Fugles redebygning er uden matematik og te~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 05:27

Fuglen prøver sig frem og lærer af erfaring

Leksikonet om mig siger

Bo Warming har mange mærkesager, som især kommer til udtryk i hans
mange net-skriverier. Et eksempel på dette er relativitetsteorien, som
han omtaler som "banal", og dens unødvendighed som korrektionsfaktor i
GPS. Hans generelle holdning til videnskaben er, at det meste kan
klares ved simpel 'trial and error', og at universitetsvidenskaben
derfor er overflødig.

..http://da.wikipedia.org/wiki/Bo_Warming
(uddybning i http://en.wikiquote.org/wiki/da:Bo_Warming )
---------------------------------
Trial and error = prøven sig frem - men styret af overordnet
fornemmelse/intuition

Selvfølgelig krævede GPS en komputer, altså hurtig traditionel
regnemaskine - men ikke meget avanceret matematik.Ingen matricer eller
calculus.

Computeren skyldes ikke matematik men Babbage-bondelogik

Radio skyldes Ørsted-Faraday pragmatikere - ikke Maxwell-ligninger

Jeg tror ikke Max Planck , der har næsten total ære for alt vedr
kvanter, har gavnet teknologi - kan du begrunde hvordan?
Brintbombeopfinderne vises ved tavle med integraltegn - hvorfor
(Bethe, Teller)?

Marconi, Hertz og Valdemar Poulsen står GPS på skuldrende af - måske
ikke Ole Rømer (og slet ikke relativity ). Hvem behøver vide præcis
lysthastighed, når man har successive approximationer til justering af
fejl.

Engelske kolonisatorer forbød runde afrikanerhuse - hvorfor? Er det
ikke beslægtet, at man ikke vil give lån i mit ubelånte 5-9
mio-kr-hus, der har fejlfri tilstandsrapport - men ikke udstråler
professionelt MATEMATISK håndværker og arkitekt arbejde.

Fra : ThomasB

Dato : 08-06-06 15:19

> Fuglen prøver sig frem og lærer af erfaring
>
> Leksikonet om mig siger

Det siger det nok fordi du har bedt det sige det om dig ik Einstein?

> Selvfølgelig krævede GPS en komputer, altså hurtig traditionel
> regnemaskine - men ikke meget avanceret matematik.Ingen matricer eller
> calculus.

Sikkert ikke, ligesom man heller ikke behøver et køleskab.

Man behøver heller ikke computer, men det gør tingene meget nemmere.

Fra : Ole Andersen

Dato : 08-06-06 15:35

"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> wrote in message

> Det siger det nok fordi du har bedt det sige det om dig ik Einstein?

Nej, det gør det beviseligt ikke, Sherlock.

Fra : ThomasB

Dato : 08-06-06 18:42

"Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, det gør det beviseligt ikke, Sherlock.

Så kom med beviset, doktor Watson.

Fra : Ole Andersen

Dato : 08-06-06 21:14

> "Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

> Så kom med beviset, doktor Watson.

Du kan jo bare kigge på, hvem der har bidraget til den side. Det behøver jeg
vel ikke finde for dig.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 21:35

"Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> wrote in message
> "ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> wrote in message

> Du kan jo bare kigge på, hvem der har bidraget til den side. Det
> behøver jeg vel ikke finde for dig.

Ja, tjæk DET. Og erkend at påstanden om at jeg hr bidraget til reklame
for mig selv, savner enhver belæg

Anders Wegge Jacobsen har modarbejdet at jeg gjorde
Glistrup-leksikonartiklen sober

Men mit liv er for kort til at røre snak om mig

Nogen der har inkorporeret mine skriverier i eget AKTIVE ORDFORRÅD,
dvs har forstået, har bidraget til wikipedia, og det er jeg ikke ked
af, men jeg har ingen deltagelse i modarbejdelse af Anders Wegge
Jacobsen usaglighed eller hvem der måtte have søgt at gøre artiklen om
mig så dårlig som den om Glistrup

Perlsø har ikke overført Einstein-reklame til eget ordforråd. Han kan
ikke sætte ord sammen selv til støtte for sin sag.
Men nogen, der har værdsat OG FORSTÅET mine skriverier, har evnet med
talent at udplukke fornuftige højdepunkter og give en fairplay omtale

Hvor mange danskere har halvt så voluminøs dækning af deres liv eller
skriveri på wikipedia?

Og kan nogen finde andre fejl end den at jeg sku være blevet smidt ud
af Z pga kropslugt, hvad er ren sindsyge (som så meget EB-reportage)

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 21:41

> [...]
> "ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> wrote in message

> Du kan jo bare kigge på, hvem der har bidraget til den side. Det

Jo. Næppe nogen kan finde usaglighed, som du antyder
Vær nu helt præcis og pinpoint en fejl.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-06 21:55

"Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> writes:

> Du kan jo bare kigge på, hvem der har bidraget til den side. Det behøver jeg
> vel ikke finde for dig.

Det antydes at Bo ikke kan finde ud af at opgive navn. Det kan da
ikke passe.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : ThomasB

Dato : 09-06-06 10:54

"Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

> Du kan jo bare kigge på, hvem der har bidraget til den side. Det behøver
> jeg vel ikke finde for dig.

Så du kan ikke bevise det doktor Watson?

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-06 11:41

> "Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

> Så du kan ikke bevise det doktor Watson?
På Wikipedia kan man se hvem har gået imod og været for et
leksikonartikel
Kan nogen vedr artiklen om mig udlede at det er venner af mig der har
skrevet eller hvorfor Anders Wegge Jacobsen, der hindrede min
fejlretning vedr Glistrup-artiklen, ikke har imødegået artiklen om mig
eller artiklen med citater fra mig, hvis dem fandt den for positive?

Fra : Ole Andersen

Dato : 09-06-06 12:53

"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> wrote in message

> "Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

> Så du kan ikke bevise det doktor Watson?

Jo da, sagten. Åbn øjnene, så falder du over beviset.

Fra : ThomasB

Dato : 14-06-06 11:03

> Jo da, sagten. Åbn øjnene, så falder du over beviset.

Du kan altså ikke bevise det.

Fra : Ole Andersen

Dato : 14-06-06 12:45

> "Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

> Du kan altså ikke bevise det.

Jo.

Fra : ThomasB

Dato : 14-06-06 19:06

> Jo.

Åbenbart ikke.

Fra : Ole Andersen

Dato : 14-06-06 19:11

> "Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

> Åbenbart ikke.

Hvad er det, du ikke selv kan finde ud af, og som du skal have hjælp til.
Jeg nægter at tro, at du ikke kan finde ud af at se, hvem der har skrevet
ting på wikipedia.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-06-06 19:14

"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> wrote in message
> "Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

> Åbenbart ikke.

Kan man bevise noget så

1. vil man gentage sin argumentation (evt pr copypaste, der er nem)
2. evt forbedre den eller omformulere den

Børnehaveagtig nej-jo strid tyder på at man ikke evner bevis.

Jeg udsattes i byretten fornylig for omvendt bevisbyrde, så jeg
dømtes,

Det er temmelig umuligt at bevise at noget ikke er sket.

Jeg har aldrig påstået at jeg kan bevise at Einstein ikke har gjort
gavn.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-06-06 20:23

"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> writes:

> "Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

> Ã…benbart ikke.

Det er åbenbart for svært for folk at få øje på det fine link til
sidens historik, så jeg skal ofre mig. Og ikke andet kan jeg vel få
fred. <http://da.wikipedia.org/w/index.php?title=Bo_Warming&action=history>

Og siden du nu ikke kunne få øje på det, kunne du så overtales til at
komme med et bud på hvad vi kan gøre, for at gøre det mere synligt?

--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 16:01

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
> GPS. Hans generelle holdning til videnskaben er, at det meste kan
> klares ved simpel 'trial and error', og at universitetsvidenskaben

Hej Bo,

har du fået læst den grundbog i Relativitetsteori som jeg anbefalede
dig?

Hvis du har glemt titelen er den:

"Introducing Einstein's Relativity" af D'inverno, forlaget Oxford. Den
kan bestilles på polyteknisk.dk

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 19:09

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Hej Bo,
>
> har du fået læst den grundbog i Relativitetsteori som jeg anbefalede
> dig?

Hvis du har forstået en logik der taler for at Einstein gavnede, så
genfortæl den i egne ord

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 19:43

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Hvis du har forstået en logik der taler for at Einstein gavnede, så
> genfortæl den i egne ord

OK:

Relativistetsteorien virker. Både i partikelacceleratorer og GPS, samt
gravitationel lensning af fjerne galakseklynger.

Noget at tilføje?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-06 20:28

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> gravitationel lensning af fjerne galakseklynger.

Nåja, det er der jo noget om.

Har vi et billede Bo kan se?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 20:34

> Nåja, det er der jo noget om.
>
> Har vi et billede Bo kan se?

Nemt at finde på google, søg på "gravitational lensing":

http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=gravitational+lensin
g&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Eksempel med billeder:

http://www1-c703.uibk.ac.at/users/c70380/adoa.html

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 20:54

> Nemt at finde på google, søg på "gravitational lensing":

> [...]
Links helt uden værdi

Aldrig kan nogen forklare en skid i EGNE ORD

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 21:11

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Links helt uden værdi
>
> Aldrig kan nogen forklare en skid i EGNE ORD

Kommentar helt uden værdi.

Aldrig kan Bo Warming være saglig når det kommer til tilbagevisning af
hans UKORREKTE PÅSTANDE

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 21:44

> Kommentar helt uden værdi.
>
> Aldrig kan Bo Warming være saglig når det kommer til tilbagevisning
> af
> hans UKORREKTE PÅSTANDE

Perlsø har præciseret at han ikke "har tid" til at forklare sine
links, der ikke ser ud til at berøre mine skriverier

Tag blot at copypaste et par sætninger, som du mener går imod mine
arbejdshypoteser'

End ikke det evnes - tror jeg. Men vi får se.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 21:58

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Perlsø har præciseret at han ikke "har tid"

Jo, jeg har masser af tid, jeg gider bare ikke, fordi jeg ved hvad dit
svar bliver - en usaglig afvisning. HVER GANG.

> [...]
> arbejdshypoteser'
>
> End ikke det evnes - tror jeg. Men vi får se.

Ejer du evnen til at tænnke selv eller har din sindssygdom fjernet den
sidste rest af muligheden for at omgå din faktaresistens når det kommer
til emner du ikke er enige i?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-06 01:37

> [...]
Det indrømmer du altså at du ikke kan og aldrig har kunne og ikke aner
noget håb om at kunne?

> Kommentar helt uden værdi.
>
> Aldrig kan Bo Warming være saglig når det kommer til tilbagevisning
> af
> hans UKORREKTE PÅSTANDE

Citer ordret pr copypaste en ukorrekt påstand fra mig - det er aldrig
sket endnu på usenet, vedr noget væsentligt der ikke var om
shorthandsjusk..(Som der er meget af på
http://da.wikipedia.org/wiki/Bo_Warming
http://en.wikiquote.org/wiki/da:Bo_Warming)

Og forklar i egne ord Einstein-gavn.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-06 07:03

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Og forklar i egne ord Einstein-gavn.

