Hej Kedde.
Det ser ud som om du har styr på det med actionscript, så jeg vil bare pege
dig i den rigtige retning.
Du kan bruge 2 forskellige funktioner.
_xscale til at skalere x-aksen
_yscale til at skalere y-aksen.
Er det et billed-galleri du er ved at lave? :)
Håber det hjælper ellers skrive du bare.
--
Venlig hilsen Alex.
Flash | Elementer | webdesign
www.a-l-e-x.dk
"kedde" <c.ludvigsen@gmail.com> wrote in message
news:44507049$0$38645$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej - jeg har et problem som jeg håber en eller anden kan hjælpe mig med
> :)
>
> I want to make som thumbnails the following way:
>
> 1. dynamic creation of thumbnail instance
> 2. on the fly loading of jpg into graphics container inside the thumbnail
> intance
> 3. when jpg has finished loading into graphics container - then scale the
> graphics container by a certain amount.
>
> 1 and 2 have i solved.
>
> for ( i=0; i<nr; i++){
>
> attachMovieClip("linkagename", "thumbnail"+i, getNextHighestDepth());
>
> _root["thumbnail"+i].t_mcl= new MovieClipLoader();
>
> _root["thumbnail"+i].lytter= new MovieClip();
>
> _root["thumbnail"+i].lytter.onLoadComplete=function(){
>
> //here i want som code that will scale the graphics container (
> ["thumbnail"+i].gcon ) to a certain size!!
>
> }
>
> _root["thumbnail"+i].t_mcl.addListener( _root["thumbnail"+i].lytter );
>
> }
>
> 3 is yet to be solved because i cannot work out how to point to the
> ["thumbnail"+i].gcon from inside the onLoadComplete function so I can
> scale
> it....
>
> would appreciate any sort of help
>
> /kedde
>
>
>