Mit i-strid-med-tidsånden hus er låneværdi~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-06-06 21:38

Mit i-strid-med-tidsånden hus er låneværdigt.

Politiken, JP og EB har de sidste måneder haft store artikler om at
flere og flere danskere som jeg, hvis børn er fløjet fra reden, lever
murstenene op, så der ikke er en øre tilbage i arv - lån næsten til
skorstenen.

Min kun 200000 kr/år indtægt burde ikke gøre det helt umuligt at jeg
gør det samme, men et problem er at ved en OVERFLADISK betragtning kan
mit hus ligne noget hvis salgsværdi er kun det dobbelte af den
offentlige vurdering, og de fleste Nørrebro-ejerlejligheder sælges jo
omkring tre gange den offentlige vurdering.

1. Naturhaver er sjældne - de mindre og dårligere haver i
kartoffelrækkerne og byggeforeningshusene er typisk kælet for i
traditionel kolonihavestil, men mit græs har ikke været slået de 29
år, jeg har boet her. Der er meget "Pippi Langstrømpe" ved stedet.

2. Taget er byens fineste, ægte norsk skifer fra 1897, men blev
helt unødvendigt beg-forseglet med ventilationskanaler i 1977, hvilket
har været tæt siden, men da sådanne tage er sjældne i hovedstaden,
tror de overfladiske kreditbesigtigere og indtil fornylig kommunens
BBR-meddelelse, at det er "tagpap" !!!

Hvis en kommende køber vil genskabe overlappende let-synlig
skiferplade-mønster, kan han billigt smelte beget af, men så
forfængelig er jeg ikke.

3. Jeg foragter de grimme termoruder med brede
lys-tilbageholdende rammer og sprosser, så jeg har i 29 år hyppigt
malet vinduesrammerne så det fine gamle træ er perfekt og vil man
fjerne lag-på-lag malingen, kan byens bedste vinduer let genopstå.

4. Parketgulvene er anlagt af samme person, der lagde parket på
Amalienborg, men det er 15 år siden, at min kone og jeg lod dem
afslibe, og da vi har mange katte er der lugt - som påtænkes fjernet
med ozonmaskine. Dette berører dog kun stuelejligheden - og
førstesalslejligheden har nyt bad, nyt køkken, ny plankegulve og begge
har fin gammel stuk fra 1897.

5. En arkitekt har for nogle uger siden udført forberedende
tilstandsrapport-eftersyn og påpeget hovedsagelig kosmetiske fejl.

Alle fejl er udbedret siden af professionelle håndværkere, og idag
besøgte samme arkitektfirma-ejer mit hus og vil skrive erklæring om
total frihed for både funktionelle og kosmetiske fejl på næste søndag,
for da er udluftnings-robot installeret i det øverste af
badeværelserne, så ventilationen også er perfekt der.

Man må formode at rygter om mine outrerede internetskriverier går om
mig, og gør, at når professionelle besigtigere ankommer til min villa,
er de negativt forudindtagede og når de ser den utraditionelle
MogensGlistrup-propaganda, fejl-bedømmer de, at vedligeholdelse ikke
er perfekt. Som nævnt ovenfor, er upåklagelig. Kun mht æstetik, mode,
tidsånd er der mulighed for forbedringer udfra
HeltSolgtHammerslag-smag, men dette ville være forværringer vedr *min*
trivsel, og det er jo mig, der skal bo her, og långivere bør
abstrahere fra alt andet end det ukritisable _RÅHUS_.

Med venlig hilsen Bo Warming, Bjelkes alle 46, 2200 N, 35861000

Fra : Johnny Andersen

Dato : 10-06-06 23:32

> Mit i-strid-med-tidsånden hus er låneværdigt.

Dit hus er en rønne.

http://www.pcuniverse.dk/bw/1.JPG

http://www.pcuniverse.dk/bw/2.JPG

http://www.pcuniverse.dk/bw/3.JPG

<snip> en masse vrølv...

Hvis du ønsker at forøge værdien af dit hus, burde du bruge nogle penge
(skriv i din ansøgning, at du vil bruge pengene til, forbedre dit hus), til
forbedringer.
Som det ser ud nu, vil alle normale mennesker løbe skrigende væk....