Bo, du kommenterede ikke min udredning af gravitationnslinser.

Skal jeg forstå det sådan at du har forstået begrebet nu, og Peter
ikke behøver forklare alligevel?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-06 08:05

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Bo, du kommenterede ikke min udredning af gravitationnslinser.
>
> Skal jeg forstå det sådan at du har forstået begrebet nu, og Peter
> ikke behøver forklare alligevel?

Hvis det indgår i et ræsonement , som I har planlagt, der beviser at
relativity var flaskehals for noget som har ændret skatteyderes
hverdag, så venligst forklar.

Link har hidtil været total irrelevante. Skriv i egne ord, men gerne
på engelsk, hvis sådan maskerade er behageligst for Jer.

Skriv kort det nødvendige. Spild ikke alles tid med blær og omsvøb, a
la Perlsøs kvante-halvleder skønsang. Som Einstein bestemt ikke har
berørt.

Spørgsmålet er hvilke Einstein-teorier der gavnede produktudvikling,
rent praktisk.

Jeg har altid været åben for muligheden, men at du nu lufter
muligheden af noget forklaring, er omsider optimisme-skabende.

Jeg tror at gravitations-linser er en vildmand, for de har da ikke
forbindelse med abombe, GPS eller halvledere - de tre store ting som
Einstart postuleres af have gavnet meget eller en smule, men som han
aldrig selv har påstået at have haft betydning for.
Og han var ikke særlig beskeden - da astronomiske fænomener vedr Venus
matchede hans teori - tilfældigvis, måske - så pralede han at nu ville
tyskerne kalde ham tysker og ikke jøde.

Der var nogle få nazier - ingen højtstående videnskabsmænd og slet
ikke Hahn eller Planck - der led af jødefysik-racisme (som opfandtes
længe før Einstein blev kendt), men at nogen truede Einstein i 1932
eller da han turistede til sit gamle land, skjult og kortvarigt , i
1933, er det rene vås - har du kilder til at han chikaneredes af nogen
nazi nogensinde?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-06 09:07

> Hvis det indgår i et ræsonement , som I har planlagt, der beviser at
> relativity var flaskehals for noget som har ændret skatteyderes
> hverdag, så venligst forklar.

En ting af gangen. Svar venligst på om du har forstået begrebet.

Altså at lys ikke bevæger sig i rette linier i nærværelse af noget
meget tungt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : ThomasB

Dato : 09-06-06 11:01

> Spørgsmålet er hvilke Einstein-teorier der gavnede produktudvikling, rent
> praktisk.

Hvis det er sådan man måler om folk har været gavnlige, så har hverken du
eller glistrup være gavnlige.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-06 21:40

> Links helt uden værdi
>
> Aldrig kan nogen forklare en skid i EGNE ORD

Nå, du ved ikke hvad gravitationslinser er for noget?

Det er såmænd ikke så indviklet - går bare på at lys ikke altid
bevæger sig i lige linier, men kan afbøjes af noget tungt

Herved kan lyskilder der ville være i skjul ud fra den traditionelle
opfattelse, alligevel ses i forvrænget udgave "rundt om" det tunge
objekt.

Er det godt nok?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-06 07:14

> Nå, du ved ikke hvad gravitationslinser er for noget?
>
> Det er såmænd ikke så indviklet - går bare på at lys ikke altid
> bevæger sig i lige linier, men kan afbøjes af noget tungt

Længe før Newton vidste man, at prismer bryder lysets ellers rette
bane.

> Herved kan lyskilder der ville være i skjul ud fra den traditionelle
> opfattelse, alligevel ses i forvrænget udgave "rundt om" det tunge
> objekt.

Alle kender den metaforistiske Einstein-lyrik, men har den gavnet
nogen skatteyders HVERDAG - nej vel?

Du er stadig nøgen som Kejseren Uden Klær, hvad angår bevis på
relativity-gavn

Helt sindsyge er nørdslænget når de taler om at "universet krummer" .
Noget uendeligt kan ikke krumme.

Nogle astronomiske iagttagelser ER IKKE I MODSTRID MED ideen om krumme
lysbaner, men det beviser ikke at teorien har sandhedsværdi - den kan
ikke bruges til at forudsige eller forklare noget nyt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-06 07:20

> Længe før Newton vidste man, at prismer bryder lysets ellers rette
> bane.

Det sker lige i brydningspunktet, og ikke jævnt som ved afbøjning.

De to ting er IKKE det samme.

> Alle kender den metaforistiske Einstein-lyrik, men har den gavnet
> nogen skatteyders HVERDAG - nej vel?

Jeg snakker ikke om Einstein, jeg forsøger at forklare begrebet.

Har du forstået det nu?

> Du er stadig nøgen som Kejseren Uden Klær, hvad angår bevis på
> relativity-gavn
>
> Helt sindsyge er nørdslænget når de taler om at "universet krummer"
> . Noget uendeligt kan ikke krumme.

Jeg synes da du er mere sindssyg når du siger at universet er
uendeligt. Hvordan kan noget være uendeligt?

Forklar gerne step-by-step.

(og undlad venligst at krydspostere)
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-06 08:55

> Det sker lige i brydningspunktet, og ikke jævnt som ved afbøjning.
>
> De to ting er IKKE det samme.

Selvfølgelig er den ubeviste krum-univers poesi noget helt, helt andet

Men rager den nogens hverdag?

Newton var unyttig, men havde dog virkelighedssans.

Einstein er Kejserens Ny Klær underholdning. lyder min ubestridte tese

> Jeg snakker ikke om Einstein, jeg forsøger at forklare begrebet.
>
> Har du forstået det nu?

Ingen har forstået men om du har lidt ligegy ldig blæreviden udover
den gode forståelse som alle med topkarakter ved fysikstudentereksamen
har (jeg fik 13)
DET VEDKOMMER IKKE VORT ENESTE VÆSENTLIGE EMNE - den eventuelle
Einstein gavn som du og Perlsø og snese af dk.videnskab debatører har
skråsikkert og nedladende doceret i et årti, men aldrig evnet at
angribe pr logikræsonement.

> Jeg synes da du er mere sindssyg når du siger at universet er
> uendeligt. Hvordan kan noget være uendeligt?

Hvis et rum ikke er u-endeligt, så forklar hvad der er bag den flade,
hvor det holder op - vakuum? Altså rum uden partikler? Gud (og hans
terninger som Einsteinfuldemandssnak cirklede meget om) ?

Bland ikke sindsyge ind i disse totalt nytteløse godtkøbssnak
spørgsmål som jo kun er om Einstein i glansrollen som showman
Som en FILOSOF som os rindalister bør få alle politikere til at LÆGGE
PÅ IS, mht bevilginger
Det er måske sindsyge at kalde månen grøn ost, men det er ikke
sindsyge at ævle om arvesynd, universkrumhed og "hvad sker nær lysets
hastighed"(når ingen raket nærmer sig % af denne hastighed).

Det eneste interessante er om han var flaskehals for udvikling af GPS,
abombe, halvledere eller lignende

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-06 09:15

> [...]

> hvor det holder op - vakuum? Altså rum uden partikler? Gud (og hans
> terninger som Einsteinfuldemandssnak cirklede meget om) ?

Det har jeg set i Men In Black II. Universet er en glaskugle der
bliver spillet med, sammen med andre universer.

Se selv filmen og bliv overbevist.

> Det eneste interessante er om han var flaskehals for udvikling af GPS,
> abombe, halvledere eller lignende

Nejda. Einstein er da ligemeget, er han ikke?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-06-06 22:35

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> ""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Selvfølgelig er den ubeviste krum-univers poesi noget helt, helt andet
>
> Men rager den nogens hverdag?

Nej, men det kommer det til den dag vi skal manipulere rumtiden for at
tillade interstellare rejser, somn fx. ved ormehuller.

> Newton var unyttig, men havde dog virkelighedssans.
>
> Einstein er Kejserens Ny Klær underholdning. lyder min ubestridte tese

Din tese er forkert.

> Ingen har forstået men om du har lidt ligegy ldig blæreviden udover
> den gode forståelse som alle med topkarakter ved fysikstudentereksamen
> har (jeg fik 13)

Og det kan du ikek bruge til en skid siden du i dag demonstrere at din
kaperen af avanceret naturvidenskab er tæt på nulpunktet. At jeg ofte
fik 13 i retstavning i skolen kan heller ikek bortforklare at jeg ofte
laver slåfejl i mine indlæg her på nyhedsgruppen, vel?

> [...]
> Einstein gavn som du og Perlsø og snese af dk.videnskab debatører har
> skråsikkert og nedladende doceret i et årti, men aldrig evnet at

Hvorfor mener du at der er noget at angribe? Relativitetsteorierne er
ikke indtilv idere blevet udforet af emperiske målinger der betvivler
deres konklusioner.

> Hvis et rum ikke er u-endeligt, så forklar hvad der er bag den flade,
> hvor det holder op - vakuum? Altså rum uden partikler? Gud (og hans
> terninger som Einsteinfuldemandssnak cirklede meget om) ?

Nu er det sådan at den seneste forskning i rumtidens krumning
(supernovamålinger fra fjerne galakser) og universets geometri tyder på
at vores univers er meget tæt på at være fladt, men faktisk ligger det
på den hyperbolske side af Omega nul (kritisk tæthed). Det betyder altså
at universet har en saddelformet geometri og at på store skalaer er
vinkelsummen i en trekant i rumtiden under 180 grader.

Det var det ihvertfald da jeg havde mit kursus i kosmologi på KU for et
år siden.

> [...]
> PÅ IS, mht bevilginger
> Det er måske sindsyge at kalde månen grøn ost, men det er ikke

Jo, det er lige netop tosseri for alle andre end teologiske teorister.

> universkrumhed

Nej, for det er faktum.

> og "hvad sker nær lysets
> hastighed"(når ingen raket nærmer sig % af denne hastighed).

Men det gør subatomare partikler i acceleratorer på CERN og SLA o.a.
steder. Gør dit hjemmearbejde så du ikke kommer til at se så uvidende ud
når du argumenterer imod noget du tilsyneladende intet ved noget om.

