Hvordan bruger w2k 2 netkort ?
Fra : CAWH

Dato : 18-06-01 01:13

Jeg har sat 2 netkort i samme maskine og jeg kan fortælle det virker!
jeg har w2k pro dk sp2 installeret.

Men hvordan udnytter w2k de 2 netkort ?

Jeg er en del af et LAN hvor der også er adsl på via en router plsu en fil
server med noget dhcp og sådan !

Mvh. Casper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-01 09:11

CAWH skrev:

>Jeg har sat 2 netkort i samme maskine og jeg kan fortælle det virker!
>jeg har w2k pro dk sp2 installeret.

>Men hvordan udnytter w2k de 2 netkort ?

Det gør den ikke. Man har brug for to netkort hvis man skal
tilkobles til to netværk (og ikke køber et apparat i stedet),
ellers ikke.

--
Bertel

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 18-06-01 09:40

Hej Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk>

>Det gør den ikke. Man har brug for to netkort hvis man skal
>tilkobles til to netværk (og ikke køber et apparat i stedet),
>ellers ikke.

Man kan da godt have to netkort i en maskine på samme netværk. Man kan med
lidt smart software lave noget failover fra det ene til det andet kort.

--
Ole

Fra : CAWH

Dato : 18-06-01 12:16

Hej....
Ok... jeg har lavet lidt tests.... og det ser ud som om pc'en bruger et
netkort til hver computer man henter data fra !!!! Hvis jeg henter fra pc1
bruger den kort1 og fra pc2 så bruger den kort2....

Jeg kan se fordelen ved at når jeg downloader med adsl at den så bruger det
ene netkort. og jeg samtidig kopiere store mængde fra en anden pc. Herved
går det ikke udover min download, eller hvad ?

-Casper-

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 18-06-01 19:24

Hvis det ellers er 100mbit kort du har så er din adsl forbindelse langt
langsommere end kopiring. Det burde være ret ligegyldigt.

Kasper