Irakkrigen igen igen - at argument imod
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 00:13

Et ganske simpelt argument imod Irak-krigen:

Ifølge den Amerikanske Grundlov (Constitution) SKAL Kongressen (det
Amerikanske Folketing) erklære krig mod en fremmed magt, for at
præsidenten kan indlede krigen mod denne fremmede magt.

Det gjorde Kongressen aldrig.

Derfor, for de folk der går ind for retsstatens principper (netop at
staten er underlagt og skal følge de samme love, som den vedtager) ER
IRAKKRIGEN ULOVLIG!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Jesper

Dato : 08-06-06 06:44

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> [...]
>
> Derfor, for de folk der går ind for retsstatens principper (netop at
> staten er underlagt og skal følge de samme love, som den vedtager) ER

Det er jo forkert: Iflg Den Amr. Forfatning skal kongressen præsidentens
brug af militære midler indenfor 90 dage og det gjorde den skam også!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 09:57

> Det er jo forkert: Iflg Den Amr. Forfatning skal kongressen præsidentens
> brug af militære midler indenfor 90 dage og det gjorde den skam også!

Kongressen skal hvad indenfor 90 dage?

Iøvrigt - dokumentation?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Jesper

Dato : 08-06-06 10:25

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Kongressen skal hvad indenfor 90 dage?
>
> Iøvrigt - dokumentation?

Godkende præsidentens brug af militære midler.

Og så er jeg ikke din bibliotekar.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 16:38

> Godkende præsidentens brug af militære midler.
>
> Og så er jeg ikke din bibliotekar.

Nej, det er du aldrig, når det kommer til at bakke egne påstande af
tvivlsom sandhedsgrad op.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Frank

Dato : 08-06-06 10:43

Hej

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Amerikanske Folketing) erklære krig mod en fremmed magt, for at
> præsidenten kan indlede krigen mod denne fremmede magt.

Dokumentation?

> Det gjorde Kongressen aldrig.

Dokumentation?

Mvh
Frank
--
Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-06-06 16:34

Frank <far@nospam.dk> wrote:

> Hej
>
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Dokumentation?

http://www.usconstitution.net/constquick.html

Sektion 8:

http://www.usconstitution.net/const.html#A1Sec8

"To declare War, grant Letters of Marque and Reprisal, and make Rules
concerning Captures on Land and Water;"

Section 8 lists specific powers of Congress, including the power to
establish and maintain an army and navy, to establish post offices, to
create courts, to regulate commerce between the states, to declare war,
and to raise money. It also includes a clause known as the Elastic
Clause which allows it to pass any law necessary for the carrying out of
the previously listed powers.

Læs iøvrigt dette:

http://en.wikipedia.org/wiki/War_Powers_Resolution

"The War Powers Resolution (Public Law 93-148) limits the power of the
President of the United States to wage war without the approval of the
Congress."

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Frank

Dato : 09-06-06 08:26

Hej

> [...]
>
> "The War Powers Resolution (Public Law 93-148) limits the power of the
> President of the United States to wage war without the approval of the

Fint - så mangler vi bare dokumentationen for at kongressen ikke gav
præsidenten lov til at føre krigen.

Et lille hint: kig ikke her:

http://archives.cnn.com/2002/ALLPOLITICS/10/11/iraq.us/

eller her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_Resolution

Mvh
Frank

--
If we have to use force, it is because we are America. We are the
indispensable nation. We stand tall. We see further into the future.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 09-06-06 10:58

Frank <far@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Fint - så mangler vi bare dokumentationen for at kongressen ikke gav

Tak for det, det vil jeg lige granske lidt nærmere.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://liberterran.org

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 08-06-06 11:15

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) on torsdag 8. juni 2006 at 11:24
+0100 wrote:
>Og så er jeg ikke din bibliotekar.

Ahh Jesper - det er vel ikke urimeligt at den der fremsætter en påstand
også dokumenterer - på nøjagtig samme måde som den anden Frank beder Peter
om?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Ingolf

Dato : 08-06-06 16:21

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> [...]
>
> Derfor, for de folk der går ind for retsstatens principper (netop at
> staten er underlagt og skal følge de samme love, som den vedtager) ER

Jeg mener at kongressen imødekom Bush's, Cheney's, Rumsfeld's ,Rice's
krigsliderlighed, ifølge:
http://archives.cnn.com/2002/ALLPOLITICS/10/11/iraq.us/

Dog var det baseret på løgnagtig dokumentation
http://en.wikipedia.org/wiki/The_UN_Security_Council_and_the_Iraq_war

Men hvem gider at høre på en forening af lande som blev oprettet efter WW2,
for at modvirke denne form for invasion? Mage til dobbelmoralskhed!

Krigen imod Irak er stadig dybt ulovlig! Det svarer nogenlunde til da
Tyskland invaderede Polen.

Desværre havde vor nuvæende regering ingen nosser da Bush sagde "Either you
are with us or you are with the terrorists"

Og hvorfor kaldes de Irakiske oprører for 'insurgents', det hed sig ellers i
starten at de alle var terrorister, ligesom Tyskland kaldt vor Danske
frihedskæmpere for terrorister under WW2... Hvor dybt kan dette land synke?
(Spørg Dansk Folkehad!)