> Det eneste interessante er om han var flaskehals for udvikling af GPS,
> abombe, halvledere eller lignende

Indtil vi opdager hyperrummet eller ormehulsmanipulation vil
stjernerejser nødvendigvis ske i skibe, som skal accellereres op til
lysets hastighed, og der komemr den specielle relativitet ind, for at
beregne bevægelsesenergi og impuls.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Bo Warming

Dato : 11-06-06 05:29

> [...]
> stjernerejser nødvendigvis ske i skibe, som skal accellereres op til
> lysets hastighed, og der komemr den specielle relativitet ind, for

Du er OT i dk.videnskab med din religiøse snak om ormehuller

Der er ikke realiteter i metafor-bavlet

Klart nul håb om gavn for danskeres hverdag

I et FRIT SAMFUND vil staten aldrig spilde penge på så
forskeregoistisk spildagtig forskning

Selv Max Plancks egenhændige opdagelse af ALT OM KVANTER har intet
gavnet - Newton er også unyttig skrivebordsteori vedr mekanik - men
måske hans lyslære har inspireret vedr abombeudvikling mm

Fra : Ole Andersen

Dato : 11-06-06 11:40

> [...]
> gavnet - Newton er også unyttig skrivebordsteori vedr mekanik - men måske
> hans lyslære har inspireret vedr abombeudvikling mm

Forklar venligst i egne ord, hvorfor du mener, at Newtons love eller
klassisk mekanik generelt er unyttigt.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-06 04:05

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Forklar venligst i egne ord, hvorfor du mener, at Newtons love eller
> klassisk mekanik generelt er unyttigt.
Det er da klart og når ingen opfindelse har haft at gøre med
naturlovs-fnidderet og lignende skrivebordsteori, og alt n yttigt
bygger på empiri, så bør vi se Newton som FILOSOF og kun det

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-06-06 10:11

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> naturlovs-fnidderet og lignende skrivebordsteori, og alt n yttigt
> bygger på empiri, så bør vi se Newton som FILOSOF og kun det

Det gør nu ikke noget at se på Newton som matematiker. Han opfandt jo
sin variant af differentialregning (herunder integration).

Bortset fra det, mangler du stadig at svare på om du har _forstået_
begrebet gravitationslinse.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-06 18:07

> [...]
> sin variant af differentialregning (herunder integration).
>
> Bortset fra det, mangler du stadig at svare på om du har _forstået_

Jeg har forstået hvad jeg behøver for at udtale mig som jeg gør, men
hvis du mener at du har bevis for Einstein-gavn så forklar det

Forklar hvad du mener jeg bør forstå for at give dig ret - jeg har
ikke tid at skrive en bog om min forståelse når jeg ikke kan se nogen
relevans i forhold til trådens debat.
Du må forklare hvor du vil hen - min forståelse har hidtil været
tilstrækkelig.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-06-06 18:26

> Jeg har forstået hvad jeg behøver for at udtale mig som jeg gør, men
> hvis du mener at du har bevis for Einstein-gavn så forklar det

Et trin af gangen.

Så lys afbøjes altså af tunge masser - den er du med på? Hubble har
taget billeder der viser det.

Hvilken effekt er det der gør at lys afbøjes af tunge masser? Fotoner
er jo masseløse.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-06-06 21:51

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> [...]
> taget billeder der viser det.
>
> Hvilken effekt er det der gør at lys afbøjes af tunge masser? Fotoner

Bo, her er den.

Vi har en situation hvor lys afbøjes af tunge masser. Lys udmærker
sig normalt ved at bestå af masseløse fotoner som bevæger sig korteste
vej fra A til B.

Spørgsmålet er så hvordan det kan være at lys kan afbøjes. Har du et
bud på hvilken mekanisme det drejer sig om?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 15-06-06 03:56

> Så lys afbøjes altså af tunge masser - den er du med på? Hubble har
> taget billeder der viser det.
>
> Hvilken effekt er det der gør at lys afbøjes af tunge masser?

You tell me.

Jeg tror ikke, at nogen skatteyders hverdag er blevet påvirket
positivt af relativity - snarere negativt af, at han skattebestjæles
til at finansiere den unyttige filosofi-science.Hos op at blande mine
privatforhold ind i generel science-debat

Jeg vil gerne belæres, men det skal sigte mod noget praktisk og
gavnligt, og når jeg nyder at morgensolen bager min hud, når jeg
ligger på min plæne , så ændrer det intet om du kalder den skønne
stråleenergi for "masseløse fotoner" og kvantespringene, der gør min
hud brun ,
er ligeglad med hvilke øgenavne eksperterne giver dem

- jeg tror ikke på hudkræft og så får man det nok ikke - .

Thomas med ryggen mod solen: "Det er skønt at blive solbagt - og så er
det gratis"

Nuser med hovedet i sit vandtrug "Dette helbreder alle smerter - men
det vil medicinalfabrikkerne ikke have folk til at vide"

Er du forresten sikker på at Hubble-teleskopet beviser, at lys bøjes
af tunge himmellegemers masser - de har observationer,
der *ikke modbeviser det*,
men det er ikke det samme. Og hvad kan det bruges til? INTET

"Måtte Prometeus først bilde sig ind at have stjålet lyset og gøre bod
derfor - for til sidst at opdage, at han havde skabt lyset, da han
længtes efter lys og at ikke blot mennesker, men også gud var et værk
i hans hænder og leret i hans hænder? Alt kun billeddannerens
billeder? Ligesom indbildningen, tyveriet, Kaukasus, gribben og hele
den erkendelses tragiske Prometeus?" Nietzsche. (Den muntre videnskab
1883)

"Do you really believe that sciences would have ever originated and
grown if The way had not been prepared by magicians, alchemists,
astrologers, and witches whose promises and pretensions first had to
create a thirst, a hunger, a taste for hidden and forbidden powers?
Indeed, infinetely more had to be promised than could ever be
fulfilled in order that anything at all might be fulfilled in The
realms of knowledge." Nietzsche

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-06-06 07:28

> You tell me.

Du vil ikke engang forsøge et gæt?

Nuvel, det kan jo ikke være tyngdekraft fordi fotonerne (som jo både
er partikler og bølger afhængigt af hvordan man ser på dem[1]) ikke
vejer noget.

Så må det være noget andet. Problemet er at lys er velkendt for at
bevæge sig den lige vej fra A til B (forklares som bekendt nemmest via
bølgeteorien), så en eventuelt forklaring skal tage højde for dette.

Spørgsmålet er så om "den lige vej" kan blive påvirket af tunge
objekter? Har du en holdning til dét?

Iøvrigt med hensyn til Hubble - naturligvis kan det ikke bevise noget,
men det kan indsamle empiriske data som mennesker ønsker at fortolke.

Der findes billeder som har nogen meget besynderlige særligheder, se
fx http://www.astro.virginia.edu/~jh8h/glossary/glens.htm (næsten
ingen ntekst, bare kun billede) hvor der er nogen tynde
cirkelbuer. Dem vil man naturligvis gerne forklare - har du et bud på
hvad det kan være?

[1] Det berømte dobbeltspalteeksperiment.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Weis

Dato : 12-06-06 20:34

Bo Warming wrote:

> Jeg har forstået hvad jeg behøver for at udtale mig som jeg gør, ...

Hvor ærgerligt at du ikke er mere ambitiøs.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-06-06 00:39

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> Hvor ærgerligt at du ikke er mere ambitiøs.

Alt er et spørgsmål om at prioritere.
Hvis jeg havde haft gode erfaringer med at lære og bruge matematik,
ville jeg ikke have specialiseret mig i organisk kemi.
Jeg troede på myten om at DNA ville ændre verden, tsk tsk. (jeg
troede også at ulandshjælp gavner ulande tsk tsk - og var fire år som
Danida&FN-lønslave om at indse, at Glistrup ved bedre)

Nu håber jeg, at de på dk.videnskab, der er mig overlegne, vil lære
dovne mig på en nem måde, de godbidder der ligger og venter på mig
Fysik er jo en lykkeskabende videnskab på linie med kemi, og logikken
bag teknologiens udvikling har min ingeniør- og opfinder-far, der var
i DAFFO sammen med John Larsson, givet mig smag for.
John Larssons supplement til min Einstein-kritik er jeg glad for.

At forstå radar har jeg en bog om, men får nok ikke tid til den de
første par år - at forstå gravitationslinser mere end jeg gør, ser jeg
ingen gulerod til, men jeg er ikke enig med Churchill om andet end VI
VIL VINDE, som jeg har skrevet fire meter højt på mit hustag med
bambus og selvlysende aluminiumprofiler - den britiske premiere
minister skrev at "Jeg vil gerne lære, men ikke belæres" og så
dumstolt er jeg ikke.

Mon snart folk fatter at vor fjende idag er farligere end hvad
Churchill bekæmpede - profettegningerne har ihvertfald fået nogen til
at vågne.

Kineserne beskev tyngden, massen og tyngdekraften fyldestgørende
årtusinder før Newton og Galilæi- hvad skal man med fysik om noget man
ikke kan ændre på?
Blæremåsen Newton markedsførte sig med anekdote om æble der faldt i
hovedet på ham, og selv Voltaire og Pope faldt for møntmesterens
PR-smartness. Men udover måske lyslæren, har Newtons matematisering
vist ikke gavnet skatteyderens dagligdag.
Har Max Plancks?
Maxwells har ikke, men Siemens' og Hertz' har.

En af Newtons største fans anførte de vilde og hysteriske
hekseprocesser i Salem ved Boston - naturvidenskabs-religion kan være
så intolerant som Islam.
Læs Paul Johnsons USA-historie

Menigmand, der som fugle bygger hus uden tegning, får deres liv
forpestet af sciencekloge bureaukrater

"Folk, der ved, hvad der er bedst/ hærger verden som en pest" Piet
Hein

Idag har jeg haft fornøjelse af gymnasie-eskursion til Loussiana, til
udstillingen "Bevægelse i kunsten" 1962. Der var lys på elastiske
pinde der vibrerede. Nu har jeg gjort min have til kunstværk med
elektrikerrør, der vibrerer tilsvarende, længder op mod fire meter,
der vibrerer elastisk i vinden og har dannebrogsflag , som dermed ses
og pynter mere end det i naboens bastante (og
flagreglement-overholdende) flagstang. Trist at bank&kredit
bureaukrater ikke værdsætter ikke-blåstemplet kunst, når de skal give
lån.- og en ejendomsmægler har fornylig helt afvist at vurdere stedet,
når jeg bruger min ytringsfrihed på en måde, der kan jage købere væk,
selvom en professionel boligbesigtiger og bygningssagkyndig, der
forevises pletfri tilstandsrapport, burde kunne abstrahere fra, hvad
kan fjernes på ½ time.(og ville blive fjernet før besigtigelse, hvis
irritation over kunst/propaganda-fornyelserne fornemmedes at være
årsagEN til irritationen). Men så ville ny krav blive stillet, a la
Thorbjørn der mener at min have er "sprunget i skov" fordi den er
skyggefuld, grøn og sval.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-06-06 12:32

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> Du er OT i dk.videnskab med din religiøse snak om ormehuller

Og du svarer som sædvanligt ikke på en skid af det man spørger dig om,
men forvandler dig til en USENET-nazi i bedste Kim Larsen-stil fordi du
udemærket ved at du er ude på et sidespor.

Du er direkte pinlig, Bo. Synd at du ikek selv fatter det.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-06 04:15

> [...]
> du
> udemærket ved at du er ude på et sidespor.
>
> Du er direkte pinlig, Bo. Synd at du ikek selv fatter det.

Os der kan lide frihed, ønsker minimalstat.

Det kan undskyldes at staten forkæler universiteter hvis de gavner
erhvervslivet eller sundhed, og hvis du vil forsvare Einsteinsk
forskning så er det værdiløst med dine betragtninger om ormehuller og
anden ukonkret og vævende sciencefiction.

