www.stopcomputerlicens.dk
Fra : Jim

Dato : 07-06-06 11:31

Vær med til at skrive under på protest mod den ny medielov, der afkræver
licens for at have et stykke medieelektronik i sit hjem.

http://www.stopcomputerlicens.dk/

Fra : Jim

Dato : 07-06-06 11:49

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> Vær med til at skrive under på protest mod den ny medielov, der afkræver
> licens for at have et stykke medieelektronik i sit hjem.
>
> http://www.stopcomputerlicens.dk/

Kom og vær med i debatten på DRs-debatforum
http://www.dr.dk/Debat/debatomdr/debatomdr.htm?strItemID=forum&action=viewcontribution&intContributionID=8782
Log in som bruger og vær med til at give DR tørt på.

J.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-06 12:23

On Wed, 7 Jun 2006 12:48:32 +0200, Jim skrev:

> [...]
> Log in som bruger og vær med til at give DR tørt på.

DR er ligeglad. Det er heller ikke DR, der er primus motor.
Det er partierne inde på Borgen. Herunder DF, som jeg går ud
fra, du er medlem af. Giv DF tørt på!

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-06 12:30

On Wed, 7 Jun 2006 13:23:28 +0200, Henrik Svendsen skrev:

> DR er ligeglad. Det er heller ikke DR, der er primus motor.
> Det er partierne inde på Borgen. Herunder DF, som jeg går ud
> fra, du er medlem af. Giv DF t¸rt på!

Det er da også satans, at DF er gået bort fra at have det
fortrinlige "kritiske licensbetalere" og til nu at st¸tte
yderligere tvangsbetaling til DRs m¸g. Man skulle tro, at DF
mener, DR er noget herligt noget.

--
´You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Jim

Dato : 07-06-06 12:39

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det er da også satans, at DF er gået bort fra at have det
> fortrinlige "kritiske licensbetalere" og til nu at st¸tte
> yderligere tvangsbetaling til DRs m¸g. Man skulle tro, at DF
> mener, DR er noget herligt noget.

Man kan ikke vide, hvad der ligger til grund for deres tilslutning.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-06-06 18:11

Jim wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Man kan ikke vide, hvad der ligger til grund for deres tilslutning.

Dumhed?

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Egon Stich

Dato : 07-06-06 20:58

--

> /Frank Leegaard

Godt, og sansynligt, bud

Egon

Fra : Jim

Dato : 07-06-06 12:38

> DR er ligeglad. Det er heller ikke DR, der er primus motor.
> Det er partierne inde på Borgen. Herunder DF, som jeg går ud
> fra, du er medlem af. Giv DF tørt på!

DF har fået en besked om min utilfredshed med deres tilslutning til
medieforliget.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-06-06 18:11

Jim wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> DF har fået en besked om min utilfredshed med deres tilslutning til
> medieforliget.

En udmelding af partiet?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-06 23:34

On Wed, 7 Jun 2006 13:37:59 +0200, Jim skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> DF har fået en besked om min utilfredshed med deres tilslutning til
> medieforliget.

Tror du, DF vil foretage sig noget i den anledning?

--
The power to fit in with oneÿs social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Jim

Dato : 08-06-06 00:27

> Tror du, DF vil foretage sig noget i den anledning?

Vil du have, at jeg skal svare ærligt? ;0)

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 08-06-06 10:52

On Thu, 8 Jun 2006 01:26:41 +0200, Jim skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Vil du have, at jeg skal svare ærligt? ;0)

Ja okay, når selv Messerschmidt har måttet bide i det sure
æble, så er der nok ikke meget at gøre for mere menige
medlemmer. Partidisciplinen skal jo holdes, og det er
egentligt forståeligt nok; men det koster sq' at tvinge sådan
noget ned over hovederne på folk, og hvad i alverden har DF
fået til gengæld for at forgylde DR?

Fra : Jim

Dato : 08-06-06 11:01

> [...]
> egentligt forståeligt nok; men det koster sq' at tvinge sådan
> noget ned over hovederne på folk, og hvad i alverden har DF

Jeg aner det ikke. Men det kunne da være interessant at høre dem ad, hvad de
har fået til gengæld..
En afskedigelse af Assmaa-kællingen?

Fra : Allan Riise

Dato : 08-06-06 11:19

Jim wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg aner det ikke. Men det kunne da være interessant at høre dem ad,
> hvad de har fået til gengæld..
> En afskedigelse af Assmaa-kællingen?

Så du mener at politikere skal blande sig i mediernes redaktionelle
beslutninger?