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 11-06-06 05:07

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> Dit hus er en rønne.

DEFINER "RØNNE"

> [...]
> dit hus), til forbedringer.
> Som det ser ud nu, vil alle normale mennesker løbe skrigende væk....

Jo, den slags narrehatte er der mange af, og trods annoncering om
"Pippi Langstrømpe look" og telefonisk advarsel kommer de når som nu
udlejning af overdel er annonceret, og nogle vender på hælen midt på
havegangen - og sådanne snobber ville jeg aldrig leje til alligevel,

Jeg har derimod haft mange gode lejemål med fornuftigt flippede,
afslappede mennesker. Men Kreditforeningen skal altså ikke bo her - de
skal blot vide at udover den evighedssikre grundværdi på flere
millioner har de sikkerhed i mursten, tag, VVS osv der også er
evighedssikret mht holdbarhed, dels af forsikringsselskab, dels af mit
upåklagelige vedlideholdelses-nødtørft

DEN PSYKOSE-AGTIGE ELLER ytringsfriheds-fjendske lånenægtelse fra
Realkredit Danmarks side startede 19 maj og er iforgårs blevet
gentaget af dem i nyt brev om total lånenægtelse udfra vrøvl om
vedligeholdelse - som de ikke har studeret andet end ved at stå på
fortovet og se, altså ligeså overfladisk som din læsen "vrølv" ind i
mit indlæg og "rønne" ind i de tre foto af et klart velholdt hus.
Forklar præcis hvad du ser på foto som ikke er funktionelt TIP TOP

Takket være min plagsomhed er der dog hos Realkredit Danmarks
siamesiske tvilling , Danske Bank, opnået først et sølle 100000 kr lån
seneste nytår på mit glatte ansigt fordi jeg som perfekt kunde i 30 år
har aldrig overtrukket mine konti, og har evnet udfra
gymnasievikariater at købe to ejerlejligheder og gøre dem gældsfri.
Jeg lever sparsommeligt, lækkerier excl efter jeg har indset at min
kloge investering har gjort mig friværdi-rig.

og efter disse hundrede tusinde er brugt på professionelle
boligforbedringer
er der - uden at man vidste om brugen - i maj givet 250000 kr Danske
Prioritets pantebrevslån, som jeg nu erfarer er uden RD-medvirken.

Men hovedsædet på Holmens Kanal afviser at låne yderligere, så det er
godt at Lån og Spar fornylig har tilbagemeldt, at de vil låne 60%
eller 80% af handelsværdien udfra ejendomsmæglervurdering, -
- som sidst lå på 5 mio kr.

Selvfølgelig er det pinligt for vor største bank og kreditforening, at
de er klart uberettigt nærige udfra totalt usaglige motiver. At de
ikke tænker på profit, men chikane, eller at glæden ved at søge at
mobbe en afviger er et kærkomment frynsegode for snobberne.

Nytårslånet(100000 kr, der ikke var øremærket) der har ført til
pletfri tilstandsrapport er bl.a. brugt på kosmetiske
ligegyldigheder - småting som på ingen måde vedrører råhuset
indlysende evighedsholdbarhed, men som de sindsyge-nej-bestukne
arkitekter af korruptionsgrunde lægger vægt på - der skal skabes job
til entreprenører)
Alt var funktionelt tip top en måned efter jeg i 1977 flyttede ind og
har været det siden.
Men man vil skabe forbrug og har derfor spildt en masse tid og penge
for mig - uundskyldeligt, for den danske bananrepublik er mere sindsyg
end SctHans-patienter - den skaber arbejde til vennerne, og dette
arbejde skaber ikke trivsel for andre end godhedsindustriens
håndværkermafiaer. Et frit glistrupsk marked er lykken - Perlsøs
frihedsideer er ikke om lykkelig personlig frihed, men om
uigennemtænkt liberalistme-skrivebordsteori

Tidsånden er vi alle slaver af - men at jeg i den grad skal spilde tid
på boligpjat der intet forbedrede er velfærdsstat-i-en-nøddeskal.
Socialdemokratisk anti-trivsel. Som om de slipseklædte
kredit-papirnussere skulle bo i mit hus.