Du har da bevisbyrde mht at relativity har været flaskehals for
Edisonske fremskridt, fx GPS, akraft eller halvledere.

Det er ikke nok at visse halvleder-ingeniører har følt sig
"inspireret" af kvantemekanik - som iøvrigt er 100% MaxPlanck-ære og
Bohr-Einstein-godtkøbssnakken er i populariserings-branchen.

Tysk radarforskning fra før WW1 skabte krigsinteresse, der førte til
et utal af dyre højenergi-eksperimenter , især efter WW2, der gav os
laser og mikrobølgeovn. Igen uden teoretisk fysisk ære.

Da Versailles-freden NEJ VÅBENTILSTANDEN krævede tysk udlevering af
deres genialt teknologisk overlegne flåde, sænkede de den udfor Scapa
Flow. Formodentlig for ikke at radar og anden genialitet, der vandt
Skagerak-slaget for dem, skulle blive kendt af modparten.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 12-06-06 11:10

> [...]

> "inspireret" af kvantemekanik - som iøvrigt er 100% MaxPlanck-ære og
> Bohr-Einstein-godtkøbssnakken er i populariserings-branchen.

Hvis du nu tog et grundlæggende kursus i Kvantemekanik ville du vide at
kvantemekanikken blev "opfundet" for at forklare de ting i fysikken, som
den almindelige thermodynamik og mekanik gav op overfor, som fx. hvorfor
et sortlegeme udstråler energi på nøjagtig den møde det gør.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-06 18:01

> [...]
> hvorfor
> et sortlegeme udstråler energi på nøjagtig den møde det gør.

Den banalitet du nævner vedkommer ikke de tungtvejende grunde jeg har
angivet til at afvise Einsteinære vedr praktiske nyskabelser

Du har intet angivet der peger mod Einstein-gavn - det er sagens
kerne.

Er man tilhænger af frihed, ønsker man privatisering, så ikke unyttig
relativityfiliosofi finansieres med skattepenge.

Gå efter bolden, ikke manden. Hvis du mener jeg har skrevet noget
ukorrekt så skriv hvad du mener er korrekt og hvor modstrid er. Du har
intet sådant gjort, for der er ingen fejl i hvad jeg har skrevet.
At du føjer indlysende sande men uvæsentlige forhold til, styrker ikke
din sag.
Før bevis - drop mudderkast.

Fotoelektrisk effekt var emne vedr Einsteins Nobelpris, men fotocellen
var opfundet af andre og det var Planck der skabte kvantemekanik med
brug af fotoelektriske undersøgelse, som på ingen måde står i gæld til
Einsteins banaliteter

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 12-06-06 22:11

> [...]

> angivet til at afvise Einsteinære vedr praktiske nyskabelser
>
> Du har intet angivet der peger mod Einstein-gavn - det er sagens

Jo, men du ignorerer dem konstant. Mener du stadig ikke at GPS (almen
relativitet) og halvledere (kvantemekanik) er til gavn for verden i dag?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Bo Warming

Dato : 12-06-06 23:19

> Jo, men du ignorerer dem konstant. Mener du stadig ikke at GPS
> (almen
> relativitet) og halvledere (kvantemekanik) er til gavn for verden i
> dag?

GPS er vidunderligt og vi bør især takke Wernher von Brauns og
kinesernes raketter, Marconis og Valdemar Poulsens radio og Ole Rømers
lyshastighed og Euklids pejle-geometri for fremskridtet, og slet ikke
Einstein.

Kvantemekanik har vist ikke ændret verden mht opfindelser, kun mht
erkendelse, og her har Max Planck næsten al ære.
Nobelpristager Schokly var blandt de store amerikanere der cirka 1950
ved storstilet trial-and-error drev udviklingen væk fra radiorør og
over til germanium og silicium halvledere og oprensningen af
diode-mineraler, og at man ved efterrationalisering (ligesom vedr
laser) har talt om kvantespring, betyder næppe at Plancks geniale
forsøg har været en vigtig inspiration til den værdifulde
chips-miniaturisering, der sammen med japanske produktionsmetoder har
fået computere ned i pris, så de er alles eje.

Hvis jeg har ignoreret noget, så mind mig om det, men vedr de to ting
du nævner, så er heller ikke de til ære for Einstein og Bohr - eller
Pauli, Schrødinger, Heisenberg .

Skal vi takke kinesisk yin-yen filosofi for Bohrs
komplementaritetsprincip? Nej. Og har den gavnet noget? Nej.
Har Bohrs og Einsteins breve til præsidenter mm om pacifisme bidraget
til at kun japanerne har været atombombet eller til at
Manhattan/LosAlamos/Chicago-projekter kom hurtigt igang?)? Nej og nej.
Pop og PR bør gennemskues.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 12-06-06 23:23

> [...]

> kinesernes raketter, Marconis og Valdemar Poulsens radio og Ole Rømers
> lyshastighed og Euklids pejle-geometri for fremskridtet, og slet ikke

SÅ hvordan vil du korrigere at GPS-sattelitternes ure går forkert uden
de forudsigelser som Almen Relativitet tillader?

> Kvantemekanik har vist ikke ændret verden mht opfindelser, kun mht
> erkendelse, og her har Max Planck næsten al ære.

Hvordan mener du at forskerne og ingeniørerne skulle opdage nue og bedre
materialer til brug i halvedere uden at vide hvordan elektroner og
elektronhuller opfører sig (forklaret af kvantemekanikken)?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Ulvir

Dato : 12-06-06 23:37

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> [...]
> bedre materialer til brug i halvedere uden at vide hvordan elektroner
> og elektronhuller opfører sig (forklaret af kvantemekanikken)?

Jeg tror det Bo prøver at sige er at der er intet nyt under solen, mht.
opfindelser..

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 13-06-06 00:09

Ulvir <augustus@mail.dk> wrote:

> Jeg tror det Bo prøver at sige er at der er intet nyt under solen, mht.
> opfindelser..

Jeg har en personlig teori om at al Bo's brokkeri mht. de højere
videnskaber kommer af at han ikke selv forstår dem, og derfor afviser
dem som værende ligegyldige.

Megalomani, måske?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Ulvir

Dato : 13-06-06 01:04

Peter Bjørn Perlsø wrote:
> Jeg har en personlig teori om at al Bo's brokkeri mht. de højere
> videnskaber kommer af at han ikke selv forstår dem, og derfor afviser
> dem som værende ligegyldige.
>
> Megalomani, måske?

Delusions of grandeur.. Maybe!

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 13-06-06 08:57

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Jeg har en personlig teori om at al Bo's brokkeri mht. de højere
> videnskaber kommer af at han ikke selv forstår dem, og derfor afviser
> dem som værende ligegyldige.

Jeg kom til at tænke på om det at Einstein var jøde i virkeligheden er BOWs
problem?

BOW er iøvrigt i mit killfilter, og det er way OT, men det var blot en
tanke. Han er jo åbenlyst anti-semitisk.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Of course the people don't want war. But after all, it's the leaders of the
country who determine the policy, and it's always a simple matter to drag
the
people along whether it's a democracy, a fascist dictatorship, or a
parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can
always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have
to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for
lack of patriotism, and exposing the country to greater danger.

- Herman Goering at the Nuremberg trials

Fra : Bo Warming

Dato : 14-06-06 05:11

"Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote in message

> Jeg tror det Bo prøver at sige er at der er intet nyt under solen,
> mht.
> opfindelser..

Der er ingen angreb på Einstein i min ydmyge efterspørgsel af bare et
lillebitte svagt indicie på at relativity har gavnet abombe, halvleder
eller GPS

Måske modeller om "elektronhuller" og "gravitationslinser" og
Planck-blindsporet om kvantespring kan INSPIRERE, men kernen i
udvikling af chips mm er intuitivt begavede forskeres prøven sig
frem - og enorme USA-militærbevilginger til at arbejde edisonsk dvs
"dont do it better, do it different" og så falder blind høne over et
korn.

Hvis nogen mener at teori har ledt til et bestemt gavnligt
eksperiment - fx Hahns - så forklar hvordan.

Tar lortebillederne nogens appetit? Det er interessant om sådant
virkelig kan ske. Eller om nogen kaste op pga ord.

1820 fandt Frauenhofer diskontinuitet i stjernespektre, og han er
dermed åndelig far til Planck mht den smule inspiration der ligger i
brud med Newton-kontinuitet, der aldrig var model vedr andet end grov
mekanik.

Et tusindtalligt hylekor af Bohr-typer har solet sig i æren af den
smalltalk som Planck affødte - men praktisk gavn kan ikke påvises.

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 20:38

> [...]
> samt
> gravitationel lensning af fjerne galakseklynger.

Selvfølgelig er der noget ultravæsentligt at tilføje

GPS og accelleratorer havde virket præcis lige så godt uden
Einsteinsmalltalken. Modbevis det, please.

Galakser - ´who cares - alt kan påstås om dem og de ændrer INGENS
hverdag

Kom nu til dine links og forklar dem i egne ord

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 21:11

> [...]

> GPS og accelleratorer havde virket præcis lige så godt uden
> Einsteinsmalltalken. Modbevis det, please.

Din påstand - din bevisbyrde.

> Galakser - ´who cares - alt kan påstås om dem og de ændrer INGENS
> hverdag

Det kan godt være at det ikek umidelbart har nogen påvirkrkning af vores
hverdag og i hverdagen anvendt teknologi, men det er et skridt på vejen
i søgen efter sandhed - men det anerkender du måske ikke?

> Kom nu til dine links og forklar dem i egne ord

Hvorfor, når links forklare det meget bedre end jeg kan og iøvrigt
gider?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 21:24

> Din påstand - din bevisbyrde.

Sføli har du be visbyrde, for du er antifrihed og vil have
skattebetalt forskning af Einsteintype dvs du anklager skatteyderen og
skal BEGRUNDE AT BEVILGINGER TIL FILOSOFIFYSIK GØR GAVN

Mig der sir pengene har det bedst i borgernes lommer -status quo - har
ingen bevisbyrde

> [...]
> i søgen efter sandhed - men det anerkender du måske ikke?

> Hvorfor, når links forklare det meget bedre end jeg kan og iøvrigt

Enhver lærer ved, at når andres ord kopieres som besvarelse, er det
bevis på at INTET ER FORSTÅET - at man er en stalinistsoldat med
totalaurotitetstro, (eller værre - muslimagtig)

Du erkender at du kan ikke selv sætte ord sammen der beviser
Einsteingavn.. Du er som slaver der forguder en halvgud, der ejer dem.

Antag at jeg ikke ku Engelsk.
Oversæt dit link. Erkend derefter at du ikke har fattet logik der
beviser at nogens dagligdag er ændret af relativity.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 21:44

> [...]

> skattebetalt forskning af Einsteintype dvs du anklager skatteyderen og
> skal BEGRUNDE AT BEVILGINGER TIL FILOSOFIFYSIK GØR GAVN

Du vrøvler som sædvanligt. Jeg vil have privatiseret og
markedskontrolleret forskning. Jeg er mere pro-frihed end du nogensinde
har været.