Jeg mener at kunne huske at du blev meget forarget da nogen Muslimer
foreslog Fogh at gøre det samme overfor Jyllands Posten, men selvfølgelig,
det ene gavner din sag det andet ikke.

Nu skal jeg nok lade være med at skrive dobbeltmoral...

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 08-06-06 11:47

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Så du mener at politikere skal blande sig i mediernes redaktionelle
> beslutninger?

Jeg mener, at DR skal overholde nogel regler for ansættelse af personer.
Og hvis DR bryder disse regler, så er det nok muligt at ændre på DRs adfærd,
når nu der sidder folkevalgte repræsentanter i DRs bestyrelse.

> Jeg mener at kunne huske at du blev meget forarget da nogen Muslimer
> foreslog Fogh at gøre det samme overfor Jyllands Posten, men selvfølgelig,
> det ene gavner din sag det andet ikke.

JP er en privat avis, som benytter sig af sin ytringsfrihed.
DR er et statsforetagende, som skal være 112% holdningsneutral.
Kan du forstå, hvad jeg skrive, eller skal jeg stave det for dig?

J.

Fra : Michael Hansen

Dato : 07-06-06 12:50

Jim wrote:
> [...]
> Log in som bruger og vær med til at give DR tørt på.

Det er nu interessant, at Jim ikke ønsker at betale til DR - men han
bruger gerne deres hjemmeside både til debat og til at læse nyheder,
hvis man skal tro det foregående indlæg "Hvad var da det for nogle?"

Hvis man har så meget imod licensen, så bør man ihvertfald holde sin
kæft med, at man bruger de produkter licenspengene blir brugt til.

Michael

Fra : Jim

Dato : 07-06-06 13:15

"Michael Hansen" <michael@FJERNDETTEgoej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis man har så meget imod licensen, så bør man ihvertfald holde sin kæft
> med, at man bruger de produkter licenspengene blir brugt til.

Mon ikke du skulle tage og finde ud af, hvad mine licenspenge bliver brugt
til?
Jeg betaler mine 320,- kr. om året til radiolicens.
Hvad DR bruger af ressourcer til at lave en debatside, rager mig en
høstblomst.
Hvis de har en debatside, så benytter jeg den, indtil de krypterer og kræver
betaling for det.
Licens går til radio og tv, ikke internettet.
Så Michael... du er gal på den.

Fra : Henning

Dato : 07-06-06 14:40

> [...]
> kræver betaling for det.
> Licens går til radio og tv, ikke internettet.
Nu ser du ikke DR, så kender du ikke hende dullen, der nasser på alt og
alle, men billedet rammer meget godt.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-06 15:16

On Wed, 7 Jun 2006 15:39:55 +0200, Henning skrev:

> Nu ser du ikke DR, så kender du ikke hende dullen, der nasser på alt og
> alle, men billedet rammer meget godt.

Ja, det passer meget godt på DR, der nasser på alle de
tv-stationer og nu også alle de internetsider, der præsenterer
noget se og læseværdigt.

Fra : Jim

Dato : 07-06-06 15:54

"Henning" <anders@nd.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ser du ikke DR, så kender du ikke hende dullen, der nasser på alt og
> alle, men billedet rammer meget godt.

Rammer på hvem?

Fra : Henning

Dato : 07-06-06 16:18

> "Henning" <anders@nd.dk> skrev i en meddelelse

> Rammer på hvem?
Naturligvis må du være i tvivl når du nu ikke ser DR, men jeg røber gerne at
det er dig og alle de andre brokhoveder der påstår de aldrig ser DR.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-06 16:30

On Wed, 7 Jun 2006 17:18:29 +0200, Henning skrev:

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Naturligvis må du v¿re i tvivl når du nu ikke ser DR, men jeg r¸ber gerne at
> det er dig og alle de andre brokhoveder der påstår de aldrig ser DR.

Hold da op for et fjols du er. Jeg har slet ikke noget TV og
har ikke haft det i årevis. Jeg har heller ikke noget TV-kort
til min puter, og jeg gider da ikke se DRs streamede skod over
nettet.

Fra : Jim

Dato : 07-06-06 16:42

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Naturligvis må du være i tvivl når du nu ikke ser DR, men jeg røber gerne
> at det er dig og alle de andre brokhoveder der påstår de aldrig ser DR.

Jeg kan ikke se DR, da jeg ikke ejer et TV.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-06 13:10

On Wed, 07 Jun 2006 13:50:13 +0200, Michael Hansen skrev:

> Det er nu interessant, at Jim ikke ¸nsker at betale til DR - men han
> bruger gerne deres hjemmeside både til debat og til at l¿se nyheder,
> hvis man skal tro det foregående indl¿g "Hvad var da det for nogle?"
>
> Hvis man har så meget imod licensen, så b¸r man ihvertfald holde sin
> k¿ft med, at man bruger de produkter licenspengene blir brugt til.

