Censurfilteret.
Fra : Carl

Dato : 06-06-06 21:43

Så kom kravet fra IFFI (pladeselskaberne)
Der er en retsag på vej mod en dansk internet udbyder, hvor IFFI, kræver at
der bliver lukket for allofmp3.com. Faktisk kræver IFFI at
børnepornofilteret bruges til dette formål.

Kulturministeret, ikke mener at det er ulovligt at købe musik igennem
allofmp3

Skræmmende, hvis i spørge mig og dette er kun begyndelsen. Snart kommer
tipstjenesten e.t.c. og kræver at forskellige sider henvises til filteret.

mvh
Carl

Fra : Martin K

Dato : 06-06-06 22:34

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at
> der bliver lukket for allofmp3.com. Faktisk kræver IFFI at
> børnepornofilteret bruges til dette formål.

Eller rettere, de vil kræve at samme princip bruges, nemlig at istedet for
at man går efter dem, der udbyder ulovlighederne bliver internetudbyderne
påbudt at blokere for al kommunikation med de servere, hvor de ulovlige
aktiviteter foregår fra.

> Skræmmende, hvis i spørge mig og dette er kun begyndelsen. Snart kommer
> tipstjenesten e.t.c. og kræver at forskellige sider henvises til filteret.

Ja, internetcensurbussen kører derudaf efter salamimetoden. Først blev
blokeringen af børneporno, som ingen jo kan være imod brugt som brækjern. Så
er Pandoras æske åbnet, og nu kan de så lige så stille begynde at få alt
muligt andet blokeret efter samme princip, indtil vi har kinesiske tilstande
med en elektronisk mur rundt om landet, der kan beskytte os mod alt farligt.

Hvem ved, måske bliver dk.politik også blokeret en dag. Der kunne man jo
risikere, at der var nogen, der overtrådte §266b.

--
Martin K

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-06-06 00:47

Martin K wrote:
> [...]
> Hvem ved, måske bliver dk.politik også blokeret en dag. Der kunne man
> jo risikere, at der var nogen, der overtrådte §266b.

Jae .. Hvis det er tilfældet at filteret bliver brugt til andet, bør man
seriøst overveje at anvende proxies der bypasser disse filtre. Børneporno
filteret er som tanke ok, men det er IMHO bare falsk tryghed, da det jo bare
flytter problemet over på endnu mere lyssky steder.
--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym
mindre vægt.