> Mig der sir pengene har det bedst i borgernes lommer -status quo - har
> ingen bevisbyrde

Nonsens. Enhver der kommer med en påstand har bevisbyrden. Kom med
beviser for din påstand eller indrøm at du ikke har noget grundlag for
din holdning.

> [...]
> totalaurotitetstro, (eller værre - muslimagtig)
>
> Du erkender at du kan ikke selv sætte ord sammen der beviser

Sagtens, men hvorfor skulle jeg når jeg af erfaring ved at du afviser
det med en stupid oneliner ala "Galakser - ´who cares - alt kan påstås
om dem og de ændrer INGENS hverdag" eller "absolut meninsløst link"
eller lignende idioti?

> Du er som slaver der forguder en halvgud, der ejer dem.

Jeg tilbeder ingen guder.

> Antag at jeg ikke ku Engelsk.

Synd for dig.

> Oversæt dit link.

Gør det selv med AltaVista's BabelFish.

>Erkend derefter at du ikke har fattet logik der
> beviser at nogens dagligdag er ændret af relativity.

Nu flytter du målstolperne. Først hed det sig fra din sige at der ikke
"var nogen logik i RELATIVITETSTEORIEN", og nu siger du ligepludselig at
der "ikke er nogens dagligdag der er ændret af RELATIVITETSTEORIEN"?

Iøvrigt tager du fejl, hvilket igen og igen er forklaret dig. jfr.
diskussionerne om GPS.

Hvordan føles det at være en løgnagtig nar, Bo? Underer du dig selv over
at ingen vil tage dig seriøst, når du er så uærlig?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 23:50

> Hvordan føles det at være en løgnagtig nar, Bo? Underer du dig selv
> over
> at ingen vil tage dig seriøst, når du er så uærlig?

Intet uærligt er indiceret vedr mine skriverier - hvad sku det være?

Når man som jeg (og i lidt mindre grad Glistrup) står for extrem
frihed, og afvisning af skatteyderbetalt forskning vedr relativity, så
er man FOR status quo og minimalstat dvs privatiseret forskning kun

Den Einstein-*troende* ufri Perlsø kan ikke selv argumentere for at
Einsten har gjort gavn.

Som skrædderne i Kejserens Ny Klær henviser han til autoriteter.

Forklar i egne ord hvordan hv erdagen for nogen skatteyder er blevet
bedre af relativity.
Eller pluk key line i dine link ud. , så vi kan se at de alle er
irrelevante og værdiløse.

Billederne af mit hus er taget af en af mine sønner - som skammer sig
over husets stand, han er biologistuderende og hjernevasket af
snobbeuniversiteter og snobbemor.
Siden de bleve taget er hurtig sporadisk filsning sket vedr skorsten,
som jeg har nævnt - helt unødvendigt
Taget kan ikke forbedres - intet dansk tag er funktionelt bedre.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 23:55

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

<det sædvanlige gylle>

Har du nogen konstruktiv kritik af relativitetsteorien, eller vil du
fremture med at prøve at afspore debatten?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-06 00:25

> Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:
>
> <det sædvanlige gylle>
>
> Har du nogen konstruktiv kritik af relativitetsteorien, eller vil du
> fremture med at prøve at afspore debatten?

Når jeg skriver om gylle, så er det om husdyr-lortpis-blanding

Jeg er ikke vulgær og intetsigende som mine modparter
Min konstruktive kritik af relativity er at ingen kan argumentere for
at denne grundforskning har nærmet sig gavn og forbedring af
skatteborgeres dagligdag

Det er afsporende at ingen vil uddybe sine link og ikke kort og klart
skitsere at abombe, GPS eller halvledere skulle have haft berøring med
noget Einsteinforskning.

Politikens bog VIDENSKABENS HVEM HVAD HVOR udlåner jeg gerne, vil
nogen vil læse at vort lands bedste fagfolk angiver at Einstein kom
efter Max Planck mht sin godtkøbssnak

Planck var original og skaffede ny viden.

Men ingen teoretisk fysik - heller ikke Newton og Planck - har vist
været gavnlig men de var dog fornyere mht indsigt.

At Bohr og hans religiøse diskussioner om Gud&terninger med Einstein
sku have gavnet andet end journalistisk underholdning, er også en syg
tanke.

Heisenberg og Schrødinger og usikkerhedsrelationer er så værdiløse som
Bohs yin og yan komplementaritet

Bohr og Einstein populariserede den geniale (men unyttige) Planck -
der som jeg angreb at man talte om jødefysik. Som var en delvis saglig
kritik - med dumt racistisk etiket - der opståd ca 1900 altså slet
ikke er nazi.
Plancks opdagelse af AL kvantesnak var ca 1900 - eksperimenter var
hans basis - men det var Hahn mfl der udførte GAVNLGE EKSPERIMENTER,
praktik der kunne bruges

Ingen kan vedr superstrenge blot ANTYDE hvordan de sku gøre gavn.
Man er helt nede på Johannes Møllehave planet mht at forgude hvad man
ikke fatter noget af.

Typisk for relativity-uvidenhed på usenet, er at når jeg spørger om
forskel på speciel og generel relatity, så påstås metaforisk det er
som forskel på flad og rund jord. Som om nogen halvdel af Einsteins
livsværk var mere værdiløst end andet. Intet er mindre end nul, når
ikke negative begreber indføres.
Og jeg har aldrig påstået skadelighed - faktisk var Princeton
privatiseret så kun sponsormidler spildtes
Men Holger Beck Nielsens superstrenge er spild af skatteydermidler.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-06-06 10:58

Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Når jeg skriver om gylle, så er det om husdyr-lortpis-blanding

Det har du altså ikke. Tak for indrømmelsen.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-06 11:37

> Det har du altså ikke. Tak for indrømmelsen.

Jeg har rigelig ofte måtte gentage hvorfor intet tyder på
Einstein-gavn

Jeg dybdeborer gerne når Jer med bevispligt har fremlagt argumentation
for evt gavn.

Jer der går ind for statslige universiteter hvor man følger det
unyttige relativity spor, burde kunne argumentere, men ingen har gjort
en beviskæde færdig
Så det er nok umuligt. Link der skamroser argumentløst er du kun
kommet med. Forklar i egne ord hvordan relativity har haft berøring
med noget forbrugergavnligt.

Ovenstående >>> ord om gylle er ikke mine.

At generalisere er at være idiot , sagde Nietzsches læremester
Emerson, og jeg tror ikke at nogen usenetter kun skriver gylle så det
er utænkeligt at quote fra mig er sandt

Os der kan lide frihed, foretrækker al forskning privatiseret.

At GPS er finansieret af både forsvar og firmaer, beviser ikke at
deres snak om relativity er andet end tom reklame for en "halvgud" som
er PR-mæssig gavnlig for USA

Schockley udførte halvleder udvikling og fik nobelpris for det og
brugte aldrig relativity.

Masser af autoriteter har afvist at Einsteinformel om dobbelt energi
for dobbelt brændselsmængde har gavnet abombe.

Ingen på dk.videnskab har i ti år forklaret at fyrbøderligningen
skulle have gavnet Hahn eller hans disciple/fortolkere incl
assistenten Meitner

Ved nogen præcis hvad hun føjede til sin chefs værk?

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-06-06 16:31

Bo Warming wrote:

[Snip - usammenhængende tekst]

Fundatsen for dk.videnskab siger at diskussion af videnskabens
nyttevirkning er et uønsket emne. Det henvises til dk.politik, hvortil
jeg har sat FUT. Du er blevet mindet om det før, så du har ingen
undskyldning for at være OT. Jeg har til dato ikke set et eneste emne
der retfærdiggør en krydspost mellem dk.videnskab og dk.politik, og det
er stort set udelukkende dig der starte disse. Hvis dit formål ikke er
at starte mudderkastning (trolling), hvad er det så?

--
PeKaJe
Sit back and watch the messages. This is actually more important than one

Fra : Thomas Krogh

Dato : 08-06-06 18:35

(...)
> Fuglen prøver sig frem og lærer af erfaring

Mens mennesket kommer endnu længere ved analyse, deduktion, logik, matematik
og de andre fine redskaber vi har tilegnet os gennem årene.

(...)
> Trial and error = prøven sig frem - men styret af overordnet
> fornemmelse/intuition
(klip "bla bla jødefysik bla bla
jeg-forstår-ikke-matematik-så-jeg-kan-ikke-lide-det etc etc)

Du har mange spændende påstande, men det er jo - som du har fået at vide
sikkert 100 gange før - kun gentagelser fra "påstandsautomaten". Er der
nogen særlig grund til at du bruger så meget tid på gentagelser, og så lidt
på argumentation og dokumentation?

(...)
> [...]
> mio-kr-hus, der har fejlfri tilstandsrapport - men ikke udstråler
> professionelt MATEMATISK håndværker og arkitekt arbejde.

Dit hus har samme kvalitative udstråling som en afrikansk slumhytte. Jeg
tror det har en del mere indflydelse på folks vurdering af dets værdi, end
matematiske overvejelser (eller dit liv som offentlig "påstandsautomat").

mvh

Thomas Krogh

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 19:16

"Thomas Krogh" <thomas_alfa@hotFJERNmail.com> wrote in message

> Dit hus har samme kvalitative udstråling som en afrikansk slumhytte.

Men når Realkredit Danmark siger at fremtræden og stand er årsag til
at de slet ikke vil låne en øre i det ubelånte hus,
og når der er fejlfri tilstandsrapport, s¨å skriger de til himlen

"Vi mobber værre end nazi"

Kun intolerance og foragt for ytringsfrihed får dem til at nægte lån

Alene grundværdi giver sikkerhed for et lån på et par millioner og
ejendomsmæglervurdering på over 6 mio gør sikkert, at de aldrig kan
tabe penge på lånet, selvom min årsindtægt kun er 200000 kr

Fra : Thomas Krogh

Dato : 08-06-06 19:31

(...)

> [...]
>
> "Vi mobber værre end nazi"
>
> Kun intolerance og foragt for ytringsfrihed får dem til at nægte lån

Nejda. Værdien af et hus er aldrig større end den markedet vil give, og hvis
der ikke er nogen der vil give det du tror det værd, ja, så har det ikke den
værdi. Så simpelt er det. Og det skal kreditforeningerne naturligvis
orientere sig imod.

(...)
> Alene grundværdi giver sikkerhed for et lån på et par millioner og
> ejendomsmæglervurdering på over 6 mio gør sikkert, at de aldrig kan
> tabe penge på lånet, selvom min årsindtægt kun er 200000 kr

Jeg tvivler på at værdien er ret meget over grundværdien. Hvis tag, skorsten
og ydre vedligehold er repræsentative for ejendommen, så er værdien af
bygningerne minimal. Lad os sige grundværdien + 400-500.000,- Jeg kender
ikke grundværdierne i de forskellige dele af København, men princippet er
det samme i resten af landet (og i storbyer i udlandet for den sags skyld).