Sikke dog noget vr¸vl. Så skulle jim også tvinges til at
betale til alle de andre, der spammer internettet eller holde
sin k¿ft?

Fra : Frank

Dato : 07-06-06 12:34

Hej

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> Vær med til at skrive under på protest mod den ny medielov, der afkræver
> licens for at have et stykke medieelektronik i sit hjem.

Hvorfor?

Jeg har iforvejen et stykke medieelektronik, faktisk flere (både TV og
radio), som jeg betaler licens for.

Den nye medielov ændre ikke min betaling, jeg får derimod adgang til f.eks.
DR's arkiver på nettet, jeg får en (forhåbentligt kvalitets) børnekanal og
en historiekanal. Og jeg får sikret at f.eks. DR's internetstatsning nu ikke
bliver en betalingadgang.

Jeg har set tal på at 98% af de danske husstande har TV og derfor burde
betale licens. Antallet af hustande der har internetadgang uden at have TV
må derfor være lavt. Personligt kender jeg ingen. Jeg kender nogle der har
TV uden at betale licens og dette vil det nye medieforlig ikke lave om på.

Så: Hvorfor skulle jeg protesterer imod et medieforligt som jeg rent faktisk
finder OK.

Mvh
Frank
--
Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo.

Fra : Jim

Dato : 07-06-06 12:43

"Frank" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> TV uden at betale licens og dette vil det nye medieforlig ikke lave om på.
>
> Så: Hvorfor skulle jeg protesterer imod et medieforligt som jeg rent

Jamen der er da ingen der beder dig protestere mod noget, du er glad for.
Hvis du er den glade bruger af DR, så er det jo fint, at du betaler.
Der er bare andre, som ikke ønsker at benytte sig af DR, som ikke kan se sig
fri for at betale.

DR leverer iht. loven en ydelse på markedsmæssige vilkår, og de burde da så
også opføre sig som sådan.
Det gør de bare ikke.
Regeringen og resten af partierne minus Venstresocialisterne, altså
enhedslisten, bakker om om DRs krav om flere penge til ligegyldigheder.
Licensen skal kun dække Public Service, men DR vil have mere end det.

J.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 07-06-06 12:47

On Wed, 7 Jun 2006 13:33:51 +0200, Frank skrev:

> Hej
>
> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvorfor?

Af principielle grunde f.eks. - Fordi du ikke mener, at folk
skal tvinges til at betale for noget underholdning, de slet
ikke ønsker. Hvis det altså skulle være din holdning.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : GB

Dato : 07-06-06 12:59

"Frank" <far@nospam.dk> wrote in

> [...]
> radio), som jeg betaler licens for.
> Så: Hvorfor skulle jeg protesterer imod et medieforligt som jeg rent

Jeg synes, at jeg i dette forslag har anelser om salamiskiver, som
langsomt, og næsten umærkeligt skæres af. Det er en glidebane - hvad bliver
det næste? Afgift på at sende email? At man tvinges til at eje et TV?

Og bare for en ordens skyld: Jeg betaler selv licens.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-06-06 13:22

Den Wed, 7 Jun 2006 12:31:04 +0200 sendte "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> følgende røgsignaler:

>Vær med til at skrive under på protest mod den ny medielov, der afkræver
>licens for at have et stykke medieelektronik i sit hjem.
>
>http://www.stopcomputerlicens.dk/

Det kunne have været værre.

Tænk, hvis man skulle betale licens efter hvor stort ens TV er eller
hvor hurtig ens ADSL-forbindelse er.

Nå, jeg er sgu dybest set ligeglad, jeg betaler licens i forvejen.

Men med alle de genudsendelser overvejer jeg gerne et par gange om
året om jeg skal tage en kopi af sidste indbetalingstalon og sende den
til Licenskontoret med henvisning til at når de kan genudsende så kan
jeg vel også.

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 07-06-06 14:24

"Hr. Jensen" <dslfjern83452dette@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> året om jeg skal tage en kopi af sidste indbetalingstalon og sende den
> til Licenskontoret med henvisning til at når de kan genudsende så kan

Haha! ... det kunne være mægtigt

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Carl

Dato : 07-06-06 14:11

> [...]
> Vær med til at skrive under på protest mod den ny medielov, der afkræver
> licens for at have et stykke medieelektronik i sit hjem.

Noget af det der står på siden er ikke korrekt.

Derudover syntes jeg det er underligt at siden som er ny, kan have "Ofte
stillede spørgsmål"

Carl