Sækkestol til hunde?
Fra : Roland

Dato : 10-06-06 15:51

Jeg har snart se mange billeder med hunde som ligger i en form for
sækkestol.

Jeg har prøvet google uden rigtigt held.

Er der ikke nogen der ved hvor man kan købe sådan nogle sækkestole/ puder
til hunde?

Roland

Fra : Jesper HVL

Dato : 10-06-06 16:00

Hey

Roland wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet google uden rigtigt held.
>
> Er der ikke nogen der ved hvor man kan købe sådan nogle sækkestole/ puder

Jeg synes at have set en del i forretninger som maxi zoo. Men check lige
om ikke en alm. sækkestol fra f.eks. IKEA ikke er billigere. Hunden er
nok ligeglad

Mvh Jesper

Fra : Anette

Dato : 10-06-06 18:15

Jesper HVL wrote:

> Jeg synes at have set en del i forretninger som maxi zoo. Men check
> lige om ikke en alm. sækkestol fra f.eks. IKEA ikke er billigere.
> Hunden er nok ligeglad

Nemlig Biva har en sækkestol til 149 kr
www.biva.dk se under børnemøbler

/ Anette

Fra : Battlefield´s

Dato : 10-06-06 18:22

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> Nemlig Biva har en sækkestol til 149 kr
> www.biva.dk se under børnemøbler
>
> / Anette

Hej
Nu er der bare den forskel, at man kan tage det yderste betræk af
hundesengen og vaske. Det kan man vel ikke med en alm. sækkestol?
Desuden passer faconen heller ikke særlig godt til en hund, prøv at se de
flade senge jeg linkede til.
Hilsen Vibeke, hvis to vovser godt nok ikke har sådan en seng, de bruger
sofaen

Fra : Anette

Dato : 11-06-06 10:19

Battlefield´s wrote:
> Nu er der bare den forskel, at man kan tage det yderste betræk af
> hundesengen og vaske. Det kan man vel ikke med en alm. sækkestol?

Næh men i lagenlærred eller lignende kunne man jo sy et betræk - hvis det
skulle være.

> Desuden passer faconen heller ikke særlig godt til en hund, prøv at
> se de flade senge jeg linkede til.

Der er så også liiiiige prisen en tusse eller to - så kan der købes en
hel del andre typer sækkestole, som man så bare kan smide væk når de er
blevet for ulækre.
Er det kun mig der af og til føler mig lidt trukket rundt ved næsen af
forhandlere af tilbehør til dyr? F.eks legetøj - bare der står hund, pet
eller lignende på det, så koster det det firedobbelte af hvad samme legetøj
koster til børn, selvom produktet er lavet samme sted og af samme
materialer. Halsbånd, liner os.v - kors jeg synes det er dyrt. Det var ikke
ret sjovt, bare dyrt indtil Philana som stor hvalp fik lært at man altså
ikke æder linen. 4 stks blev det til på 1½ måned.

> Hilsen Vibeke, hvis to vovser godt nok ikke har sådan en seng, de
> bruger sofaen

Heller ikke mine, de foretrækker henholdsvis en polstret stol og gulvet på
badeværelset eller endnu bedre hvis man lige kan snige sig op i "mors"
seng...wauw det er godt

/ Anette

Fra : Jesper HVL

Dato : 11-06-06 23:00

Hey

> [...]
> ret sjovt, bare dyrt indtil Philana som stor hvalp fik lært at man altså
> ikke æder linen. 4 stks blev det til på 1½ måned.

Helt enig. Men sådan er det tit når kunderne har en "svaghed". F.eks.
dyreejere - de elsker deres dyr, og bruger mange penge på tilbehøret til
de kære små.

Eller prøv at tage på "bryllupsmesse". Alt - uanset om det er tøj, lys,
kager, foto eller noget andet - så snart det har noget med bryllup at
gøre, så er prisen 2-3 gange højere end normalt.

> Heller ikke mine, de foretrækker henholdsvis en polstret stol og gulvet på
> badeværelset eller endnu bedre hvis man lige kan snige sig op i "mors"
> seng...wauw det er godt

Min beagle foretrækker sofaen, min side af sengen, drømmesengen i haven,
og hvor vi ellers sidder

Mvh
Jesper

Fra : Jesper HVL

Dato : 11-06-06 23:04

Battlefield´s wrote:

> "Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Hej
> Nu er der bare den forskel, at man kan tage det yderste betræk af
> hundesengen og vaske. Det kan man vel ikke med en alm. sækkestol?