Personligt ville jeg ikke turde byde meget over 2 - 2,5 millioner for din
matrikel, alt inklusive.

mvh

Thomas Krogh

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 20:32

> [...]
> skyld).
>
> Personligt ville jeg ikke turde byde meget over 2 - 2,5 millioner

Da alt er tip top funktionelt vedligeholdt er markedsværdi med denne
fine beliggenhed og have, typisk 3 gange offentlig vurdering, som er
2,85 mio kr

Tag er fejlfrit ægte norsk skifer fra 1897 , som tilmed er blevet
begforseglet så tæthed er perfekt i årtusinder frem, uanset orkaner og
mos og lav.
Skorsten kan ingen rokke - kom og kik evt prøv. For at tilfredsstille
kreditfjolserne har jeg haft murer til for under 500 kr at
cement-filse - helt unødvendig kosmetik.

McArthurtidens sortlistning af folk med kommunistskriverier bag sig,
overgås af långivernes sortlistning af mig.

Dårligere huse ejet af folkepensionister med halv indkomst af min, får
lov at leve murstenene op
Jeg er jødestjernet
Långivere er ikke finansielt motiveret, men har frynsegode for ansatte
ved at de kan nægte lån til anstødelig afviger, en så uhæmmet og
individualistisk person, at politi og dommer justitsmyrder udfra
påstand mod påstand

Iøvrigt mener jeg ikke vi skal kopiere fuglene
Skal man bestille bygningsmaterialer er en tegning klog strategi
Men af matematik behøves kun de fire regningsarter
---------------og som der står på mit plankeværk, hvor jeg har flyttet
en gammel solsorterede hen - SOLSORTEN BYGGER REDE UDEN AT FÅ KOMMUNAL
TILLADELSE

Fra : Thomas Krogh

Dato : 09-06-06 09:15

(...)

> Da alt er tip top funktionelt vedligeholdt er markedsværdi med denne
> fine beliggenhed og have, typisk 3 gange offentlig vurdering, som er
> 2,85 mio kr

En markedsværdi på knap 9 mio for en ejeNdom der ligner slum? Har du nogle
nyere handelseksempler fra området der bekræfter dette?

(...)
> McArthurtidens sortlistning af folk med kommunistskriverier bag sig,
> overgås af långivernes sortlistning af mig.

Naturligvis. Alle pengeudlånere er jøder og de kender dine sympatier.

(...)
> Dårligere huse ejet af folkepensionister med halv indkomst af min, får
> lov at leve murstenene op
> Jeg er jødestjernet

Snarere tværtimod.

(...)
> [...]
> ved at de kan nægte lån til anstødelig afviger, en så uhæmmet og
> individualistisk person, at politi og dommer justitsmyrder udfra

Du har ret. De er alle sammen efter dig.

(...)
> Iøvrigt mener jeg ikke vi skal kopiere fuglene
> Skal man bestille bygningsmaterialer er en tegning klog strategi
> Men af matematik behøves kun de fire regningsarter

Næh, men det er jo det du gerne vil have.

(...)
> ---------------og som der står på mit plankeværk, hvor jeg har flyttet
> en gammel solsorterede hen - SOLSORTEN BYGGER REDE UDEN AT FÅ KOMMUNAL
> TILLADELSE

Så gak som solsorten. Den brokker sig ikke over kreditforeningerne. Den
lever bare.

mvh

Thomas Krogh

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-06 11:12

> Naturligvis. Alle pengeudlånere er jøder og de kender dine
> sympatier.

Der er ikke mange jøder i nævnte långiverfirmaers bestyrelser.
Og de kender næppe til at jeg er uden fordomme mod jøder, men måske
Arne Melchior typer der vil statuere eksempel om at
holocaustminimalisering straffes, har givet ubegrundet dekret om at
der bør lånes mindst muligt og chikaneres mest muligt

> Du har ret. De er alle sammen efter dig.

Din generalisering er latterlig

Den måde glistrupske meninger irriterer folk, lader sig næppe indfange
i få ord.

Har du andre forklaringer, når folkepensionister generelt får lov at
få lån til at leve murstenene op med lavere indtægt end min, og jeg
har søgt om ½ mio lån og vurderingsværdi - den offentlige altså under
halvt af marked - er 2,85 mio kr?

At dømme påstand mod påstand er også gåde

Fra : Thomas Krogh

Dato : 09-06-06 22:07

newsbig.954$bV5.37@fe74.usenetserver.com...

(...)

> Din generalisering er latterlig

Nej, jeg ironiserer jo blot over din idiotiske paranoia.

(...)
> Den måde glistrupske meninger irriterer folk, lader sig næppe indfange i
få ord.

Alle lader sig sikkert irritere af et-eller-andet. Det er ligegyldigt.

(...)
> [...]
> få lån til at leve murstenene op med lavere indtægt end min, og jeg
> har søgt om ½ mio lån og vurderingsværdi - den offentlige altså under

Jada. Hvis udlåneren er det mindste usikker på værdien af det der skal
belånes, er det hans gode ret at undlade at belåne det. Det kender jeg da
flere eksempler på. En kreditforening er ikke en almenyttig socialkasse.
Umiddelbart ser dit hus ganske frygteligt ud. Hvis det afspejler resten af
bygningens kvalitet og vedligeholdelsesstand, forstår jeg udmærket at de
afviser at belåne det.

mvh

Thomas Krogh

Fra : Bo Warming

Dato : 10-06-06 06:05

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-06 19:44

> [...]

> at de slet ikke vil låne en øre i det ubelånte hus,
> og når der er fejlfri tilstandsrapport, s¨å skriger de til himlen

Det lyder som om du kan tjene rigtigt mange penge ved at forbedre
fremtræden og stand.

> Alene grundværdi giver sikkerhed for et lån på et par millioner og
> ejendomsmæglervurdering på over 6 mio gør sikkert, at de aldrig kan
> tabe penge på lånet, selvom min årsindtægt kun er 200000 kr

Så må du jo finde et andet udlånersted der er villig. Hvor svært kan
det være?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 20:36

> [...]
> fremtræden og stand.

> Så må du jo finde et andet udlånersted der er villig. Hvor svært

Nordea, BRF, DanskeBAnk, RealkreditDanmark, Totalkredit,
ARbejdernesLandsbank, Amagerbanken, Nykredit

har sagt totalt nej, men Lån og Spar vil godt låne 80% af vurderingen

Hvilket stadig er latterligt lidt. for afventes liebhaverkøb er dette
et 8 mio kr Rosenborg, mindst

Men lånemellemchefer er stupide og/eller effektive
sortlistningschikanesystemer er i spil

Alle vil bo centralt hvor tingene sker og med have er der kun
kartoffelrækkerne og mig og et par mer.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-06 21:44

> [...]

> har sagt totalt nej, men Lån og Spar vil godt låne 80% af vurderingen
>
> Hvilket stadig er latterligt lidt. for afventes liebhaverkøb er dette

Har du overvejet at sælge din hybel - få en 10-20 årslønninger lige
ned i foret - og flytte til Lolland eller lignende, hvor der er masser
af billige huse, så du kan leve fedt resten af dine dage?

Så behøver du ikke gå tiggergang hos kreditforeningerne.

> Alle vil bo centralt hvor tingene sker og med have er der kun
> kartoffelrækkerne og mig og et par mer.

Scor dog kassen! Boligmarkedet er ved at vende.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-06 00:32

> [...]

her er endnu flere nejsigere udeladt i din redigering

> [...]
>
> Så behøver du ikke gå tiggergang hos kreditforeningerne.

> Scor dog kassen! Boligmarkedet er ved at vende.

Det stiger ikke så kraftigt som tidligere, men falder aldrig på
Nørrebro - før måske hvis muslimsk flertal og det bliver ikke i min
levetid

Jeg lever her til jeg dør og har penge nok, men vil gerne disponere
udfra lån udfra realistisk markedsværdi, og jeg håber at få Lån og
Spar op - ellers måske jeg når jeg har noget at bruge pengene til vedr
antimuslimsagen, vil sælge det øverste med forkøbsret til min nederste
lejlighed jeg bor i - eller sælge det hele men med livsvarig
uopsigelig lejekontrakt til min kone og mig.

At bo på Lolland frastøder mig - jeg kan lide at tage menneskebad i
tætbefolket dynamisk storby. Og er 60 år.
Da jeg lever så luksuriøst som jeg har lyst til, ser jeg ingen
tiggergang i mine henvendelser og de latterlige afslag - det er
interessant forskning. Et mysterie der søges løst og forklaret.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-06-06 19:23

Thomas Krogh skrev:
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

> Dit hus har samme kvalitative udstråling som en afrikansk slumhytte.

Vel formuleret!

> Jeg
> tror det har en del mere indflydelse på folks vurdering af dets værdi, end
> matematiske overvejelser (eller dit liv som offentlig "påstandsautomat").

Jeg har sagt det før og siger det igen: Bos fysiske fremtoning såvel som
hans totalt forskruede omgang med dèt, vi andre kalder virkeligheden,
minder mig til stadighed forbløffende meget om den notoriske svindler af
en bilsælger, der i den aktuelle reklame for autoløsdelsfirmaet T.Hansen
prøver at prakke en kunde et regulært vrag af et pillet chassis på under
henvisning til at denne skrotningsværdige skrammeldynge skulle
forestilles være "sukkertøj" og "en yderst sjælden liebhaverperle":

http://www.thansen.dk/film.asp?c=710990095&n=0

I mere alvorlig henseende er forskellen dog bare, at hvor bilsælgeren
fra denne reklame er en ganske grotesk parodi på en overlagt løgner,
synes Bo W. faktisk derimod selv seriøst at tro på de ofte fuldstændigt
vanvittige påstande og forrykte fantasterier, han højtidligt fremfører
som selvindlysende sandheder.

Det er vist ikke bare knæet, den er gal med...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 19:28

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:44886aec$0$47041$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Vel formuleret!

Forklar at tilstandsrapport er pletfri

> [...]

> han højtidligt fremfører som selvindlysende sandheder.
>
> Det er vist ikke bare knæet, den er gal med...

Gå efter BOLDEN og forklar hvad ved huset der efter din mening har
præg af forfald. Metaforer er billig snak. Vær præcis.
Tør du et væddemål om at du ikke kan få en arkitekt til at finde noget
kritisabelt - udover at plænen aldrig har været slået og at politisk
propaganda gør huset til arkitektonisk superkunstværk. Besøg det og
find noget eksakt der kan begrunde at de store ikke vil låne

Jeg er en af dem de ikke vi lege med, og er man revisionist, så
sortlister banker og kreditforeninger en. Ytringsfrihed har ikke kun
dårlige kår i Mellemøsten

Det er godt vejr til et glas i haven - Bjelkes Alle er tredie sidevej
til Jagtvej imod Frederiksberg når du starter ved Nørrebros Runddel.
Huset er nr 46

Bo 35861000

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-06 20:08

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> kritisabelt - udover at plænen aldrig har været slået og at politisk
> propaganda gør huset til arkitektonisk superkunstværk. Besøg det og

Dvs en le og en stor spand maling vil gøre underværker? Eventuelt en
løvsav til de store træer?

