummet
"Firestorm", som er symfonisk black metal (Meget afvekslende stil både musik
og vokal mæssigt).

Jackie

Fra : Jake

Dato : 24-03-06 23:01

Puha, sellouts! Plus deres forsanger er über af gayness! :P

Af god blackmetal (jeg hører ikke meget, indrømmet), kan meget af Dimmu
Borgir, Dark Funeral og hvis det skal være sjovt (at se på), Immortal.

P.t. spinner jeg (foruden en blaning af Racer X, Yngwie Malmsteen og
tonsvis af andet, ikke kun metal) den nye med Strapping Young Lad - tjek
om det er noget for dig.

Mvh Jake

Fra : dsfdf

Dato : 24-03-06 23:28

jeg takker for alle inputs
Jo jeg kender skam illnath specielt cd'en cast into etellerandet mener jeg
den hedder.. hamrende fed skide btw
mvh søren

Fra : Jake

Dato : 24-03-06 23:58

Det var så lidt!

Opeth's nye er også alvorligt fed!

mvh Jake

Fra : dsfdf

Dato : 25-03-06 00:06

"Jake" <urt9@9myhiddenagenda9.com> skrev i en meddelelse
> Det var så lidt!
>
> Opeth's nye er også alvorligt fed!
>
> mvh Jake

hmmm kender dem ikke, men er det også noget med heftigt tempo?
mvh søren

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 25-03-06 10:37

"dsfdf" <dsfds@sdafdsaf.dk> skrev i en meddelelse

> "Jake" <urt9@9myhiddenagenda9.com> skrev i en meddelelse

> hmmm kender dem ikke, men er det også noget med heftigt tempo?
> mvh søren

Opeth er ikke black metal, men mere progressivt dødsmetal/jazz...

og SÅÅÅ meget bedre end COF... IMO

Fra : Dopedog

Dato : 25-03-06 11:27

> Opeth er ikke black metal, men mere progressivt dødsmetal/jazz...
>
> og SÅÅÅ meget bedre end COF... IMO

Hvad er ikke ?

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 25-03-06 11:41

"Dopedog" <dopedog1996SLETDETHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er ikke ?

SlipKnot

Fra : Dopedog

Dato : 25-03-06 13:01

> SlipKnot

Nej og jordbærgrød er heller ikke. Men nu HEDDER gruppen jo dk.kultur.musik.
If you catch my drift :P

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 25-03-06 13:20

> Nej og jordbærgrød er heller ikke. Men nu HEDDER gruppen jo
> dk.kultur.musik. If you catch my drift :P

Hehe... Selvfølgelig...
Desværre er et af mine bands ikke meget bedre end SlipKnot

Fra : Dopedog

Dato : 25-03-06 17:13

> Hehe... Selvfølgelig...
> Desværre er et af mine bands ikke meget bedre end SlipKnot

Nok ikke noget du skal gå og råbe for højt med ;)

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 26-03-06 09:31

> Nok ikke noget du skal gå og råbe for højt med ;)

Er lige kommet hjem fra bandøver... Det var faktisk bedre end forventet...
Vi har åbenbart udviklet os til at være en blanding af Hatesphere og As We
Fight, fordi guitaristen får undervisning af Peppe...

Fra : Dopedog

Dato : 26-03-06 11:03

> Er lige kommet hjem fra bandøver... Det var faktisk bedre end forventet...
> Vi har åbenbart udviklet os til at være en blanding af Hatesphere og As We
> Fight, fordi guitaristen får undervisning af Peppe...

Må man spørge om hvad du spiller i foretagendet ?

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 26-03-06 12:53

> Må man spørge om hvad du spiller i foretagendet ?

Jeg skråler blot, men kan med mine små guitarfærdigheder godt tage en smule
del i processen.

Fra : Dopedog

Dato : 25-03-06 02:26

> Puha, sellouts! Plus deres forsanger er über af gayness! :P

Hvorefter du nævner et band som har spillet ved norsk grammy (eller hvad det
hedder deroppe) nemlig Dimmu ? Yes sir

> Af god blackmetal

IMO er det bedste black metal Burzum. Varg ER gud :)

Fra : Jake

Dato : 25-03-06 15:24

> IMO er det bedste black metal Burzum. Varg ER gud :)

Ej nu må du da holde op - man er true hvis man snakker om at futte en
kirke af, men ikke går så meget ind for det. Manden sidder jo i fængesel
for at have brændt halvdelen af norges kirker af, samt skudt sin gamle
bandmate - ALTSÅ :D

mvh Jake

Fra : Dopedog

Dato : 25-03-06 17:14

> [...]
> kirke af, men ikke går så meget ind for det. Manden sidder jo i fængesel
> for at have brændt halvdelen af norges kirker af, samt skudt sin gamle

Nu dømmer jeg det musik jeg hører på, hvordan musikken lyder. Ikke hvordan
trommeslageren ser ud, hvor meget kaffe guitaristen dagligt kaster i sig,
eller om forsangeren har 3 får som hedder Birthe, Bente og Jørgen.

Fra : Jake

Dato : 26-03-06 15:49

> Nu dømmer jeg det musik jeg hører på, hvordan musikken lyder. Ikke hvordan
> trommeslageren ser ud, hvor meget kaffe guitaristen dagligt kaster i sig,
> eller om forsangeren har 3 får som hedder Birthe, Bente og Jørgen.

Lå der ikke lidt i det, at jeg synes han stinker ;p

Jeg ville bare ikke såre dine følelser - vi kan ikke have at nogle af os
metal-hoveder pludselig bliver emo :D

mvh Jake

Fra : Anders

Dato : 25-03-06 00:59

Helt klart "Enslavement of beauty´s" 2 udgivelser. Især den første er
genial.
(Traces O´ Red)

Prøv også "and Oceans" og "Hecate Enthroned".

-Anders

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 25-03-06 08:02

Det gamle Dimmu Borgir er godt, det gamle CoF er godt, det gamle Satyricon
er godt og Emperor skulle være ret legendariske.

Men jeg hører sgu ikke så meget black metal...

Fra : dsfdf

Dato : 25-03-06 16:00

endnu engang tak til jer alle.
har været rundt på nettet og lyttet til de fleste af de grupper i anbefaler
og fandt dem faktisk ganske fede, undtagen noget af opeth's (bemærk noget)
af deres musik..
mvh søren