Det ved jeg egentlig ikke. Men det kan man f.eks. på min sofa - praktisk
når man har en beagle der det ene øjeblik grav kødben ned i haven, og
det næste ligger og putter i sofaen!

> Desuden passer faconen heller ikke særlig godt til en hund, prøv at se de
> flade senge jeg linkede til.

Ideen med en sække-ting er vel netop at faconen tilpasser sig beboeren -
hvad enten det er en vosken (grand-danois?), en teenager (beagle?) eller
et barn (gravhund?)

Så længe grundarealet af den er stor nok til at hunde kan ligge på den

> Hilsen Vibeke, hvis to vovser godt nok ikke har sådan en seng, de bruger
> sofaen

Mvh
Jesper

Fra : fam. Ager

Dato : 10-06-06 19:49

"Jesper HVL" <jhvl@_NOSPAM_mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om ikke en alm. sækkestol fra f.eks. IKEA ikke er billigere. Hunden er nok

der er også den ret væsentlige forskel, at hundesækkestolene er af meget
kraftigere materiale end dem til børn/voksne.
og at de som nævnt kan vaskes, hvad der er ret smart..

mvh. marie

Fra : Jesper HVL

Dato : 11-06-06 23:21

fam. Ager wrote:

> [...]
> kraftigere materiale end dem til børn/voksne.
> og at de som nævnt kan vaskes, hvad der er ret smart..

Hmm... Du har da helt sikker ret. Det virker bare mærkeligt, da
mennesker jo som regel er større end hunde. Men på den anden side har
hunde det jo med at slide kraftigt på deres ting. (Og det er rundt
regnet 20 år siden jeg sidst så en sækkestol)

Ærgeligt - ellers kunne der lige være sparet lidt

Mvh
Jesper

Fra : fam. Ager

Dato : 12-06-06 06:00

> [...]
> jeg sidst så en sækkestol)
>
> Ærgeligt - ellers kunne der lige være sparet lidt

jeg har set resultatet af hundenegle der har revet hul på det tynde stof de
alm. er lavet af... shit.. der er mange krøyerkugler i sådan en
stol..overalt... (-;

mvh. marie

Fra : LH

Dato : 10-06-06 19:51

Da jeg har spurgt på sækkestole i møbelforretninger, er der blevet sagt at
de ikke kan bruges til hunde da disse ikke er vaskbare - hvis altså man
ønsker at kunne vaske vovses seng! Hvad jeg da klart foretrækker...

LH

Fra : Sanne

Dato : 10-06-06 18:57

"Roland" <prc@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet google uden rigtigt held.
>
> Er der ikke nogen der ved hvor man kan købe sådan nogle sækkestole/ puder

Hejsa.

Hvis pengepungen er i orden, er de lækkerste disse :

http://fatboy.dk/doggilounge.htm

Fåes i to størrelser og flere farver

Mvh
Sanne

Fra : Roland

Dato : 10-06-06 20:56

> Hejsa.
>
> Hvis pengepungen er i orden, er de lækkerste disse :

> [...]
Jeg har set disse fatboy "madesser/puder" og de er også meget fede på nær
deres betræk som vist er lavet af nylon, ikke særligt behaligt/ blødt at
ligge på.

Denne model er hammer lækker, men måske lige lovlig dyr (1998,-)
http://www.petshopgirls.no/html-sider/Shopping%20Liggeplasser/Hundesenger_DutchieNubuck.html

Roland

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 10-06-06 19:48

> [...]
>
> Jeg har prøvet google uden rigtigt held.
>
> Er der ikke nogen der ved hvor man kan købe sådan nogle sækkestole/ puder

hej Roland
Østrand i Karlslunde har dem. Du kan se dem og købe dem via deres hjemmeside
www.ostrand.dk
Jeg overvejer at købe to til mine labber.
Venlig hilsen, Anelise

Fra : Clas Lau

Dato : 11-06-06 20:05

Toppen af poppen er "urban sprawl" fra Ruffwear....

Find den på www.ruffwear.com

Der er flere danske leverandører som har deres produkter. De koster men
holder også 100 %. Har man grejglæde ved at betjene kvalitet så er det
bestemt pengene værd.

-Clas-