Bo, det er da dit sommerferieprojet. Hvad kanduellers lave du kan
tjene et par millioner på?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 20:52

> Dvs en le og en stor spand maling vil gøre underværker? Eventuelt
> en
> løvsav til de store træer?

En løvsav har ultratynd klinge og er den mest uegnede sav til både
havens løvtræer og stedsegrønne træer

Intet mangler maling. Forhold dig til virkeligheden, selvom du helst
debaterer Einstein der jo intet har med materielle faka at gøre

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-06 21:47

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> En løvsav har ultratynd klinge og er den mest uegnede sav til både
> havens løvtræer og stedsegrønne træer

Så er din have altså sprunget i skov. Det kan jo ske. Det er nok
sådan noget vurderingsfolkene kigger på - at hvis sådan noget er
forsømt er der nok andet der er.

> Intet mangler maling. Forhold dig til virkeligheden, selvom du helst
> debaterer Einstein der jo intet har med materielle faka at gøre

Jeg vil gerne forholde mig til weekenden, men eftersom jeg befinder
mig langt fra din rosenborghybel, synes jeg du skulle tage nogen
billeder som man kan se.

Indtil videre har vi jo kun din beskrivelse, og det er svært at
vurdere ud fra.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ole Geisler

Dato : 08-06-06 22:03

http://www.pcuniverse.dk/bw/1.JPG
http://www.pcuniverse.dk/bw/2.JPG
http://www.pcuniverse.dk/bw/3.JPG

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-06 22:08

Ole Geisler <reptech@mail.dk> writes:

> http://www.pcuniverse.dk/bw/1.JPG
> http://www.pcuniverse.dk/bw/2.JPG
> http://www.pcuniverse.dk/bw/3.JPG

Det ligner ikke helt det omtalte tætte skifertag. Hvor gamle er disse
billeder?

(Men haven ser ret bevokset ud)...
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ole Geisler

Dato : 08-06-06 22:14

On 08 Jun 2006 23:08:23 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) wrote:

>Det ligner ikke helt det omtalte tætte skifertag. Hvor gamle er disse
>billeder?

Et par måneder. Og de er vist taget af enten Bo eller noget familie
selv. Jeg tror Bo vil bekræfte at billederne viser hans slot som det
ser ud.

Fra : GB

Dato : 08-06-06 22:59

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote in

> Det ligner ikke helt det omtalte tætte skifertag. Hvor gamle er disse
> billeder?

Er de fra Bo Bedre?

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-06 00:09

"Ole Geisler" <reptech@mail.dk> wrote in message
> [...]

-Skov er 1. overdrivelse 2. smagfuldt for nogle 3. uden fremme af
forfald i dette tilfælde

Vurderingsfolk har ikke anført at den naturlige have skulle forringe
husets værdi - det er kun usenettere der er så skøre.

> http://www.pcuniverse.dk/bw/1.JPG
> http://www.pcuniverse.dk/bw/2.JPG
> http://www.pcuniverse.dk/bw/3.JPG

Flere arkitekter med fugtighedsmåler og sonde har intet råd eller
svamp fundet.
Der er forsikring imod sådant - uden forbehold af nogen art, så
selskabet finder al forebyggelse perfekt
Alle kan af foto se at nul forfald, men kom dog
Grundløse postulater er spild af tid - når I er så mange der har
stærke meninger om både sindsyge hos mig og forfald vedr hus, så er
det lidt pinligt at ingen tør møde op på Danmarks næsten mest centrale
vej, hvor jeg altid er hjemme.

Når mine modparter våser om"løvsav" og sættes på plads, så flygtes fra
at erkende vås - som der aldrig findes fra min side

Jeres ubehjælpsomme sprog omfatter nu at kalde 233 kvadratmeter for
HYBEL, hvilket normalt betyder et lillebitte rum eller lejlighed -
ikke en stor villa.

Med den dyre beliggenhed ville så stor bolig stadig være fjernt fra
det nedsættende ord "hybel".

Antal villa og rækkehus boliger med mere central beliggenhed end min,
er få hundrede

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 23:54

> Så er din have altså sprunget i skov. Det kan jo ske. Det er nok
> sådan noget vurderingsfolkene kigger på - at hvis sådan noget er
> forsømt er der nok andet der er.

Så snak om løvsav erkendes altså at være pureste vås - som så meget
fra mine modparter

Der er intet forsømt ved at kunne lide meget GRØNT

Dog var der den første måned jeg boede i huset lidt forfald pga
vedbend op ad vinduer, der gennem år med sjælden maling havde givet en
anelse råd i een vinduesramme. Det er udbedret og intet grønt i de
efterfølgende 29 år har mindsket ventilation om træværk.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-06 06:58

> Så snak om løvsav erkendes altså at være pureste vås - som så meget
> fra mine modparter

Vås? Jeg anede ikke hvor forsømt din have var?

Er der for mange træer skal du bruge en sav - hvilken sav afhænger
naturligvis af opgaven. Du ved bedst selv hvor tykke dine træer er.

At afvise på den grund, ligner næsten et forsøg på at undslippe en
konkret og reeel diskussion.

> Der er intet forsømt ved at kunne lide meget GRØNT

Bo, dit hus ligner ikke just noget der er passet og plejet for at
bevare maksimal værdi. Det gælder svjks også din have.

Hvorfor gælder de frie markedsregler ikek for dig? Er din vare ikke
attraktiv, er den ikke så meget værd?

> [...]
> anelse råd i een vinduesramme. Det er udbedret og intet grønt i de
> efterfølgende 29 år har mindsket ventilation om træværk.

Dvs 30 år på din måde? Jeg tror at enhver køber af dit hus vil tænke
- hvor meget arbejde skal jeg lægge is agen for at få et hus JEG er
tilfreds med. Det går naturligvis fra husets pris.

30 år er lang tid.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-06 08:34

> Vås? Jeg anede ikke hvor forsømt din have var?

I hævdede at der var brug for "løvsav" LOL

.. Tydeligvis aner i ikke hvad en løvsav er
Der blev skåret dekorationer i finer med min fars løvsav, som står i
min baggård. Idag bruges kaninpik. Aldrig har løvsav været brugt til
træbeskæring - endsige fældning,

- og kommunen har blåstemplet at der ikke kræves fældning af mine
skønne flotte frugtrige træer, som generer en nabo lidt pga skygge, så
jeg har noget at handle med - jeg beskærer når den chikanerende
stivstikker skifter væk fra sin uvenlige uberettigede kurs, som
heldigvis hans kone er imod.

> Er der for mange træer skal du bruge en sav - hvilken sav afhænger
> naturligvis af opgaven. Du ved bedst selv hvor tykke dine træer er.

Grensaks er alt rigeligt og jeg holder af træer og skygge så der er på
ingen måde tale om misligholdelse - at du kan lide ørken, rager ikke
mig.

Din mudderkastning om FORSØMTHED er ret typisk for alle, der hetzer
mod mit havearkitektoniske kunstværk, som om der var funktionelle
skadevirkninger, men aldrig er I præcise, og derved ser man, at kun
personforfølgelse er jeres motiv, aldrig saglighed

> Bo, dit hus ligner ikke just noget der er passet og plejet for at
> bevare maksimal værdi. Det gælder svjks også din have.

Du kan li ørken, forstår jeg men hvordan øges værdi af at jeg vælger
din smag?
Forklar hvad du hævder kan "bevare maximal værdi" ved at smukke træer
skamferes?

> Hvorfor gælder de frie markedsregler ikek for dig? Er din vare ikke
> attraktiv, er den ikke så meget værd?

Vedr långivning er salg ikke på tale, og professionel besigtielse
vedrører at bærende konstruktioner, råhuset, ikke er i forfald fx pga
svamp. Dit flueknepperi om at jeg skal amputere kviste og andres
muslimagtige krav om at jeg skal droppe min sprudlende politiske
ytringsfrihed på tag og plankeværk, er extremt uprofessionel vedr
låneforhold vedr hus.

Hvis der var vedbend om umalede trævinduer, som da jeg købte i 1977,
havde du en pointe, men du taler som den blinde om farverne

> Dvs 30 år på din måde? Jeg tror at enhver køber af dit hus vil
> tænke
> - hvor meget arbejde skal jeg lægge is agen for at få et hus JEG er
> tilfreds med. Det går naturligvis fra husets pris.

At få de småting, der måtte se slidte eller unormale ud, til at være
heltsolgt-hammerslag-standard kunne klares på to eftermiddage, men jeg
ville hade at bo så grimt.
Realkredit Danmark skal ikke bo her, for at låne i det - vel?

Hvis man lånte mig den halve million jeg har bedt om, og lånet blev
nødlidende og kom på tvangsauktion, så ville der blive sendt et par
arbejdsmænd der ville slå plænen og fjerne BW-fingeraftryk, og så
ville huset kunne sælges for ca ti millioner (hvis langt salgsforløb
til rette Nørrebrobegejstrede Strandvejsvillaejende liebhaver, der er
træt af bilkørsel og vil bo hvor tingene sker.)

Danske Bank og Realkredit Danmark, og i mindre grad de syv , der blot
fra fortovet har afvist enhver belåning, har gjort sig uhjælpelig til
grin, og I der støtter dem, tager de med i troværdigheds-faldet.

Sóm selvfølgelig aldrig kommer i avis eller TV, så tab af integritet
kan I vel vel leve med.

"Selvrespekt - den trygge fornemmelse af, at ingen endnu er
mistænksom. H.L. Mencken(forbudstidbekæmende tyskamerikansk
NewYork-journalist)

"Conscience: the inner voice which warns us that someone may be
looking. H.L. Mencken

"Injustice is relatively easy to bear; what stings is justice.
H.L. Mencken

" Hygiene is the corruption of medicine by morality
H.L. Mencken

"Samvittighed er en indre stemme, der minder os om, at der sikkert er
nogen, der ser hvad vi laver. H.L Mencken

---------------------
Justitsmorddommen for blufærdighedskrænkelse kan´jeg heller ikke få
vore informationsmonopoler til at skrive om - de skammer sig.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-06 09:13

> I hævdede at der var brug for "løvsav" LOL

Næh, jeg nævnte det som en mulighed for lettere beskæring. Jeg kan
forstå at det er alt for lidt til dine vækster.

Derudover vedgår jeg mig gerne uvidenhed med hensyn til havepasning -
af samme grund har jeg ikke en sådan.

> [...]
> jeg har noget at handle med - jeg beskærer når den chikanerende
> stivstikker skifter væk fra sin uvenlige uberettigede kurs, som

Så de er så store at de generer naboerne og du er ligeglad?

> [...]
> skadevirkninger, men aldrig er I præcise, og derved ser man, at kun
> personforfølgelse er jeres motiv, aldrig saglighed

Det er ikke mudderkastning - blot et forsøg på at forstå hvorfor der
er så stor uoverensstemmelse mellem dig og de iøvrigt enige
pengeudlånere.

> Du kan li ørken, forstår jeg men hvordan øges værdi af at jeg vælger
> din smag?

Det ved jeg ikke, men det kan du jo spørge dem om du gerne vil låne
penge af.

