Er kattepension en god idé ?
Fra : Rene Lauer

Dato : 18-06-01 01:27

Hej NG,
Nu skal hele familien på ferie, men Tulle og Mikkel på hhv. 6 og 7 år og som
aldrig har været væk hjemmefra, de skal selvfølgelig ikke med.
Vi har en aftale med en veninde om at hun godt vil passe dem hjemme hos sig,
men vi er lidt nervøse for om kattene overhovedet vil falde til og vi har
derfor tænkt at gi' vor veninde adresse og telefonnummer på en kattepension
(Kattepension Copenhagen - Poppelstykket 11) i tilfælde af at det går helt
galt hjemme hos hende.
Der er desværre ingen mulighed for at nogen kan komme hjem hos os og tage
sig af kattene i den tid vi er væk, hvilket måske nok ville være det bedste,
men desværre, det lader sig ikke gøre.
Er der nogen som har erfaring med hvordan sådan et par katte tér sig ved
privatpasning og ved kattepensionspasning ?
Er der nogen som har erfaring med "Kattepension Copenhagen" ?
Vi er lidt nervøse for hvordan det vil gå.
Mange hilsner fra Marianne, René og Preben

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-06-01 09:09

Hejsa

Er det heller ikke muligt at få fat i en kattesitter? Her er et link til
sådan et arrangement http://www.lfhjemmesitter.dk/
de arbejder på landsplan.
Der findes masser af andre kattesittere, tag en søgning på nettet

Hilsen
Joan

Fra : Helle Skoett

Dato : 18-06-01 20:29

Hej Rene.
Jeg forstår din bekymring - jeg er også i tvivl næsten hvert år op til
ferien, om jeg nu gør det rigtige...
Jeg har en gang flyttet katten hen til en ven, når jeg var på ferie - det
gik fint - men det var også hendes barndomshjem, og det spiller nok ind.
Siden har mine nu to katte været i pension og passet hjemme på skift.
Nu hælder jeg egentlig mest til pensionen. Jeg har fundet en mægtig god
pension i Fredensborg, hvor der kun er katte, og hvor de kan komme ud i
løbegård osv.
Kattene er mægtig sure den første halve time efter de er kommet hjem, men
det er bedre end når de bliver passet hjemme - synes jeg:
Vores yngste er nemlig rædselsslagen over for fremmede mennesker - og med
det mener hun alle andre end hendes to mennesker. Og derfor er det synd for
hende, hvis hun skal gemme sig under en busk i timevis, når der er fremmede
i huset.
Den anden er mere normal - hun slænger sig gladeligt i favnen på alle, der
entrer vores matrikelnummer.
Så derfor vælger jeg pensionen, og så får de lidt god mad, når de kommer
hjem, og indtil videre er vi blevet tilgivet - og så er der heftig
kattehygge på menneskernes maver resten af aftenen...

--
vh
helle s