Hundehømhøm i plastpose
Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 19:30

Jeg sad idag i min bil, så en dame komme hen til sin bil, smide en pose med
hundelort i rendestenen, pakke sammen og gøre klar til at køre, jeg kunne
ikke dy mig, og måtte spørge hende hvad meningen var med at pakke lorten ind
i plastic og smide den. Hun sagde det var for andre ikke skulle træde i
lorten.

Så komme mit spørgsmål, er det ikke bedre at lade lorten ligge, hvis man
ikke smider den i en skraldespand?

tidligere hundeejer

Jens

Fra : pwh

Dato : 06-06-06 19:38

RasMussen wrote:
> [...]
> køre, jeg kunne ikke dy mig, og måtte spørge hende hvad meningen var
> med at pakke lorten ind i plastic og smide den. Hun sagde det var for

Jeg har en teori om at mange samler lorten op i en pose fordi det ser
så pænt ud når de gør det, at de så senere dropper den et eller andet
sted ubemærket er så ikke så smart.
Men det er nu også en blandet fornøjelse at slæbe rundt på sådan en lortepose,
Rødovre kommune hvor jeg bor kunne godt stille nogle flere skraldespande op.

> Så komme mit spørgsmål, er det ikke bedre at lade lorten ligge, hvis
> man ikke smider den i en skraldespand?

Det er vel trods alt bedre hvis hun havde fjernet den fra fortorvet for
at smide den i rendestenen, men eftersom hun var i bil burde hun uden
problemer kunnet have taget den med sig.

/Jens

Fra : Iben Holst

Dato : 06-06-06 20:04

> Det er vel trods alt bedre hvis hun havde fjernet den fra fortorvet for
> at smide den i rendestenen, men eftersom hun var i bil burde hun uden
> problemer kunnet have taget den med sig.

Ja så mener jeg helt klart at hun skulle have ladet lorten ligge.

Der er godt nok ingen der skal undgå at træde i den, når den ligger
i en plastikpose i rendestenen, men det giver jo en helt unødvendig
forurening. Og så kunne hun jo lige så godt fjerne posen selv
i stedet for at andre skal rende og gøre det for hende!

Iben

Fra : Is

Dato : 06-06-06 20:18

Hvorfor kan man ikke få "lorteposer" i noget der nedbrydeligt i naturen ?

Nogle gange kan man godt finde et pasende sted at aflevere lorten i naturen,
hvis så posen også var naturvenlig.

Det er vel lidt dumt at køre lort på forbrænding, der af sig sev kunne
omsættes i naturen ??

Eller hvad ??

Erik Isager

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-06-06 20:54

Is <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote:

> [...]
> hvis så posen også var naturvenlig.
>
> Det er vel lidt dumt at køre lort på forbrænding, der af sig sev kunne

det kan du også få .. kan bare ikke huske hvor ..

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Winther

Dato : 06-06-06 22:39

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> det kan du også få .. kan bare ikke huske hvor ..
Det kan man da rigtig mange steder. Problemet er bare, at de er lige små
nok. Derfor bruger jeg bioposer til små kompostspande.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 07-06-06 09:33

> [...]
> naturen,
> hvis så posen også var naturvenlig.
>
> Det er vel lidt dumt at køre lort på forbrænding, der af sig sev kunne

På "vores" strand og eng, er der biologisk nedbrydelige poser i
hømhøm-stativerne.
Desuden er Berta opdraget til at skide i den høje bevoksning, og dér får
lorten lov at ligge.
Skulle hun tabe noget andre steder - hvilket sker meget sjældent - bliver
det ALTID fjernet og poserne (biologisk nedbrydelige elller ej!) lander
ALTID i en skraldespand.

Mvh Winnie

Fra : pwh

Dato : 06-06-06 20:28

> [...]
> forurening. Og så kunne hun jo lige så godt fjerne posen selv
> i stedet for at andre skal rende og gøre det for hende!

Her i kvarteret bliver rendestenen nu fejet jævnligt med en fejemaskine,
fortorvene står grundejerne selv for. Så at efterlade en lort på fortorvet
synes jeg er helt utilgiveligt, man kan altid sparke den ind til siden hvis
man skulle værer kommet hjemmefra uden poser.

/Jens

Fra : LH

Dato : 07-06-06 18:42

Gudskelov er jeg ud over det problem med min nuværende hund. Den kan og vil
KUN besørge hjemme i min egen have!

LH

Fra : Is

Dato : 07-06-06 21:16

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Gudskelov er jeg ud over det problem med min nuværende hund. Den kan og
vil
> KUN besørge hjemme i min egen have!