> [...]
> muslimagtige krav om at jeg skal droppe min sprudlende politiske
> ytringsfrihed på tag og plankeværk, er extremt uprofessionel vedr

Næh, jeg har bare en vis forståelse af hvad andre folk end dig lægger
i huses værdi.

> At få de småting, der måtte se slidte eller unormale ud, til at være
> heltsolgt-hammerslag-standard kunne klares på to eftermiddage, men jeg
> ville hade at bo så grimt.

Du synes det er grimt at ting er malede og ser færdige ud? At vækster
i haver ikke er vildvoksende men forsøgt bragt i harmoni med resten.

Interessant.

Men hvis det kun tager to eftermiddag at fikse det, og så få lånet,
kan du vel bringe det tilbage på nogenlunde samme tid?

> ville huset kunne sælges for ca ti millioner (hvis langt salgsforløb
> til rette Nørrebrobegejstrede Strandvejsvillaejende liebhaver, der er
> træt af bilkørsel og vil bo hvor tingene sker.)

Tvivler endda særdeles meget.

> Danske Bank og Realkredit Danmark, og i mindre grad de syv , der blot
> fra fortovet har afvist enhver belåning, har gjort sig uhjælpelig til
> grin, og I der støtter dem, tager de med i troværdigheds-faldet.

Jeg støtter dem ikke. Jeg forholder mig bare til hvad du siger - det
vil du da gerne have, ikke?

> "Samvittighed er en indre stemme, der minder os om, at der sikkert er
> nogen, der ser hvad vi laver. H.L Mencken

Gider du ikke nøjes med at putte ting du selv skriver i de indlæg du
stiler til mig? Du ved, _EGNE ORD_?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-06 11:03

> Næh, jeg nævnte det som en mulighed for lettere beskæring. Jeg kan
> forstå at det er alt for lidt til dine vækster.

Man bruger ALDRIG en løvsav til beskæring, heller ikke af løvtræer

> Derudover vedgår jeg mig gerne uvidenhed med hensyn til
> havepasning -
> af samme grund har jeg ikke en sådan.

> Så de er så store at de generer naboerne og du er ligeglad?

Jeg er jordens bedste nabo, men da han var vidne til hvilke autonome
der smadrede rude hos mig, og ikke vil oplyse signalement til
politiet, så beskærer jeg først når han viser anstændigt naboskab

Og tilfældigvis har kommunen for år siden sagt at jeg kan lade
blommetrået vokse som det gør, selvom det skygger lidt i nabohaven

> Det er ikke mudderkastning - blot et forsøg på at forstå hvorfor der
> er så stor uoverensstemmelse mellem dig og de iøvrigt enige
> pengeudlånere.

Lån og spar vil låne 80% af markedsværdien efter ejendomsmæglers
vurdering, og den bliver nok på 6-8 mio kr
så de er IKKE enige

> Det ved jeg ikke, men det kan du jo spørge dem om du gerne vil låne
> penge af.

Og de vil intet være behjælpelig mht HVAD de synes er for forskelligt
fra de ækelt grimme nabohuse vedr "fremtræden og stand"

Måske de ikke kan lide røde huse.

Kosmetik burde ikke vedkomme lån, men er man jødestjernet så kan de
mest overfladiske ligegyldigheder forhindre lån

> Næh, jeg har bare en vis forståelse af hvad andre folk end dig
> lægger
> i huses værdi.

Og du mener at den typiske køber stejler hvis træer er ubeskåret eller
husfarven ikke er grå som nabohusene?
Vær præcis

> [...]
>
> Men hvis det kun tager to eftermiddag at fikse det, og så få lånet,
> kan du vel bringe det tilbage på nogenlunde samme tid?

Fordi først ville DanskeBAnk&RealkreditDanmark låne mig 80% af
vurdering, så det samme hvis renoveret badeværelse, så det samme hvis
svampeforsikring og da alt det var i orden så SLET INTET

Dvs de fører sadistisk chikanepolitik som man gjorde mod de
jødestjernede engang i vort broderland mod syd

Hvis jeg fik at vide at den og den oprydning ville gavne, ville jeg
gør den, men hvorfor spilde tid hvis den uudtalte årsag er
holocaustminimalisme?

> Tvivler endda særdeles meget.

> Jeg støtter dem ikke. Jeg forholder mig bare til hvad du siger -
> det
> vil du da gerne have, ikke?

Sobre kommentarer har interesse
Skriv gerne sådanne
Hvis du går efter BOLD EJ MAND, så undgår du at spilde alles tid med
løvsave og skov-hallucinationer der ikke berører belåningssikkerhed

> Gider du ikke nøjes med at putte ting du selv skriver i de indlæg du
> stiler til mig? Du ved, _EGNE ORD_?

Citatet belyser psykologi som er er alt , her - finansfirmaerne er
klart ikke motiveret af at tjene penge

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-06-06 22:12

> At afvise på den grund, ligner næsten et forsøg på at undslippe en
> konkret og reeel diskussion.

Siden hvornår har du set en reel diskussion fra BW ang. hans evige
plapren om EInstein, relativitetsteorien og anden naturvidenskab?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-06 22:42

> Siden hvornår har du set en reel diskussion fra BW ang. hans evige
> plapren om EInstein, relativitetsteorien og anden naturvidenskab?

Nu en ting af gangen.

Jeg bemærker at det eneste der på mystisk vis mangler at blive
besvaret fra Bo's side er det simple spørgsmål om han har forstået
gravitationslinser eller ej. Hvis ikke, vil jeg gerne forklare videre
i egne ord, ellers så går vi videre step-by-step.

Ignorerer han det spørgsmål er det endegyldigt bevist at BW er i ond
tro når han forlanger step-by-step i egne ord, og på forhånd ved han
ikke vil tage sig af det.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-06-06 22:49

> [...]
>
> Ignorerer han det spørgsmål er det endegyldigt bevist at BW er i ond
> tro når han forlanger step-by-step i egne ord, og på forhånd ved han

Hvis duin tid er så billig at du gider at forsøge, så be my guest...

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Bo Warming

Dato : 16-06-06 04:41

> [...]
> Ignorerer han det spørgsmål er det endegyldigt bevist at BW er i ond
> tro når han forlanger step-by-step i egne ord, og på forhånd ved han

Jeg forstår ikke det med "ond tro" hvor vi alle søger sandheden

Jeg er træt af links der tomt postulerer udfra flertalsdiktatorisk
autoritetstro - alle tror Einstein skabte abomben osv, så må det passe

Ingen har hidtil i egne ord søgt logisk ræsonement om noget
Einstein-skriveri der fremmede praktisk udviklingsarbejde.

Links der klart ikke er forstået af den der sender dem, er livet for
kort til

Fra : Peter Weis

Dato : 08-06-06 20:06

Bo Warming wrote:

> Forklar at tilstandsrapport er pletfri

Der tales om udstråling. Den betyder meget i en salgssituation.

> [...]
> propaganda gør huset til arkitektonisk superkunstværk. Besøg det og find
> noget eksakt der kan begrunde at de store ikke vil låne

Politisk porpaganda på et hus ... tæt ved ungdomshuset ... det lyder
ikke som noget med stor handelsværdi.

> Jeg er en af dem de ikke vi lege med, og er man revisionist, så
> sortlister banker og kreditforeninger en. Ytringsfrihed har ikke kun
> dårlige kår i Mellemøsten

Jeg tror du overvurderer din kendthed uden for usenet og din betydning i
almindelighed.
Hvis kreditforeningen var overbeviste om at de kunne tjene penge på at
låne dig et beløb, så ville de helt sikkert gøre det. Der må være noget
ved dit hus og din egen henvendelsesform som får dem til at miste
tilliden til projektet.

> Det er godt vejr til et glas i haven - Bjelkes Alle er tredie sidevej
> til Jagtvej imod Frederiksberg når du starter ved Nørrebros Runddel.
> Huset er nr 46

Problemer med ensomhed?

Peter

Fra : Bo Warming

Dato : 08-06-06 21:14

> [...]

At der ikke er tegn på at vand eller vejr eller forfald kan forringe
noget bygningsmateriales værdi eller nogensinde har gjort det. Alt er
så funktionelt perfekt som da huset blev bygget i 1897

> Der tales om udstråling. Den betyder meget i en salgssituation.

Overfor tumper er det vigtigt at der er ryddet op. Overfor nogenlunde
intelligente liebhavere er der røvligegyldigt.

> Politisk porpaganda på et hus ... tæt ved ungdomshuset ... det lyder
> ikke som noget med stor handelsværdi.

Autonomes rudeknusniner er ikke titusindkronerbekosteligt endnu

Danske ejendomme mister langt mere når muslimer flytter ind i
kvarteret og især når det bliver flest.

> [...]
> at
> låne dig et beløb, så ville de helt sikkert gøre det.

DU ER GRÆNSELØST NAIV
Ukritisk, lallende uden musikalitet og samfundsindsigt

Der må være noget
> ved dit hus og din egen henvendelsesform som får dem til at miste
> tilliden til projektet.

Hvordan kan henvendelsesform påvirke profitinteresserede?

> Problemer med ensomhed?

Nej men jeg kan lide at tvære hadske APJ ud ved at ingen der som han
har været nær mit hus, kan se funktionelle fejl

Han må have hallucineret som dengang harn troede han var Jesus, da han
ved to besøg i haven så tegn på forfald

To tilstandsrapportarkitekter mener stik modsat.

Ingen tør væddemål med medbragt egen arkitekt, for alle ved at der er
intet at komme efter. Men når man er glistrupsk, så mudderkastes og
jødestjernes og extrem usaglighed er dyd - for de gruppepresstyrede og
mobnings-motiverede som har forladt virkeligheden.

Selv min datter kan tage knivskarpe billeder med sin mobiltelefon til
300 kr

Men ingen med sådant udstyr tør komme og finde noget forfald at
kritisere, for det findes ikke.
Mange vil gerne nedlægge mig pr smart mudderkastning, men her er noget
objektivt, hvor de vil komme til kort og miste al (egen og APJs)
troværdighed i fremtiden, så ingen tør.

Nogen må kende en perfektionistisk arkitekt med
tilstandsrapporterfaring som kan finde en bagatel at udsætte ved mit
slot.
Eller hallucinerer i ALLE ?
Det er faktisk bevist at de er i ruståger, når ingen tør væddemål.

Læs
http://da.wikipedia.org/wiki/Bo_Warming
http://en.wikiquote.org/wiki/da:Bo_Warming

OG ANGRIB PRÆCIST og ikke generaliserende, dvs værdiløst

NB der er een lille mangel - badeværelsesudluftning. Min
narkosalg-dømte sorthåndværker regner med om en uge at skaffe
elektronisk dims til et par hundrede kroner, der klarer det.

Selv udestue og terasser der ikke skal med i tilstandsrapport er i
rigets fornemste stand, funktionelt. Og æstetik er for løgnere og
svagpissere og silikonebabsomanerog andre usaglige selvhadere med god
tid til skadelighed. Untermensch - var jeg lige ved at skrive. Men de
er da OK når de blot ikke foræres statsmonopol på långivning