Problemer med 2 <p></p> tags på samme lini~
Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-06-06 03:10

Godmorgen :)

Ja jeg er stødt ind i et irriterende problem, som driller mig en del
synes jeg selv. Det er lidt svært at forklare, men jeg er løbet ind i et
tilfælde hvor jeg skal have 2 <p> tags i 1 <td>. Den ene skal
henholdsvis være i venstre side med tekst, og den anden i højre.

Det er ikke så svært i sig selv, problemet er jeg ikke kan få dem til at
stå på samme linie. Nr. 2 <p> tag bliver skubbet ned på næste linie.
Hvordan kan jeg komme udenom det?

Hvis jeg bruger margin: 0px;, hjælper det ikke noget, udover margin
forsvinder. Jeg kan bruge display: inline; så kommer de på samme linie,
men så kan jeg ikke få dem til at være i hver sin side.

Jeg har også prøvet at smide dem i <div>, og igen vil de ikke være på
samme linie.

Hvad er løsningen?

Hvis I har brug for et link, så siger I bare til, selvom der ikke rigtig
er noget at se..

På forhånd tak :)

Mvh. Lasse Jensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-06-06 05:45

Lasse Jensen skrev:

> Det er ikke så svært i sig selv, problemet er jeg ikke kan få
> dem til at stå på samme linie. Nr. 2 <p> tag bliver skubbet
> ned på næste linie. Hvordan kan jeg komme udenom det?

Hvad har du gjort?

Du burde kunne klare dig med noget a la:

> Hvis I har brug for et link, så siger I bare til, selvom der
> ikke rigtig er noget at se..

Til.

(det er altid praktisk at kunne se den kode du selv pusler med -
fx for at se om du leger med positionering, float eller noget
helt tredje).

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov

Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-06-06 15:57

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Du burde kunne klare dig med noget a la:

Tak for hjælpen, det virkede :)
Hele forskellen ligger i at man har sin <p> tag som skal være i højre
side før den i vensre. Ellers opstår problemet, som jeg havde.

> Til.

http://www.webweaver.dk/nyheder/vis_nyhed.php?artnr=110 ;)

Mvh. Lasse Jensen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-06-06 22:25

Lasse Jensen skrev:

> Hele forskellen ligger i at man har sin <p> tag som skal være
> i højre side før den i vensre. Ellers opstår problemet, som
> jeg havde.

Netop. Det kan godt virke ulogisk at højre skal komme før venstre,
men sådan er det altså.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-06-06 22:45

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Netop. Det kan godt virke ulogisk at højre skal komme før venstre,

Eller sagt på en anden måde: Når to elementer skal ligge ved siden af
hinanden med float, så skal det element, som skal floates først mod den
ønskede side, stå først i kildekoden.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-06-06 23:03

Erik Ginnerskov skrev:

> Eller sagt på en anden måde: Når to elementer skal ligge ved siden af
> hinanden med float, så skal det element, som skal floates først mod den
> ønskede side, stå først i kildekoden.

Det vil jeg skrive mig bag øret. En lille ting jeg ikke vidste.
Findes der noget specifikt sted man kan læse om dette egentlig?

Mvh. Lasse Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 08-06-06 23:21

Lasse Jensen wrote:

> Det vil jeg skrive mig bag øret. En lille ting jeg ikke vidste.
> Findes der noget specifikt sted man kan læse om dette egentlig?

Tjah:

http://hjemmesideskolen.dk/html/float.asp?id=flmenu
http://hjemmesideskolen.dk/html/float.asp?id=flbillede
http://hjemmesideskolen.dk/html/float.asp?id=flmenu
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/floating.asp
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/float.asp

Det skulle vist dække.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-06-06 23:28

Erik Ginnerskov skrev:

> Tjah:

> [...]

Tak :) Noget af det havde jeg godt nok læst før, men så vil jeg da lige
læse resten. ;)

Mvh. Lasse Jensen