Det kan jo så have sine ulemper !

Erik Isager

Fra : LH

Dato : 08-06-06 14:15

Det er helt fint med mig, for det bliver hver dag fjernet så vel som hvis
den besørgede andre steder. Men jeg behøver ikke gå at bekymre mig på en
gåtur, selvom jeg naturligvis altid har poser med mig for en sikkerheds
skyld. Jeg skal ikke høre på andres kommentarer hvis hunde får sat sig
offentligt o.s.v. Jeg har ingen børn der kan træde i det og jeg er kun mig
selv. Så det at den besørger hjemme og kun her, er rigtig dejligt.

LH

Fra : Is

Dato : 08-06-06 19:37

> [...]
> offentligt o.s.v. Jeg har ingen børn der kan træde i det og jeg er kun mig
> selv. Så det at den besørger hjemme og kun her, er rigtig dejligt.

Nu var det ikke din have jeg tænkte på ! Det var mere hvis du en dag skulle
ha den med på "langfart", ferie eller hundepension m.m. Så synes jeg det
synd hvis den holder sig til den kommer hjem !

Erik Isager

Fra : Peter Olesen

Dato : 07-06-06 18:43

Jeg synes mange er alt for optaget af hvor hundene sætter sig.
Hvad med al den affald der også ligger rundt omkring. Papir, flasker,
cigaretskod og alt det andet der ligger og flyder er noget forfærdeligt
svineri.
Men Ja - det er da ulækkert at træde i en hundelort, men den er da det mest
nartulige af de ting jeg finder på min vej når jeg går tur.
De grønne høm-høm poser opløses ved fugt, så de er velegnede til at smide
hvor de ikke generer.

Antons mor

Fra : jopa

Dato : 07-06-06 18:47

Peter Olesen skriblede bla:
> [...]
> det mest nartulige af de ting jeg finder på min vej når jeg går tur.
> De grønne høm-høm poser opløses ved fugt, så de er velegnede til at

Der skulle gives kæmpebøder til folk der ikke fjerner deres hundes
efterladenskaber.
Hvor svært kan det være
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-06-06 19:53

> [...]
> Hvad med al den affald der også ligger rundt omkring. Papir, flasker,
> cigaretskod og alt det andet der ligger og flyder er noget

Fuldstændigt rigtigt, jeg kan se nu hvor alle de kære fodboldspillere
er kommet frem i igen nede på damhusengen, at der flyder det med
affald hvergang de har spillet dernede.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-06-06 20:05

pwh skriblede bla:

> Fuldstændigt rigtigt, jeg kan se nu hvor alle de kære fodboldspillere
> er kommet frem i igen nede på damhusengen, at der flyder det med
> affald hvergang de har spillet dernede.

De render vel ikke og skider på fortovene.
Ved ikke noget værre end at jokke i sådan en karl.
Godt man ikke kommer til storbyen så tit
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-06-06 20:21

> De render vel ikke og skider på fortovene.

Det ville ikke undrer mig
Men deres flasker/dåser ligger tit og flyder,
de bliver så hakket i smadder af græsslåmaskinen.
Det er ikke det rene guf for hundepoter, jeg kender en del hunde
der har fået skåret sine poter dernede, mine er heldigvis sluppet indtil videre.
Men hold da kæft hvor har jeg tit ligget og samlet glasskår op efter
diverse Engsvin.

> Ved ikke noget værre end at jokke i sådan en karl.

Det er også klamt.

> Godt man ikke kommer til storbyen så tit

Det siger os i byen også

/Jens

Fra : jopa

Dato : 07-06-06 20:35

pwh skriblede bla:

> Det siger os i byen også

Siger en der har købt bil for at kunne komme væk fra den
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 07-06-06 21:01

> Siger en der har købt bil for at kunne komme væk fra den

Sssh...

/Jens

Fra : Gert

Dato : 07-06-06 22:18

On Wed, 7 Jun 2006 19:42:59 +0200, "Peter Olesen"
<haurumFJERNDETTE@adr.dk> wrote:

>De grønne høm-høm poser opløses ved fugt, så de er velegnede til at smide
>hvor de ikke generer.

Uanset om de opløses, så er det da kun et umanerligt stort svin der
smider en fyldt pose!

Fra : Is

Dato : 07-06-06 22:30

"Gert" <Gert@-post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Uanset om de opløses, så er det da kun et umanerligt stort svin der
> smider en fyldt pose!

Man ku jo smide den i egen kompostbeholder ! Det har jeg da ikke noget imod.

Erik Isager